Jump to content

Probleme EGR


iMirel94

Recommended Posts

Salut,

 

Acum cateva zile am facut o diagnoza de plictiseala si am constatat ca am o eroare si anume 4873 ( EGR). Dupa cateva cautari pe forumuri din SUA am ajuns la concluzia ca EGR-ul este kaput. M-am dus, am cumparat altul, l-am schimbat facut adaptari totul bine. Dupa 2 zile, fac o diagnoza si constat o noua eroare 4CAE EGR actuator position sensor. Am pus insta si am testat EGR nou, functioneaza dar uneori parca agata si nu lucreaza in parametri. Aveti cumva o idee ce ar putea fi? M-am gandit sa nu fie de la racitor pentru ca acolo face bypass-ul sau sa rasufle pe undeva, pe la intercooler nu stiu... masina E92 2011 320d 184hp.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Salut,poate cam tarziu,dar poate ajuta si pe altii.Aceasi problema am avut-o si eu cu egr-ul si dupa multe cautari si "studiu",am ajuns la concluzia ca,inainte sa dau banii pe un egr nou,am sa incerc o curĂŁțare, sa vad daca ține figura si..surprizĂŁ..functioneaza.Acelasi cod de defect ca la tine,curĂŁțat de cca.2 luni jumate si masina e alta.
Link to comment
Share on other sites

Am incercat o metoda mai simpla,fara a-l demonta de pe masina.Se poate,e un pic mai dificil,dar cu rabdare,se poate.Cel mai greu este sa reusesti sa demontezi capacul de plastic,care are doua "urechiuºe"in partea de jos,la baza,de o parte si de alta.Trebuie sa cureti bine capacul ca sa observi aceste, hai sa la zicem cleme,pentru ca imediat lânga ele se afla cate o despicatura destul de mica cca.3 mm pe lungime,in care poti introduce ceva,pentru a indeparta clemele inspre exterior, ca sa scape de piedica si apoi dupa ce le-ai indepartat pe ambele,tragi usor in sus si capacul iti iese.Trebuie sa te inarmezi cu multa rabdare, cã n-o sa-ti iasa din prima si o sa mai ai si teama de a nu rupe plasticul,care dupa expeprienta avuta, pot sa-ti zic ca e destul de rezistent.Dupa ce ai demontat capacul urmeaza curatarea propriu-zisa,insa stau si ma intreb daca ai vazut cum arata un egr, modelul asta demontat,ca atunci sigur vei intelege mai bine ce incerc sa explic.Totusi o sa incerc.O sa revin pe parcursul zilei,pentru ca momentan nu mai pot scrie.
Link to comment
Share on other sites

Pentru a indeparta clemele eu am folosit o surubelnita cu,capul drept, ingust, care sa incapa in despicaturile de care vorbeam.(O sa-ti fie mai dificil la cea dinspre motor,acolo nu prea este loc,eu mi-am propus ca pe viitor,daca ar trebui sa mai desfac,sa-mi construiesc o scula special pentru acel loc).

Bun,dupa ce ai dat capacul jos,o sa descoperi problema vizual, vei vedea mecanismul(probabil in pozitia blocat)al egr-ului.Vreau sa subliniez ca,aceasta curatare se face la mecanismul egr-ului, nu la ciuperca care,fizic, blocheaza sau deblocheaza recircularea gazelor.Pentru a curata acea parte a corpului egr,trebuie neaparat demontat.O sa revin

Link to comment
Share on other sites

Dupa ce ai demontat capacul urmeaza curatarea propriu-zisa,insa stau si ma intreb daca ai vazut cum arata un egr, modelul asta demontat,ca atunci sigur vei intelege mai bine ce incerc sa explic.Totusi o sa incerc.O sa revin pe parcursul zilei,pentru ca momentan nu mai pot scrie.

O poza, doua se poate pune, sa vedem situatia mai bine; si pentru altii?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am curatat by passul care avea clapeta blocata. Am curatat clapeta, acum deschide si inchide dar dupa cativa km tot primesc eroare 4CAE si check engine aprins. Nu stiu ce sa-i mai fac, poate ii dau foc. Nu vreau sa renunt la rgr si dpf...
Link to comment
Share on other sites

Referitor la poze, bimmer90f30,cred ca am vreo 3 poze pe care le-am facut in timpul lucrului,pentru mine,o sa incerc sa le pun,cand o sa termin de explicat lucrarea,insa cel mai bine poti sa vezi,(si toti cei care mai doresc), egr-ul demontat pe youtube,este un filmulet,in care domnul respectiv prezinta egr-ul sau vechi, pe care l-a schimbat nevoit fiind inainte de apleca in concediu,si acolo poti sa vezi despre ce vorbesc.Sincer,eu dupa ce am vazut filmuletul lui, mi-am spus ca o sa gasesc o metoda de a curata.
Link to comment
Share on other sites

Egr e nou. La racitor aveam clapeta blocata. Am tinut clapeta 2 zile in lichid de frana. Acum merge impecabil, am suflat racitorul cu aer. Clapeta dp racitor functioneaza, cand pornesc motorul o deschide dar dupa cativa km imi apare 004CAE urmat de check engine. E singura eroare.
Link to comment
Share on other sites

Deci,am hotarat sa curat mecanismul pentru ca am ajuns la concluzia ca el se blocheaza intr-o anumita faza a cursei sale datorita:1- mizeriei acumulate la baza tijei pe care se afla ciuperca si 2-a lipsei de unguent(vaselina)de pe portiunea de frictiune, dintre rola din capatul tijei si traseul curbat pe care se plimba aceasta rola.Apropo, dupa curatare eu am hotarat sa ung toate zonele de frecare,cu un strat fin de vaselina cuprata.Am gasit foarte greu acest tip de vaselina,in magazinele de piese auto nici nu auzisera de acest tip de vaselina,imi ofereau ca alternativa,vaselina grafitata dar nu e acelasi lucru.
Link to comment
Share on other sites

Mirel am citit,nu stiu ce sa mai zic,egr nou,clapeta curatata,ar trebui sa fie ok.Singurul lucru la care ma gandesc,citind atent la ce ai scris si neexistand varianta unui alt defect,faptul ca ai tinut clapeta in lichid de frana nu este neaparat in totalitate ok.Da intradevar lichidul de frana curata foarte bine anumite tipuri de mizerie, dar iti spun din experienta ca totodata,accentueaza frictiunea intre anumite parti de pe anumite materiale ,cu alte cuvinte "mananca"orice urma de grasime,producand chiar blocaj,efect de "agĂŁtare".Dupa curatarea cu lichid de frana,cred ca ar fi trebuit sa dai cu ceva gen wd40 care curata si in acelasi timp lasa si un usor srat care favorizeaza usor,alunecarea.Altceva nu stiu ce sa zic.Poate merita sa incerci,asta excluzand cum am zis mai sus,posibilitatea unui alt defect
Link to comment
Share on other sites

Deci,am hotarat sa curat mecanismul pentru ca am ajuns la concluzia ca el se blocheaza intr-o anumita faza a cursei sale datorita:1- mizeriei acumulate la baza tijei pe care se afla ciuperca si 2-a lipsei de unguent(vaselina)de pe portiunea de frictiune, dintre rola din capatul tijei si traseul curbat pe care se plimba aceasta rola.Apropo, dupa curatare eu am hotarat sa ung toate zonele de frecare,cu un strat fin de vaselina cuprata.Am gasit foarte greu acest tip de vaselina,in magazinele de piese auto nici nu auzisera de acest tip de vaselina,imi ofereau ca alternativa,vaselina grafitata dar nu e acelasi lucru.

 

Ai grija ca vaselina atrage praful si mizeria in timp. Vaselina cuprata si cea grafitata sunt pentru temperaturi inalte. Pot spune ca sunt cam la fel dar unele aplicatii cer una sau cealalta.

Eu ti-as sugera sa cureti tija aceea in forma de U, cu smilgher de 1000 sau 2000 sa alunece usor. In loc de vaselina cuprata poti folosi vaselina uscata PTFE si sigur o sa fie ok.

Ai grija cu tija aceea sa nu o misti prea mult de pe pozitie ca ramai cu eroare. Daca poti fa-i si o adaptare dupa ce o montezi la loc.

post-90715-0-56473300-1585135810_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

In concluzie,dupa ce am curatat,(am folosit spray de curatare wurth si ultima data am dat cu wd40).In timpul curatarii invârtiti in permanenta rola,tija in sus si jos,actionati practic mecanismul pe toata cursa lui in mod repetat pana ce simtiti ca functioneaza usor,apoi ungeti cu un strat fin de vaselina de preferinta cuprata(este un tip de vaselina care isi pastreaza propritatile de ungere si la temperaturi ridicate),partile aflate in contact din mecanism si traseul intreg pe care se plimba rola.Puneti capacul pe pozitie si apasati usor urmarind sa vedeti cand cele 2 cleme au trecut de "umerii"de blocare.In mare cam astae ,bafta si rãbdare

 

Injectoru 6,abia acum am vazut postul tau,da e buna ideea cu tipul ala de vaselina,nu m-am gandit la ea,poza ta e exact ce aveam si eu,asa ca n-am sa mai postez si eu.Cat despre miscatul tijei,eu am miscat-o de mai multe ori in sus si jos,nestiind ca poate fi ceva in neregula cu acest lucru.Nu mi-a ramas nici o eroare,deci banuiesc ca am avut noroc.Sper ca discutiile noastre sa ajute si pe altii in viitor.O zi buna la toata lumea!

Link to comment
Share on other sites

Revin cu o precizare f.jmportanta, pentru cei care vor incerca aceasta varianta de curatare.Dupa ce ati terminat de curatat si montat,nu porniti imediat motorul.Asteptati un timp,sa dispara toti vaporii rezultati in urma folosirii spray-ului,abia apoi porniti.
Link to comment
Share on other sites

Dupa ce am curatat in lichid de frana am dat cu spray gresant. Clapeta functiona foarte fin, usor ca noua. Nu mai am idei, ce ar putea avea...

 

Uneori de strica actuatorul insusi. Chiar dc merge usor cu mana nu lucreaza cand este comandata

Porneste masina cu capacul de la EGR dat jos si vezi dc se misca.

Link to comment
Share on other sites

Merge frate, e nou. Partea electrica e schimbata, e noua. Doar racitorul e de pe masina. Eu am zis ca am curatat clapeta de by pass dp racitor. Actuatorul nou...

Vezi ca la anumite modele de EGR noi, trebuie facut update DDE dupa ce le montezi. E posibil ca cel nou pe care l-ai pus sa aiba nevoie de update de soft.

 

 

d26f6b934ba52f9777a40b113954d6e5.jpg

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Vezi ca la anumite modele de EGR noi, trebuie facut update DDE dupa ce le montezi. E posibil ca cel nou pe care l-ai pus sa aiba nevoie de update de soft.

 

 

d26f6b934ba52f9777a40b113954d6e5.jpg

 

 

Si update cu ce se face? Cu ista? Merge si altceva?

 

Eu am citit si despre treaba asta dar la piesa nu scria ca trebuie update, am cazut pe epiesa la unele scrie ca trebuie...nu mai inteleg nimic. Masina e un E92 LCI 2011 cu motor N47D20C

Link to comment
Share on other sites

Si update cu ce se face? Cu ista? Merge si altceva?

 

Eu am citit si despre treaba asta dar la piesa nu scria ca trebuie update, am cazut pe epiesa la unele scrie ca trebuie...nu mai inteleg nimic. Masina e un E92 LCI 2011 cu motor N47D20C

 

Cu Winkfp poti face update doar la DDE. Depinde din ce oras esti... poate te ajuta vreun coleg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am si eu o problema cu EGR-ul la un E87 cu motor N47. N-am apucat sa vad codul de eroare, dar tot la fel ma gandeam si eu, sa-i fac o curatare.

Onievu, cum ai procedat cu curatatul?

 

E simplu, l-am dat jos si l-am luat la mana pana a inceput sa culiseze cum trebuie. Era horror ce am gasit acolo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.