Jump to content

Problema codare baterie noua


Recommended Posts

Buna seara,

 

Am inlocuit la F10 530d bateria de 95ah AGM cu una de 105ah AGM. Am facut codarea din e-sys VCM_BATTERY_CLASS din 90ah_AGM in 105ah_AGM

 

Problema este ca in ISTA D cand incerc sa o inregistrez ca fiind inlocuita imi arata ca este de 80ah (Currently registered battery capacity in the EDME: 80 ah AGM)

 

A mai intampinat cineva aceasta problema ?

Edited by johny
Link to comment
Share on other sites

Da-mi voie sa te contrazic. Am facut si se poate. Cand o inregistrezi ca si baterie noua, te intreaba daca are aceeasi capacitate sau capacitate diferita. Selectezi capacitate diferita, alegi noua valoare a bateriei si cam asta e.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Daca stii cum se face in ISTA-D DE CE NU SPUI????

Alegi sa arunci vrajeala.. (de doi lei)

 

 

Salutari, comozi mai suntem de ne e greu sa cautam pe goagal. La F se codeaza cu Ista D, doar la E se merge pe Ista P.

 

 

Select service function,select number 03 body go all the way down to voltage supply to select “Battery”

 

 

Rheingold ISTA Register New Battery for BMW F10 (2)

 

Select “Register battery change”

 

 

Rheingold ISTA Register New Battery for BMW F10 (3)

 

Then click on ABL register battery replacement

 

It prompt “Searching for documents”

 

Then it will show the info to wait

 

 

Rheingold ISTA Register New Battery for BMW F10 (4)

 

Selection:

 

Select “Register battery replacement”

 

 

Rheingold ISTA Register New Battery for BMW F10 (5)

 

Then go next,it prompt below:

 

In the next test step,the battery exchange is entered!

 

Procedure the follow state:

 

Engine off

 

Terminal 15 on

 

Important!Entry cannot be canceled!

 

Original battery type and battery capacity acc. to vehicle order 90Ah…

 

Click “Enter battery,replacement same capacity”

 

 

Rheingold ISTA Register New Battery for BMW F10 (6)

 

Then it will ask “Is the newly installed battery an original BMW component”

 

Here I click “NO”

 

Please wait…

 

The battery replacement was successfully registered.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca stii cum se face in ISTA-D DE CE NU SPUI????

Alegi sa arunci vrajeala.. (de doi lei)

Tu vezi ca te-ai murdarit la gura, mai scuteste-ne. Iar ai aparut sa ne spui nimic?

 

@johhny - Vehicle management, service function, body, voltage supply, battery, register battery replacement iar acolo o sa ai enter battery same cappacity sau high/low capacity. N-am insta in fata in momentul asta, dar astia sunt pasii.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ali, inregistrarea bateriei nu este una si aceiasi cu, codarea.

Alexandru", sincer nu am stiut ca spui mai multe lucruri despre EXPERIENTA TA la BMW.. de dat din tastatura si smecherii toti ne pricepem..

Cred ca mai sus te descriai pe tine.

(In afara de comentarii la greu pe tema Covid19, altceva nu produci pe forum)

 

Eu sunt rabdator, vreau sa vad Procedul de CODARE cu ISTA-D!

Nu va las, stat linistiti.

Sunt rabdator pentru ca eu nu stiu si astept sa fiu educat.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

Cauti pe cineva cu ista-P si codezi bateria cu noua valoare sau cea mai apropiata in sus (pt ca nu tastezi tu valoarea pe care o vrei) dupa asta intri in ista-D si ii dai ca ai inregistrat o noua baterie de alta capacitate si punct.

 

Tie nu iti apare ca ai inregistrat bateria pentru ca nu ai folosit un tester dedicat BMW.

 

Sa-ti zic sincer pentru diferenta de 10Ah nu imi bateam capul cu codari. Intram in ista-D si doar o inregistram ca fiind noua. Dar la tine vad ca s-a mai schimbat odata bateria din moment ce spui ca iti arata ca e inregistrata o baterie de 80ah. Deci e diferenta de 25Ah intre ce baterie ai pus tu si ce baterie stie ECU ca ai.

 

Vad ca stii toata procedura care trebuie aplicata. Nu inteleg care iti este problema. ista-p dupa care ista-d. Nu inteleg ce cauti sa codezi cu e-sys.

Link to comment
Share on other sites

@bimmer - "inregistrarea" unei de baterii de alta capacitate sau alt tip inseamna codare . Cel putin asta urmareste OP-ul sa obtina .

Gresit.

Codarea trebuie facuta cand SCHIMBI CAPACITATEA bateriei!

Inregistrarea doar daca schimbi bateria cu alta de ACEIASI CAPACITATE.

Practic ISTA-D anuleaza programul de incarcare pentru bateria veche, care se descarca mai des, fiind imbatranita bla-bla, cu un program nou de lucru cu bateria noua, stiind ca lucreaza cu aceiasi capacitate. Atat face inregistrarea. Atat.

 

 

 

S-a discutat asta in trecut aici pe forum.

 

Daca doar doar inregistrezi bateria si ai baterie cu capacitate mai mare, bateria noua NU se va incarca suficient.

Ti-o spune unul patit.

 

Ps. OP stie bine ce stie numai nimeni nu (ii) arata cum se face!

 

Cauti pe cineva cu ista-P si codezi bateria cu noua valoare sau cea mai apropiata in sus (pt ca nu tastezi tu valoarea pe care o vrei) dupa asta intri in ista-D si ii dai ca ai inregistrat o noua baterie de alta capacitate si punct.

 

Tie nu iti apare ca ai inregistrat bateria pentru ca nu ai folosit un tester dedicat BMW.

 

Sa-ti zic sincer pentru diferenta de 10Ah nu imi bateam capul cu codari. Intram in ista-D si doar o inregistram ca fiind noua. Dar la tine vad ca s-a mai schimbat odata bateria din moment ce spui ca iti arata ca e inregistrata o baterie de 80ah. Deci e diferenta de 25Ah intre ce baterie ai pus tu si ce baterie stie ECU ca ai.

 

Vad ca stii toata procedura care trebuie aplicata. Nu inteleg care iti este problema. ista-p dupa care ista-d. Nu inteleg ce cauti sa codezi cu e-sys.

Diferenta de 10Ah degradeaza bateria, adica nu o incarca suficient. Fara 10Ah (din 90Ah si sute de CCA pierduti!!) inseamna mai bine de 10% din capacitate!

Ea trebuie sa se incarce maxim si sa se descarce de la maxim! Asa trebuie tratata o baterie. Fara comentarii.

 

Am mai pus linkul asta in trecut aici pe forum:

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1338302

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Gresit.

Codarea trebuie facuta cand SCHIMBI CAPACITATEA bateriei!

Inregistrarea doar daca schimbi bateria cu alta de ACEIASI CAPACITATE.

Practic ISTA-D anuleaza programul de incarcare pentru bateria veche, care se descarca mai des, fiind imbatranita bla-bla, cu un program nou de lucru cu bateria noua, stiind ca lucreaza cu aceiasi capacitate. Atat face inregistrarea. Atat.

 

 

 

S-a discutat asta in trecut aici pe forum.

 

Daca doar doar inregistrezi bateria si ai baterie cu capacitate mai mare, bateria noua NU se va incarca suficient.

Ti-o spune unul patit.

 

Ps. OP stie bine ce stie numai nimeni nu (ii) arata cum se face!

 

 

Diferenta de 10Ah degradeaza bateria, adica nu o incarca suficient. Fara 10Ah (din 90Ah si sute de CCA pierduti!!) inseamna mai bine de 10% din capacitate!

Ea trebuie sa se incarce maxim si sa se descarce de la maxim! Asa trebuie tratata o baterie. Fara comentarii

 

Salut, mai rar oameni ca tine, bine ca sunteti putini pe aici pe forum😂.

 

 

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DqMrBKVcH8S8&ved=2ahUKEwjg3tvk3vfqAhVyBhAIHXs1Ax8QwqsBMAF6BAgLEAg&usg=AOvVaw0fSAz0PH_KFyaieRg3SzC4

 

Finalizarea inregistrarii unei alte capacitati a bateriei se face cu Ista P sau NCS Expert, nu cu INPA.

 

Spor la treaba.

Edited by Ali
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

post-4303-0-88748300-1596207971_thumb.jpg

@bimmer

Chiar nu inteleg ce vrei sa spui cu codarea-inregistrarea .

ISTA/Rheingold iti face totul - inregistrare, schimbare capacitate , schimbare tip . Nu e nevoie de Esys, ISTA P sau altceva . Inca odata - nu spun ca e valabil pentru toate modelele , dar nici unul nu are nevoie de Esys pentru codare - poate cel mult ISTA P.

Edited by seaman
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Diferenta de 10Ah degradeaza bateria, adica nu o incarca suficient. Fara 10Ah (din 90Ah si sute de CCA pierduti!!) inseamna mai bine de 10% din capacitate!

Ea trebuie sa se incarce maxim si sa se descarce de la maxim! Asa trebuie tratata o baterie. Fara comentarii.

 

 

Ok, dar invers? daca este inregistrata o baterie de 90Ah 900cca (sa zicem) si ii pune una de 80Ah 800cca (fara codare cu ista-p, doar inregistrare ca baterie noua).

Edited by bmwiosif
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut, mai rar oameni ca tine, bine ca sunteti putini pe aici pe forum😂.

 

 

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DqMrBKVcH8S8&ved=2ahUKEwjg3tvk3vfqAhVyBhAIHXs1Ax8QwqsBMAF6BAgLEAg&usg=AOvVaw0fSAz0PH_KFyaieRg3SzC4

 

Finalizarea inregistrarii unei alte capacitati a bateriei se face cu Ista P sau NCS Expert, nu cu INPA.

 

Spor la treaba.

Ali, nu stiu ce te amuza.

Dar eu te las sa te amuzi.

 

Mai jos scrii cu manuta ta ISTA - P!

De ce?

 

Eu v-am replicat si intrebat pe amandoi, tu si Ale... sa imi aratati cum se face in ISTA-D (diagnostic).

 

Vad ca acum bagi ISTA-P..

Cine se contrazice aiurea?

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Salutari, comozi mai suntem de ne e greu sa cautam pe goagal. La F se codeaza cu Ista D, doar la E se merge pe Ista P.

 

 

Select service function,select number 03 body go all the way down to voltage supply to select “Battery”

 

 

Rheingold ISTA Register New Battery for BMW F10 (2)

 

Select “Register battery change”

 

 

Rheingold ISTA Register New Battery for BMW F10 (3)

 

Then click on ABL register battery replacement

 

It prompt “Searching for documents”

 

Then it will show the info to wait

 

 

Rheingold ISTA Register New Battery for BMW F10 (4)

 

Selection:

 

Select “Register battery replacement”

 

 

Rheingold ISTA Register New Battery for BMW F10 (5)

 

Then go next,it prompt below:

 

In the next test step,the battery exchange is entered!

 

Procedure the follow state:

 

Engine off

 

Terminal 15 on

 

Important!Entry cannot be canceled!

 

Original battery type and battery capacity acc. to vehicle order 90Ah…

 

Click “Enter battery,replacement same capacity”

 

 

Rheingold ISTA Register New Battery for BMW F10 (6)

 

Then it will ask “Is the newly installed battery an original BMW component”

 

Here I click “NO”

 

Please wait…

 

The battery replacement was successfully registered.

 

Asta este inregistrarea unei baterii, pe mine ma intereseaza codarea bateriei cu o capacitate mai mare ( acest lucru nu il pot face cu ISTA-D pe F10 )

 

 

- daca te uiti la min 2:03 scrie clar ca trebuie codata cu ISTA-P, eu am facut cu e-sys pentru ca nu am destul spatiu pt ista-p.
Link to comment
Share on other sites

Asta este inregistrarea unei baterii, pe mine ma intereseaza codarea bateriei cu o capacitate mai mare ( acest lucru nu il pot face cu ISTA-D pe F10 )

 

 

- daca te uiti la min 2:03 scrie clar ca trebuie codata cu ISTA-P, eu am facut cu e-sys pentru ca nu am destul spatiu pt ista-p.

 

 

Baga cu NCS expert, simplu elegant si rapid.

 

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DH6VaBqxRUwk&ved=2ahUKEwjO1ruA6PfqAhXskYsKHfBWBqQQwqsBMAB6BAgIEAM&usg=AOvVaw0iBggrRhVIbAHT92KH3FeO

Edited by Ali
Link to comment
Share on other sites

post-4303-0-88748300-1596207971_thumb.jpg

@bimmer

Chiar nu inteleg ce vrei sa spui cu codarea-inregistrarea .

ISTA/Rheingold iti face totul - inregistrare, schimbare capacitate , schimbare tip . Nu e nevoie de Esys, ISTA P sau altceva . Inca odata - nu spun ca e valabil pentru toate modelele , dar nici unul nu are nevoie de Esys pentru codare - poate cel mult ISTA P.

Seaman, in poza pusa chiar de tine la primele doua optiuni scrie, prima bateriie de aceiasi capacitate (deci inregistrare), iar a doua - capacitate mai mare/mai mica.

De ce oare sunt separat, te-ai intrebat?

 

Apoi daca citeai sumar in linkul pus de mine in care explica cat se poate de detaliat ce se intampla...

 

Daca citesti mai jos la Steps:

"Steps:

(...)

6) Navigate to: Service function>body>voltage supply>battery>register and then click “start search”

7) Select result “ABL register battery replacement ”

8) Rheingold then walks you through your options! You can simply register a new like-for-like battery, or you can change the battery capacity. Rheingold will prompt you to perform coding using ISTA-P!

 

Am ISTA-D dar si ISTA-P am batut drumul inregistrarii.. dar nu poti sa schimbi in ISTA-D/INPA capacitatea bateriei..

Ne-am inteles?

 

Ali, de curiozitate, dupa inregistrea cu succes a bateriei, te-ai dus inapoi in ISTA-D sa vezi daca s-a schimbat capacitatea dupa "codarea" care crezi tu ca se intampla..?

Daca nu, si scrie tot 80Ah, te-ai intrebat DE CE NU SCRIE 90Ah??

(Ca la scoala primara..)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu la ce masina ai incercat tu - eu am incercat la E60 - schimba capacitatea bateriei cu ISTA D - nu mi-a cerut ISTA P . Tin minte ca la E60 am pus chiar tampenia asta de capacitate(custom) de 95 Ah .La F10 am optiunea de asemenea - nu am incercat schimbarea capacitatii , am preferat sa uit de cei 5 Ah in plus pe care ii are bateria .

Nici nu am ISTA P instalat .

Pe vremuri am schimbat capacitatea la E39 cu DIS - nu mi-a cerut SSS .

Link to comment
Share on other sites

La E90 nu s-a facut inregistrarea (sau ceea ce cei mai multi cred ca e si codare..) in ISTA-D unei baterii de 90Ah!

Dupa 2 ani de folosinta am intrat din intamplare (interes fata de fenomenul descris mai jos) sa vad ce capacitate este "inregistrata" in ISTA-D si am vazut 80Ah.

 

(Si nu vorbim de baterie no-name, ci de Varta)

 

Desigur dupa acesti doi ani bateria de 90Ah a inceput sa faca figuri. Adica sa ma trezesc cu ea descarcata!

Intre timp am facut rost de un tester de baterie caruia ii introduci CCAul si Ah iar testerul iti zice ce rezistenta interna are si/sau daca trebuie incarcata (sau nu) sau chiar inlocuita, conform normei din care face parte bateria.

 

Vreau sa fiu cat se poate de clar - testerul de baterie de cate ori l-am folosit testand bateria, mi-a spus ca trebuie sa schimb bateria sau sa o incarca, chiar dupa drumuri lungi.

Doar pusa la incarcatorul automat raporta baterie incarcata.

 

De aici trageti voi concluzia voastra din ce mi s-a intamplat.

(Peste experienta mea nu trece nimeni cu vorbe aici)

 

Acelasi tester verificat pe baterii noi, in magazin, pe bateriile altor masini..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Sincer, eu nu cred sau ma indoiesc ca difera inregistrarea si codarea (sa ne intelegem, sunt doua lucruri diferite) de la un model la altul cum unii incearca aici sa creada ca stiu.

De ce zic asta?

Pentru ca ideea de management al incarcari descarcarii unei baterii NU DIFERA de la un model la altul de bmw. Atat timp cat masina are IBS care o monitorizeaza acesta face ce trebuie in functie de consumatori dar si de cat curent necesar de alimentat bateriei..

Adica, treaba e simpla; proiectantii NU au nici un motiv ca la Euri sa se poata face doar cu ISTA-P codarea iar la F si Guri sa se poata doar din ISTA-D. E anormal. E firesc ca, codarea sa se faca doar in ISTA-P, dupa parerea mea.

 

Cand o sa am timp si o sa imi bat capul, fara sa gresesc cu codarea in ISTA-P o sa raportez aici.

Deocamdata nu am timpul necesar.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.