Jump to content

BMW i4


deeJayOg

Recommended Posts

Am tot zis cĂŁ noul BMW i4 ĂŽncepe sĂŁ-mi surâdĂŁ din ce ĂŽn ce mai tare. PĂŁrea un sedan oarecum interesant. Specificațiile neoficiale sunt promițĂŁtoare:

530hp (390kw), sub 4 secunde pânĂŁ la 100kmh și ĂŽn jur de 550km autonomie. Neconfirmat, dar sunĂŁ bine dacĂŁ e așa. Pare similar cu G20, ceea ce e perfect.

 

...dar interiorul ĂŁsta ca la Mercedes, cu 2 ecrane, mĂŁ terminĂŁ - nu-mi place deloc așa. Zici cĂŁ mi-am pus desktop-ul ĂŽn mașinĂŁ.

 

bmw-i4-cold-weather-testing.jpg

 

Mai multe poze aici:

bmw-i4-cold-weather-testing.jpg

https://insideevs.com/news/400882/bmw-i4-spy-photos-interior-testing/

Link to comment
Share on other sites

Si eu iau in calcul un I4 dupa ce termin leasingul la I3.

 

550km nici in visele frumoase. Se zice ca bateria ar fi pe la 80kWh. Asta e realist. Insa un consum la cat e hardughia aia e pe la 18-20kWh/100km aproape sigur. In plus, avand motoarele puternice si eficienta scade.

 

Deci va merge undeva pe la un 400km real (drumuri nationale). Pe autostrada si mai putin. :rolleyes:

 

Sunt curios cu cat o sa incarce la fastcharge. Ma gandesc ca spre 100kW ceea ce e bine. Nasol e ca raman "kauflandurile" in urma, capabile sa livreze maxim pe la 45kW deci stai 2 ore sa o incarci si la fast...

Link to comment
Share on other sites

Oricum nu sunt oficiale cifrele, deci rămâne de văzut cu autonomia. Acum na, ei mereu or să dea cu condițiile ideale. Ideale care nu prea sunt niciodată în trafic normal: mașina doar cu șofer, fără consumatori, la vale, drum gol...etc :)))

 

Dar și un 400km ar fi decent pentru un sedan și deja devine mai interesant.

 

Poate între timp or mai crește și la noi infrastructura de încărcare. Puțin câte puțin. Pe de altă parte Kaufland are tot interesul să te țină cât mai mult în magazin dacă e să o luăm așa :turned:

Edited by deeJayOg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Infrastructura la noi creste f rapid. Poti oriunde ajunge cu o masina cu autonomie de 200km. Deci cu 400 sigur nu mai ai stress.

 

Kaufland e OK. Renovatio din spatele incarcatoarelor nu prea e. Unde nu e kaufland, au 1.95ron/kWh si omoara tot.

 

Tot promit sa vina si cu incarcatoare de peste 100kW. Acolo parca as da 1.95ron/kWh dar altfel nu prea...

Link to comment
Share on other sites

Mai nou toți am văzut că spun că cifrele declarate sunt oricum în modurile Eco, cu WLTP cu tot.

 

Chiar și așa, la G30 520D cifrele oficiale declarate sunt departe de adevăr. Și nu fac comparația cu un București aglomerat la maxim ci unul liber să zicem, seara chiar.

Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

Modul ECO te ajuta sa ai consum mai mic doar cand esti incepator. Apoi nu prea mai are efect.

 

Practic, in 90% din cazuri, doar limiteaza acceleratia si te limiteaza in viteza. La unele modele mai taie din clima. La BMW, in ECO PRO taie acceleratia si limiteaza viteza la 130km/h, iar in ECO PRO+ taie clima, incalzirea bateriei si asistenta la directie iar limita de viteza este 90km/h.

 

Daca vrei sa ai range mare, mergi economic, fara clima, fara accelerari bruste, fara frana si pe cat posibil sa nu recuperezi nimic si sigur scoti mai bine decat cu ECO. Am scos 275km cu I3 vara. Cu leaf trec trec de 300km...

Link to comment
Share on other sites

Cu presiune 3 in roti, fara clima, la 25-30 de grade afara si fara sa treci de 70km/h, scoti cu I3 un 10-11kWh/100km. Fara diferenta de nivel.

 

La mers normal, sa mergi pe drumuri nationale, esti pe la 14-15kWh/100km. Si cu leaf sunt pe la 18kWh.

Link to comment
Share on other sites

Totusi despre ce vorbim aici?

Am primit oferta buna pentru I3, am stat am analizat, e cam nimic. pana la urma sotia are de mers pana la Sibiu cu i3. se poate face asta?

Raspuns : Nu.

M-am uitat la hibrid, dupa ce ai secat bateria ramai cu un motor termic de 136 cai care misca o caroserie de 1.8 tone.

Anual am facut cateva mii de km in Europa - Grecia , Italia, mers mai sportiv, sa zicem... desi X1 nu e chiar un etalon de consum, am putut sa bag lejer 700 km cu un plin. mai mult, anul trecut am bagat 14 ore de mers Rimini - Sibiu. So, pentru mine electric nu, hibrid nu. Consilierul de la BMW a zis sa astept i4 ca e foarte laudat, intrebarea de 100 de puncte ar fi: ajungi macar pana la mare, vara, la mers de 140km/h constant?

 

edit: imi amintesc si acum consilierul de la Nissan - nu luati cu faruri normale, consuma mult curent (era vorba de Leaf echipare standard)

So, nu pentru moment !

tin X1, nu am idee cati oameni omor... este euro 5, are DPF, vedem cat mai merge.

ursul e si el cuminte, nu face prea multi km pentru ca in oras merg cu moto, cum se face frumos, aia este euro 4 .

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In primul rand, hibridul nu e pentru facut mii de km in europa. Adica poti sa faci, dar nu prea are sens. In plus, te-ai uitat la un hibrid prapadit. Ia un X5 xDrive45e si ai si autonomie mai mare, si putere cata vrei. Sau un 330e/530e de exemplu.

 

Cu electrica poti sa faci mii de km in europa, dar cu mai multa planificare decat cu o masina normala.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pentru mine autovehiculele electrice nu inseamna doar economie sau autonomie,(ca nu e chiar ecologie), insa e alta senzatie la volan, acceleratii puternice daca vrei,un sentiment de serenitate cand conduc.....

 

On topic: I4 vrea sa arate ca bmw se poate lua la tranta cu tesla (pentru ca in europa multi clienti au luat model 3 in detrimentul seriei 3), acum ramane de vazut si rezultatul, dar e bine ca se ascute concurenta.

Link to comment
Share on other sites

In primul rand, hibridul nu e pentru facut mii de km in europa. Adica poti sa faci, dar nu prea are sens. In plus, te-ai uitat la un hibrid prapadit. Ia un X5 xDrive45e si ai si autonomie mai mare, si putere cata vrei. Sau un 330e/530e de exemplu.

 

Cu electrica poti sa faci mii de km in europa, dar cu mai multa planificare decat cu o masina normala.

225xe m am uitat, nu am bani de ce zici tu.Cum ziceam nu e momentul.

Link to comment
Share on other sites

On topic: I4 vrea sa arate ca bmw se poate lua la tranta cu tesla (pentru ca in europa multi clienti au luat model 3 in detrimentul seriei 3), acum ramane de vazut si rezultatul, dar e bine ca se ascute concurenta.

 

Ei probabil ca ar vrea sa fie in acelasi segment cu Model 3, dar eu as vrea sa vad pretul la care o sa ajunga unul cu dotari decente :)

Link to comment
Share on other sites

Arata interesant i4, si interior si exterior, sper sa arate asemanator si seria 4 cu motor conventional (eu nu sunt early adopter, mai trec minim 5 ani pana imi voi cumpara o masina electrica)..

 

Pana la a concura tesla, bmw mai are ceva de lucrat; tesla a proiectat de la 0 masina electrica, bmw a incercat sa monteze motor electric fara sa schimbe prea mult arhitectura; tesla are o arhitectura mult simplificata din punct de vedere module electronice (un computer central si prea putine pe langa el), bmw inca are arhitectura cu module distincte pentru fiecare functie, si cu ceva redundante intre ele.

Link to comment
Share on other sites

Unele comentarii pe youtube sunt priceless:

 

Design was formerly BMW's signum, but what has happened now ....Are the BMW-design-team on heavy drugs

 

 

Nu gasesc cuvantul potrivit pentru grila fata: hidos, grotesc, kitsch, sunt pur si simplu asa nu, pentru mine; interiorul cu ecrane nu ma mai mira, evolutia telefoanelor si televizoarelor a fost integrata in designul auto; eu totusi pana acum (si probabil ca e din cauza varstei obiceiurilor, felului in care am folosit masinile pana acum) nu reusesc sa ma adaptez foarte bine la touchscreen-uri, sunt adeptul butoanelor/comutatoarelor clasice, mi se pare ca imi distrag atentia mai putin decat ecranele, fie ele si de foarte buna calitate si raspuns...dar acum e adevarat ca nu sunt eu clientul tinta pentru designerii auto.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.