Jump to content

Timp 0-100


claudiu1892

Recommended Posts

Salutare,

 

am un F36 2.0D, 190hp, cutie automata ZF8HP din 2016. Am luat-o cand avea 147.000km, acum am 160.000km.

Masina functioneaza impecabil, insa recent am observat ceva ce m-a pus pe ganduri. Nu ca as acorda foarte mare importanta, dar sunt curios putin.

 

Timpul declarat de BMW pentru 0-100kmh pentru aceasta masina este de 7.4sec. Am vazut pe YouTube cum unii chiar ating acest timp, chiar si fara launch control.

Eu am masurat de cateva ori zilele trecute (metoda clasica - pasagerul din dreapta cu cronometru), si nu am reusit sa scot un timp mai bun de 8.4sec.

Am incercat pe modul Sport si cutia pe sport, si cu TC off, degeaba.

Launch control nu are masina (nu am cutie sport cu padele), asa ca nu am putut testa si in acest mod.

 

Nu ca m-ar interesa acest lucru foarte tare, insa ma roade faptul ca nu se pupa ceea ce declara BMW cu ceea ce reuseste masina in real life.

 

Ceva pareri?

Merci

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

Incearca la vale nu la deal :))

 

:laugh: :laugh: :laugh:

 

 

 

Cred ca e dificila plecarea de pe loc cu un 2.0d. Si eu am patit la fel (alta caroserie, alta motorizare, tot 2.0d) si tot asa, am cel putin o secunda diferenta. Am pus pe seama faptului ca am 108 kg :))))

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cu siguranta faptul ca ai pasager in masina nu te ajuta, sunt cel putin 70-80kg in plus in masina, cateva zecimi de secunda in plus; sunt aolicatii care te ajuta sa masori timpii de acceleratie.

Trebuie sa pleci cu masina de pe loc nu de la turatie 0, ci cu motorul turat la cel putin 1500-2000 ture; nu stiu cum poti face asta la masina cu cutie automata, probabil cu stangul pe frana si cu dreptul pe acceleratie

Link to comment
Share on other sites

Poti face "launch control" manual - stangul pe frana si dreptul pe acceleratie, apoi dai drumul la frana cand ai ajuns la turatia dorita. Cu metoda asta, pasager agil cu cronometru, drum fara inclinatie, cauciucuri bune (de vara) si incalzite etc. cred ca te poti apropia mai mult de timpul dat de producator.

De notat ca e o procedura stresanta pentru masina.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

:laugh: :laugh: :laugh:

 

 

 

Cred ca e dificila plecarea de pe loc cu un 2.0d. Si eu am patit la fel (alta caroserie, alta motorizare, tot 2.0d) si tot asa, am cel putin o secunda diferenta. Am pus pe seama faptului ca am 108 kg :))))

 

E dificila, mai ales cu cutie automata... Eu am 80kg, dar si pasagerul avea vreo 75 :))

 

Cu siguranta faptul ca ai pasager in masina nu te ajuta, sunt cel putin 70-80kg in plus in masina, cateva zecimi de secunda in plus; sunt aolicatii care te ajuta sa masori timpii de acceleratie.

Trebuie sa pleci cu masina de pe loc nu de la turatie 0, ci cu motorul turat la cel putin 1500-2000 ture; nu stiu cum poti face asta la masina cu cutie automata, probabil cu stangul pe frana si cu dreptul pe acceleratie

 

Exact, la asta m-am gandit si eu, insa nu as vrea sa risc si sa stric cine stie ce, banuiesc ca nu e chiar placut pentru masina

Link to comment
Share on other sites

Poti face "launch control" manual - stangul pe frana si dreptul pe acceleratie, apoi dai drumul la frana cand ai ajuns la turatia dorita. Cu metoda asta, pasager agil cu cronometru, drum fara inclinatie, cauciucuri bune (de vara) si incalzite etc. cred ca te poti apropia mai mult de timpul dat de producator.

De notat ca e o procedura stresanta pentru masina.

 

Ma intreb oare daca la masinile cu optiunea de launch control, e la fel de stresanta procedura, sau difera in vreun fel procesul...

Link to comment
Share on other sites

Ideea este alta, spre deosebire de consumuri, producatorul pune timpi destul de mari, adicĂŁ gen pentru ĂŽncepĂŁtori. Am testat pe 4 mașini din familie, stock erau diferențe de pana la 0.8, Opel, vw, Bmw.

 

De fiecare data am scos mai puțin decât timpii declarați cu masinile stock.

 

Nu știu ce sa zic, ĂŽnsĂŁ sa scoți cu 1 secunda mai mult decât timpul declarat, ori nu faci tu ce trebuie, ori ceva nu e bine.

 

Edit:la toate testele si eu am avut pasager, totuși timpul a fost sub cel declarat. Toate masinile pe care le am testat au fost cu cutie manuala.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Ideea este alta, spre deosebire de consumuri, producatorul pune timpi destul de mari, adică gen pentru începători. Am testat pe 4 mașini din familie, stock erau diferențe de pana la 0.8, Opel, vw, Bmw.

 

De fiecare data am scos mai puțin decât timpii declarați cu masinile stock.

 

Nu știu ce sa zic, însă sa scoți cu 1 secunda mai mult decât timpul declarat, ori nu faci tu ce trebuie, ori ceva nu e bine.

 

Edit:la toate testele si eu am avut pasager, totuși timpul a fost sub cel declarat. Toate masinile pe care le am testat au fost cu cutie manuala.

 

Mda. Atunci, probabil plecarea de pe loc e problema, dat fiind ca e automata si pleaca cu turatie 0, poate aici se pierde timpul. Alta idee nu am

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

Sunt f multe variabile... cea mai importanta ar fi plecarea de pe loc. Apoi anvelopele (grip-ul, incalzirea lor anticipata), apoi greutatea in plus. Daca ai plinul facut, 70l se adauga numai de acolo, apoi a doua persoana in masina etc etc...

 

Da...

Mentionez ca anvelopele sunt de vara, si sunt noi (au aprox 1000 km), la momentul testului erau destul de incalzite.

Rezervorul era cam la 3/4.

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

E clar ca daca pleci cu turatie 0 se pierde timpul ala (Secunda). Eu nu m-as stresa asa de tare, mai ales daca masina functioneaza bine.

As cauta timpii declarati pentru reprize si as testa din mers reprizele, daca sunt in parametrii, atunci nu e nicio problema. Banuiesc ca un kickdown la 60 km/h e mai putin stresant pt componente decat o plecare „in tromba”.

 

Ar mai fi o variabila, aplicatia folosita pentru masurare si dispozitivul pe care masori.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu cred ca exista vreun 18d, 20d si 30d care scoate timpii precizati de bmw, indiferent pe ce caroserie sunt puse aceste motoare.

Aceste motoare sunt cele mai proaste pe care bmw le are si suplimentar, nici nu sunt capabile sa atinga viteza maxima precizata fiind cu cel putin 5kmh mai lente.

 

ClaudiuF, eu nu am vazut masuratori prin GPS, in care cu 20d sa se scoata rezultatul care trebuie.

 

Oricum, faptul ca bmw minte cu cateva zecimi de secunda si cativa kmh, nu inrautateste viata nimanui...doar ca nu ar trebui sa o faca

Edited by edit
  • Like 3
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Eu nu cred ca exista vreun 18d, 20d si 30d care scoate timpii precizati de bmw, indiferent pe ce caroserie sunt puse aceste motoare.

Aceste motoare sunt cele mai proaste pe care bmw le are si suplimentar, nici nu sunt capabile sa atinga viteza maxima precizata fiind cu cel putin 5kmh mai lente.

 

ClaudiuF, eu nu am vazut masuratori prin GPS, in care cu 20d sa se scoata rezultatul care trebuie.

 

Oricum, faptul ca bmw minte cu cateva zecimi de secunda si cativa kmh, nu inrautateste viata nimanui...doar ca nu ar trebui sa o faca

Am vazut multe clipuri pe YT cu F32/F36 cu motor N47 sau B47 (2.0D) 184/190bhp care toate scot cat spune BMW, ba chiar mai putin cu 0.1-0.2 sec.

Diferenta, din ce vad o face plecarea, ei folosesc launch control.

 

Exemple:

1) https://www.youtube.com/watch?v=LufaDItOuNs

2) https://www.youtube.com/watch?v=pC0-ujF5xkI

3)

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

Claudiu, nu ai pus nimic.

 

Astept sa imi arati un clip cu masuratori prin gps in care un 20d, pus pe orice masina, inclusiv SUV, in care face 100kmh in timpul precizat de producator.

 

Apropo, cand vitezometrul arata 106kmh atunci ai 100 reali.. cel putin asa e la seria 5.

 

Iti garantez eu ca nu exista. Am cautat indeajuns.

 

Exista zeci de masuratori profi prin soft bazat pe gps in care timpii sunt mai slabi.

 

Nimic egal sau mai bun.

 

@Mircea, par 237 pe vitezometru.

Depinde de eroare. Cel mai probabil ai sub 230 acolo. Care e viteza max constructiva pt modelul respectiv?

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Astept sa imi arati un clip cu masuratori prin gps in care un 20d, pus pe orice masina, inclusiv SUV, in care face 100kmh in timpul precizat de producator.

 

Iti garantez eu ca nu exista. Am cautat indeajuns.

 

https://www.namwheels.com/top-list-2016s-fastest-cars/

 

Au linkuri catre filmulete youtube la fiecare masina testata. Acolo nu arata pe imaginea filmata decat bordul, dar in descriere precizeaza ca rezultatele sunt masurate cu Racelogic (depinde acum masura in care pot fi crezuti, dar nu vad motiv sa minta).

 

2017 520dA:

 

2017 BMW 520d acceleration with Racelogic results

 

Performance:

 

0-10km/h: 0,43 seconds

0-20km/h: 0,89 seconds

0-30km/h: 1,38 seconds

0-40km/h: 1,97 seconds

0-50km/h: 2,63 seconds

0-60km/h: 3,53 seconds

0-70km/h: 4,41 seconds

0-80km/h: 5,37 seconds

0-90km/h: 6,58 seconds

0-100km/h: 7,83 seconds Deci 0.13 peste cei 7.7 declarati de BMW

0-110km/h: 9,36 seconds

0-120km/h: 10,99 seconds

0-130km/h: 12,77 seconds

0-140km/h: 15,01 seconds

0-150km/h: 17,37 seconds

0-160km/h: 20,03 seconds

 

0-100m: 6,64 seconds @ 90,53km/h

0-200m: 10,13 seconds @ 114,84km/h

0-300m: 13,05 seconds @ 131,37km/h

0-400m: 15,67 seconds @ 142,97km/h

 

100-0km/h: 2,89 seconds @ 37,00 metres (once-off)

Edited by ViBogdan
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Daca nu incarci convertizorul inainte de plecare nu ai nicio sansa sa scoti timpul dat de producator. Tine piciorul pe frana si tureaza masina pe la 2500rpm, apoi da-i drumul, nu se strica nimic.

Mai conteaza si ce jante ai pe masina, ca daca ai jante mari, iar nicio sansa. Pasagerul din start nu trebuie sa existe in astfel de teste, la fel nici plinul la masina sau alte greutati inutile prin ea.

Cum s-a mai zis, tine cont ca abaterea vitezometrului este de 6-7km/h in plus la 100km/h, deci tu trebuie sa atingi 107 pe ceas ca sa ai 100 real.

 

La un moment dat am incercat si eu, dar am folosit o aplicatie pe tel, nu stiu cat de exacta era. De la ~7.5 dat de producator cred ca am scos 8.0x cel mai bun timp.

Edited by LYM
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca nu incarci convertizorul inainte de plecare nu ai nicio sansa sa scoti timpul dat de producator. Tine piciorul pe frana si tureaza masina pe la 2500rpm, apoi da-i drumul, nu se strica nimic.

Mai conteaza si ce jante ai pe masina, ca daca ai jante mari, iar nicio sansa. Pasagerul din start nu trebuie sa existe in astfel de teste, la fel nici plinul la masina sau alte greutati inutile prin ea.

Cum s-a mai zis, tine cont ca abaterea vitezometrului este de 6-7km/h in plus la 100km/h, deci tu trebuie sa atingi 107 pe ceas ca sa ai 100 real.

 

La un moment dat am incercat si eu, dar am folosit o aplicatie pe tel, nu stiu cat de exacta era. De la ~7.5 dat de producator cred ca am scos 8.0x cel mai bun timp.

 

O sa incerc si cu piciorul stang pe frana si cu o aplicatie GPS.

Am jante pe 19, in doua dimensiuni. Nu siu cu ce jante au fost facute testele de producator.

Link to comment
Share on other sites

Ca tot e vorba de viteza aici, as avea si eu o intrebare. Am cumparat saptamana trecuta in sfarsit 320D-ul pe care mi-l doream (184cp Efficient Dynamics) si nu reusesc sa gasesc pe net turatia la care motorul utilizeaza cei 184 cp in totalitate. Am gasit cuplul si turatia necesara cuplului maxim, dar nu gasesc RPM-ul necesar pt utilizarea intregii puteri a motorului.
Link to comment
Share on other sites

Ca tot e vorba de viteza aici, as avea si eu o intrebare. Am cumparat saptamana trecuta in sfarsit 320D-ul pe care mi-l doream (184cp Efficient Dynamics) si nu reusesc sa gasesc pe net turatia la care motorul utilizeaza cei 184 cp in totalitate. Am gasit cuplul si turatia necesara cuplului maxim, dar nu gasesc RPM-ul necesar pt utilizarea intregii puteri a motorului.

 

Salut, puterea maxima la F30 320D e la 4000-4100rpm, ca la orice motor N47/B47 de fapt. Dupa care incepe sa coboare curba.

 

http://www.zeperfs.com/en/fiche5951-bmw-320-da.htm

Edited by Claudiu F
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.