Jump to content

Eroare 244A00 si pierdere putere


m@rian

Recommended Posts

Salutare. Detin un f10 525xD, motor n47, 218 cp si am o problema la care nu reusesc sa ii dau de cap. De ceva timp masina nu mai trage cum trebuie,cam pe la 120 km/h se plafoneaza si urca greu viteza. Daca merg pe modul sport problema e si mai grava ca am impresia ca nu trage deloc nici in turatii joase sau la viteza mica, isi face regenerari dese dintre care si nereusite pentru ca imi creste nivelul la ulei. Am tot facut diagnoze si printre cele mai dese erori sunt:

-245700 - Soot content of diesel particulate filter; too higt

-244A00 - Boost control, low-pressure step, regulation deviation: Boost for low / positive regulation deviation

-290A00 - Air System, Air to EGR Mass flowm plausibility: Measured air mass compared with calculated permanent air mass too high and high charging pressure deviation.

Egr-ul este schimbat. S-a mai lovit cineva de aceasta problema? Ma poate ajuta cineva cu un sfat? Multumesc

Edited by m@rian
Link to comment
Share on other sites

Curata filtrul de particule manual si sterge erorile - toate celelate erori provin de la filtrul murdar care nu mai reuseste sa-si faca regenerarea .Probabil ca ai destul de multi km pentru durata de viata a filtrului de particule.

Nu mai circula cu masina asa - o sa strici turbina sau mult mai multe.

Edited by seaman
Link to comment
Share on other sites

Daca EGR-ul zici ca l-ai schimbat, atunci trebuie sa scapi de eroarea 290A00, care vine de la electrovalva de pe racitorul EGR; ori e dusa electrovalva (cad des!), ori ai scapare de vacuum (verifica furtunele). Electrovalva noua se schimba usor si costa 100 si ceva de lei. Piesa nr. 14 de aici https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=XA11-EUR-10-2012-F10-BMW-525dX&diagId=11_4582

Daca dupa ce schimbi electrovalva masina trage, atunci regenerare fortata si cam aia e.

Link to comment
Share on other sites

Senzorii dinaintea si dupa DPF trebuie verificati. Cu ce soft ai facut diagnoza? La BMW cel mai bine vezi pe ISTA. Cand au schimbat EGR-ul, l-au recalibrat din soft? L-au codat in sistem?

Am facut diagnoza cu un tester multimarca. Nu am avut ISTA la dispozitie. EGR-ul banuiesc ca l-au recalibrat din soft si l-au codat. Greseala mea a fost ca nu am stat langa masina sa vad ce au facut. Am lasat-o acolo si am luat-o cand a fost gata

Link to comment
Share on other sites

Daca EGR-ul zici ca l-ai schimbat, atunci trebuie sa scapi de eroarea 290A00, care vine de la electrovalva de pe racitorul EGR; ori e dusa electrovalva (cad des!), ori ai scapare de vacuum (verifica furtunele). Electrovalva noua se schimba usor si costa 100 si ceva de lei. Piesa nr. 14 de aici https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=XA11-EUR-10-2012-F10-BMW-525dX&diagId=11_4582

Daca dupa ce schimbi electrovalva masina trage, atunci regenerare fortata si cam aia e.

Astazi o sa schimb si electovalva respectiva. Revin cu pareri. Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa verifici traseul de vacum al turbinelor. Am avut cred aceeasi eroare, cea cu 244 desi cand si cand imi aparea si in idrive. Era un furtunas crapat si incepuse sa scape presiune. Acele furtunase sunt asezate in preajma motorului si din cauza temp ridicate in timp se degradeaza fiind vorba de cauciuc. Bafta
Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa verifici traseul de vacum al turbinelor. Am avut cred aceeasi eroare, cea cu 244 desi cand si cand imi aparea si in idrive. Era un furtunas crapat si incepuse sa scape presiune. Acele furtunase sunt asezate in preajma motorului si din cauza temp ridicate in timp se degradeaza fiind vorba de cauciuc. Bafta

O sa verific azi cand schimb si electrovalva de la egr. Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Salutare. Am schimbat electrovalva de la EGR si am constatat ca furtunul de vacum care intra in ea era oarecum spart. Acum s-a schimbat felul in care merge masina. Trage mult mai cursiv si nu mai pierde putere. Mai am doar erori de filtru de particule dar vrea sa ies diseara cu masina pentru regenerare si vedep pe urma daca se schimba ceva. Voi ce furtune de vacum folositi? Sa iau originale sa le schimb pe toate sau pot lua si altele?
Link to comment
Share on other sites

Salutare. Am schimbat electrovalva de la EGR si am constatat ca furtunul de vacum care intra in ea era oarecum spart. Acum s-a schimbat felul in care merge masina. Trage mult mai cursiv si nu mai pierde putere. Mai am doar erori de filtru de particule dar vrea sa ies diseara cu masina pentru regenerare si vedep pe urma daca se schimba ceva. Voi ce furtune de vacum folositi? Sa iau originale sa le schimb pe toate sau pot lua si altele?

 

Eu am folosit furtun siliconic de 3.5mm. Se gaseste la metru in multe magazine.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Salutare. Dupa ce am anulat filtrul de particule, am rectificat turbinele, schimbat electrovalva de la turbo...Nu s-a remediat nimic la masina. Am urmatoarele erori, erori care erau si inainte de rectificarea turbinelor:

-25D400 - Exhaust backpressure sensor before turbocharger, area: upper physical lilit exceeded;

-244B00 - charge-air pressure control, low-presure stage, control deviation: charge air pressure too high / negative control deviation;

-244D00 - Charging pressure control, high pressure stage, control deviation: charging pressure too high / negative control deviation

Ma puteti ajuta cu un sfat sau cu o recomandare unde as putea sa merg cu ea? Efectiv nu mai stiu ce sa ii mai fac

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ai anulat filtrul si din soft cu calibrare pentru remedierea overboost-ului rezultat din scoaterea restrictiei de pe evacuare. Toate biturbo-urile au problema asta...

Oricum la tine trebuie verificat traseele de vacuum si electrovalvele de la turbina, in 99% din cazuri sunt puse gresit dupa diferite interventii.

Link to comment
Share on other sites

Am anulat filtrul nu pentru ca am vrut ci pentru ca asa am fost sfatuit. Mi s-a spus ca daca il anulez o sa mearga masina dar se pare ca nu e asa. Intentionez sa montez unul functional dupa ce ii dau de cap. Nu suport sa vad tobele negre. Anularea filtrului a fost facuta si fizic si din soft.
Link to comment
Share on other sites

Salut,

Desi daca ma afumi in trafic nu am ganduri prea bune la adresa ta, pune la loc filtrul de particule si cauta un mecanic. Poate o sa-ti zica sa dai jos rotile, ca va merge, data viitoare, sau sa scoti admisia, poate incurca si ea cu ceva.

Asta e idee ca nu vreau sa afum pe nimeni si vreau sa imi mearga masina. O sa montez filtrul la loc dar mai intai trebuie sa gasesc problema. Parerea mea ca nu are rost sa pun filtrul acum in stadiul asta si sa se infunde intr-o mie de km

Link to comment
Share on other sites

Are 250k de km. Filtrul e anulat si fizic si din soft. Adica taiat carcasa, spart continutul, sudat la loc. Acum trebuie sa gasesc unul bun, curatat si pus pe masina.

 

La 250k fix mi-a aparut eroare in idrive "particle filter" si am constat pe diagnoza ca presiunea inaintea filtrului era de 60mb. Am cumparat o diagnoza sa ii dau regenerare fortata dar dupa 2 minute iesea din regenerare. Dupa cateva incercari a facut o regenerare care a tinut o ora dar presiunea tot 50-60mb arata.

Am trimis filtrul la curatat la vestitii meseriasi din odorheiul secuiesc... intradevar a venit curat dar acum isi facea regenerari din 60 in 60 de km (mentionez ca am dat din diagnoza resetare filtru DPF). Dupa regenerarea avea 9-10mb iar cand ajungea la 35-40mb incepea regenerarea. Am urmarit parametrii pe diagnoza.

Tind sa cred ca un filtru cam atat tine 250k dupa care trebuie schimbat.

 

Am vazut pe youtube un tip din UK cum a testat mai multe solutii dedicate curatare DPF si toate s-au dovedit a fi vrajeala.

Pana la urma el a spalat filtrul cu acid clorhidric 1/4 cu apa (la 1.5 litrii de apa adaugi 0.5l de acid). Dupa care a mai spalat cu soda caustica diluata in apa.

Explica el acolo ca acidul e pentru soot si soda e pentru ash. (daca intereseaza pe cineva o sa caut clipul)

Edited by 85TMY
Link to comment
Share on other sites

La 250k fix mi-a aparut eroare in idrive "particle filter" si am constat pe diagnoza ca presiunea inaintea filtrului era de 60mb. Am cumparat o diagnoza sa ii dau regenerare fortata dar dupa 2 minute iesea din regenerare. Dupa cateva incercari a facut o regenerare care a tinut o ora dar presiunea tot 50-60mb arata.

Am trimis filtrul la curatat la vestitii meseriasi din odorheiul secuiesc... intradevar a venit curat dar acum isi facea regenerari din 60 in 60 de km (mentionez ca am dat din diagnoza resetare filtru DPF). Dupa regenerarea avea 9-10mb iar cand ajungea la 35-40mb incepea regenerarea. Am urmarit parametrii pe diagnoza.

Tind sa cred ca un filtru cam atat tine 250k dupa care trebuie schimbat.

 

Am vazut pe youtube un tip din UK cum a testat mai multe solutii dedicate curatare DPF si toate s-au dovedit a fi vrajeala.

Pana la urma el a spalat filtrul cu acid clorhidric 1/4 cu apa (la 1.5 litrii de apa adaugi 0.5l de acid). Dupa care a mai spalat cu soda caustica diluata in apa.

Explica el acolo ca acidul e pentru soot si soda e pentru ash. (daca intereseaza pe cineva o sa caut clipul)

 

Salut,

 

Sper ca a spalat doar filtrul de particule cu acid clorhidric, nu si catalizatorul.

 

 

 

Ca toate cele bune de pe planeta si filtrul de particule are un sfarsit. Asta se intampla cand e plin de cenusa. Daca regenerarea se face din 60 in 60 km atunci e clar ca filtrul e infundat sau mai rau, motorul elimina multe particule nearse din motive ce tin de uzura sau interventii ale asa zisilor tuneri prezenti ca ciupercutele pe teritoriul mioritic.

La urma urmei cine da 14000 euro pe o masina de 10 ani mai gaseste 2500 pentru un filtru nou de particule original, restul sunt doar saraci care au si ei afumatori euro 5 sau 6.

 

Bafta.

Edited by Ali
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Iti dai seama ca nu a stat sa desfaca carcasa filtrului sa spele separat. A turnat pe o parte si iesea pe alta.

 

Nu stiu de ce isi facea asa regenerari... o fi fost de la anulat clapetele swirl (n47d20c nu se pun doape in admisie)

Din toti profesorii astia de pe forum nu m-a lamurit nociunu.

 

 

Stai si urmareste pana la capat ca tipul pare ca stie ce face spre deosebire de profesorii de pe aici care dau informatii pe jumatate... afica 'Sper ca a spalat doar filtrul de particule cu acid clorhidric, nu si catalizatorul.'

Link to comment
Share on other sites

Iti dai seama ca nu a stat sa desfaca carcasa filtrului sa spele separat. A turnat pe o parte si iesea pe alta.

 

Nu stiu de ce isi facea asa regenerari... o fi fost de la anulat clapetele swirl (n47d20c nu se pun doape in admisie)

Din toti profesorii astia de pe forum nu m-a lamurit nociunu.

 

Nu au treaba clapetele cu asta. La F10 se pot curata sau lua altele pe original cu 200 ron, e chestie de saracie, cum am mai spus.

Link to comment
Share on other sites

Dragul meu,

 

In prima poza este admisia care are atasata pe ea clapetele, iar in poza nr.2 este admisia tip vechi de M47 si altele unde se pun dopuri si unde este mai greu sa schimbi clapetele, e invers de cum spui tu. Catalizatorul este un fagure ceramic acoperit cu metale rare care in contact cu acizi pot suferi daune ireversibile. Nu trebuie sa-ti fie rusine sa cauti aceste informatii pe Google, aici nu e ora de fizica sau chimie aceea se face la scoala, nu stiu ce asteptari ai de la noi.

 

Dupa codul galeriei de pe poza ta, acesta este codul oem pentru clapete 11617812938.

 

Spor la treaba.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.