540i sau 540d? opinii achizitie
#1
Posted 11 March 2020 - 09:20
Am nevoie de parerile voastre.
Vreau sa cumpar noul G31, dar sunt in dilema legat de motorizare.
540d sau 540i ??????
Pana acum am condus doar benzina, sunt obisnuit cu un consum extern de 10 l/100km, Bucuresti 14-15 L/100km.
Cu masina actuala am o medie de 30.000 KM/an (benzina).
Noul BMW intentionez sa il pastrez macar pt 5 ani.
Benzinarul stiu ca are si el filtru de particule acum....
Din tot ce am citit si vazut, benzinarul este mai rapid, dar este laudat si pentru consum... Conducand 4000 km pe luna, iau in considerare sa am un consum decent..
Exista colegi pe forum care au modelele astea? Pareri? Consum real?
Multumesc!
#2
Posted 11 March 2020 - 09:41
Daca iti permiti consumul benzinarei, si esti obisnuit cu ele, I would go for it. Un mare avantaj cred ca il vei avea in momentul revanzarii, lumea deja fuge de dieseluri, fie ele si noi, Euro6 D temp etc, sa nu mai vorbim de vanzare diesel sh peste 5 ani.
Sunt cativa colegi pe forum cu G30, atat diesel cat si benzina, poate vad topicul si vin cu pareri. Au si ei topicuri deschise la subcategoria "Masina mea", le poti cauta acolo si citi impresiile lor.
Diferentele de CP/NM sunt considerabile intre cele doua sunt considerabile, CP in favoarea benzinei si NM in favoarea dieselului, iar din ce stiu 540d-ul il poti lua doar xDrive(conform Wiki).
#3
Posted 11 March 2020 - 09:53
motorul B58 e foarte reusit, eu il am pe F31 340i - silentios in general, dar suna bine in sport; consum rezonabil in ecopro (medie ~16l/100km in bucuresti trafic aglomerat, viteza medie 16kmh); ~8l/100 la mers lejer in afara orasului); foarte vanjos daca apesi pedala cu incredere.
pe 540d cred ca este motorul N57, si acela trage bine, dara parca nu e la fel de rafinat; probabil consuma cu 1-2l in medie mai putin decat 540i.
#4
Posted 11 March 2020 - 10:25

Eu sunt la al treilea diesel deși mereu am căutat benzină. Niciodată nu am reușit să combin dotările dorite cu motorul pe benzină căutat precum și prețul să fie în zona dorită.
Și eu aș mai adăuga un plus tot la 540i. Sunetul este frumos tare, plăcut. Putere fără griji. Rafinat. Bine și 540d e rafinat la rândul lui dar când calci frumos pedala de accelerație în depășiri sau la nevoie sunetul benzinei face plăcerea de condus supremă.
#6
Posted 11 March 2020 - 11:01
Cred ca si consumul se va incadra in cel pe care il ai cu masina actuala, un motor alimentat cu benzina se preteaza si mai bine utilizarii mixte urban/extern, iar sunetul face toti banii.
#7
Posted 11 March 2020 - 12:01
Din august 2019 pe 2 si 3 Litri benzina vine PPF sau GPF instalat, stiu de la dealer. Nu se mai pot comanda fara PPF, iar din ce am vazut pe net, motorul este mai silentios, nu se mai aude la fel de sportiv.
Legat de diesel si norme euro, ma gandesc ca marii producatori nu ar mai fabrica diesel, daca nu s-ar vinde... Si eu inclin tot spre benzina.. Atat ca nu am date concrete legate de consum, asta ar fi criteriul final. Ca pret, 540d este cu 1800 euro mai scump decat 540i, cu dotari identice.
#8
Posted 11 March 2020 - 12:10
Cât despre poluare e panică nefondată. La Euro 6 cu AdBlue NOx este la fel ca la o benzină. CO2 e mai mic.
Dar tot benzina e mai plăcută pentru personal-use.
This post has been edited by deeJayOg: 11 March 2020 - 12:11
#9
Posted 11 March 2020 - 12:29
wyktor, on 11 March 2020 - 12:01, said:
Din august 2019 pe 2 si 3 Litri benzina vine PPF sau GPF instalat, stiu de la dealer. Nu se mai pot comanda fara PPF, iar din ce am vazut pe net, motorul este mai silentios, nu se mai aude la fel de sportiv.
Legat de diesel si norme euro, ma gandesc ca marii producatori nu ar mai fabrica diesel, daca nu s-ar vinde... Si eu inclin tot spre benzina.. Atat ca nu am date concrete legate de consum, asta ar fi criteriul final. Ca pret, 540d este cu 1800 euro mai scump decat 540i, cu dotari identice.
Vezi pe spritmonitor.de, in general valorile medii sunt destul de aproape de realitate, in conditiile de trafic din tarile utilizatorilor, calitate carburant, etc.Eu am facut un calcul anul trecut, cand am trecut de la diesel la benzina, (la alta clasa de masina, alte marci, buget, etc), masina diesel era aproximativ 2000 euro fata de cea benzina, si am estimat luand in calcul diferenta de consum, diferenta de pret la revizii, diferenta pret carburant ca masina diesel devenea interesanta dupa un rulaj de aprox. 90.000 km.Am pus in calcul si factorul atractivitate la vanzare second hand dupa 3-4 ani de utilizare(cand poate depasesc 130.000 km)-cand dieselul pare ca nu va mai avea loc in unele orase, deci mai putin cautate, cat si confortul personal, senzatia la volan, si voila, din mai anul trecut sunt foarte multumit de alegerea facuta (cele doua masini inainte au fost diesel, nu trebuie blamate, au calitatile lor), nu cred ca voi mai cumpara vreodata diesel, din contra, sper ca pe viitor sa ma intrept spre hibride, electrice, care pentru mine sunt deja un alt progres.
#10
Posted 11 March 2020 - 12:54
https://www.spritmon...il/1011563.html
PS: motorul asta te invita sa ii dai talpa.
#11
Posted 11 March 2020 - 13:29
wyktor, on 11 March 2020 - 12:01, said:
Din august 2019 pe 2 si 3 Litri benzina vine PPF sau GPF instalat, stiu de la dealer. Nu se mai pot comanda fara PPF, iar din ce am vazut pe net, motorul este mai silentios, nu se mai aude la fel de sportiv.
Legat de diesel si norme euro, ma gandesc ca marii producatori nu ar mai fabrica diesel, daca nu s-ar vinde... Si eu inclin tot spre benzina.. Atat ca nu am date concrete legate de consum, asta ar fi criteriul final. Ca pret, 540d este cu 1800 euro mai scump decat 540i, cu dotari identice.
Cred ca ai sanse sa gasesti un G30 benzinar fara filtru, ce sta prin showroom-uri din iunie-iulie 2019. Mai ales ca imediat vine faceliftul si sunt reduceri considerabile la cele ramase pe stoc.
#12
Posted 11 March 2020 - 15:14
VladE46, on 11 March 2020 - 09:41, said:
Daca iti permiti consumul benzinarei, si esti obisnuit cu ele, I would go for it. Un mare avantaj cred ca il vei avea in momentul revanzarii, lumea deja fuge de dieseluri, fie ele si noi, Euro6 D temp etc, sa nu mai vorbim de vanzare diesel sh peste 5 ani.
Sunt cativa colegi pe forum cu G30, atat diesel cat si benzina, poate vad topicul si vin cu pareri. Au si ei topicuri deschise la subcategoria "Masina mea", le poti cauta acolo si citi impresiile lor.
Diferentele de CP/NM sunt considerabile intre cele doua sunt considerabile, CP in favoarea benzinei si NM in favoarea dieselului, iar din ce stiu 540d-ul il poti lua doar xDrive(conform Wiki).
Unde fuge lumea de dieseluri?ce probleme vor fi la vânzare de diesel peste 5 ani?
Asta va fi trendul, însă cred că exagerezi..cu euro 6 cred că se va circula lejer încă 10-15 ani
#13
Posted 11 March 2020 - 15:32
Trimis de pe al meu HTC U12+ folosind Tapatalk
#14
Posted 11 March 2020 - 15:36
#15
Posted 11 March 2020 - 15:43
Ca si curiozitate, in orasul in care locuiesc eu (nimic senzational), primaria a construit o statie de incarcare cu hidrogen, pentru automobile....pacat ca toyota myria costa 70.000 euro.
Cu 6 cilindri in linie benzina nu dai gres pe seria 5...
#16
Posted 11 March 2020 - 15:45
This post has been edited by Myx: 11 March 2020 - 15:47
#17
Posted 11 March 2020 - 15:48
#18
Posted 11 March 2020 - 16:17
La pompa se învârte in jurul la 13l-14l/100km.Mașina primește numai benzina de la OMV de 100. In rest motorul ii foarte reușit , dacă ar fi sa îmi schimb mașina personală clar as merge pe B58.

#19
Posted 11 March 2020 - 16:35
Cristian.O, on 11 March 2020 - 15:14, said:
Asta va fi trendul, însă cred că exagerezi..cu euro 6 cred că se va circula lejer încă 10-15 ani
Am vrut sa iti raspund eu, dar ti-a raspuns colegul mai jos.
Eugen B, on 11 March 2020 - 15:43, said:
This post has been edited by VladE46: 11 March 2020 - 16:37
#20
Posted 11 March 2020 - 16:41
MikeOnline!, on 11 March 2020 - 15:48, said:
este vorba despre emisiile de NO2, sau oxid de azot, din acest motiv sunt periculoase motoarele Diesel. Exista producatori care au redus la 0 aceste emisii, prin procedee chimice, pe noile motoare Euro 6++..
in rest, despre ce vorbim?