Jump to content

Suspiciune conversie volan


13NCU

Recommended Posts

SKW te poate ajuta mult, e "vechi" in breasla BMW.

 

In ceea ce priveste masina, puneai la un moment dat o intrebare, daca a meritat pt vanzator. Cu siguranta a merita conversia, masinile vechi in UK se cumpara aproape pe nimic.

 

Nu stiu cum ai putea verifica daca e ceva in neregula, insa daca, conversia a fost facuta ca la carte, atunci nu ai de ce sa-ti faci griji.

 

Daca a fost facuta doar pentru a fi vanduta, atunci da, iti poate ridica niste semne de intrebare.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu te panica si nu-ti face procese de constiinta. In viata luam tepe pe banda rulanta, fie ca ne place fie ca nu. Mai grav era daca masina ta era facuta din alte doua masini, in urma unui accident. Atunci da, era teapa si te puneai in pericol circuland cu ea. Daca a fost de uk, si sigur a fost, nu e un ca[at de tara daca nu a fost lovita. Iar din alt pdv, inst electrica se poate schimba de pe o masina LHD pe RHD fara pb...

In australia sunt firme care fac conversii pt masini noi care din fabrca nu ies si cu RHD, gen chey camaro etc...

Daca ai platit sub pretul pietei e ok.

 

Link to comment
Share on other sites

navigatie mare functionala, clima, bluetooth telefon, suspensie coborata de M3 ...doar eram in dubiu daca pe acest model (2007) s-a pus incalzire in scaune pt ca masina avea.

 

Dotarile astea au fost puse ulterior. Masina din fabrica a iesit cheala. Poti folosi http://bimmer.work pentru decodarea VIN-ului, mie imi place ca arata si cum arata masina din fabrica. Intr-adevar la masina ta arata volanul pe stanga, dar cred ca nu stie decodorul sa genereze pozele cu volanul pe dreapta. La "Steering" zice "right", deci clar masina a fost cu volan pe dreapta.Ce sa zic, nasol moment. Pana la urma se cheama inselaciune, si cred ca il poti da in judecata, daca vrei.

Link to comment
Share on other sites

Decodoarele de VIN nu sunt intodeauna exacte insa masina e typecode VC32 (din VIN) adica volan dreapta, daca era pe stanga trebuia sa fie VC31 :). De multe ori masinile de UK sunt mult mai ingrijite si mai putin rulate decat cele de Germania / Austria / Belgia / etc.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Singura problema dupa mine este ca si-au bagat mainile in masina ta zeci de “ingineri” si ca nu mai are nimic de fabrica inafara de nuca de la schimbator (daca mai e si aia), in rest daca masina merge si nu ramai cu volanul in mana atunci e totul ok. Referitor la faza cu RAR-ul presupun ca i-a fost extrem de dificil sa dea o spaga de 200 euro ca sa nu ii treaca nimic la mentiuni in talon.

 

Iar la faza cu ceasurile era logic sa puna unele de europa ca doar nu facea toata conversia si iti lasa tie kilometrajul sa urce in mile...

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Baieti, s-a clarificat situatia si am insistat sa o clarific si pt linistea mea dar si pt faptul ca deja pe topic au inceput sa apara chestii de "suduri la kil", "rupta-n doua" , "furturi" si alte minuni.

 

Pe concret, ar fi momentul ala cand te insori de tanar, mireasa iti lasa generos "o pata" pe cearceaf cat un capac de canal ce iti distruge pivotul ...si ulterior afli ca toti soferii de autobaza din oras o saluta dar tu iti spui plin de incredere "las', ce a fost a fost..."

 

Vi-am spus, n-oi fi eu fix specialist in BMW dar am vazut cateva masini la viata mea si greseala mea a fost ca m-am bazat doar pe asta si n-am pus si accent pe verificarile istoric.

De fapt dupa ce platesti 50-70 lei ca sa verifici fiecare cazatura "impecabila, merita vazut" si cand ajungi langa masina si incepe proprietarul cu "numa' cĂŁ" ...iti cam trece obsesia cu istoricul si lasi garda jos. In fond ce vrei sa cumperi - un istoric sau masina reala din fața ta ?

 

Am vorbit azi cu fostul proprietar, i-am expus problema si off-ul meu, omul m-a ascultat linistit dupa care in 20 min de conversatie mi-a dat toate lamuririle.

 

Ce-i care ati parcurs topicul pana acum ati putut constata ca nici o clipa nu i-am adus vreo vina masinii - nu am ce sa-i reprosez, se comporta exemplar, sunt foarte multumit. Si nu sunt vreun Dorel la care "las ca merge si asa" ci dimpotriva, sunt tipul ala chitibusar si obsedat caruia ii fura somnul si cel mai mic sunet anormal la masina.

(daca in 4 mii km sunt la al 2-lea schimb ulei pt ca la primul mi s-a parut mie ceva .... e clar.)

 

Pt ca mi s-au cerut am pus gramada niste poze facute azi pe fuga.

Da, masina a suferit un "update" de care sunt absolut multumit.

 

Si pt ca aseara hoinaream pe forum am ajuns si la capitolul "voleti admisie" asa ca urmatoarea mea grija este sa apuc sa dau cat mai repede jos galeria admisie sa vad daca inca ii mai am sau a fost "dopuita".

 

Din punctul meu de vedere topicul se poate inchide, orice alt comentariu fiind de prisos. Apreciez fiecare raspuns al vostru care pt mine a fost un punct de plecare in actiunea asta de a-mi extrage acel "surubel" din creier asa ca va multumesc inca o data.

 

PS

- sufar ca nu am USB pt redare media dar deocamdata "ard" CD-uri. Nici nu stiu daca "Profesional" sau "Bussines"

- telefonul mi l-a "vazut" in vreo 2 minute, bluetooth successfully.

- senzori spate cu afisaj si sound. FațĂŁ n-am.

- incalzirea scaune e "lux". Pe tr.3 te prajeste la hemoroizi.

- navigatia e functionala + CD -ul aferent. Ma omoara ca imi tot cere la inceput CD-ul harti in timp ce ruleaza muzica. M-a obosesc cu un click, n-am ce face.

- dingalitul centurilor scos de mine, martorul ramane.

- suspensie sport de M3 - trebuie sa ma gandesc de 2 ori unde vreau sa intru. In rest, compromisul perfect intre "sport" si "confort".

- pana acum, la un moment dat, 210km si nu am insistat pt ca inca nu cunosc masina suficient - nici o bataie, tremurat sau vibratie. Nici nu sti cum urca si ai ajuns la valoarea asta.

- lag zero pe acceleratie - parca masina iti intuieste urmatoarea miscare.

- directia e ce vis - ultra-usoara pe loc, se "intareste" in functie de viteza,

- jantele aliaj au cazut la negociere. Urmeaza. Am doar capace originale pe care le-am inlocuit "de moft".

 

...si ma opresc aici pt ca nu vreau sa o dau in "mirobolante"

 

https://youtu.be/42HvXLUNJuI

 

(nu stiu, dar mie clipul YT ba imi redĂŁ pozele in format minuscul ...ba in format decent. "E de la ei" in orice caz.

Pe forum mi aproape imposibil sa le postez de pe tel din cauza limitarii marimii)

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Eu sugerez ca topicul acesta sa se redenumeasca, sau sa ii fie adaugata sintagma, "masina mea".

Cu atat mai mult cu cat nu mai putem da sfaturi (tu ai decis asta mai sus pentru ca te-ai lamurit, cum e si firesc-normal) in general despre cum e cand iei tzaca luand o masina "de Anglia" din intamplare/ghinion/etc. ...

Ce zici, vorbim cu Adminii?

 

Nu ai spus nicaieri, cati km ar avea masina in bord!?

Daca zici ca vrei ca masina sa fie perfecta si pana acm ai schimbat uleiul de doua ori in 4k km, ce alte "lichide" ai schimbat de cand ai masina?

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Ha, te plictisesti bimmer ? Cam liniste pe forum :)

 

Ok, daca insisti tu, mutati-l unde doriti n-am eu nici o treaba cu asta.

 

...sa incerc sa-ti raspund pe scurt :) :)

 

Dupa ITP normal ca am inceput cautarile despre istoricul masinii si in 5 min imi era aproape limpede situatia dar nu eram maxim convins pt ca pe "www.bimmer" mi se prezenta grafic o masina cu volan stanga (desi in descriere era R) si, dupa cum am mai spus, unele site-uri faceau confuzie intre "volan dreapta" si "conducere pe dreapta".

 

Adevarul este ca nu am tremurat foarte tare dupa istoric, nu zic ca nu e important dar cate masini nu vedem ca in ciuda unui istoric beton, ele abia mai stau pe picioare.

 

Initial eu am vrut "benzina" insa ce m-a facut sa renunt au fost anunturile vanzare - aproape in toate apareau probleme de garnituri motor - ori ca au fost inlocuite, ori ca necesita inlocuirea lor - si asta m-a dus cu gandul la 2 lucruri:

- fie motoarele astea lucreaza la temp ceva mai mari decat restul si/sau au racirea deficitara din constructie

- fie au nimerit la viata lor la un moment dat pe mana unor copii bolnavi + intretinere zero.

Am schimbat linia pe diesel unde normal, alte riscuri, alte bube.

Stiti vb aia - "cand s-a oprit dieselul sub tine, ai belit ***a !"

 

Raman la ideea mea - trebuie sa ai o oarecare doza de inconstienta sa te apuci sa cumperi un BMW SH (si inca trecut de 10 ani) pt ca sa fim seriosi, nu folosesti un BMW sa mergi cu el "la consum" si nici cu 42 la ora pana la biserica, duminica. Da, ca mai sunt mici abateri de la asta, nu zic, dar in general sunt masini calarite si forjalite maxim iar intretinerea masinii ...nah, care cum poate. (nu generalizez, stiu posesori de BMW care respira BMW dar nu despre ei e vb aici)

 

Oscilam intre Peugeot 508, Insignia si e90 ...unde THP-ul francez m-a dezamagit si-mi ramanea varianta (buna dealtfel) HDI ...Insignia de 1.8 mi se parea o prostie submotorizata, la dieselul bi-turbo chiar nu aveam chef sa-i mangai oringul pompa ulei si sa-i dezmierd cuzinetii palier ...iar BMW presupunea sa nimeresti o chinuiala in care sa tot lopatezi bani cu nemiluita pt ca pe "fostu'/fostii" nu i-a interesat de nimic de sub capota nestiind decat talpa groasa.

 

Ha, ha - am acceptat provocarea si am mers pe BMW insa imi placea mai mult e46 decat e90. Am si vazut vreo doua dar din pacate erau departe de asteptarile mele minime. Stiti ..."ce vrei boss, nu-i masina noua".

 

M-am orientat spre e90 dar ciudat - din majoritatea anunturilor puteai deduce ca vanzatorii sunt niste masochisti altfel nu-mi puteam explica de ce in general aveau masina in proprietate de 1-2 ani, publicau si o lista lunga cu cate au inlocuit (si uneori totalul listei se apropia binisor de valoarea masinii) ca apoi sa o vanda ca "impecabila" pt ca ce sa vezi ? - brusc femeia vanzatorului s-a pus pe facut copii si evident, omul avea nevoie declarat de "ceva mai mare" ...si de regula declara ca tot BMW ! Toti din posesori de "treiar" se vroiau in "cinciar" !

 

Intre timp aveam un amic in DE (samsar toata ziua) caruia i-am trasat sarcina sa se ocupe de un e90 si saracu' deja innebunea cu mine ! - ma lua brusc cu telefon si poze "uite tata, e asa si asa, are aia, nu are aia ...ai 20 min la dispozitie sa-mi spui ce fac altfel "zboara" de sub nasul nostru.

Nu mi-au placut nici unele (bine, nici eu nu i-am dat buget prea mare sa nu i se suie la cap) asa ca am renuntat si m-am intors spre piata SH din Ro - aici e viata tati, e cu amuzament si "care pe care" , nu te plictisesti !

 

(apropo, un amic si-a adus recent un Insignia. Bibelou, frumoasa, mare, diesel, 1 milion de cai ... vine si-mi spune - e superba, trage de rupe (la 1,7 tone ?) numai ca (ce-mi place cand vine vorba de masini si apare si sintagma "numai cĂŁ") ...numai ca smuceste rau la plecatul de pe loc, zici ca tocmai cobor scarile cu masina !

 

Demontam, transpiram, injuram - volanta masa dubla "haftuita" electric ! (puncte sudura). Adica ce atata elasticitate, preluare graduala șocuri, arculete, lamele si cauciuce - ..."Vasileeee, hai baga' aici la domnu' Hans un electrod d-ala sa nu mai miste dracovenia asta ! "

Masina luata de la neamț din curte.

 

Kit ambreiaj nou, montam, dupa 2 zile masina incepe un dialog prietenos cu proprietarul - low pressure oil.

S-a dus in service, oring pompa ulei, pompa noua, cuzineti noi, rectificat arbore. Si mirajul s-a destramat precum o "fata Morgana")

 

Despre masina

 

Nu stiu ce sa zic cu țeapa mea.

Pe undeva e si țeapa ...pe undeva nu, depinde din ce unghi privesti problema si in ce context.

 

In discutia de acum cateva zile cu fostul proprietar, la un moment dat cuvintele s-au ascutit moment in care omul ma intreaba - ok de fapt ce imi reprosezi ? Nu merge masina ? Ai intampinat vreo problema ? Esti nemultumit de ceva ?

 

Intr-adevar, ce sa zic la asta, adevarul e ca masina e in mintile ei.

Ok, o masina SH incepe "sa se spuna" cam dupa 6 luni de exploatare si minim 5000 km (eu am 5 luni si 4000) dar chiar si asa, nu pot decat sa ma declar multumit.

Da, s-a facut un "update" serios dar se pare ca a fost facut cu indemanare si simt de raspundere. Omul de fapt e axat pe electrica/electronica BMW, retrofit, conversii, diagnoza, codari si respira doar BMW.

 

Totusi este si o teapa pt ca s-a omis intentionat (in scopul vanzarii) o parte din istoric si interventii. Desigur, si eu am vina mea. Preferam sa iau decizia cumpararii in deplina cunostinta de cauza si azi, acum, e destul de greu sa spun daca mai cumparam masina asta. Poate daca mai vedeam 3-4 cazaturi veritabile "L" si poate dupa o verificare mai atenta a retrofiturilor - posibil ca da. Sau renuntam definitiv la ideea BMW.

 

Kilometraj

 

@bimmer - este pe pagina anterioara un raport RAR scos de colegul @stormzor. A fost primul care l-am scos si eu "dupa" ...si tot "dupa" am inceput sa fluier incetisor un cantecel dandu-mi basca pe ceafa.

Kilometrii par sa corespunda, inspectia ITP ce apare acolo in Aprilie 2020 e facuta de mine.

Acuma, cati km o avea in realitate, cine stie. Adevarul ca nici nu-mi pasa prea mult de km, m-am impacat si cu retrofiturile si conversia, poate doar as vrea sa stiu cumva ca totul a fost strans/fixat cum trebuie. Inca deocamdata nu ma pot plange de nimic dar nici nu m-oi apuca sa desfac masina pt verificari.

Apropo, cat am stat cu capul sub bord pt resuscitarea ventilatorului, am aruncat o privire pe acolo dar toate firele, cablurile, izolierele, clemele, plasticele, suruburile le-am gasit fixate frumos, la locul lor, stranse ferm.

Cand mi-am inlocuit filtrul aer motor desfacand toate plasticele alea, am tras de pompa servofrana in toate felurile, am verificat traseul conductelor dar n-ai fi zis ca nu asa a venit masina din fabrica.

 

Fluide

 

Ce fluide sa mai schimb @bimmer ?

De uleiul din cutie am scris, despre uleiul motor sunt la al 2-lea schimb ...uleiul hidraulic de servodirectie nu-l pot schimba pt ca nu-l am (ma tot chinuiam sa pricep ce mama naibi a fost in spatiu acela de langa motor ramanand un suport si gauri goale pana brusc mi-am dat seama ca nu vad rezervor ulei servodirectie)

 

Uleiul motor

(urmeaza sa ma arunc in folclor gros ...dar ma risc)

 

Omul mi-a spus ca el a folosit doar Twin Power 5W30 asa ca in primele zile vazand ca nu gasesc rapid o fisa tehnica a sortimentului, am mers pe mana lui si am pus acelasi ulei si eu.

 

Frateeee, cand am scos joja (inainte de schimb) mai sa pic pe jos ! Am verificat-o si la achizitia masinii dar a fost pe fuga si nu m-a interesat prea tare. Ar fi culmea sa ai o masina in vanzare si sa o expui cu joja goala sau lipsuri grave.

...nivelul era bun dar joja era plina de depuneri cu mici "firisoare" de ceva ...si pt o clipa mintea mi-a zburat cu 10 ani in urma pe cand am folosit ultima oara Castrol.

 

Clar zic, motor ultra jegos, depuneri, ulei prost si probabil inlocuit la aducerea aminte. Si nu imput asta fostului proprietar, in fond el daca a apucat sa faca unul, maxim doua schimburi.

 

Uleiul nou era deja luat asa ca fara nici o incantare l-am pus in motor. Oricum degeaba, dupa 20 (doua zeci) km era praf ! Ai fi zis ca are 25 mii !

 

Aveam deja experienta asta, in 2012 am cumparat un diesel care idem, plin de namol si ala si care in maxim 30 km imi innegrea uleiul de ziceai ca e pamant. In primul an i-am facut vreo 4 schimburi ulei iar ulterior m-am fixat cu schimbul la 5-6 mii km.

Desigur, toti imi spuneau ca sunt idiot, ca arunc cu banii pe fereastra, ca dieselul "asa face toate ca e porcos" ...dar dupa vreo 2-3 ani, ce sa vezi ? A inceput sa-mi mazgaleasca uleiul nou la 100 km ...la 500 km ...la 1000 km ...incat la urma am ajuns la performanta sa vad ca uleiul capata o culoare usor cafenie dupa vreo 3000 km si axele cu came (din cat puteam vedea prin buson) din culoare galbuie/maro pe zonele fara tangenta, acum erau curate total !

(sunt total impotriva solutiilor de tip "flush engine" pt ca asa-s eu, cĂŁpos)

 

Revenind la Twin Power, dupa schimb ulei nu am putut decat sa remarc - ....ba, voi astia de la Castrol tot prosti ati ramas ! N-ati miscat un deget in performanta, mergeti inainte doar dintr-un ecou ce inca mai are rasunet prin Europa de Est si pe baza unor contracte pe care ati reusit sa puneti mana, ...si sunteti mai tare preocupati sa "va bateti" cu "baietii rai de la cealalta scara" adica Exxon (Mobil) - alta panarama de ulei.

 

Prima concluzie cu Twin Power 5W30 cel nou inlocuit ?

Pai niciuna. Motorul se auzea prost si inainte de schimb si la fel de prost si dupa schimb. Ok, mici imbunatatiri de sound dar mult sub asteptari de la un ulei proaspat.

....iar turbina la fel de aiurea imi fluiera dimineata in primii 2km cum la fel fluiera si dupa.

 

Ok, ca sa nu imi rupa nevasta capu' pt al 3-lea schimb ulei, am zis ca las Twin-u' macar 2-3 mii km. In fond tot una era acum ...insa cu ochii pe kilometraj, la prima ocazie scapat "de sub control" am venit acasa ranjind cu alt ulei.

Mda, sunt convins ca vreti sa stiti ce am cumparat ... Pai ce sa fi cumparat decat o mizerie hidrocracata de LM, un jeg de A3/B4 dar si C3 (desi nu am DPF). M-am uitat ce-i drept si la Valvoline, gama Syn, Ravenol, Fuchs Titan si inca cateva dar mi-a placut mai mult eticheta frumoasa de la LM :)

....aaaaa, o sa spuneti Motul, bĂŁ ai uitat Motul ! Nu am uitat dar tocmai m-am despartit de Motul 5W30 dupa un mariaj de 6 ani in Fordul sotiei. I-a ghiciti ce ulei are acum Fordul ? ......ati ghicit ! :)

 

Primele impresii cu "pamantul" de LM 5W30

 

Pai liniste. Frate, s-a facut liniste. Sound mai moale adica.

Apoi o idee am resimtit masina mai libera, mai elastica. Bine-inteles, e acel placebo grav care ne zapaceste creierii la fiecare dintre noi cand inlocuim uleiul. Oricum la 8000 il scot afara.

Ei, si cireasa de pe tortuleț - fluieratul turbinei dimineata (pe rece) s-a redus simtitor.

Adica turbina nu mai mieuna ca o pisica-n calduri 1-2 km dimineata de intorcea lumea capu' din statia de autobus ci acum mai mult scoate cateva oftat-uri de motan proaspat "golit" si cazut in nostalgie.

 

Stati, nu fugiti sa cumparati LM pt ca tortuletul meu are 2 cirese.

Dupa schimb, intr-una din zile am zis sa nu ma plafonez ...stiti cum e, nu ? Trebuie sa emiti pretentii, sa te respecti, sa vrei tot mai mult ...asa ca m-am improptit in usița rezervor, buson afara si "ia fatĂŁ de aici niste ulei 2T sa te vada tata cum iti creste pulsul ! Ori vei zbura, ori vei crapa ! "

 

Nu s-a intamplat nimic in ziua aia dar ce-i drept am rulat putin si oricum stiam ca efectele dopajului apar dupa minim 30 km. Saracul diesel anterior, 6 ani i-am dat steroizi 2T dar acolo era alta situatie.

 

...a doua zi rulam plictisit prin oras cand am remarcat ca motorul a capatat un sound mai fin, schimbatorul nu imi mai tremura si pornirea devenise ceva mai promta. Nah, nu diferente mari dar pe mine ma faceau fericit. Alea ca "trage mai bine" si "mi-o scazut consumu' " eu nu le-am sesizat si nici nu m-au interesat.

A devenit regula - tras in peco cu rezervorul gol, pus 200 ml ulei 2T, facut full - si "liber dreapta".

 

@bimmer - nu mai vreau sa inlocuiesc decat fluidul intitulat antigel. La frane nu ma bag deocamdata pt ca sunt prea meseriase si uneori imi iese prost cand vreau un lucru "din bine" sa mearga "si mai bine".

Era vorba ca pe azi voi efectua aceasta operatiune delicata dar din pacate m-a lovit o lene crunta + niste nori ciudat colorati stau la panda. Ok, am garaj dar e ocupat asa ca se amana faza.

 

Ca sa fac cateva valuri si sa-mi sariti in cap, va spun direct - mi-am cumparat 4 litri antigel concentrat ROZ (a se citi r-o-z) si G12 (ge' doișpe' cum ar veni).

 

Ba, esti prost ? BMW zice ca ... Lasa sa zica BMW ce vrea, cat a fost masina la ei au pus ce au vrut, acum e la mine si pun ce vreau eu. In plus am vazut multe din ce zice BMW inclusiv ce a zis pe eticheta c.v. - dar am eu asa o afinitate spre rozu' ala bombon. Pacat ca rezervorul vasului e negru si nu se va vedea rozu' ala cum dĂŁ mișto sub capota dar important este ca-l stiu eu !

 

@bimmer .. eu m-am plictisit de cat am scris si cred ca ti-am raspuns per general cam la toate...

  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Aaaaa, preventiv, sa nu uit.

 

Nu vreau sa deschid polemici legate de ideile mele si zemurile ce le folosesc eu.

 

Fiecare motor are istoricul si toanele lui si este exploatat in regimul ce il impune utilizatorul. In plus fiecare percepem diferit si interpretam diferit semnalele ce ni le da masina ca reactie la anumite consumabile asa ca nu va luati dupa mine.

Nu sariti pe bietul motor din dotare sa-i rasturnati "feng-shui-u" pt ca a zis unu' pe forum ca Twinu' e de rahat si musai antigel de nu stiu care.

Am omis intentionat sa dau numele sortimentului de Liqui Moly pt ca nu am chef de flame. Nu am cautat dar presupun ca exista pe forum o sectiune dedicata.

 

In plus

...stiu, ciudat, dar eu inca nu sunt convins ca aceasta masina a suferit o conversie. Posibil ca undeva s-a intamplat ceva, o greseala, un refuz, nu stiu ...sau totusi vb unui prieten - "boss, eu te inteleg perfect, esti inca in faza de negare si ti greu sa accepti ca fix tu ti-ai furat-o"

:) :)

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

masina e facuta din bucati! tu doar incerci sa te convingi singur ca nu e adevarat! in afara de faptele dovedite de seria se sasiu vs. poze si realitatea (masina propriuzisa), toate sunt speculatii/inventii, fara nicio baza (ca nu e facuta nicio conversie, ca Da, s-a facut un "update" serios dar se pare ca a fost facut cu indemanare si simt de raspundere. Omul de fapt e axat pe electrica/electronica BMW, retrofit, conversii, diagnoza, codari si respira doar BMW. samd...)

 

realitatea este alta, desi tu nu vrei sa o recunosti: ai luat o mare teapa, vanzatorul te-a mintit in ultimul hal, masina e facuta din bucati. semnele sunt si au fost peste tot din momentul 0 dar tu nu ai avut capacitatea sa le vezi/descoperi (desi erau chiar sub ochii tai: eticheta stalp (cea cu valori presiune roti, codul culorii, etc) la mine e lipita pe stalpul dreapta; am vrut sa inlatur mocheta din zona "odihna picior ambreiaj sofer" dar e lipita cu ceva adeziv puternic si n-am insistat. samd...) si acum nu ai bunavointa sa le accepti!

 

tu degeaba scrii acum pagini de povesti pe forum!nu le citeste nimeni (prea lungi si obositoare) si nu schimba cu nimic realitatea!

 

noi doar putem spera ca masina asta nu se va transforma intr-o alta teapa pentru o alta personala iar urmatorul si ultimul ei proprietar va fi un centru de dezmembrari !

  • Like 7
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

@SKW, ce grijuliu ai devenit tu si cum speri tu ca masina asta sa nu ajunga sa "țepuiasca" un alt proprietar. Fi linistit, nu e cazul.

 

Bine-inteles, pt tine e facuta din bucati, iti dau dreptate, acum esti multumit ? Eu zic sa iti notezi seria sasiu sa nu ajunga cumva la cineva drag tie !

 

Faptul ca tie ti se pare obositor un text de 4 minute asta nu inseamna ca pt toti e la fel.

 

Sti ce e trist @SKW ? Ca nu intelegi mai nimic din spatele acestor randuri.

Sper ca nu te-am obosit prea tare cu aceste randuri ...si nu mai insista cu citate, stiu ce am scris pana acum.

 

Si oricum, nu am inteles interventia ta, eu vorbeam cu @bimmer. Nu te baga aiurea in seama mai ales cand subiectul te depaseste.

Edited by 13NCU
  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Si oricum, nu am inteles interventia ta, eu vorbeam cu @bimmer. Nu te baga aiurea in seama mai ales cand subiectul te depaseste.

 

Colegule, intelegem supararea si frustrarile aparute in urma ultimelor dezvaluiri, dar te rugam sa iti tii emotiile in frau si sa cantaresti cu mai mare atentie cuvintele pe care le arunci, mai ales ca in mod evident nu stii cu cine conversezi.

Edited by MikeOnline!
  • Like 2
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

13NCU, nu ma plistisesc, Doamne Fereste (..de-as putea sa ma plictisesc..) dar nici nu imi doresc sa fiu tratat diferit, decat in masura in care intelegi ce spun si raspunzi la subiectul discutat cu mine.

Asa ca, e bine sa te astepti sa primesti si de la altii raspuns/un raspuns/o reactie, .. e firesc.

Eu nu desconsider pe nimeni pana cand persoana este discutata.. ceea ce NU E NORMAL.

 

Oricum, bine ar fi sa faci o poza la tot ansamblu de sub capota.. daca nu te-ai prins inca daca masina are directie asistata electric sau sub capota este o pompa hidraulica cu rezervor. Te asigur ca daca te incumeti sa schimbi lichidul pompei o sa ai surprize mizerabile daca studiezi peretii rezervorului..

Asta ar fi primul lichid.

Apoi poate urma: cutie de viteza, diferential, inlocuire lichid frana (din tot circuitul), antigel (ai spus ca vrei deja..), freon (din 2 in 2 ani ar fi ideal - trebuie sa mergi la robot pentru asa ceva..)

A zis ceva userul Mike On Line care si pe mine m-a dus la idei.. stie el ce spune probabil; in fine..

 

Sunt multi care te pot ajuta.

Dar si unii chiar te pot ura; pentru ca asa sunt ei; nu inteleg toate aspectele..

Numai tu stii ce vrei sa scoti/spui pe forumul acesta..

 

(Sincer, pe mine m-a pus putin pe ganduri faptul ca zici ca uleiul era, sau ca motorul e jegos la interior.. depunerile galbui spre rosu, daca sunt, in motor, atat cat vezi pe la gura de umplere, nu sunt un semn ca uleiul a fost schimbat la timp.. dar asta e doar parerea mea.

Al meu e curat, (chiulasei practic i se vad bine porii unde materialul nu trebuia prelucrat..) depunerile acelea galbui de pe interior o data spalate de uleiul schimbat mai des (de data asta de tine), datorita detergentei puternice din ulei, ..pot lasa jocuri in urma "spalarii" interiorului motorului.. dar inca o data sa NU intram in dezbateri din cauza asta. Ignora ce am spus. Eu zic asta pentru altii daca se intampla sa citeasca ce ai scris tu si eu... atat.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

@bimmer - lucrurile sunt acum foarte clare.

S-a avut (probabil) una bucata BMW e90 cu care s-a intamplat ceva (ori un accident zdravan, o rupere lant, etc) pe care omul din diferite motive nu l-a mai refacut si pt a mai salva ceva din el a adus la bani marunti un alt e90 UK aproape chel pe care a mutat jumatate din interiorul primului.

 

Evident, conversia a presupus scoaterea bordului "chel" si daca tot existau la indemana, s-au facut toate retrofiturile - "noul" bord cu navi mare, bluetooth, iDrive, console, scaune fața, panouri usi, etc, etc.

 

Dintre toate mutarile astea raman supuse atentiei conversia volan, mutarea pompei frana si a coloanei directie, restul fiind plastice si electronica fara o importanta prea mare.

 

Partea buna e ca masina de UK e intreaga (caroseria ei, motorul ei) doar ca s-a facut conversia volan si update la interior.

 

Partea mai putin buna este ca planeaza o doza de suspiciune despre cum au fost fixate aceste elemente de siguranta.

 

Pana acum cel putin nu m-am confruntat cu jocuri, zgomote sau vibratii si pare totul in regula.

 

NU am o pompa servoditectie hidraulica asistata electric ci una full electric deci nu am ce ulei sa schimb.

Uleiul in cutie l-am inlocuit, in diferential nu m-am bagat pt ca nu aud zgomote suspecte.

Antigelul urmeaza desi e curațel, lichidul frana pare ok dar va urma si acela iar motorul a intrat in faza de curatare.

Edited by X X L
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Vina mea - am facut la un moment dat o usoara confuzie intre username-uri si da, imi cer scuze.

Initial a avut si colegul @SKW interventia lui incercand o decodare VIN, apoi a venit cu variantele "negre" (desigur, sunt posibile la orice masina) dar la final...

In fine.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ca si concluzie (asta ca sa dam un sens la atatea discutii) se poate spune ca pt acest model BMW daca regasesti in VIN-ul masinii combinatia:

- VC31 - atunci masina a iesit din fabrica cu volan pe partea stanga

- VC32 - atunci masina a iesit din fabrica cu volan pe partea dreapta

 

E corect ?

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Bun, țeapa e luata, mi-a mai ramas sa rezolv problema farurilor (de la care a si pornit toata povestea)

Am cautat pe forum dar nu prea am inteles cum deosebim farurile "de circulat pe dreapta drumului (RO sa zicem)" fata de cele "pt circulat pe partea stanga a drumului (UK)".

 

Atasez o poza cu tot ce am gasit scris pe farul din dreapta masinii (presupun ca e de UK) si daca stie cineva ce ar trebui sa scrie pe un far asemanator Valeo, bun pt RO (un cod, sageti anume, etc)

Ideea ar fi sa stiu sa fac diferenta intre 2 faruri (UK/RO) in stare nemontata pe masina pt ca nu am ce face, trebuie sa le inlocuiesc.

(foto 2 e farul din stanga dar nu mai are eticheta)

Edited by 13NCU
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In jur de 750 RON costa un far VALEO, nou, model ca al tĂŁu pe autokarma, pentru o mașina de Europa. GĂŁsești și pe TYC, in jur de 450 RON, dar cred ca cele valeo sunt mai de calitate, mai ales ca simcele pe care le ai acum sunt tot VALEO, chiar dacĂŁ au și stanta BMW lângĂŁ.

 

E posibil sa ieși mai ieftin, dacĂŁ iei faruri din dezmembrĂŁri, dar gândește-te ca cele mai multe masini ĂŽntregi la dezmembrat sunt de Anglia. Masinile de Europa ajunse la dezmembrat, de-obicei sunt lovite frontal și oricum farurile sunt distruse. Practic de asta și aduc mulți masini din UK, fiindcĂŁ partea frontala e cea mai cĂŁutatĂŁ.

 

Dai 1500 RON, dar ai faruri noi in final, pui și niște becuri de calitate și te bucuri și tu de un condus odihnitor pe timp de noapte. Eu așa am procedat când am schimbat farurile la fostul E39.

Link to comment
Share on other sites

Eu stiam ca se pot regla cele de anglia, sa bata bine. Dar s-ar putea sa stiu gresit.

 

Codurile le verifici pe realOEM.com . Acolo ai toate informatiile despre bmw si nu numai.

 

Cat despre masina si conversie, poate fi considerata teapa prin omiterea adevarului. Desi eu am vazut un e46 cu coversie facuta (ca la carte, costuri de peste 2000 eur), pe care cu siguranta l-as fi cumparat. Conditia era sa fi stiut adevarul de la inceput.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Varianta dezmembrari cade si sunt de acord cu toate motivele expuse de tine @toffefe

Ori merg pe "nou" Valeo ...ori inca ma chinui sa ma abtin sa nu le comand pe astea desi parca vad ca doar figurile sunt de ele:

 

https://www.yakaequiper.com/phares-bmw-serie-e90-e91-angel-eyes-led-05-08-look-iconic-noir-p-2279.html

 

@P.I.M.P - ce sa mai zic, mai bine tac din gura cu conversia asta ca iar ma enervez si devin ranchiunos.

E bine, ruleaza bine, acum asta e.

 

Despre reglajul lor ce sa zic - daca ar avea un buton comutare oglinda UK/RO ar fi bine dar am inteles ca nu au. Aia ca invart eu cu imbusul prin incercari repetate pana consider eu ca nu-i orbesc pe cei din fata, mi se pare tiganie.

Ciudat, am rulat 1000 km pana la momentul ITP, farurile bateau comfortabil, poate cel din stanga putin cam jos dar nimeni nu mi-a dat un flash ca l-as deranja.

Acum is reglate ca bat sub baia de ulei dar nici nu ma mai obosesc cu ele.

Edited by 13NCU
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Gusturile nu se discuta, dar farurile par din prima serie fast&furios. Plus ca e posibil sa ai probleme la itp, dacĂŁ dai de unul mai zelos. Eu zic ca niște faruri noi, simple cum sunt cele originale, o sa dea o nota discreta de elegantĂŁ.
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.