Jump to content

Turatie schimbare viteze


pvlad

Recommended Posts

Salut. Am un 2.0 316d si tot am auzit ca motoarele diesel trebuie turate si mers mai turat ch ele. Insa cand sunt pe la 2000ture mereu imi apare in bord sa dau treapta superioara. Cum este mai ok? Sa mai iau dupa ce zice in bord sau sa merg mai turat?

E prima masina si vreau sa ma lamuresc

Mersi anticipat

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de la cine a pornit trend-ul asta cu "motoarele diesel trebuie sa mearga mai turate". E diesel, are 4000rpm de toate, cat de turat ai vrea sa mergi cu el? Mergi cu el fix atat cat ai nevoie - daca mergi relax poti merge linistit cu turatii joase; daca vrei sa depasesti ii dai pana la 4000. Nu te lua dupa toti Doreii care spun ca trebuie turat dieselu' ca sa "desfunde turbina" :rolleyes:

Avand in vedere ca o cutie automata tine turatia sub 1500rpm la un mers normal prin oras, you do the math :)

Edited by LYM
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Eu as fi curios cati dintre cei spun ca schimba in 2500-3000 la diesel, chiar faca asta permanent. Indiferent de unde merg si in ce conditii. In oras, in aglomeratie, oare schimba tot asa?

 

la un calcul simplu 3000 rpm pt un diesel (cu rosu la 4500), e ceva asemanator cu schimbul la benzina numai in 4500...wtf

 

cred ca indicat e, ca si la benzina, sa nu incerci sa accelerezi brusc de la turatii mici, gen sub 1500 rpm, asta pe o cutie manuala, o automata oricum face kick down

Edited by mariusmsd
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut. Am un 2.0 316d si tot am auzit ca motoarele diesel trebuie turate si mers mai turat ch ele. Insa cand sunt pe la 2000ture mereu imi apare in bord sa dau treapta superioara. Cum este mai ok? Sa mai iau dupa ce zice in bord sau sa merg mai turat?

E prima masina si vreau sa ma lamuresc

Mersi anticipat

Sa te iei dupa ce scrie in bord. Sa schimbi atunci cand iti cere masina.

Restul e numai treaba ta, nu ce recomanda masina.

Ea face asta pentru a se proteja.

 

Am 430k km la bord cu schimbari de treapta la 2000rpm. Si de peste 170k km in posesia mea, cutie viteze din fabrica cu 2 schimburi de ulei.

Si o sigura data schimbat ambreiajul.

 

Nimic din ce ar scrie altcineva aici m-ar convinge ca imi tratez motorul incorect.

 

Esti liber sa tragi concluzia personala de aici..

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Sa te iei dupa ce scrie in bord. Sa schimbi atunci cand iti cere masina.

Restul e numai treaba ta, nu ce recomanda masina.

Ea face asta pentru a se proteja.

 

Am 430k km la bord cu schimbari de treapta la 2000rpm. Si de peste 170k km in posesia mea, cutie viteze din fabrica cu 2 schimburi de ulei.

Si o sigura data schimbat ambreiajul.

 

Nimic din ce ar scrie altcineva aici m-ar convinge ca imi tratez motorul incorect.

 

Esti liber sa tragi concluzia personala de aici..

 

Pai si in depasiri ce faci? Ca pana la 2.000rpm nu se infinge mai deloc...nici turbina nu-ti intra.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Pai si in depasiri ce faci? Ca pana la 2.000rpm nu se infinge mai deloc...nici turbina nu-ti intra.

 

 

In depasiri, mai ales daca ai vreo 1100, 1200 si apesi la maxim pedala de acceleratie, s-ar putea sa strici turbina (de fapt, daca faci asta in mod obisnuit, asta e finalul).

 

Sunt curios ce argumente are cine mi-a dat minus (in afara de faptul ca e un prieten in ghilimele). Ce am scris gresit acolo? Si fara comparatii cu automatele care schimba la 1200, reactia lor e alta.

Aici am o masina pe benzina dar conduc diesel zilnic, in toate conditiile.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Salut. Am un 2.0 316d si tot am auzit ca motoarele diesel trebuie turate si mers mai turat ch ele. Insa cand sunt pe la 2000ture mereu imi apare in bord sa dau treapta superioara. Cum este mai ok? Sa mai iau dupa ce zice in bord sau sa merg mai turat?

E prima masina si vreau sa ma lamuresc

Mersi anticipat

 

Cel mai bine pt motor este sa fie mereu in plaja de cuplu maxim, care este undeva la 1750-2500 rpm la diesel. La mers constant un 2000rpm e perfect.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Da, sau cel putin nu se simte absolut deloc.Am mers cu actuatorul defect (deci nu intra turbina) si pana pe la 1800-2000rpm masina se simtea exact la fel, se accelera identic.

 

Da .... de unde!

Turbina functioneaza din momentul pornirii motorului. E antrenata de evacuarea gazelor. Actuatorul regleaza cantitatea de gaze care invarte turbina, pentru marirea sau micsorarea presiunii. Asta la alea care nu-s defecte!

Dar si la ralanti... turbina baga aer!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pai si in depasiri ce faci? Ca pana la 2.000rpm nu se infinge mai deloc...nici turbina nu-ti intra.

In primul rand turbina functioneaza de la 1800.

Apoi, nu cred ca trebuie sa mai mentionez ca pot duce motorul pana in 3500-4000 daca vreau. Nimic nu ma opreste sa fac ce vreau cu motorul in situatii extreme.

 

Pana la fiecare (ar trebui sa) stie cum trage de motorul lui in depasiri.

..Nu mai zic ca nu toate depasirile sunt la fel!

Unele mai riscante ca altele.

 

Sincer, nu vad aici rostul unui comentariu cand e vorba de depasiri.

 

Cred ca topicul se vrea lamurit in privinta exploatarii in conditii normale de drum lung, de regim autostrada..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Da .... de unde!

Turbina functioneaza din momentul pornirii motorului. E antrenata de evacuarea gazelor. Actuatorul regleaza cantitatea de gaze care invarte turbina, pentru marirea sau micsorarea presiunii. Asta la alea care nu-s defecte!

Dar si la ralanti... turbina baga aer!

Turbina functioneaza diferit; in functie de turatia motorului..

E irelevant ca aceasta se invarte anemic, daca ea se invarte la fel de anemic in ture de peste 1800-2000. Atunci e ceva defect in ea si NU face subiectul acestui topic, nu!?

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

In primul rand turbina functioneaza de la 1800.

 

Cum adica turbina functioneaza de la 1800rpm? Ai vrut sa fii ironic? Ce o stopeaza din a functiona pana la aceasta turatie? Vreo piesa tinuta in secret de zeci de ani? Turbina baga aer pe admisie atata timp cat pe evacuare exista gaze, deci din momentul in care incepi sa arzi din motorina. Sa nu aud de actuator.

 

Am vazut asta live pe un golf 4, cand a montat noua turbina a pornit motorul fara a mai monta tubulatura care duce spre intercooler si ce crezi.. turbina sufla aer la relanti.😏

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

.... si tot am auzit ca motoarele diesel trebuie turate si mers mai turat ch ele....

 

In regim preponderent urban, distante scurte nu se reuseste ca regenerarea dpf-ului sa fie finalizata.

Autoturismul nu apuca sa ajunga la etapa de finalizare a regenerarii. Regenerarea nu se produce ... si in general o ia de la capat a doua zi. Astfel se depun cantitati mari de reziduuri in dpf.

ECU sesizeaza imbacsirea filtrului si va comanda imbogatirea amestecului carburant cu o proportie mai mare de carburant pentru a creste temperatura gazelor evacuate, rezultand un consum mai mare.

Daca se continua exploatarea in regim preponderent urban, cu siguranta motorul va repeta imbogatirea amestecului fara a se reusi finalizarea regenerarii dpf-ului.

Consum crescut, masina nu va mai *trage* ca inainte, s.a.m.d.

 

Cel mai probabil pentru acest aspect unii recomanda ... motoarele diesel trebuie turate.

D.p.d.v. constructiv, si nu numai, motoarele disele nu sunt motoare de turatie.

 

Bai oameni buni, voi ori nu pricepeti cum functioneaza turbina ori nu stiu ce sa zic. Turbina intra in functiune odata cu pornirea motorului, ca simti boost-ul de la o anumita turatie in sus e alta poveste.

 

 

 

La unii ie cu ambreiaj centrifugal si cupleaza de la 2000 in sus! :thumbsup:

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da .... de unde!

Turbina functioneaza din momentul pornirii motorului. E antrenata de evacuarea gazelor. Actuatorul regleaza cantitatea de gaze care invarte turbina, pentru marirea sau micsorarea presiunii. Asta la alea care nu-s defecte!

Dar si la ralanti... turbina baga aer!

Tocmai, Iosif, reactia ta ma face sa fiu ironic..

Nu conteaza daca turbina se invarte prea putin si nu produce boost-ul necesar!

Ce, conteaza este momentul din care ea ajuta EFECTIV, sau daca vrei, Mai Efectiv motorul.

La mine daca urc usor-usor turatia pe un drum drept, undeva pe la 1600, fara a mai apasa pedala, turatia urca singura, nu foarte mult; atat cat sa iti dai seama ca "altceva" trage motorul si nu doar carburantul injectat.

Acela este momentul cand paletele turbinei sunt actionate de actuator si se deschid pentru ca mai mult esapament sa ii mareasca turatia turbinei fata de anemia in care sta in ture mai mici.

Ne-am lamurit, de ce si cum turbina are o plaja (cum zice si Mircea)?

 

Daca nu ai inteles, atunci sa ne explici, explicand aici rolul actuatorului!

 

Si o luam de acolo.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

...

La mine daca urc usor-usor turatia pe un drum drept, undeva pe la 1600, fara a mai apasa pedala, turatia urca singura, nu foarte mult; atat cat sa iti dai seama ca "altceva" trage motorul si nu doar carburantul injectat.

Acela este momentul cand paletele turbinei sunt actionate de actuator si se deschid pentru ca mai mult esapament sa ii mareasca turatia turbinei fata de anemia in care sta in ture mai mici.

...

 

Actuatorul(mecanic, electronic sau cu vacuum) actioneaza valva wastegate,(debit gaze evacuare) nicidecum palele turbinei.

Aia cu paletele care se deschid... e cu geometrie variabila si cu duza reglabila.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Actuatorul(mecanic, electronic sau cu vacuum) actioneaza valva wastegate,(debit gaze evacuare) nicidecum palele turbinei.

Aia cu paletele care se deschid... e cu geometrie variabila si cu duza reglabila.

Bun. Ai zis mai bine.

 

Mareste sau nu debitul pe admisie, actionarea turbinei pe evacuare!?

 

Asta e esential, sa se inteleaga ce se intampla, cand se intampla!

 

Vreau sa vad si eu diferenta, daca tu faci mai sus diferentiere.

Primesc linkuri de youtube sau altele.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Bun. Ai zis mai bine.

 

Mareste sau nu debitul pe admisie, actionarea turbinei pe evacuare!?

 

Asta e esential, sa se inteleaga ce se intampla, cand se intampla!

 

Vreau sa vad si eu diferenta, daca tu faci mai sus diferentiere.

Primesc linkuri de youtube sau altele.

 

Diferenta nu o fac eu. Sunt oarecum diferite. Utilitatea turbosuflantei e cam acelasi. Cea cu duza reglabila e mai performanta... regleazã presiunea aerului mult mai ok, ajuta la frânã de motor.

 

Valva wastegate controleazĂŁ debitul gazelor evacuate prin turbina.... implicit debit mai mare, turatia mai mare a turbinei si mĂŁrirea debutului de aer pe admisie.

 

Sunt pe telefon. Cand ajung la calc. Caut si ceva lunk-uri cu explicații.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tocmai, Iosif, reactia ta ma face sa fiu ironic..

Nu conteaza daca turbina se invarte prea putin si nu produce boost-ul necesar!

Ce, conteaza este momentul din care ea ajuta EFECTIV, sau daca vrei, Mai Efectiv motorul.

 

Te provoc sa conduci un diesel cu turbina defecta(paletii blocati) sa vezi tu cat de important e “boost-ul” ala atat de nesimnificativ pentru tine la turatii sub 1500rpm. Eu am avut neplacerea sa patesc asta la o alta masina.

 

Actuatorul lucreaza prin valva westgate sa elibereze surplusul de presiune din turbina atata tot.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

...

 

Vreau sa vad si eu diferenta, daca tu faci mai sus diferentiere.

...

 

Cu valva wastegate:

 

 

 

Geometrie variabila:

https://www.youtube.com/watch?v=JMfvNA50KNE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

si in romaneste un articol:

 

https://auto-tehnica.ro/principiul-de-functionare-a-turbinei-cu-geometrie-variabila-2/

Edited by unvicont
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Actuatorul lucreaza prin valva westgate sa elibereze surplusul de presiune din turbina atata tot.

Citeste si intelege ce scrie in linkul dat:

https://paultan.org/2006/08/16/how-does-variable-turbine-geometry-work/#:~:text=A%20turbocharger%20equipped%20with%20Variable,range%20to%20optimize%20turbine%20behaviour.

 

"The vane angles are adjusted via an actuator. The angle of the vanes vary throughout the engine RPM range to optimize turbine behaviour."6

 

Vane angles, face referire la unghiul de deschidere (in fata volumului de gaze ce ies din motor) care este variat de actuator.

 

Valva de pierdere al EXCESULUI de presiune este un cu totul alt principiu si este actionata (supapa..) de presiunea aerului EXISTENT/SUFICIENT pe admisie.. si actioneaza prin intermediul unei tije eliberarea unei parti a presiunii de pe evacuare.

 

Ar legatura indirecta cu boostul dat de turbina. Nu are legatura directa. Parerea mea.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.