Jump to content

Crestere temperatura ulei


Iuly87

Recommended Posts

Salut la toata lumea , de curand am un f10 530d din 2011 si am urmatoarea problema , temperatura uleiului se ridica putin peste 100 iar motorul mi se pare supraincalzit si plus de asta evacuarea scoate un aer mult mai fierbinte decat de obicei , a mai avut cineva problema asta si cum a rezolvat-o sau de la ce ar putea fi , poate imi recomandati un mecanic bun in Bucuresti care sa ii dea de cap problemei ? Sincer m-am saturat de anumiti mecanici care isi dau cu presupusul si de bani dati aiurea fara sa rezolv. Multumesc si astept raspunsurile si poate chiar rezolvarea problemei.
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Uleiul poate sa ajunga si la 110-115 grade, si mai mult, in sarcina- de exemplu pe autostrada la viteze mari.Este normal.

Legat de aerul fierbinte, cand masina isi face regenerare de filtru de particule,ridica temperatura gazelor de evacuare pentru a curata filtrul.

 

Dupa un drum mai lung,vezi daca tot asa ai gazele fierbinti.

Eventual pune masina pe un tester sa vezi daca ai vreo eroare.

Link to comment
Share on other sites

Altceva mai neobisnuit ai observat?

Ca, ce spui mai sus sunt firesti cumva.

 

..incerc eu niste motive: acum e vara si cald afara - motor mai fierbinte; poate faci distante mai lungi in trafic..

 

Personal, nu stiu daca ascult.sau verific masina de 5 ori pe an la teava de esapament.

  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca este in regenerare filtrul pentru ca problema persista de ceva timp,am fost ieri la un mecanic si mi-a pus testerul si nu ii da nici o eroare de la ce ar putea fi,stie cineva ce ar trebui curatat,care radiator sau cate radiatoare trebuiesc curatate?Si daca ma puteti indruma catre cineva in Bucuresti care se ocupa cu curatarea acestor radiatoare ar fi perfect.As vrea o persoana care se pricepe sa rezolve aceasta problema pe care o am,poate avem aici un mecanic bun sau stiti voi pe cineva care face asa ceva , multumesc de raspunsuri.
Link to comment
Share on other sites

Curata radiatoarele prima data.

Este o problema destul de comuna.

Asta am patit si eu acum doua saptamani, de cand a venit caldura si foloseam aerul conditionat crestea temperatura la ulei.

Am curatat radiatoarele si acum am scapat de problema.

post-46848-0-62471400-1593594124_thumb.jpeg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
CA sa nu deschid alt topic, azi am mers cu masina F10 535 xdrive 313 cai vreo 30 de km din care 10 pe autostrada. Uleiul a atins in 8 km 100 de grade si acolo statea ca de obicei. Cand am intrat in oras, la semafor,a scazut brusc temperatura la 75 de grade dupa care a urcat treptat in 2-3 minute din nou la 100. AM mers in oras vreo 10 km, uleiul statea la 100. Apoi la semafor iar scade la 75-80 de grade dupa care urca treptat. Masina trage bine, se comporta normal. De la ce ar putea veni aceste variatii de temperatura a uleiului? Nu am gasit pe RealOem senzor temperatura ulei, doar senzor nivel ulei. Nivelul uleiului e la 95%.
Link to comment
Share on other sites

Nu gasesc pe realoem niciund produs: "oil sensor temperature" sau "oil thermostat" . Toata lumea vb de acest sensor de temperatura, dar nimeni nu-l gaseste. Stie cineva va rog?

Probabil e bagat in senzorul de presiune. Nu e mare lucru pentru ei sa il puna in alt senzor care lucreaza cu uleiul. Pana la urma nu este decat o rezistenta termica, foarte greu crezut ca se poate strica.

Pune VIN-ul sa ne uitam, daca ce am zis mai sus nu te-a convins.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tu verifi pe tester sau meniul secret temperatura uleiului? Cel din bord mereu a stat la 100 de grade sau unde vedeai tu ca scade? Eu ma refer la cel din bord ca nu are voie sa scada, real temperatura de la ulei scade si creste in functie de cum mergi, are 20-25 de grade marja.
Link to comment
Share on other sites

Tu verifi pe tester sau meniul secret temperatura uleiului? Cel din bord mereu a stat la 100 de grade sau unde vedeai tu ca scade? Eu ma refer la cel din bord ca nu are voie sa scada, real temperatura de la ulei scade si creste in functie de cum mergi, are 20-25 de grade marja.

 

Bravnel, pe panoul ^6WA am indicator in dreapta la ulei. Acolo vedeam ieri ca scade de la 100 la 75-80 de grade. Cand intru in meniul ascuns, temperatura lichidului de racire sta la 90 de grade. Nu este nici o discrepanta intre indicatorul din bord si cifrele din meniul ascuns. Pe mine ma uimeste aceasta variatie mare in termen ft scurt.

Link to comment
Share on other sites

Iata aici:

"Engine oil temperature sensor

The engine oil temperature sensor is screwed into the main oil duct.

 

The engine oil temperature sensor converts the temperature of the engine oil into an electrical value (resistance). To do this, a resistance with negative temperature coefficient (NTC) is used. The oil temperature is the measured variable for the following calculations, for example: Fuel injection rate and nominal idle speed.

 

Functional description

A temperature-dependent electrical resistor is used for temperature sensing. The circuit contains a voltage divider where the resistance can be measured depending on the temperature. A temperature is converted using a characteristic curve specific to the sensor. An NTC resistor (NTC) is installed in the engine oil temperature sensor, whose resistance value drops when the temperature increases.

 

The change in resistance between 217 kΩ to 37 Ω is temperature-dependent and corresponds to temperatures between -55 °C and 155 °C.

 

Structure and inner electrical connection

The engine oil temperature sensor is connected via a 2-pin plug connection.

 

Signal Value 0.1- 3.3v

Response Time : 15 sec

Temp range:-40 +150

 

Diagnosis instructions

Failure of the component

If the engine oil temperature sensor fails, the following behaviour can be expected:

Fault entry in the engine control unit

Substitute value of oil condition sensor or oil-level sensor (engine-dependent)

 

General notes

Diagnosis of the oil pressure switch runs within 8 seconds after stopping the engine."

 

Dupa ceva cautari, se pare ca e si cum am zis, sa fie bagat in senzoeul de presiune ulei. Asadar daca acela la tine are 3 pini atunci e incorporat in senzorul de presiune. Si se pot masura valoarile date mai sus intre pinii 2 si 3; acolo e senzorul de temperatura.

3 fiind masa/referinta.

 

Daca nu, e bagat intr-o conducta de alimentare cu ulei.. ca mai sus.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Merci mult bimmer pentru informatii! Suna plauzibil ce scrie acolo. Eu gasesc doar oil levelings sensor aici: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=XA91-EUR-05-2012-F10-BMW-535dX&diagId=11_4985 nu si oil pressure sensor. De asta nu stiu ce senzor sa inlocuiesc sa fe bine. Acum vad ca temperatura sta constant la 100 de grade, doar ce am mers 42 de km cu ea.
Link to comment
Share on other sites

Piesa este prins pe baie si este prins cu 3 șuruburi de baia de ulei si are o mufa in el, lângĂŁ bușonul de golire. Costa ceva 400-600 lei senzorul si trebuie sa dai si drumul la ulei ca sa l schimbi. Cum știi tu, dar e posibil sa l schimbi si degeaba ca poate nu e ala, de aia ziceam sa verifici mufa.

 

Acum ești speriat, e de inteles :))

Edited by WIN60
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.