Jump to content

Schimbare amortizoare fata e92


raul.9811

Recommended Posts

Si eu am fost in dilema ta intre sachs sau bilstein. Dar la timpul respectiv am ales fiabilitatea cred cand am pus Bilstein, vreo 4 ani in urma. Bilstein B4 standard. Masina s-a inaltat fata si spate apoi s-a mai lasat un pic. Masina desigur muult mai stabila, si tot cauciucuri non-RFT.

Acum, Bilstein B4 Mtech sigur vor fi mai rigide. Cel putin asa reiese din ce zic astia aici:

http://www.e46zone.com/forum/topic/36353-bilstein-b4-vs-m-tech-struts/

 

Dar probabil ca masina nu va sta asa ridicata la inceput ca la mine.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Salut. Am un e92 lci 2010 320d si amortizorul fațĂŁ dreapta a ĂŽnceput sĂŁ piardĂŁ fluid. Vreau sĂŁ le schimb ambele și nu stiu ce sĂŁ aleg ĂŽntre SACHS si Bilstein B4. Ce ĂŽmi recomandați? Sau este o variantĂŁ mai bunĂŁ la costuri aproximativ asemĂŁnĂŁtoare?

 

 

cel mai bine ar fi originale in functie de ce suspensie ai insa un compromis este SACHS. mare atentie la tipul de suspensie, e92 e foarte pretentios si dubios la treaba asta. nu l confunda cu e90....

 

Si eu am fost in dilema ta intre sachs sau bilstein. Dar la timpul respectiv am ales fiabilitatea cred cand am pus Bilstein, vreo 4 ani in urma. Bilstein B4 standard. Masina s-a inaltat fata si spate apoi s-a mai lasat un pic. Masina desigur muult mai stabila, si tot cauciucuri non-RFT.

Acum, Bilstein B4 Mtech sigur vor fi mai rigide. Cel putin asa reiese din ce zic astia aici:

http://www.e46zone.com/forum/topic/36353-bilstein-b4-vs-m-tech-struts/

 

Dar probabil ca masina nu va sta asa ridicata la inceput ca la mine.

 

vorbesti de e92?

Link to comment
Share on other sites

cel mai bine ar fi originale in functie de ce suspensie ai insa un compromis este SACHS. mare atentie la tipul de suspensie, e92 e foarte pretentios si dubios la treaba asta. nu l confunda cu e90....

 

 

 

vorbesti de e92?

Am suspensia standard. Imi trebuie: 31316796155 și 31316796156. La ce te referi când zici cĂŁ e92 este pretențios la treaba asta?

Link to comment
Share on other sites

eu am schimbat la a mea prima data pe spate amortizoarele (erau sparte/curse si se lasase masina rau de spate), apoi arcuri (pentru ca tot nu se ridicase masina de spate), apoi si pe fata amortizoarele si arcuri si apoi iar arcurile (spate) si tot nu am reusit sa o aduc in parametrii de fabrica. masina sta putin mai lasata de spate (cateva centimetri) si putin mai ridicata de fata (cativa centimetri). diferenta nu e sesizabila la ochi decat daca ti spune cineva insa la masuratoare e foarte clara.

 

am cumparat arcuri si amorizoare noi, pe original. inclusiv flanshele de la amortizoarele fata pe original. piesele de schimb nu mai sunt la fel ca piesele de fabrica chiar daca sunt originale. piesele de la suspensia de e90 nu se potrivesc la suspensia de e92 , e92 are amortizoarele ei impreuna cu e93. flansele de pe fata nu se mai fabrica diferentiat ( suspensie M si suspensie standard, acum e o singura flansa pentru toate). Atentie , vorbesc doar de piese originale BMW nu de aftermarket uri produse de diversi.

 

 

intrun final m am resemnat, masina a ramas cu piese pe SACHS (pe fata) si cu arcuri ceva aftermarket (nu SACHS) pe spate (arcuri de masina cu cutie manuala desi a mea e automata) asta ca sa pot aduce masina cat mai aproape de linia din documentatia de la BMW.

 

inteleg ca nu vrei sa cumperi piese originale, nici nu te as incuraja dupa experienta pe care am avut-o plus ca pretul pe original....e cum stie toata lumea, insa un sfat ce ti l pot da e ca daca ceea ce vrei sa cumperi (amortizoare in special) se pun si pe e90 si pe e92 sa stii cu siguranta ca nu sunt ce trebuie si eu nu cred ca masina o sa stea cum trebuie. piesele de suspensie tin cont de mai multe dotari ale masinii: cutie automata/manuala, suspensie standard/M sport, serie sasiu e90/e92 care poate fi inainte de 09/2006 si dupa 09/2006

 

nota: eu am vorbit despre experienta mea cu e92 2009 automata cu suspensie M sport. tu daca ai alt e92 din alt an, alta cutie de viteze, alta suspensie atunci studiaza cu atentie catalogul ETK si identifica corect si exact piesele de care ai nevoie. de acolo daca mergi pe aftermarket asigura te ca nu iei ceva "universal" ce merge la orice seria 3, orice cutie, orice suspensie....etc

 

concluzie: as merge pe SACHS daca ar fi sa schimb iarasi elementele de la suspensia de e92

 

@Boaska - ce inseamna "alea intarite" ?

Edited by SKW
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

vorbesti de e92?

Nu. Am dat doar un exemplu..

Experienta ta spune multe.

 

Inclin sa cred ca, ce tine masina dreapta sunt arcurile mai intai, cand e vorba de suspensie, iar amortizoarele isi fac treaba ulterior.. si de aceea, vazand prin ce ai trecut tu, as spune ca si amortizoare si arcuri ar trebui luate pe original de la dealer, daca nu stii exact ce arcuri ar putea avea masina, ..facute de cine stie ce AM.

 

Acum inteleg de ce pe arcurile bmw sunt doar puncte colorate. Numai naiba si ei stiu ce pun pe masini...

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

exemplu tau nu e valabil in discutie pentru ca aici e strict vorba de e92.

 

problema cu piesele originale am explicat o mai sus, nu mai sunt identice cu alea de pe masina si de aici apar diferente. numai faptul ca atunci cand e92 s a fabricat erau trei tipuri de flanse (suspensie M sport, suspensie standard si suspensie pentru xdrive) pentru arcurile fata cu trei inaltimi diferite (discutie si poze aici pe forum pentru cine chiar vrea sa se intereseza) si acum pe original gasesti doar o singura flansa (un singur code) pe care o pun la toate suspensiile ar trebuie sa ti dea mult de gandit de cum va sta masina dupa ce schimbi elementele de suspensie cu piese noi originale!

 

arcurile sunt de cel putin doua sau trei feluri pe fiecare axa notate cu D2, D3, D6, D7 (de exemplu)

 

o alta mare problema este ca daca te duci in reprezentanta cu masina si scoti o gramada de bani din buzunar pe piese originale si ii pui pe ei sa o faca asa cum trebuie te lovesti de multa incompetenta si uneori si durere in dos (vorbim de romania) te trezesti ca masina tot nu sta ca inainte iar ei or sa ridice tamp din umeri!

 

eu dupa ce am schimbat suspensia, m am dus de doua ori sa faca directia la un centru din asta destul de bun in oras si nu mi a placut cum a iesit iar apoi am zis OK, ma duc la BMW si aia or sa o faca cum trebuie. am fost de doua ori (deci cu revenire) la BMW Ploiesti si m am convins; oameni habar nu au sa lucreze, sa si foloseasca sculele, nu au niciun interes, nicio motivatie, singura lor grija e sa scape de tine. am plecat cu masina exact asa cum am ajuns la ei, adica cu volanul foarte putin spre stanga (am si active steering, de aia am zis ca doar la BMW pot sa o alieneze corect)

 

a trebuit sa merg a doua oara la ei sa mi faca directia pentru ca prima data, ei au reglat diretia ca la Dacia 1310, a trebuit sa ma duc eu sa le spun ce procedura din manual BMW trebuie sa urmeze ca sa regleze directia la un e92 cu Active Steering (trebuie reglata mai intai din soft cu ajutorul ISTA si abia apoi reglata mecanic) ca intr un final sa ma cheme in service si sa mi spuna ca nu le merge programul, ca nu recunoaste programul e92 din 2009 cu suspensie M-sport (atentie ca si suspensia e importanta atunci cand se face directia) si caseta de directie Active Steering de parca eram eu vinovat de ceva: le am spus clar ca masina e cum a iesit din fabrica, nu am facut-o eu si nici programul lor nu l am facut eu, deci sa ridice problema mai departe ina germania. raspunsul lor a fost: nu ridica in germania ca nu se rezolva nimic, ca stiu ei mai bine ca ridica degeaba.....

 

ce sa mai zic: multa bataie de cap cu un e92 automat cu active steering si M Sport suspension atunci cand te apuci sa umbli la suspensie si nu mai e ce a avut ea de fabrica.....

 

sper ca acum a inteles colegul ce e asa pretentios la e92 asta

Edited by SKW
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Boaska - ce inseamna "alea intarite" ?

Sachs Super Touring

 

Nu stiu ce experiente ciudate ati avut voi cu amortizoare si arcuri, dar eu nu am avut nici o problema.

Mi-am selectat singur codurile pentru piese si am facut comanda pachet complet amortizoare si flanse pe Bilstein, am tinut cont de tipul suspensiei M Sport, iar masina este perfecta in linie fara nici o diferenta.

Geometria a iesit si ea exact cum trebuie, fara sa merg la vreun service de fite sau reprezentanta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Reincep discutia dupa o perioada destul de lunga... Nu am avut timp sa ma ocup de treaba cu amortizoarele, dar acum vreau neaparat sa o rezolv. Am cumparat un set de amortizoare KONI STR.T (OEM replacement zic ei) si m-am gandit sa schimb si arcurile daca tot umblu pe acolo. Vreau sa pun EIBACH. Problema este ca nu stiu ce lungime au arcurile OEM. Cele EIBACH pe care le-am gasit au 350mm, si nu as vrea sa fie prea mare diferenta fata de cele standard. De unde pot afla dimensiunea arcurilor de pe masina mea? Am cautat pe RealOEM dar nu imi da niciun cod pentru arcuri...
Link to comment
Share on other sites

Tu ai inteles ce au zis Dan_316i si SKW?

Sau au scris degeaba?

 

Mergi pe recomandari ale alora de ti-au spus ca au amortizoarele alea OEM, ca sa stii unde sa te intorci daca nu iese cum trebuie!

 

Lasa lungimea arcurilor ca aia conteaza prea putin. Nu cred ca o sa gasesti.

Nu asa se aleg arcurile la o masina.

"Scaunul" lor conteaza, adica marimea, punctul de unde incep si se termina spirele.., taria... adica puterea cu, care tin masina ridicata..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

la ce a scris colegul de dinaintea mea.

 

Daca sunt luate dupa seria VIN nu ar trebui sa fie probleme indiferent de producator.

 

e usor de zis ca-ti comanzi dupa seria de sasiu dar cati vanzatori de piese au acces la ETK sa vada cu adevarat care sunt arcurile/amortizoarele necesare masinii tale? daca masina avea vreun retrofit , de exemplu cum are a mea, de carlig (3AC), cati vanzatori de piese stiu ca ai nevoie de alte arcuri (mai tari bineinteles) ca sa sustina greutatea in plus?

 

in fine, oricum nimeni nu asculta sfaturile de pe forum, majoritatea intreaba doar ca sa si confirme ideile. daca nu esti pe aceeasi lungime cu ideile lui, nu te ia in seama.

 

succes la schimbarea suspensiei la e92! cand incepi sa schimbi piesele de fabrica mai ales cu aftermarket uri....distractia incepe ! :rolleyes:

 

am vazut ca multi cred ca e92 e doar e90 -ul ala la care i lipsesc usile de pe spate....din pacate (sau fericire) nu e chiar asa :thumbsup:

Edited by SKW
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Eu am luat codul amortizoarelor de pe RealOem si asa am comandat amortizoarele.De asemenea am cerut si magazinului sa imi confirme potrivirea dupa seria de sasiu. SKW, eu inteleg la ce te referi, dar sper sa am noroc si sa se potriveasca. Ma bazez si pe faptul ca nu am suspensie M si nici X-drive. Vreau sa incerc varianta cu arcuri Eibach. Oricum, dupa ce le schimb si parcurg niste km pentru cateva luni, o sa revin cu impresii aici.
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Salut,

 

Aceeasi problema o am si eu pe e92, o sa optez pentru sachs.

 

Aveti recomandare pentru un service serios ? Procesul de inlocuire nu-i tocmai usor.

 

Mers!

 

Alex

 

Cel mai bine mergi in Cluj la : BMW Coding Team Cluj, sau in Bucuresti la Service T BMW !

Edited by pedro_nr1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.