Jump to content

Problema pedala acceleratie e39 dupa swap 520d - 530d


Recommended Posts

Buna. Am facut weekend-ul acesta un swap motor la e39-le meu, un 520d amarat, care abia mai pornea si vibra din toate incheieturile din cauza pompei de injectie. Am pus un 530d de 184cp, si dupa ce am montat absolut tot (motor, cutie, cardan, diferential, planetare, instalatie electrica motor, pompa de sub prag, etc), masina porneste fara probleme la sfert, insa atunci cand apas pedala de acceleratie (putin sau cu pedala la fund, nu are importanta) masina se tureaza pana pe la 1300rpm si ramane acolo, si abia atunci cand apas pe frana revine la normal relantiul. Am facut un test cu un Delphi multimarca pe motor si apar erorile urmatoare :

 

0220 - Accelerator Pedal Sensor 2 (senzoul acesta ma intereseaza pe mine care e si unde il gasesc daca stie cineva)

1255 - Delivery pump pressure sensor

0235 - Boost pressure sensor

 

Am schimbat senzorul ce vine legat mecanic pe pedala de acceleratie propriu-zisa si degeaba. Face la fel.

Efectiv nu pot folosi masina, masina se acceleraza doar pana la 1300rpm cand apas pedala si ramane acolo si cand las pedala.

 

Mentionez ca masina donatoare 530d-ul functiona perfect inainte de a lua motorul de pe ea. Si nu avea erorile prezentate mai sus.

Edited by Colocolo94
Link to comment
Share on other sites

DDE-ul/ECU-ul nu l-ai mentionat.

A fost transferat?

 

Bineinteles, scuze ca nu l-am mentinat. Dar cred ca nu aveam nicio sansa sa o fac sa porneasca fara DDE/ECU netransferat..

ECU + Instalatia electrica de 3.0d si ea a fost montata. S-a potrivit perfect.

Singura problema e pedala de acceleratie care se manifesta cum am scris mai sus, in primul post, ceea ce face masina inutilizabila...

Edited by Colocolo94
Link to comment
Share on other sites

Ar trebui sa te uiti in newtis.info pentru informatii despre senzori/sistem . Apoi ar trebui sa faci diagnoza cu ISTA, nu cu Delphi . Erorile cu Delphi par a spune ca senzorii aia nu sunt buni , ceea ce nu e corect - cel mai probabil, semnalul de la acei senzori nu este in limitele de functionare normala . Cred ca ISTA iti va spune ce se intampla in realitate - adica presiune prea mica sau altceva . In plus ISTA te ghideaza in rezolvarea problemei - iti spune ce teste/verificari/masuratori sa faci .

Nu ma pricep la swap-uri de astea , dar :

- este sistemul de alimentare cu motorina la fel , la ambele masini ? pompa are aceeasi capacitate, acelasi numar de pompe , etc

- este pedala de acceleratie calibrata la fel ?

Multe raspunsuri le gasesti pe site-ul mentionat, erorile le lucrezi cu ISTA .

Link to comment
Share on other sites

Ar trebui sa te uiti in newtis.info pentru informatii despre senzori/sistem . Apoi ar trebui sa faci diagnoza cu ISTA, nu cu Delphi . Erorile cu Delphi par a spune ca senzorii aia nu sunt buni , ceea ce nu e corect - cel mai probabil, semnalul de la acei senzori nu este in limitele de functionare normala . Cred ca ISTA iti va spune ce se intampla in realitate - adica presiune prea mica sau altceva . In plus ISTA te ghideaza in rezolvarea problemei - iti spune ce teste/verificari/masuratori sa faci .

Nu ma pricep la swap-uri de astea , dar :

- este sistemul de alimentare cu motorina la fel , la ambele masini ? pompa are aceeasi capacitate, acelasi numar de pompe , etc

- este pedala de acceleratie calibrata la fel ?

Multe raspunsuri le gasesti pe site-ul mentionat, erorile le lucrezi cu ISTA .

 

Nu dispun de diagnoza dedicata BMW ISTA, doar Delphi si masina e la 50km de oras, deci sa ii fac diagnoza cu ISTA ar trebui sa o tractez sau sa o pun pe slep sa o aduc in oras la cineva sa ii poata face.

 

- sistemul de alimentare cu motorina nu e la fel. La 520d (cum e masina de fabrica) are o singura pompa de motorina sub bancheta in partea dreapta. Am schimbat pompa de sub bancheta cu cea de 530d si 530d-ul mai are o pompa sub pragul din stanga (i-am montat si pompa de sub prag, care vine legata la un releu din portbagaj insa am legat-o la firul alb-albastru cel de alimentare al pompei de sub bancheta). Ma gandeam ca merge si asa. Pompa de sub prag si de fabrica vine trasa tot la releul acela insa probabil nu cum am legat-o eu.

- pedala de acceleratie e legata la o tija ce duce la un potentiometru (am schimbat si potentiometrul, l-am pus pe cel de 530d, iar mufa ce vine bagata in potentiometru are firele identice)

Edited by Colocolo94
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am rezolvat problema, si am spus sa postez aici rezolvarea in cazul in care cineva vrea sa isi faca swap 520d -> 530d si se loveste de problema asta si sa nu las topicul in aer fara un raspuns la problema.

 

Daca faci swap-ul 2.0d - 3.0d pe e39, trebuie sa schimbi pedala de acceleratie neaparat chiar daca masina donatoare cu motorul de 3.0d nu vine cu pedala electrica (eu aveam pedala de acceleratie modelul cu o tija ce duce la un potentiometru langa imobilizator).

 

Trebuie schimbata pedala cu una electrica (model mai nou si neaparat de pe masina cu cutie manuala, altfel va avea la finalul cursei pedalei kickdown, ceea ce va face masina sa cada in nas), si de la pedala de acceleratie, trebuie trase niste fire, intr-o mufa gri de la ECU / DDE. Cam asta e tot.

Edited by Colocolo94
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
On 9/20/2020 at 10:38 PM, Colocolo94 said:

Buna. Am facut weekend-ul acesta un swap motor la e39-le meu, un 520d amarat, care abia mai pornea si vibra din toate incheieturile din cauza pompei de injectie. Am pus un 530d de 184cp, si dupa ce am montat absolut tot (motor, cutie, cardan, diferential, planetare, instalatie electrica motor, pompa de sub prag, etc), masina porneste fara probleme la sfert, insa atunci cand apas pedala de acceleratie (putin sau cu pedala la fund, nu are importanta) masina se tureaza pana pe la 1300rpm si ramane acolo, si abia atunci cand apas pe frana revine la normal relantiul. Am facut un test cu un Delphi multimarca pe motor si apar erorile urmatoare :

 

0220 - Accelerator Pedal Sensor 2 (senzoul acesta ma intereseaza pe mine care e si unde il gasesc daca stie cineva)

1255 - Delivery pump pressure sensor

0235 - Boost pressure sensor

 

Am schimbat senzorul ce vine legat mecanic pe pedala de acceleratie propriu-zisa si degeaba. Face la fel.

Efectiv nu pot folosi masina, masina se acceleraza doar pana la 1300rpm cand apas pedala si ramane acolo si cand las pedala.

 

Mentionez ca masina donatoare 530d-ul functiona perfect inainte de a lua motorul de pe ea. Si nu avea erorile prezentate mai sus.

 

On 9/20/2020 at 10:38 PM, Colocolo94 said:

Buna. Am facut weekend-ul acesta un swap motor la e39-le meu, un 520d amarat, care abia mai pornea si vibra din toate incheieturile din cauza pompei de injectie. Am pus un 530d de 184cp, si dupa ce am montat absolut tot (motor, cutie, cardan, diferential, planetare, instalatie electrica motor, pompa de sub prag, etc), masina porneste fara probleme la sfert, insa atunci cand apas pedala de acceleratie (putin sau cu pedala la fund, nu are importanta) masina se tureaza pana pe la 1300rpm si ramane acolo, si abia atunci cand apas pe frana revine la normal relantiul. Am facut un test cu un Delphi multimarca pe motor si apar erorile urmatoare :

 

0220 - Accelerator Pedal Sensor 2 (senzoul acesta ma intereseaza pe mine care e si unde il gasesc daca stie cineva)

1255 - Delivery pump pressure sensor

0235 - Boost pressure sensor

 

Am schimbat senzorul ce vine legat mecanic pe pedala de acceleratie propriu-zisa si degeaba. Face la fel.

Efectiv nu pot folosi masina, masina se acceleraza doar pana la 1300rpm cand apas pedala si ramane acolo si cand las pedala.

 

Mentionez ca masina donatoare 530d-ul functiona perfect inainte de a lua motorul de pe ea. Si nu avea erorile prezentate mai sus.

Unde putem vorbi mai multe?

Link to comment
Share on other sites

On 11/3/2023 at 8:54 PM, Felix Gogan said:

Accelerator Pedal Sensor 2 (senzoul acesta ma intereseaza pe mine care e si unde il gasesc daca stie cineva)

Senzorul foarte probabil e in pedala SI la E39. Adica vrea senzorul (pedala) de pe masina (DDE-ul) de pe care s-a luat motorul.

Spun asta pentru ca la un F48 (si m-am uitat si la E90) pedalele de acceleratie au senzori Hall (in pedala) plasati extrem de precis si calibrati (de fapt codati) sa fie "citita" de DDE in orice pozitie ar fi ea.

Deci fara codare pedala de pe masina gazda foarte probabil nu v-a functiona corespunzator pentru ca pedala e alta.

(la F48 am avut alta mica problema care s-a rezolvat.La F48 daca comparati alta pedala cascati ochii ca pana si conectorul care pare similar e de fapt diferit, chiar daca codul piesei e acelasi in realoem. Asta nu inseamna decat ca schimbul nu se face asa usor..Pedalel de acceleratie clar sunt imperecheate cu DDEul de generatia cutare.. softul cutare)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 11/5/2023 at 11:02 AM, bimmer90f30 said:

Senzorul foarte probabil e in pedala SI la E39. Adica vrea senzorul (pedala) de pe masina (DDE-ul) de pe care s-a luat motorul.

Spun asta pentru ca la un F48 (si m-am uitat si la E90) pedalele de acceleratie au senzori Hall (in pedala) plasati extrem de precis si calibrati (de fapt codati) sa fie "citita" de DDE in orice pozitie ar fi ea.

Deci fara codare pedala de pe masina gazda foarte probabil nu v-a functiona corespunzator pentru ca pedala e alta.

(la F48 am avut alta mica problema care s-a rezolvat.La F48 daca comparati alta pedala cascati ochii ca pana si conectorul care pare similar e de fapt diferit, chiar daca codul piesei e acelasi in realoem. Asta nu inseamna decat ca schimbul nu se face asa usor..Pedalel de acceleratie clar sunt imperecheate cu DDEul de generatia cutare.. softul cutare)

Pe mine ma interesează unde vin firele de la accelerație în mufa la ecu

 

On 10/1/2020 at 11:20 AM, Colocolo94 said:

Am rezolvat problema, si am spus sa postez aici rezolvarea in cazul in care cineva vrea sa isi faca swap 520d -> 530d si se loveste de problema asta si sa nu las topicul in aer fara un raspuns la problema.

 

Daca faci swap-ul 2.0d - 3.0d pe e39, trebuie sa schimbi pedala de acceleratie neaparat chiar daca masina donatoare cu motorul de 3.0d nu vine cu pedala electrica (eu aveam pedala de acceleratie modelul cu o tija ce duce la un potentiometru langa imobilizator).

 

Trebuie schimbata pedala cu una electrica (model mai nou si neaparat de pe masina cu cutie manuala, altfel va avea la finalul cursei pedalei kickdown, ceea ce va face masina sa cada in nas), si de la pedala de acceleratie, trebuie trase niste fire, intr-o mufa gri de la ECU / DDE. Cam asta e tot.

Ai putea sa-mi dai mai multe detalii?

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Felix Gogan said:

Pe mine ma interesează unde vin firele de la accelerație în mufa la ecu

Ca sa nu bajbai nici tu nici eu pune ultimule 7 caractere din VIN-ul de la masina donatoare de ecu. Sau pune un VIN care stii sigur ca are un ecu ca acela pe care urmaresti sa il folosesti.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.