Jump to content

Sfat achizitie F30 335d sau 340i


Stoki

Recommended Posts

Va salut,

 

Intentionez sa imi schimb masina. Am un BMW E60 Facelift 530xd full din 2007. Masina merge foarte bine insa are aproape 300.000 km. Pentru ca fac multe drumuri in afara dar la fel de multe in oras, zilnic, m-as orienta la ceva mai micut si mai sprinten, adica la un seria 3. Imi va lipsi cu siguranta confortul, scaunele de seria 7, etc, dar F10 mi se pare barca si nu vreau, iar pentru G nu am bani. Vreau motor in 6 cilindri, clar, de 3 litri. As trece si la benzina de aceea ma uitam si la un 340i sau poate fi si 335i modelul fara facelift. Daca consuma foarte mult, atunci ma orientez catre 335d sau 330d . Nu tin neaparat sa fie F30 facelift, nu mi se par mari diferentele, important e sa fie masina ok. Vreau pana in 100.000 km. Motorul asta al meu nu prea mi-a facut probleme, insa uneori il simt greoi in traficul din Bucuresti, probabil ca e prea mare pentru asta si cutia de generatie veche. Pe de alta parte, am nevoie sa si traga cand ies afara cu el. Am citit diverse opinii depsre consum la 340i sau 335i foarte variate. As putea trai cu un 15% in oras si 10-11 in afara, insa am vazut pe aici niste discutii cu cifre trecut de 20...ceea ce ma cam sperie. Asadar, vreau pareri de la cei care au aceste masini, atat diesel cat si benzina. Va multumesc!

Edited by Stoki
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

330i cu motorul B48 de 2litri nu te intereseaza?!?! Are 252CP si stiu ca s-a pus de prin 2015, deci pe facelift il vei gasi. Am mers cu G20 cu acelasi motor putin revizuit in sensul ca aici are 258CP si am ramas surprins de cum se misca. Eu cel mai probabil pe acest motor voi merge la urmatoarea masina si tot seria 3 doar ca va fi seria G, G21. Pe de alta parte este si destul de fiabil, nu prea gasesti probleme comune asa cum a fost cu N20-ul de pe 328i. Vei avea impozit si asigurare decente, plus consum destul de OK. Fata de 525d-ul meu de 218CP, acel 330i era peste la capitolul viteza, sa nu mai spun de feelingul pe care ti-l da benzina prin turatiile ridicate. Tragea belea de la 4000rpm pana 6000 si ceva. Eu zic sa faci un test drive cu acest motor. Edited by RaYn3
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

ia cu incredere un 340i, cei 2 cilindri in plus merita toti banii, dupa parerea mea; pur si simplu trage impecabil pe toata plaja de turatii;

da, e putin overkill, in 99% din cazuri probabil ar fi suficient 330i, dar acel 1% face diferenta sorcerer.png

 

 

despre consum - eu am F31 340i si imi consuma 15-16 medie exclusiv in Bucuresti (in era pre-covid, acum am medie 13-14 la suta), si 9-10 afara mers agresiv, sau 7-8 mers lejer (90-100 pe DN si 110-120 pe autostrada); chiar am facut un experiment pe Bucuresti - Pitesti, am scos medie 6% la pompa dus intors, mers cu 100kmh, eco-pro+cruise control, are ~1300 ture in viteza 8 8)

cu viteza medie 160 pe acelasi drum am avut consum mediu 11%

Edited by wolfenstein99
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

ia cu incredere un 340i, cei 2 cilindri in plus merita toti banii, dupa parerea mea; pur si simplu trage impecabil pe toata plaja de turatii;

da, e putin overkill, in 99% din cazuri probabil ar fi suficient 330i, dar acel 1% face diferenta sorcerer.png

 

 

despre consum - eu am F31 340i si imi consuma 15-16 medie exclusiv in Bucuresti (in era pre-covid, acum am medie 13-14 la suta), si 9-10 afara mers agresiv, sau 7-8 mers lejer (90-100 pe DN si 110-120 pe autostrada); chiar am facut un experiment pe Bucuresti - Pitesti, am scos medie 6% la pompa dus intors, mers cu 100kmh, eco-pro+cruise control, are ~1300 ture in viteza 8 8)

cu viteza medie 160 pe acelasi drum am avut consum mediu 11%

 

Îmi dai curaj! :)

Edited by Stoki
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cine-i ofticosu' de-a dat la gramada cu minus?!?! Cred ca asta e fan infocat diesel si nu suporta faptul ca unora le plac benzinarele. Altfel sa-mi trag una de inteleg un astfel de comportament. Intelegeam ca primesc doar eu cu minus ca recomand 2litri in contextul in care toti vorbesc de 3litri, dar cand aproape toti primim minus, e clar oftica undeva.
  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

340i xdrive manual, consum ~15 in oras, ~8 afara. Automata probabil consuma ceva mai putin per total. Nu mi se pare deloc de speriat consumul pentru o masina de 1.6 tone cu tractiune integrala permanenta. E consum de hot hatch FWD cu 2.0 Turbo.

 

Da, chiar este un consum ok. Eu am acum 13 in oras si nu am performantele unui 340i. Ma surprinde faptul ca astepti un consum mai mic pentru automata. Eu stiam ca automata consuma mai mult cu 1 litru in general.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da, chiar este un consum ok. Eu am acum 13 in oras si nu am performantele unui 340i. Ma surprinde faptul ca astepti un consum mai mic pentru automata. Eu stiam ca automata consuma mai mult cu 1 litru in general.

Depinde de automata, automatele mai vechi consumau mai mult decat manualele, dar automatele moderne care patineaza convertizorul foarte putin si au multe rapoarte din care sa aleaga sunt in general o idee mai eficiente decat manualele.

Link to comment
Share on other sites

Cand cumperi 335i, consumul e ultima ta grija. 330D nu se misca deloc greu si consumul e decent, undeva la 10l/100 media globala.

Este ultima grija cand cumperi masina de fun, sau ca a doua masina. Cand o iei pentru zi de zi, nu stiu daca e ultima grija. Fiecare are prioritatile si asteptarile lui cand cumpara o masina. Unul vrea consum, altul putere, altul echipare cat mai completa, altul sportivitate, altul confort, etc. Nu stiu daca poti generaliza asta cu ultima grija a consumului ca fiind universal valabila pentru toata lumea. Suntem diferiti si avem nevoi diferite.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si cand tragi linie si vezi ca ai economisit la combustibil 2000 de lei intr-un an luand un motor mai slab chiar daca aveai buget de motorul pe care ti-l doresti nu iti vine sa te zgarii pe ochi?

Chiar nu au un consum de speriat motoarele moderne de 3 litri comparativ cu fratii de 2 litri (benzina vs benzina, diesel vs diesel), fazele astea cu consum de 32 in oras si nu stiu ce sunt povesti de adormit copiii.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca vrei consum mic si putere decenta, iei 2.0D si aia e. Daca vrei consum de 5% mediu si putere de 340 cai, asta nu exista. Stii vorba aia, si popa si hot, nu merge. Cresti capacitatea cilindrica, creste si consumul si costurile de intretinere. Daca optezi intre 335D si 340i ma gandesc ca ai bani si iti permiti o masina decenta iar consumul nu e ceva la care sa te uiti. Parerea mea e ca atunci cand cumperi o masina, sa mergi cu ea din plin in plin, indiferent de motor. Daca ai 335 si tu bagi benzina de 30 de ron, atunci nu e ok.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Cum imi dau seama daca o masina are suspensie adaptiva sau nu? Tastele de langa schimbator cu ECO PRO, SPORT, etc. le au toate, insa nu toate au si suspensia adaptiva.

 

Asa imi arata mie:

 

223Dynamic Damper ControlDynamische Daempfer Control

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Cum imi dau seama daca o masina are suspensie adaptiva sau nu? Tastele de langa schimbator cu ECO PRO, SPORT, etc. le au toate, insa nu toate au si suspensia adaptiva.

Doar dupa seria de sasiu. Trebuie sa ai in lista de optionale "Adaptive M chassis", 2VF e codul.

Sau daca ai masina in fata iei volan maxim dreapta si te uiti la amortizorul stanga fata (sau invers - volan stanga - amortizor dreapta) si daca e adaptiv ar trebui sa vezi in partea dinspre habitaclu a amortizorului un "gogoloi" destul de mare, o excrescenta, n-ai cum sa il ratezi.

 

Cele cu suspensie adaptiva au si modul sport+ in general.

Nu au legatura.

Modul sport+ e legat de cutia automata sport (2TB)

Nu-i adevarat. Eu am manuala si am modul sport+ si am vazut si 340i / 440i cu cutia standard (fara padele) care aveau Sport+.

Edited by PM ME DOG PICS
Link to comment
Share on other sites

Ok, deci nu prea am cum sa imi dau seama din anunt sau din poze, poate doar daca este specificat in lista de optiuni.

Intreb pentru ca am avut la serviciu un Passat bi-turbo 240 cai care avea la fel cateva moduri de condus. Cand apasam tasta sport, intrau in sport toate (directia, cutia, suspensia). Imi doresc sa am si la BMW acelasi lucru, daca setez pe Sport sau Sport+ sa intre toate in Sport, caci degeaba intra doar directia si cutia, iar masina e barca in curbe din cauza suspensiei.

Link to comment
Share on other sites

M-ai ajutat maxim. Tu ai inteles ce am intrebat eu?

 

Ce ai intrebat ? Nu daca intra toate cand apesi sport ? Eu cred ca exact asta ai intrebat - reciteste-ti postarea de mai sus .

Si eu ti-am raspuns ca intra toate daca ai supensie adaptiva ? Daca nu , o sa se intareasca doar directia si se modifica raspunsul la acceleratie .

Ce mai vrei ?

Edited by seaman
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.