Jump to content

Sfat anvelope de vara


Recommended Posts

Pe 18 RFT ,la BMW sunt ; Continental,Dunlop,Good year ,Bridgestone,Hankook si Pirelli,cam atat..https://www.leebmann24.de/themenwelt/bmw-reifen.html#navigation:attrib%5Bcat_url%5D%5B0%5D=%2Fthemenwelt%2Fbmw-reifen.html&attrib%5Bl24_reifengroesse%5D%5B0%5D=215%2F40+R18&attrib%5Bl24_reifengroesse%5D%5B1%5D=225%2F40+R18&attrib%5Bl24_reifengroesse%5D%5B2%5D=245%2F45+R18&attrib%5Bl24_runflat%5D%5B0%5D=Ja&first=0
Link to comment
Share on other sites

@deeJayOg nu iau Dunlop de alea nici gand. Sunt acelasi model scos acum vreo 10 ani, iar in ultimii 5-6 ani sunt niste anvelope de masura unor Nexen sau Nankang...maxim BF Goodrich.

Insa la pret sunt "Premium"....dar nu de asta e vb, ci ca la marimi mai mari si mers o idee mai sportiv sunt slabe.

 

Am avut pe prima masina, exact acum 9-10 ani, exact modelul acesta. Erau bomba pe Golf 1.9TDI (masina de imprumut). Dupa care s-au nimerit din nou acum vreo 4 ani pt scurt timp pe un BMW...deja nu ma mai impresionau deloc. Deci vorbesc real, nu din auzite.

 

In plus m-am uitat bine pe review anuale. Dunlop sunt cu mult sub Falken 510...cu muuuuult (pe 18'' bineinteles).

Si mint rau cu 66-68dB. Repet, model de acum 10 ani, deci nu mai e testat pt incadrare. In realitate au peste 70dB si dupa 7-10k km apreciez un 72-73dB pt ca devin foarte tari in timp scurt.

 

Eu am sa raman pe Michelin PS4 pentru urmatorii 2 ani (din pacate nu tin mai mult).

Eram intre MPS4, Conti Premium6, Goody Asym5, Falken FK510.

MPS4: moi, silentioase, perf pe umed, uzura ok, calitate pana la final

Conti: usor galagioase, tari, incomode

Goody: gen un Dunlop SP in devenire

Falken: nu gasesc non RFT pentru spate

Asadar, daca vrei RFT da un ochi si pe Falken, desi tot PS4 as recomanda.

 

Ai sumarizat destul de bine anvelopele.

Eu nu as pune pret pe db totusi. Din experienta mea:

 

- Pirelli Cinturato P7 - devin destul de zgomotoase si tari cu varsta, desi cand sunt noi, se prezinta pufoase si silentioase. Nimic deosebit la ele, cauciucuri touring normale, nu le-as lua pentru mers sportiv.

 

- Goodyear EfficientGrip Performance (non-RFT, non-XL), foarte premiate, excelente pe franare, zgomot inexistent la rulaj. Ideale daca citesti testele. Insa, un dezastru complet in viraje. Toate avantajele (franare buna, comfort, zgomot mic), vin din compozitia foarte moale a cauciucului. M-am incumetat sa le fortez intr-o curba, in ciuda faptului ca pareau imprevizibile si am iesit alb la fata din viraj. Nu as mai cumpara in viata mea asa ceva, cel putin pentru o masina pe care o conduc sportiv, le-am vandut dupa o luna cuiva cu un Passat.

 

- Continental Premium Contact 6, asa cum ai zis, galagioase, incomfortabile si, in ciuda talonului tare, nu transmiteau nimic in volan. Parca volanul era detasat de roti, aceiasi senzatie ca la GY EfficientGrip Perf. Vandute tot dupa o luna.

 

- Michelin PS4 - diferenta de la cer la pamant intre ele si Conti. Mai confortabile pe gropi si, paradoxal, feedbackul in volan mult mai prezent. Practic cum le-am pus si am virat pe loc se simtea rezistenta mai mare la bracaj. Si sunt foarte previzibile pe viraje. Din pacate, la Michelin mi se pare loterie sa prinzi anvelope bune, fara defecte. (destul de des abateri si dificultate la echilibrare, vibratii la viteza mai mare)

 

De cand am aruncat banii pe GY si pe Conti, avand anumite asteptari, a devenit destul de clara importanta anvelopelor, a gamei din care provin (touring, UHP) si felul in care modifica comportamentul masinii.

 

Asa ca, alege in functie de ce vrei sa obtii de la masina - comfort, sportivitate, durabilitate, etc.

Edited by paul_e88
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Daca tot suntem la acest topic, vreau sa achizitionez si eu urmatoarele anvelope pt. vara:

Anvelopa Vara GOODYEAR EFFI. GRIP PERF MOE RFT 225/50R17 94W

https://www.e-pneu.ro/anvelope-auto/anvelope-vara-effi-grip-perf-moe-rft-goodyear-225-50-17-94w-gy2255017weffpmorof

 

Ce parere aveti, a avut cineva, stiti ceva de ele?

 

Vad ca deja a scris paul_e88 mai sus de ele desi mentioneaza despre cele non RFT desi cred ca nu e o diferenta in comportament...

 

Multumesc

Edited by Scrupix
Link to comment
Share on other sites

@Scrupix

Diferă la comportament RFT versus Non-RFT.

Eu am avut GY Effgrip pe F30 inițial dar erau pe 16, RFT. Erau ok, nu mi s-a părut nimic greșit și n-am avut surprize neplăcute dar nici nu m-am dat prea tare la ele. Silențioase.

 

@paul_e88

Cu zgomotul la Cinturato P7 confirm - au devenit zgomotoase la uzură. Așa am acum pe G30. La vară le schimb. E ultima vară cu ele.

Edited by deeJayOg
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Daca tot suntem la acest topic, vreau sa achizitionez si eu urmatoarele anvelope pt. vara:

Anvelopa Vara GOODYEAR EFFI. GRIP PERF MOE RFT 225/50R17 94W

https://www.e-pneu.ro/anvelope-auto/anvelope-vara-effi-grip-perf-moe-rft-goodyear-225-50-17-94w-gy2255017weffpmorof

 

Ce parere aveti, a avut cineva, stiti ceva de ele?

 

Vad ca deja a scris paul_e88 mai sus de ele desi mentioneaza despre cele non RFT desi cred ca nu e o diferenta in comportament...

 

Multumesc

 

Am avut modelul respectiv insa non RFT pe F20, luate de noi, 2 ani, cam 40k km facuti cu ele, pe 16, foarte multumit. Nimic de reprosat, au mai ramas cam 4-5mm dupa 2 ani, erau inca silentioase si moi, aderenta ok, poate putin moi pe laterale(simteam in curbe) insa fiind un F20 stock, 118d, nu intram nici in curbe super tare, ca nu aveam cu ce.

RFT ar trebui sa aiba peretii laterali mai tari si sa nu se lase asa tare in curbe.

Link to comment
Share on other sites

Revin cu o mentiune.

 

Parerile mele sunt pentru pretentii direct proportionale cu pretul. Si sunt obiective.

Asa ca desi "merge si asa", v-am scris obiectiv.

 

Am avut si niste chinezarii cateva luni. Nu am murit, dar nici nu le fac review. Chiar daca pentru pretul ala ofera exact la fix, nu se recomanda achizitia in primul rand. Eu m-am pricopsit cu ele si le-am dat o sansa...pe umed sunt crima.

 

In sensul asta, oricare mid-range merg lejer pana nu mai merg. Atata doar, sa ramai concentrat...desi unele anvelope te mentin ele concentrat prin zgomot si inconfort.

Pe principiul: o data trebuie, a doua oara poate nu mai ai sansa.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Revin cu update:

 

Am ales pana la urma GoodYear Eagle F1 Asymmetric 5 XL 98Y dupa review-urile de aici si rezultatele obtinute in teste.

 

Nu voiam neaparat varianta XL, insa astea le-am gasit pe stoc cu dot 0320, pret 485 bucata.

225/50-17 montate pe style 245.

 

Am apucat sa fac vreo 60-70 km cu ele momentan, silentioase si directia foarte precisa.

IMG-1479.jpg

IMG-1488.jpg

IMG-1481.jpg

IMG-1604.jpg

IMG-1576.jpg

 

Urmeaza o alta distractie pt cele de iarna, deja m-am apucat de cautat :frantics:

Edited by VladE46
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@VladE46

Seamana la profil cu ce am pus eu pe charger cam de vreo luna

 

c8c91714f029d988d8aa31e4df1173d9.jpg

 

Cam 1 an jumate maxim 2 tin un set de nexen, nu le tin mai mult pentru ca ruleaza la temperaturi inalte si crapa(imbatraneste cauciucul)

Edited by arabu09
Link to comment
Share on other sites

@deejay, cati km au cinturato ale tale? A mers si primul proprietar cu ele, ma gandesc.

 

Ale mele primacy 3 au peste 45.000km si e clar ultimul sezon cu ele(al 4-lea)

 

Au cam 3.5mm pe spate si 3.0 pe fata iar cand am pus o frana mai tare cu ele acum in primavara, sanie m-am dus.

O sa inchei cu ele cu aproape 60.000 durata de viata. Sper sa fac un traseu la vara de 4000km prin europa, daca se incheie cu restrictiile, ca altfel termin cu ele pe la 55k.

 

Ma gandeam anterior ca nu am cum sa inchei toamna cu ele, insa practic de pe 15 martie de cand a inceput sezonul, am facut 1000km si asa va fi pana pe 15 mai, cel putin.

Edited by edit
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ce feedback ai despre ele?

 

Culmea, ma uitam si la Nexen cand am facut research insa nu erau nici in oferta dealer-ului si nici review-urile nu m-au convins neaparat.

https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nexen/N-Fera-SU1.htm

 

Am mai folosit un set de Nexen pe masina anteriora dupa ce am renuntat sa mai dau bani pe branduri, scumpe si tot asa crapa, asa ca am decis sa cumpar ceva mai ieftina si le schimb mai des

Cu Nexen fac, cam 40 de mii, cum am zis in postul anterior, ruleaza la temperaturi mari, daca in aer la umbra sunt 45-50 de grade pe asflat sigur sunt 60-70 de grade, sunt l-a al 2-lea set de Nexen pe charger si acest set probabil ca se vor duce un pic mai repede, sunt la tractiune AA, un pic mai moi, plus ca tratiunea spate uzeaza un pic mai tare anvelopele

Am cumparat chargerul cu michelin pilot mxm4 si la 2 ani de utilizare intra unghia in crapaturile de la caldura, aveau dot saptamana 30-40 nu mai tin minte exact 2015, in 2017 toamna le-am dat jos, nu uzate insa crapate urat, Nexenul sa uzat un pic mai repede insa nu a crapt asa tare, de fapt Nexen le-am schimbat uzate, pe spate erau deja aproape slik-uri, ca pret 420 bucata dot 2019 august parca, nu am gasit anvelope cu dot 2020 cand le-am schimbat, schimb mereu toate 4 odata

Link to comment
Share on other sites

@arabu09

 

Am inteles. Important e sa fii tu multumit si sa-ti satisfaca nevoile.

La Khumo te-ai gandit? am avut doua pe E46 pe puntea spate. S-au comportat exemplar mai ales luand in considerare faptul ca erau 215/35-18, montate pe 8J, deci intinse si se mergea destul de sportiv cu masina(200cp).

 

Nu sunt nici eu fan al cheltuitul banilor pe branduri, tocmai de aia spuneam la inceputul topicului ca ma tenteaza Hankook, insa diferenta de pret de 10 lei/bucata in plus la GoodYear si revierw-urile putin mai bune m-au facut sa le aleg.

Plus, am mai avut in trecut GoodYear EfficientGrip, vreo 45k km cu ele in 2 ani, luate de noi, inca mai aveau 4-5mm si nu erau crapate deloc. Masina in cauza un F20 118d. Sa vedem astea cum se comporta.

 

Cat despre crapaturi in brandurile premium, aici m-a dezamagit Pirelli, atat cu cele de iarna cat si cu cele de vara. De iarna, am avut eu doua seturi, pe doua masini diferite, crapate destul de bine ambele, dupa 3 ierni, desi profil mai era suficient.

Am luat E60-ul cu 4 Pirelli de iarna, WinterSottozero serie 2 si 3(doua si doua), crapate si atea, e drept, dot vechi rau, 2014 parca.

 

Iar de vara, la fel a venit E60-ul cu doua Pirelli P7, uzate(aprox 3mm, limita) si crapate(2014) insa, celelalte doua jante erau cu Michelin Primacy 3(cred), dot la fel de vechi insa mult mai bune ca si profil si necrapate deloc.

 

@edit, daca mai ai asa putin profil si deja te-ai dus sanie, cum de ai incredere in anvelopele alea ca o sa se comporte ok anul asta? Mai ales daca se ridica restrictiile si faci acel road trip. Implicit o sa fie traficul mai aglomerat, deci si mai multe situatii "limita" sa zic asa.

Edited by VladE46
Link to comment
Share on other sites

Am inteles.

 

Continental nu am avut niciodata desi m-au tentat. Chiar acum luam in calcul sa iau Conti, insa nu din pacate, ca si Pirelli am vazut(in review-uri) ca dezamagesc in ultimii ani.

Din "legenele" Conti, Pirelli si Michelin, pare ca doar ultimii isi pastreaza reputatia dar sunt in general cam cele mai scumpe anvelope, pe orice marime.

Dunlop si Goodyear cam acelasi lucru(sunt aceiasi companie pana la urma), calitate superioara dar putin mai accesibile la preturi.

Bridgestone si Hankook vin tare din urma.

 

Vad pe grupurile de Fb ca multi se orienteaza spre marci low cost, dar anvelope noi, ceea ce e bine daca esti pe buget. Cel mai probabil si eu daca as avea de ales intre low cost nou dot 2020 vs un premium vechi de 4-5 ani... as alege low cost nou. Macar stiu ca 2 ani sunt acoperit, chiar daca se consuma mai repede sau nu da acelasi randament pe ud, nu cred ca alea vechi s-ar descurca mai bine in cazul de fata.

 

Parerea mea e ca dot-ul e o caracteristica importanta a anvelopelor, mai ales a celor de iarna.

Niciodata nu am avut pe masinile personale anvelope mai vechi de 4 ani(in functie si de cum si cat mergeam cu masina), le schimbam chiar la 2 ani.

In februarie cand am luat E60-ul ca si daily si am vazut ce dot au anvelopele, am vrut direct sa le schimb, insa de iarna nu se mai merita sa cumpar asa ca am luat direct de vara iar la vara/toamna cumpar si de iarna tot noi si stiu ca-s covered cativa ani.

 

Mi se pare ca (mai ales) la anvelope nu trebuie sa faci rabat. 4 suprafete cat o palma fiecare, sunt singurele puncte de contact al masinii cu realitatea.

Daca anvelopele n-au aderenta/profil ok etc, poti sa ai cea mai moderna masina cu N sisteme de siguranta(frana, directie, stabilitate) care actioneaza asupra rotii, ca tot te duci sanie.

Link to comment
Share on other sites

Ce feedback ai despre ele?

 

Culmea, ma uitam si la Nexen cand am facut research insa nu erau nici in oferta dealer-ului si nici review-urile nu m-au convins neaparat.

https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nexen/N-Fera-SU1.htm

 

Cred ca depinde cu ce compari.. eu am trecut la Nfera Su4 de la Goodyear Eagle F1 asymmetric 3 si sunt clar sub. In teste sunt destul de laudate si sincer nu ma asteptam sa vad diferenta asa de mare intre ele.

Le-am luat pt ca ma gandeam sa vand masina si nu avea rost sa mai iau GY, dar nici nu am vrut sa imi bat joc cu ceva second sau entry level.

Aderenta mi se pare mai slaba, pe curbe nu mi se par asa de stabile. Le simt cum se inclina din cauza peretilor laterali mai moi, dar sa zicem ca nu m-ar deranja asa rau astea pt ca nu merg asa agresiv cu masina, dar ce ma enerveaza foarte rau este nivelul de zgomot la rulare. GY aveau 67-69dB nivelul de zgomot, Nexen 71-72dB, adica printre cele mai galagioase daca ne luam dupa date. De la 80km/h in sus se aude un huruit enervant cu care nu m-am obisnuit nici dupa 20mii km... :(

Overall eu zic ca sunt niste cauciucuri bune la banii lor, dar nu se compara cu ceva premium desi in anumite teste sunt unii care au tendinta sa le compare cu branduri premium.

 

PS: marimile de care vorbesc sunt 225/40 si 255/35 pe 18

Edited by florin83
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Intradevar, depinde cu ce compari, poate de acolo si review-urile bune. Eu sunt atent pe ce masini zic oamenii ca le folosesc dar si dimensiunea.

Aceiasi anvelopa poate sa se comporte foarte diferit in 195/60-15 pe o Corsa de 90cp vs 255/35-18 pe un Seria 3 de 150-200cp.

 

Sunt putine brandurile care pot oferi preturi competitive dar si calitati de top ale produselor. Asa a facut Hankook insa incet incet au crescut si preturile. Pana la urma sa utilizezi tehnologii de top, costa iar asta se reflecta ulterior in pretul final al produsului.

 

Personal, in afara de doua Khumo pe un E46, am avut doar marci premium insa chiar si intre astea se simte diferenta maricica la manvrabilitate, zgomot si franare pe ud etc.

Am fost fan Pirelli insa m-au dezamagit in ultimii ani, la fel si review-urile de pe tyrereviews.co.uk m-au facut sa nu le aleg. la fel si Conti, ziceau userii ca profilul de nou al anvelopelor de vara e de 5-6mm, in timp ce competitorii ofera spre 8. Mi se pare putin 5-6mm pt o anvelopa noua, premium.

 

Cat profil mai ai la Nfera Su4 dupa 20000 km? Mai iei in calcul sa le cumperi Nexxen pe viitor?

Link to comment
Share on other sites

daca pui 225 45 17 pe fata si 245 40 17 pe spate diferenta pe spate este vizibila?, ma refer la inaltime, 5% nu stiu exact cum se vede la ochi

 

IMG-4784.jpg

 

Echiparea de iarna, 225/50 fata si 245/45 spate, ca sa-ti faci o idee.

Edited by Alexandru'
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Posibil, eu n-am observat diferente "la ochi" si nici n-am primit "reclamatii" :))

Asa am si la echiparea de vara, 275/30 19 si 245/35 19, la f10 am 275/35 19 si 245/40 19 fata. Sunt dimensiuni date de producator, pe hartie sunt mici diferente, e normal, dar la ochi nu le observi.

Link to comment
Share on other sites

se observa ceva diferenta, am avut 45 talon la e60 si zici ca era jucarie....

 

post-26913-0-57011800-1588841665_thumb.jpg

 

e46le e si foarte jos, probabil ca nu mai urc in parcare, oricum nu pot nici acum decat cu fata sa urc, cu spatele urca pe toba si scuturi

245 40 17 ns ce sa zic...

 

aaa si 245 40 intra pe spate oare ca am et 45 parca la jante cu 8j

Edited by BOASKA
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Intradevar, depinde cu ce compari, poate de acolo si review-urile bune. Eu sunt atent pe ce masini zic oamenii ca le folosesc dar si dimensiunea.

Aceiasi anvelopa poate sa se comporte foarte diferit in 195/60-15 pe o Corsa de 90cp vs 255/35-18 pe un Seria 3 de 150-200cp.

 

Sunt putine brandurile care pot oferi preturi competitive dar si calitati de top ale produselor. Asa a facut Hankook insa incet incet au crescut si preturile. Pana la urma sa utilizezi tehnologii de top, costa iar asta se reflecta ulterior in pretul final al produsului.

 

Personal, in afara de doua Khumo pe un E46, am avut doar marci premium insa chiar si intre astea se simte diferenta maricica la manvrabilitate, zgomot si franare pe ud etc.

Am fost fan Pirelli insa m-au dezamagit in ultimii ani, la fel si review-urile de pe tyrereviews.co.uk m-au facut sa nu le aleg. la fel si Conti, ziceau userii ca profilul de nou al anvelopelor de vara e de 5-6mm, in timp ce competitorii ofera spre 8. Mi se pare putin 5-6mm pt o anvelopa noua, premium.

 

Cat profil mai ai la Nfera Su4 dupa 20000 km? Mai iei in calcul sa le cumperi Nexxen pe viitor?

 

 

Da, stiu ca se comporta diferit in functie de dimensiune, de aia am si specificat. Chiar la GY-urile de le-am avut difera nivelul de zgomot intre marimi. Cele mai late (255/35) aveau 69dB, iar cele de pe fata (225/40) aveau 67dB.

 

Profil mai au destul.. am taiat unul de pe fata acum vreo 5000km si a trebuit sa cumpar altul. Le-am masurat pe celelalte si diferenta a fost de aprox 1mm, adica aproape ca noi. Asta pe la 14.000km. Dar tine cont ca am normal. 12.000 din cei 14.000km i-am facut intrun road trip de o luna prin Europa :)

Am impresia ca sunt mai rezistente decat GY in timp, dar asta din cauza faptul ca e putin mai tare (sau asa am eu impresia) cauciucul..

 

Daca nu as avea bani de unele premium as lua Nexen decat sa iau ceva sh sau chinezarii..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.