Jump to content

Recommended Posts

Salut ! As vrea sa stiu cand apas ambreiajul ce acționeazĂŁ ? Volanta/ambreiajul/rumentul. De ce intreb ? Ca mi se aude un mic sunet cand am pedala de la ambreiaj pe la mijlocul pedalei, este normal sa se auda? Volanta+ambreiajul+rument au 60k de cand sunt schimbate, se aude gen ca cupleazĂŁ ceva * freacĂŁ * masina este un seria 3 e90 din 2005. A si da, se aude doar cand sunt in masina,daca deschid usa nu se aude nimic... Edited by stefanel
Link to comment
Share on other sites

Da, daca stai mult cu ambreiajul calcat la semafor de exemplu.

 

Nu il folosesc atât de des... si plus ca nu merg agresiv. Din cate stiu sarcina o preia rulmentul de presiune ce apasa la randul lui pe soarele placii de presiune, ar trebui sa se auda ceva ? Cum ar fii rulmentul uzat?

Edited by stefanel
Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu sarcina o preia rulmentul de presiune ce apasa la randul lui pe soarele placii de presiune, ar trebui sa se auda ceva? Cum ar fii rulmentul uzat?

 

La ce sarcina te referi?

Despre ce sarcina ar fi vorba?

 

Acesta apasa pe diafragma (soarele) placii dar se roteste pe toata perioada cat pedala de ambreiaj e apasata, chiar si atunci cand doar sprijinim piciorul din greseala sau obisnuinta pe pedala.

 

In mod normal nu auzi nimic pentru ca rulmentul nu are uzura in rolele sale pe durata vietii sale!

 

O data ce zgomotul dat exemplu in video de mai sus, acesta NU va disparea ci se va accentua pana chiar la mici vibratii date de rotirea lui (dintre role si camasi) avand o uzura pronuntata.

Uzura cu siguranta va creste in functie de frecventa folosirii ambreiajului, iar cazul cel mai sinistru e bine-nteles la partea rulmentului care atinge diafragma si NU SE ROTESTE ci sta intr-un loc fix pe diafragma apasata (pana ridicam piciorul) sa cada din locul lui DIN rulment! Iar la prima/urmatoare folosire a ambreiajului/rulmentului diafragma rotinduse cu cel putin 850rpm, sa agate in rotire cu o parte a rulmentului care NU va mai intra in locul lui in rulment, va agata parte din celalata parte a rulmentului.. zgomote foarte urate vor aparea si nu vei mai pleca de acolo!

Cu pagube mult mai mari decat daca ai fi schimbat rulmentul la timp!

 

Cam asa.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

La ce sarcina te referi?

Despre ce sarcina ar fi vorba?

 

Acesta apasa pe diafragma (soarele) placii dar se roteste pe toata perioada cat pedala de ambreiaj e apasata, chiar si atunci cand doar sprijinim piciorul din greseala sau obisnuinta pe pedala.

 

In mod normal nu auzi nimic pentru ca rulmentul nu are uzura in rolele sale pe durata vietii sale!

 

O data ce zgomotul dat exemplu in video de mai sus, acesta NU va disparea ci se va accentua pana chiar la mici vibratii date de rotirea lui (dintre role si camasi) avand o uzura pronuntata.

Uzura cu siguranta va creste in functie de frecventa folosirii ambreiajului, iar cazul cel mai sinistru e bine-nteles la partea rulmentului care atinge diafragma si NU SE ROTESTE ci sta intr-un loc fix pe diafragma apasata (pana ridicam piciorul) sa cada din locul lui DIN rulment! Iar la prima/urmatoare folosire a ambreiajului/rulmentului diafragma rotinduse cu cel putin 850rpm, sa agate in rotire cu o parte a rulmentului care NU va mai intra in locul lui in rulment, va agata parte din celalata parte a rulmentului.. zgomote foarte urate vor aparea si nu vei mai pleca de acolo!

Cu pagube mult mai mari decat daca ai fi schimbat rulmentul la timp!

 

Cam asa.

 

Am inteles cum sta treaba, multumesc frumos !

Link to comment
Share on other sites

Nu contrazic pe nimeni, dar eu sunt ala patitu', cu rulment schimbat si cu aceleasi probleme ramase in continuare.

 

Problema mea este un brrr-brrr, primii 5 cm cand apasati pedala de ambreiaj sau o ridicati. Asa am cumparat masina. In rest ambreiajul functioneaza ok.

La fel, mi s-a spus ca este rulmentul de presiune, am inlocuit rulmentul:brrr, brrr in continuare. Cica are joc rulmentul un furca : care-i problema,luam un rulment complet, pe original. Jos cutia,sus cutia, jos cutia. Montam rulment cu furca pe origine. Brrr, brrr in continuare.

Pana la urma mi-a parut sau nu mi-a parut rau, s-a inlocuit ulei in cutie, mi-am bagat si eu nasul pe acolo, dar concluzia este ca buba nu-i de la rulment intotdeauna.

 

Problema poate fi si in volanta. Exista in volanta o saiba cu niste umeri dintr-un fel de plastic ce are rolul de a compensa uzura discurilor de frictiune in timp. Se uzeaza ferodourile (pe romaneste), s-a reconditionat ambreiajul, se umbla la saiba. Se pune una mai grosa. Asta la atelierul care reconditioneaza ambreiaje. Altminteri marginile placii vor lovi in volanta la debreiere cand avem o distanta prea mica din cauza discurilor de frictiune mai subtiri. Poate nu-i termenul corect, acolo avem "vibratii" , "oscilatii" pana avem piesele (placa - disc - volanta) cuplate total si astfel apar zgomote.

 

Probabil un ambreiaj nou, pe origine si montat intr-un service Bmw ar evita problemele aste. Dar cine are curajul si sustinerea financiara sa faca asa ceva la o masina de 13 - 14 - 15 ani ? Eu sunt siderat de calitatea proasta a pieselor din Ro, aduse de afara.

 

Ca nu bat campii si am facut la masina ce-am zis aveti link : https://imgur.com/a/ZpuRLSn

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu am mai auzit demult de ambreiaj reconditionat..

In fine nu despre asta este vorba neaparat. Dar iti supun atentiei alte aspecte care NU sunt luate in considerare de mecanicii sau atelierele fac bani pe inocenta si/sau disperarea unor propietarii de masini pentru produse mai ieftine..

De aici o sa fiu specific; daca apar vibratii (si acestea sunt sigur prezente daca citesti cu atentie ce urmeaza) acestea apar pentru ca foarte probabil discul ambreiaj cu discuri noi, frumos nituite.., (ca atelierul "stie" cum se face..), acesta aproape SIGUR NU ESTE PERFECT BALANSAT, ca atunci cand se roteste la orice viteza(!) sa nu devina instabil fiind tinut in loc doar de axul pe care sta..

Iar vibratia aceasta sa se transmita asupra/spre volanta si foarte probabil ajungand pana la rulmentul in cauza.. chiar scurtandu-i viata prematur.

 

Ai putea sa poti sa iti imaginezi ca pe perioada cat pedala decupleaza cutia discul se misca/roteste liber intre volanta si placa de presiune, pe canelurile axului cutiei.

Daca nu este perfect balansat nu e de bine deloc, pentru ca acolo e vorba de multe forte si un stres mecanic complicat.. pana este perfect strans intre volant si placa!

 

Pe de alta parte, sa te bagi si la nu stiu ce umeri.. care compenseaza.. e clar ca e un fel de carpeala.

 

Asa si o volanta cu masa dubla este prevazuta sa se AUTO-REGLEZE.. Adica sa se "duca" dupa subtierea discului ambreiaj.

 

Nu mai zic ca si aceasta este/trebuie perfect balansata in fabrica pentru orice viteza la care se poate invarti!

Daca nu ma crezi poti vedea pe marginile ei niste slefuiri/polizari din loc in loc (facute de un robot capabil, cu siguranta..), de unde s-a luat material (metal) ca sa balanseze/compenseze cealalta parte.

Sa te bagi sa umbli adaugand alte greutati prin tije, distantiere, umeri intr-o piesa care se roteste cu cel putin 850rpm iar e carpeala.. fara suparare!

 

Crede-ma nu trebuie sa mergi la dealer sa iti schimbe el ambreiajul.. volanta.

Trebuie sa cumperi kitul (nou) facut de LUK dintr-o sursa serioasa si sa il pui sus.

Al meu a venit avand pe el si eticheta compatibilitatii cu masina mea.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Bimmer,nu le stii chiar pe toate : http://autoserviceambreiaje.com/ : https://www.bizoo.ro/firma/driversrl/vanzare/19592517/reconditionare-discuri-de-ambreiaj

Mai e cea mai veche fabrica din Ro de materiale de frictiune la Rm. Sarat unde se fac reconditionari doar la nivel de disc de ambreiaj (inlocuire + nituire discuri de frictiune) in mod profesional.

Nu le fac reclama !

Edited by daniellu
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Bimmer,nu le stii chiar pe toate : http://autoserviceambreiaje.com/ : https://www.bizoo.ro/firma/driversrl/vanzare/19592517/reconditionare-discuri-de-ambreiaj

Mai e cea mai veche fabrica din Ro de materiale de frictiune la Rm. Sarat unde se fac reconditionari doar la nivel de disc de ambreiaj (inlocuire + nituire discuri de frictiune) in mod profesional.

Nu le fac reclama !

Nu am zis niciodata ca le-as sti pe toate.

Incerc sa inteleg cat mai multe.

 

Din tot ce am incercat sa explic, cred ca mi-ai raspuns doar la prima afirmatie din postarea mea.

Restul nu ai vrut sa intelegi sau ai ocolit sa intelegi considerand reactia ta.

 

Foarte bine ca noi romanii facem treaba profesional.

 

Eu nu mi-am batut capul cu asa ceva, reconditionand ceva ce e considerat uzat.

 

Daca tu vrei sa pui rrconditionate, mesterite de cei mai meseriasi, este numai treaba ta. Lucrurile vor sta cum vor sta si fiecare ne descurcam IN CONSECINTA in functie de ce stim a face/pune mai bun in masina personala!

 

Sper ca acum intelegi ca NU am nimic impotriva ta.

 

Bafta.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.