Jump to content

E60 520D N47 2008 - Trepidatii la accelerare in treptele 2 si 3


George_12

Recommended Posts

Revin cu probleme:

 

De curand mi-a picat rulmentul central de la cardan. La accelerare in orice treapta, trepida foarte tare si se auzeau ceva batai rapide pe sub masina, exact in mijloc. Un fel de (vrrrrr...) in accelerare si masina trepida.

 

Am verificat, am gasit cauza (rulmentul central desprins de parte cauciucata complet), am demontat cardanul si am schimbat rulmentul central, flansa cardan (guibo) si am re-gresat CV joint (cel ce intra in diferential).

Previzez ca am marcat cardanul inainte sa il desfac in doua, iar totul a fost montat corect.

Insa, nu am facut semne pe caroserie, acolo unde a fost montat vechiul suport al rulmentului central.

 

Am montat cardanul pe masina, rulmentul central fiind ultimul la care trebuiau stranse suruburile, l-am impins spre fata spre (cutia de viteze) conform (newtis), apoi am strans suruburile.

 

Spre uimirea mea, la primul drum am constat ca masina trepideaza/vibreaza la accelerari doar in treptele 2 si 3. (accelerare 1700rpm-3000rpm).

 

Treptele 1, 4,5 si 6 nu prezinta nici o vibratie.

 

Ce poate fi?

 

Oare nu am montat rulmentul central corect? Pozitia corecta? Flansa am montat-o cu inscriptiile spre cutia de viteze, si am tinut cont de sageti exact ca pe realoem si newtis.

 

Precizez ca inainte sa pice rulmentul central, masina rula fara nici un fel de vibratie sau trepidatie.

 

post-92511-0-27393800-1594153307_thumb.jpg

post-92511-0-96593200-1594153310_thumb.jpg

post-92511-0-73561300-1594153319_thumb.jpg

post-92511-0-23656900-1594153348_thumb.jpg

post-92511-0-00998900-1594153471_thumb.jpg

post-92511-0-63589200-1594153475_thumb.jpg

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Mi-am amintit mai bine acum pentru ca am umblat si eu la guibo candva.

 

Sagetile alea indica directia suruburilor, piulitele evident fiind pe partea cealalta a flansei, spre varf, cum arata poza ta in surubul din centru pozei. Si tot asa se inverseaza directia surubului.. (vad totusi ca surubul de mai jos l-ai bagat tot in aceiasi directie) trebuie bagate in directii opuse asa cum arata sagetile. Nu cred ca participa la vibratii, dar e bine sa le pui cum am zis mai sus. Trebuie sa le pui ca la carte cum se spune. Iata ca mai adauga cei de pe bav ca trebuie sagetile acelea sa fie orientate spre "degetele" flansei pe care le ating.. pentru ca pe o parte a guibo stau 3 "degete" iar pe partea cealalta in pozitia de langa gauri, celelalte "degete"..

Scuza-ma ca imi amintesc franturi.. din ce am observat. Pozele ajuta.

 

Vad ca totusi ai impins flansa cu rulmentul suport mai mult spre fata sau spre spatele masinii.

Poate trebuia sa o lasi la mijloc.

Iti sugerez sa pleci de la mijloc daca nu se mai vede marcajul de pe caroserie.. nu as forta burduful acelui rulment decat daca dispare vibratia.. din nou, este doar o parere..

(Am schimbat si eu acel suport candva, nu pentru ca se rupsese ci pentru ca imi parea acel rulment uzat.. dar nue ra acela de vina. Suportul pus era facut de Febi..)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ca sa iti spun drept, am intrebat si la BMW, eu momentan ma aflu in UK. Nici ei nu au stiut sa imi zica exact ce si cum. Au zis sa duc masina la ei si se ocupa. Doar constatarea £150. Asa ca am zis un mare NU.

 

De ce am bagat suruburile dinspre cardan catre transmisie si piulitele toate pe partea tranmisiei? Pentru ca din 20 de persoane care si-au dat cu parerea, 15 au zis asa. Realoem exact asa imi spune sa le pun.

Insa cum ai spus si tu, slabe sanse sa creeze vibratii.

 

De ce am impins flansa spre fata? Multi mi-au zis ca trebuie pre-tensionat rulmentul dupa ce strangi suruburile (diferential si guibo)

Sincer tind sa cred ca toata problema de aici este. Locatia corecta a fostului suport, acolo cred ca ar trebuie sa fie si noul suport. Multi mi-au zis ca nu are treaba.

Cum la mine este putin deplasat, ma gandesc ca de acolo si vibratiile la accelerare. Usoara descentrare a cardanului??? Asa sa fie?

 

Eu am schimbat rulmentul din aceasta cauza:

Dupa ce am spalat masina, am lasat-o vreo 5 zile nepornita. Apoi cand am vrut sa plec, roata spate dreapta a ramas blocata. (placutele de la frana de mana)

Am incercat de cateva ori bune sa plec cu ea de pe loc, insa roata nu se invartea deloc. Doar stanga spate s-a invartit calumea.

Apoi am lasat-o moarta si am desfacut roata si curatat franele.

 

Dupa ce am plecat la primul drum dupa acest incident, imi batea sub masina, deci s-a dus rulmentul central.

 

Am pus FEBI atat la guibo cat si la rulmentul central, am pus si suport cutie nou (Lemforder).

 

Total diferite propuneri, insa totusi am zis sa postez aici pe forum pentru ca sincer in trecut am rezolvat multe cu ajutorul vostru, celor care chiar stiti.

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Mi-am amintit mai bine acum pentru ca am umblat si eu la guibo candva.

 

Sagetile alea indica directia suruburilor, piulitele evident fiind pe partea cealalta a flansei, spre varf, cum arata poza ta in surubul din centru pozei. Si tot asa se inverseaza directia surubului.. (vad totusi ca surubul de mai jos l-ai bagat tot in aceiasi directie) trebuie bagate in directii opuse asa cum arata sagetile. Nu cred ca participa la vibratii, dar e bine sa le pui cum am zis mai sus. Trebuie sa le pui ca la carte cum se spune. Iata ca mai adauga cei de pe bav ca trebuie sagetile acelea sa fie orientate spre "degetele" flansei pe care le ating.. pentru ca pe o parte a guibo stau 3 "degete" iar pe partea cealalta in pozitia de langa gauri, celelalte "degete"..

Scuza-ma ca imi amintesc franturi.. din ce am observat. Pozele ajuta.

 

Vad ca totusi ai impins flansa cu rulmentul suport mai mult spre fata sau spre spatele masinii.

Poate trebuia sa o lasi la mijloc.

Iti sugerez sa pleci de la mijloc daca nu se mai vede marcajul de pe caroserie.. nu as forta burduful acelui rulment decat daca dispare vibratia.. din nou, este doar o parere..

(Am schimbat si eu acel suport candva, nu pentru ca se rupsese ci pentru ca imi parea acel rulment uzat.. dar nue ra acela de vina. Suportul pus era facut de Febi..)

 

Am uitat sa precizez ceva.

 

Intre suportul rulmentului central si caroserie am pus o banda cu butil.

Insa mi se pare ca acea banda cu butil este super nasoala, deoarece este sublu adeziva si s-a lipit atat de caroserie cat si de suport, facandu-l foarte greu de miscat din locul unde il pui prima data cand il ridici.

 

Se poate ca din aceasta cauza sa trepideze?

Am miscat suportul sa fie pe junatate, am facut o tura, ce este drept s-a diminuat putin dar totusi persista.

Sa dau acea banda dublu adeziva jos si sa las suportul sa se miste free?

Link to comment
Share on other sites

 

Se poate ca din aceasta cauza sa trepideze?

Am miscat suportul sa fie pe junatate, am facut o tura, ce este drept s-a diminuat putin dar totusi persista.

Sa dau acea banda dublu adeziva jos si sa las suportul sa se miste free?

Care a fost scopul acelei benzi de butil?

Ai pus banda inca de la inceput?

 

Daca ti-a fost frica ca nu se poate desface suportul, nu ai abordat situatia cum trebuie.

In primul rand ai vazut ca rulmentul acela practic sta pe un acordeon de cauciuc deci orice s-ar intampla rulmentului (gripa eventual..) categoric s-ar fi rupt acel burduf..

Apoi acela este un rulment. Scopul lui este de a fi ca un umar pe care se sprijina un ax (e drept perfect balansat..) deci uzura e minima daca rulmentul nu e defect, vibratia e minima deci sanse sa slabeasca suportul din locul prins sint foarte mici. Iar daca apare o dauna majora (accident) e prevazut sa nu opuna rezistenta ca cardanul sa faca pagube... mai mari (asta e doar o presupunere.. (dar nu cred ca ma insel..)

 

Eu as da banda jos.

Cat de groasa e?

As zice ca de la 3-4mm in sus conteaza.

Lasa asa cum a fost proiectat din fabrica.

 

Daca vrei sa te asiguri ca nu se desface de la acele vibratii de care inca nu scapi dar vrei sa mergi cu masina pune niste Loctite verde (nu mai stiu codul) pe filet si nu se va desface/slabi. Strange din nou cu dinamometrica.

Nu vrei sa rupi surubul ala din caroserie!

 

Foarte important e ca, cardanul sa fie strans cu o cheie dinamometrica la valoarea din fabrica/manual. Am vazut ca ai schimbat suruburile.

 

Ma gandesc ca poate si guibo schimbat poate sa dea o vibratie.

Cel vechi avea ceva piesa de centrare? A crede, dar ca de obicei, probabil un guibo de dealer are ceva in plus..

 

(Eu la peste 430 k km inca nu am schimbat guibo ;) dar nu am nici motor cu muschi ;) )

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Care a fost scopul acelei benzi de butil?

Ai pus banda inca de la inceput?

 

Daca ti-a fost frica ca nu se poate desface suportul, nu ai abordat situatia cum trebuie.

In primul rand ai vazut ca rulmentul acela practic sta pe un acordeon de cauciuc deci orice s-ar intampla rulmentului (gripa eventual..) categoric s-ar fi rupt acel burduf..

Apoi acela este un rulment. Scopul lui este de a fi ca un umar pe care se sprijina un ax (e drept perfect balansat..) deci uzura e minima daca rulmentul nu e defect, vibratia e minima deci sanse sa slabeasca suportul din locul prins sint foarte mici. Iar daca apare o dauna majora (accident) e prevazut sa nu opuna rezistenta ca cardanul sa faca pagube... mai mari (asta e doar o presupunere.. (dar nu cred ca ma insel..)

 

Eu as da banda jos.

Cat de groasa e?

As zice ca de la 3-4mm in sus conteaza.

Lasa asa cum a fost proiectat din fabrica.

 

Daca vrei sa te asiguri ca nu se desface de la acele vibratii de care inca nu scapi dar vrei sa mergi cu masina pune niste Loctite verde (nu mai stiu codul) pe filet si nu se va desface/slabi. Strange din nou cu dinamometrica.

Nu vrei sa rupi surubul ala din caroserie!

 

Foarte important e ca, cardanul sa fie strans cu o cheie dinamometrica la valoarea din fabrica/manual. Am vazut ca ai schimbat suruburile.

 

Ma gandesc ca poate si guibo schimbat poate sa dea o vibratie.

Cel vechi avea ceva piesa de centrare? A crede, dar ca de obicei, probabil un guibo de dealer are ceva in plus..

 

(Eu la peste 430 k km inca nu am schimbat guibo ;) dar nu am nici motor cu muschi ;) )

 

Acum desfac si dau banda jos, este super lipicioasa ceea ce o face sa se lipeasca de orice.

 

Am strans suruburile la.guibo.cu dinamometrica da 64nm. La rulmentul central cat trebuie?

 

Acum cand am facut o tura cu ea, se simte exact ca si cand ai volanta dusa si bate. Dupa 2500rpm dispare si se simte superb.

Link to comment
Share on other sites

De tutorialul asta stii?

https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/TRANS-Driveshaft_Bearing_Replacing/TRANS-Driveshaft_Bearing_Replacing.htm

 

Nu scrie nicaieri ca trebuie pretensionat.

Dar poate mi-a scapat.

Citeste comentariu de la ultima poza. Spune clar ca suportul trebuie pus in acelasi loc..

 

Banuiesc ca te-ai uitat si pe aici..

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-520d-lim/repair-manuals/search?q=Propeller+shaft+centre+bearing+torque

Nu gasesc cu, cat se strange surubul suportului..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

De tutorialul asta stii?

https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/TRANS-Driveshaft_Bearing_Replacing/TRANS-Driveshaft_Bearing_Replacing.htm

 

Nu scrie nicaieri ca trebuie pretensionat.

Dar poate mi-a scapat.

Citeste comentariu de la ultima poza. Spune clar ca suportul trebuie pus in acelasi loc..

 

Banuiesc ca te-ai uitat si pe aici..

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-520d-lim/repair-manuals/search?q=Propeller+shaft+centre+bearing+torque

Nu gasesc cu, cat se strange surubul suportului..

 

Acum doar ce am dat cardanul jos, ma uit sa vad daca ssunt urme de la cel vechi.

Link to comment
Share on other sites

De tutorialul asta stii?

https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/TRANS-Driveshaft_Bearing_Replacing/TRANS-Driveshaft_Bearing_Replacing.htm

 

Nu scrie nicaieri ca trebuie pretensionat.

Dar poate mi-a scapat.

Citeste comentariu de la ultima poza. Spune clar ca suportul trebuie pus in acelasi loc..

 

Banuiesc ca te-ai uitat si pe aici..

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-520d-lim/repair-manuals/search?q=Propeller+shaft+centre+bearing+torque

Nu gasesc cu, cat se strange surubul suportului..

 

Am dat cardanul jos am curatat tot.

Insa.... problema. Am rotit de rulmentul central si se vede cu ochiul liber ca nu mai este drept. Oscileaza stanga dreapta.

Am sa pun video imediat.

 

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Probabil, greu de crezut ca ar putea sta stramb.., nu a fost impins perfect drept (90 grade) pe ax.

Nu stiu ce altceva ar fi..

 

De acolo poate fi vibratia..

 

Bate in inelul interior (doar) cu un ciocan si o surubelnita mecanica pana se invarte neglijabil ochiometric..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Probabil, greu de crezut ca ar putea sta stramb.., nu a fost impins perfect drept (90 grade) pe ax.

Nu stiu ce altceva ar fi..

 

De acolo poate fi vibratia..

 

Bate in inelul interior (doar) cu un ciocan si o surubelnita mecanica pana se invarte neglijabil ochiometric..

 

Sincer asta am si facut cand l-am montat. Am batut usor in el chiar si aditional, sa fiu sigur ca este asezat perfect. Si asa a fost, se invartea perfect drept. Apoi am montat cele doua bucati ale.cardanului si am strans, am pus locktite pe toate suruburile la montare.

 

Ce am bagat de seama totusi, miscand de fiecare capat acolo unde sunt gaurile ovale, unul parea super solid si elastic iar celalalt avea un usor joc cand miscam de el.

Sa fi fost oare defect?

 

Multi imi spun ca si daca nu mai stii unde a fost montat cel vechi, ridici de mijlocul cardanului si strangi, pentru ca atunci cardanul nu este fortat din nici o parte.

Multi asa au facut si nu au avut nici un fel de vibratie. Oare?

 

La mine se pare ca rulmentul central a fost defect de cand l-am primit.

 

Deja m-a lasat rece, pentru ca am desfacut cardanul de 4 ori oana acum.

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Probabil, greu de crezut ca ar putea sta stramb.., nu a fost impins perfect drept (90 grade) pe ax.

Nu stiu ce altceva ar fi..

 

De acolo poate fi vibratia..

 

Bate in inelul interior (doar) cu un ciocan si o surubelnita mecanica pana se invarte neglijabil ochiometric..

 

Salut

 

Am gasit asta pe net si multe alte forumuri.

Link

 

Se pare ca toti vorbesc despre pretensionarea rulmentului spre fata masinii.

O fi corect?

 

Astept sa imi vina rulmentul si ma apuc de montare.

 

De data asta vreau sa montez totul corect.

 

Precizez ca nu exista semne de la ultimul suport pe caroserie, asa ca nu am cum sa stiu unde a fost asezat suportul vechi.

post-92511-0-00113400-1594297854_thumb.jpg

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Ca sa nu ne complicam aiurea, am observand totusi ca tu ai pus un link de la E36 iar eu intr-un post mai sus am pus de la E90.

 

Da in linkul tau scrie ca se pretensioneaza spre fata.

In al meu spune ca trebuie pus unde a fost:

"Then hold the center bearing up against body and install fasteners finger tight. You want the center bearing to rest in about the same location as before. Use the marks on the body from the previous installation"

 

Apoi, cum am zis la inceput, bine ca ai gasit o cauza care ar putea oarecum vibratia simtita; rulmentul stramb fie pe ax fie in suportul sau.

 

Succes si poate asta e rezolvarea.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ca sa nu ne complicam aiurea, am observand totusi ca tu ai pus un link de la E36 iar eu intr-un post mai sus am pus de la E90.

 

Da in linkul tau scrie ca se pretensioneaza spre fata.

In al meu spune ca trebuie pus unde a fost:

"Then hold the center bearing up against body and install fasteners finger tight. You want the center bearing to rest in about the same location as before. Use the marks on the body from the previous installation"

 

Apoi, cum am zis la inceput, bine ca ai gasit o cauza care ar putea oarecum vibratia simtita; rulmentul stramb fie pe ax fie in suportul sau.

 

Succes si poate asta e rezolvarea.

 

Multumesc pentru raspuns.

 

Am zis sa nu mai iau tot Febi pentru inlocuire (cel ce este descentrat l-am trimis inapoi) si acum am de ales intre: Meyle, SWAG, STC si MaXgear.

Imi poti spune daca unul care nu are acelasi cod ca al meu pe realoem, sa se potriveasca?

Cred ca cel Meyle este pentru 530D.

Pentru masina mea nu am gasit Meyle.

 

Crezi totusi ca Meyle si SWAG sunt peste Febi ca si calitate?

 

Nu sunt sigur daca piesa de la Febi a fost problematica de cand am primit-o, sau eu am defectat-o cand am condus masina aproximativ 50km. Totusi rulmentul dupa instalare a fost perfect drept.

 

SWAG: 26103413996

 

Meyle: 26127521855

post-92511-0-59039300-1594303642_thumb.jpg

post-92511-0-08936300-1594303649_thumb.jpg

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Am pus Febi ca si rulment suport cardan.

Dar pe masina am brate pe spate de la Meyle.

As incerca Febi sau SWAG. Dar daca to l-ai trimis inapoi spune-le ca daca iti trimit din acelasi lot ..mai bine incerci SWAG.

Greu de decis, te cred.

 

Nu stiu ce sa zic, as vrea sa incerc SWAG. Parca cu Febi am vazut cum sta treaba.

Stiu ca toti sunt doar ambalatori, insa toate produsele sa fie identice si doar ambalatorii diferiti?

O sa ii intreb despre lot, insa cine stie.

Link to comment
Share on other sites

SWAG si Febi sunt acelasi lucru

 

 

Doua lovituri de ciocan (cauciucat) si asa a iesit carcasa cu rulmentul central de la Febi (cel ce il trimit inapoi)

 

Cum sta acel rulment acolo? Simplu asa presat?

Daca iese atat de usor imi dau seama ce bine sunt facute.

post-92511-0-90845300-1594328523_thumb.jpg

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Stiu ca nu face subiectul discutiei, dar am vazut mai sus ca ai schimbat si suportul cutiei. E manuala? are doar un tampon de cauciuc?

 

Da am schimbat suportul cutiei.

Este doar unul singur in mijloc.

Am pus Lemforder pentru ca am gasit destul de ieftin cei drept.

Cel vechi parea ok dar la o inspectie amanuntita, prezenta multe crapaturi. Vibratiile s-au redus semnificativ.

post-92511-0-18262500-1594378108_thumb.jpg

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Mi-am amintit mai bine acum pentru ca am umblat si eu la guibo candva.

 

Sagetile alea indica directia suruburilor, piulitele evident fiind pe partea cealalta a flansei, spre varf, cum arata poza ta in surubul din centru pozei. Si tot asa se inverseaza directia surubului.. (vad totusi ca surubul de mai jos l-ai bagat tot in aceiasi directie) trebuie bagate in directii opuse asa cum arata sagetile. Nu cred ca participa la vibratii, dar e bine sa le pui cum am zis mai sus. Trebuie sa le pui ca la carte cum se spune. Iata ca mai adauga cei de pe bav ca trebuie sagetile acelea sa fie orientate spre "degetele" flansei pe care le ating.. pentru ca pe o parte a guibo stau 3 "degete" iar pe partea cealalta in pozitia de langa gauri, celelalte "degete"..

Scuza-ma ca imi amintesc franturi.. din ce am observat. Pozele ajuta.

 

Vad ca totusi ai impins flansa cu rulmentul suport mai mult spre fata sau spre spatele masinii.

Poate trebuia sa o lasi la mijloc.

Iti sugerez sa pleci de la mijloc daca nu se mai vede marcajul de pe caroserie.. nu as forta burduful acelui rulment decat daca dispare vibratia.. din nou, este doar o parere..

(Am schimbat si eu acel suport candva, nu pentru ca se rupsese ci pentru ca imi parea acel rulment uzat.. dar nue ra acela de vina. Suportul pus era facut de Febi..)

 

Salut.

 

Maine imi soseste rulmentul si ma apuc de montat.

 

As vrea sa adaug inca ceva, defapt ce s-a intamplat pana sa pice rulmentul la cardan.

 

Mi-a ramas roata dreapta-spate blocata dupa ce am spalat-o. Mai bine zis, placutele frana de mana, blocate pe interiorul discului.

 

Am fortat-o totusi de cateva ori sa plec cu ea dupa loc, nestiind care este cauza. Apoi am sesizat ca s-a invartit doar roata din stanga. Roata dreapta nici nu s-a clintit.

 

Am deblocat-o intr-un final dupa ce am demontat si curat tot ansamblul de franare, iar la cateva ore de condus, am sesizat batai si vibratii puternice sub masina la accelerare in orice treapta, rezultand amortizor cauciuc - rulment cardan rupt.

 

Sa fi facut ceva si la planetara dreapta?

Se poate ca vibratia/trepidatia ce o simt in treptele 2 si 3 sa fie de la una din planetare, chiar si dupa montarea pieselor noi la cardan?

Am miscat de planetare, insa sunt solide, nici urma de joc.

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

 

Mi-a ramas roata dreapta-spate blocata dupa ce am spalat-o. Mai bine zis, placutele frana de mana, blocate pe interiorul discului.

 

Am fortat-o totusi de cateva ori sa plec cu ea dupa loc, nestiind care este cauza. Apoi am sesizat ca s-a invartit doar roata din stanga. Roata dreapta nici nu s-a clintit.

 

Am deblocat-o intr-un final dupa ce am demontat si curat tot ansamblul de franare, iar la cateva ore de condus, am sesizat batai si vibratii puternice sub masina la accelerare in orice treapta, rezultand amortizor cauciuc - rulment cardan rupt.

 

Sa fi facut ceva si la planetara dreapta?

Se poate ca vibratia/trepidatia ce o simt in treptele 2 si 3 sa fie de la una din planetare, chiar si dupa montarea pieselor noi la cardan?

Am miscat de planetare, insa sunt solide, nici urma de joc.

Deci presupunerea mea din topicul respectiv s-a adeverit; erau sabotii de la frana de mana intepeniti.

 

Acum, probabil ce s-a intamplat cand ai fortat cu roata intepenita a fost o forta aplicata dinspre motor spre roata disponibila sa ia puterea transmisa.. aceasta fiind roata care se misca deja; banuiesc ca masina facea o usoara miscare dute-vino.

 

Cum roata intepenita nu vroia sa cedeze si nici nu a cedat pana ai demontat, in procesul transmiterii fortei cel mai probabil cel mai slab a cedat practic ce era din cauciuc..sau mai putin rezistent in fata fortei trasmise care acum e dispusa sau disponibila sa strambe lucruri.. pe rand.. presiune in guibo in suportul rulment pe o parte (!) ..acolo e imbinat si cardanul (il pun putin mai tare dar mai slab decat planetara sa sau diferentialul!

 

Faptul ca ulterior si-a dat drumul pentru ca ai curatat frana de mana asta a contribuit dar lucrurile deja erau fortate in exces.

Tu ne stiind ai mers cateva ore, dar cum lucrurile nu mai stateau in echilibru sub masina, era doar nevoie de un anumit timp ca sa auzi troncaneala de sub masina.

 

Daca tu sau altii gasesc un alt motiv, sa il discutam.

 

(Mai mentionez ca din cate stiu, procesul de control al tractiunii iarna sau in derapaj are loc prin infranarea temporara si foarte scurta a rotii care aluneca/patineaza.. care indeparteaza pericolul stresului in excess al anumitor elemente sub masina)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Deci presupunerea mea din topicul respectiv s-a adeverit; erau sabotii de la frana de mana intepeniti.

 

Acum, probabil ce s-a intamplat cand ai fortat cu roata intepenita a fost o forta aplicata dinspre motor spre roata disponibila sa ia puterea transmisa.. aceasta fiind roata care se misca deja; banuiesc ca masina facea o usoara miscare dute-vino.

 

Cum roata intepenita nu vroia sa cedeze si nici nu a cedat pana ai demontat, in procesul transmiterii fortei cel mai probabil cel mai slab a cedat practic ce era din cauciuc..sau mai putin rezistent in fata fortei trasmise care acum e dispusa sau disponibila sa strambe lucruri.. pe rand.. presiune in guibo in suportul rulment pe o parte (!) ..acolo e imbinat si cardanul (il pun putin mai tare dar mai slab decat planetara sa sau diferentialul!

 

Faptul ca ulterior si-a dat drumul pentru ca ai curatat frana de mana asta a contribuit dar lucrurile deja erau fortate in exces.

Tu ne stiind ai mers cateva ore, dar cum lucrurile nu mai stateau in echilibru sub masina, era doar nevoie de un anumit timp ca sa auzi troncaneala de sub masina.

 

Daca tu sau altii gasesc un alt motiv, sa il discutam.

 

(Mai mentionez ca din cate stiu, procesul de control al tractiunii iarna sau in derapaj are loc prin infranarea temporara si foarte scurta a rotii care aluneca/patineaza.. care indeparteaza pericolul stresului in excess al anumitor elemente sub masina)

 

Foarte convingatoare afirmatia. De acord cu tine, prostia mea ca am incercat de cateva ori sa plec cu ea. Insa totusi eram in graba.

Pana la urma am piesele noi, cele de care ai zis si tu ca pot ceda la acele forte (consumabilele la cardan), insa totusi de ce trepideaza/vibreaza dupa ce am montat toate acestea?

Am strambat planetara? Cardanul?

Chiar asa usor se pot duce acestea?

Link to comment
Share on other sites

 

Am strambat planetara? Cardanul?

Chiar asa usor se pot duce acestea?

Ai pus o intrebare si am emis o teorie cat am putut de bine sa inteleg ce se poate intampla sub masina..

 

De obicei realitatea ne cam bate la cur, mai ales la BMW unde, multa lume nu crede, e asa de bun pentru ca lucrurile sunt cu tolerante mai mici..

Daca astea se duc ajunge o balega.

 

 

Dar pana la urma daca ar fi si cardanul, nu o fi o mana si un picior sa il schimbi cu un SH cu garantie. De acum ai antrenament. ;)

 

Urmareste cu atentie rulmentul suport cand il pui si mai vezi apoi.

 

Bucsa guibo nu cred ca poate fi pentru ca daca e identica constructiv, cu toate ca cea veche parca era cam jalnica sa compari..

in fine, mai zici tu aici daca sunt probleme.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.