Jump to content

Pagube dupa autoaprindere, compatibilitati motoare m47


Recommended Posts

Buna ziua!

Ca sa nu deschid doua topicuri diferite, incerc sa regrupez doua probleme de care ma lovesc astazi.

 

1. In urma cu ceva timp am schimbat o serie 3 cu distributia pe spate, pentru o serie 3 combi cu distributia pe fata.Este vorba de motorul de 163cp, M47TU2. Am rulat aproximativ 20000 km dupa care, pe autobanda, s-a accelerat de una singura pana cand n-a mai ramas decat foarte putin ulei in baie(aprox 4mm pe joja). S-a degajat foarte mult fum alb, totul s-a petrecut in mai putin de un minut, nu am putut sa o inec pe loc pt ca eram in trafic si riscam un accident, am calat-o imediat ce m-am pus pe banda de urgente. Am deschis capota, ma asteptam sa iasa aburi sau fum, totul parea normal la prima vedere. Dupa ce m-am uitat cu atentie am observat ca sus pe motor, undeva in zona epuratorului de ulei(cel care se infunda la motoarele m47) era plin de lichid de racire...Am deschis vasul de expansiune si ... din pacate era gol. Bineinteles, a venit depanajul, am adus masina acasa. De atunci am incercat foarte scurt sa pornesc motorul, rezultatul: fum alb fara sa porneasca. Pe ce piste m-ati putea orienta? De unde ar trebui inceput? Eu m-am gandit sa cumpar un motor si sa il schimb ca sa nu imi bat capul cu toate surprizele ce ar putea aparea in urma autoaprinderii care a avut loc. Daca nu disparea lichidul de racire aveam curaj sa desfac si sa vad pe unde ce o fi, dar asa, mi-e cam frica de o mare pierdere de timp pt a ajunge tot la a schimba motorul.

 

2. De aici mai departe vine problema 2. Motorul M47TU2, este compatibil in termen de bloc, ambielaj, chiulasa cu vreun alt cod motor? Care ar fi acela daca ma puteti ajuta? Ma gandesc sa caut un bloc motor si o chiulasa compatibile si sa le schimb. Bineinteles, o sa caut o alta turbina si o sa anulez din oficiu clapetele de turbulente.

 

Va multumesc anticipat.

Edited by basil87
Link to comment
Share on other sites

La tine a luat-o turbina pe ulei, totusi e bine ca n-a ars tot uleiul. Nu-mi dau seama acum, ce s-a intamplat cu antigelul, probabil si garnitura de chiulasa arsa. E bine totusi ca se invarte cand dai la automat. Nu stiu sa-ti zic daca e motorul afectat, da turbina jos, vezi care-i treaba cu ea, da admisia jos, vezi ce gasesti acolo. Daca gasesti o turbina de imprumut, o monetzi ii faci un schimb de ulei ieftin si vezi daca porneste. Daca are ceva batai motorul...la gunoi.
Link to comment
Share on other sites

La tine a luat-o turbina pe ulei, totusi e bine ca n-a ars tot uleiul. Nu-mi dau seama acum, ce s-a intamplat cu antigelul, probabil si garnitura de chiulasa arsa. E bine totusi ca se invarte cand dai la automat. Nu stiu sa-ti zic daca e motorul afectat, da turbina jos, vezi care-i treaba cu ea, da admisia jos, vezi ce gasesti acolo. Daca gasesti o turbina de imprumut, o monetzi ii faci un schimb de ulei ieftin si vezi daca porneste. Daca are ceva batai motorul...la gunoi.

 

Buna Mircea, multumesc mult pt sfaturi.

Ma tem foarte mult pt lichidul de racire. Sunt in Franta, aici nu am sanse sa montez turbina cuiva pt o proba, m-as si teme sa nu-i fac omului praf turbina. Daca s-a ars garnitura, tot nu inteleg pe unde a iesit lichidul sus, trebuie sa ma pun pe desfacut dar sper ca poate vede postarea cineva care a avut aceeasi problema si poate ma ajuta sa scutesc o zi doua de munca pe degeaba, ca daca as sti ca n-are rost as trece direct la problema 2.

Link to comment
Share on other sites

Exista si o alta posibilitate, sa-ti fi crapat racitorul EGR, si iata asa a ajuns tot antigelul in admisie, peste tot....Nu cred ca e chiar asa de grav. Apuca-te de admisie, data jos, egr, racitor egr, tot traseul, trebuie sa schimbi si epuratorul de gaze carter...

 

Scoate buonul de la ulei, daca cumva ai o emulsie albicioasa, a intrat lichid de racire in ulei. Masina e automata dau manuala? Daca e automata trebuie sa verific termoflotul.

Link to comment
Share on other sites

Turbina e terminata, cum a zis Mircea - a luat-o pe ulei.

Daca ai noroc si bucati din turbina nu au ajuns in motor si sa stea in motor pe admisie sau naiba stie pe unde ar fi putut trase.. sa faca motorul varza mai tarziu.. intrand in cilindri.. atunci poti sa zici ca ai scapat ieftin doat cu turbina de unlocuit/refacut..

 

In principiu ttebuie cautate toate bucatile lipsa, daca sunt, din turbina, ca sa fii sigur ca mai tarziu nu sunt aspirate in motor!

Din pacate asa sta treaba, si ar trebui sa nu conteze unde esti..

 

Nu ai asigurare in strainatate care sa includa probleme la masina/motor??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.