Jump to content

Soft motor X5 F15


SSQ

Recommended Posts

Titlu ^

 

Practic, mi-am achizitionat de curand un F15 X30D, motorul de 258 CP si 560Nm si ma gandeam sa fac un soft pe acesta(n-am mai facut pe nicio masina in trecut). Ma uitam la TCM Tuning si ma gandeam la varianta de baza, pentru 540 euro: 310 CP(+52CP) si 650Nm(+90Nm), nu as vrea dpf & egr off pentru ca nu suport sa vad fum dupa masini.

 

Ce doresc sa stiu este cat de sigur este un soft de genul. Nu vreau sa afectez viata motorului, nu vreau sa-l fac sa pice mai devreme decat ar trebui si nu vreau sa am niciun fel de problema cu masina(consumul nu este o problema, ma refer la aspecte tehnice).

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

SSQ, in cazul motorului de pe masina ta (o versiune N57 de 3 litri), BMW l-a dotat cu o singura turbina si a obtinut 258 CP si 560 Nm. Ca sa scoata din acelasi motor 313 CP si 630 Nm, BMW a considerat necesar sa monteze doua turbine in serie.

Gandeste-te oare ce i-a oprit pe inginerii BMW sa puna pe piata un motor cu performante similare, doar printr-un tuning software al variantei cu o turbina. Ar fi fost mult mai simplu si mai ieftin totodata.

 

Ai o masina moderna, iar 258 CP si 560 Nm sunt arhi-suficienti in traficul aglomerat din prezent. In urma tuning-ului pe care vrei sa-l faci ai putea (teoretic) imbunatati performantele cu cca. 5-6 Km/h la viteza maxima (acum "prinzi" 230 Km/h) si cca. 0,5 secunde la testul 0-100 Km/h.

Daca in mod real si frecvent iti lipsesc aceste plusuri de performanta si esti dispus sa risti anumite probleme de fiabilitate si emisii, poate merita tuning-ul.

In caz contrar, bucura-te de masina si pastreaz-o asa cum a proiectat-o BMW.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

SSQ, in cazul motorului de pe masina ta (o versiune N57 de 3 litri), BMW l-a dotat cu o singura turbina si a obtinut 258 CP si 560 Nm. Ca sa scoata din acelasi motor 313 CP si 630 Nm, BMW a considerat necesar sa monteze doua turbine in serie.

Gandeste-te oare ce i-a oprit pe inginerii BMW sa puna pe piata un motor cu performante similare, doar printr-un tuning software al variantei cu o turbina. Ar fi fost mult mai simplu si mai ieftin totodata.

 

Ai o masina moderna, iar 258 CP si 560 Nm sunt arhi-suficienti in traficul aglomerat din prezent. In urma tuning-ului pe care vrei sa-l faci ai putea (teoretic) imbunatati performantele cu cca. 5-6 Km/h la viteza maxima (acum "prinzi" 230 Km/h) si cca. 0,5 secunde la testul 0-100 Km/h.

Daca in mod real si frecvent iti lipsesc aceste plusuri de performanta si esti dispus sa risti anumite probleme de fiabilitate si emisii, poate merita tuning-ul.

In caz contrar, bucura-te de masina si pastreaz-o asa cum a proiectat-o BMW.

 

Salut!

 

Sa stii ca fix la asta m-am gandit si eu, ca lucreaza "1000 ingineri"(un numar poate mare, poate mic, dar cat sa dovedeasca o idee), cei mai buni din lume, la o masina, fie ea Mercedes sau BMW, si apoi vine un "smecher" de inginer roman care poate are sau nu are o facultate de mecanica auto(care nu il invata prea multe) si zice ca stie el mai bine ce sa-i faca masinii si cat poate masina aia decat cei mai buni ingineri din lume.

 

Insa inainte de asta am avut o masina depasita de cerintele actuale, un Mercedes Benz C220 CDI(W204 prefacelift) cu un set de injectoare proaste de Renault si un motor dus aproape la limita(170CP si 400Nm) care in urma unui soft cu doar 100 euro mai ieftin oferea +20CP si +60Nm si pana si cei care o softau ziceau ca masina asta e dusa cam la limita. De aici si intentia mea de a o softa pe aceasta, cand am vazut +52Cp si +90Nm pentru relativ aceiasi bani mi s-a parut ca intr-adevar obtin ceva de banii aia. M-am uitat pe forumuri din strainatate (putin, ce-i drept) si toti americanii erau pusi pe softat masini si recomandau chiar si DPF & EGR off ca distrug motorul, insa am vrut sa cer pareri (atat aici, cat si acolo).

 

Oricum o sa o testez si eu si o sa merg cu ea o gramada. La masina precedenta mi se parea ca ruleaza ok, poate voiam mai mult de la ea pe niste depasiri, dar cuplul in oras era peste media masinilor pe care le gasesti de regula in oras si mi-era suficient. Asta este si mai noua si cu putin mai puternica, nu cred ca o sa simt neaparat nevoia de soft, insa m-am gandit ca pentru 100 euro in + chiar obtin niste performanta sesizabila si de ce sa n-o fac daca este sigur.

 

Daca se poate, mai astept totusi pareri / researchuri facute si de altii!

 

Multumesc frumos pentru parere.

Link to comment
Share on other sites

In mod sigur poti sa ajungi lejer la 300 CP si nu stiu ce cuplu . Problema este ca motorului ala , chiar in varianta cu doua turbine , ii cam place sa gripeze cuzinetii si sa distruga arborele cotit.

Deci mai putine cazuri pe motoarele simple 3.0D , dar cele "fortate" putin , gen 4.0 - au ceva probleme cu ungerea vibrochenului.

Ar fi bine sa te interesezi de la posesori care au facut asta .

Link to comment
Share on other sites

Speram sa nu fie aceeasi ingineri care au facut lantul la N47. Ca vorbeai de cei mai buni ingineri din lume.

 

Salut,

 

Nu prea mai conteaza ce zic inginerii, daca vine managementul superior si taie de oriunde, asta este politica cost reduction, comentezi, ai zburat🤣.

Edited by Ali
Link to comment
Share on other sites

Speram sa nu fie aceeasi ingineri care au facut lantul la N47. Ca vorbeai de cei mai buni ingineri din lume.

 

Pentru mine e chestia ca totusi cei care au proiectat o masina, oricare ar fi ea, sunt mai priceputi decat orice absolvent de mecanica auto din Pitesti care iti zice ca ti-o tuneaza el sigur. Asta daca e si absolvent de ceva.

 

Dar totusi, am zis sa intreb aici daca e cineva care a facut un astfel de soft si a mers cu masina mult de atunci. Nu am luat masina asta ca sa o tin 50.000 km, nici 100.000, vreau intr-adevar sa o folosesc si vreau sa stiu daca pe termen lung softul acela afecteaza cu ceva. Puterea sunt sigur ca se simte in mers, fara indoiala, cata nevoie am de ea e pur subiectiv. Insa ce ma intereseaza pe mine este daca un soft de genul permite motorului sa functioneze 'ca din fabrica' sau ii pune o data de expirare mult mai devreme decat ar fi cazul. + astept recomandari, cum sa nu.

Link to comment
Share on other sites

Am acelasi motor pe F10 530xDrive 258hp si e primul BMW caruia nu i-am facut soft. Eu zic sa stai cuminte daca vrei sa pastrezi masina. Aceleasi intrebari mi le-am pus si eu cand am luat masina, am facut ceva research si am ajuns la concluzia ca mai bine stau potolit. Daca aveam pana in 200hp, ii faceam soft; la 258hp stock, sunt multumit.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.