Jump to content

Anvelopele fara Run-Flat strica cutia de transfer. Mit sau realitate?


Recommended Posts

Rotile normale sunt mai usoare, deci masinii ii va fi mai usor pe partea trenului de rulare cu anvelope normale.

 

Recomandat este sa fie acelasi producator, dot asemanator sau identic si acelasi tip. Se pot folosi si anvelope in 2 marimi, dar trebuie alese cu atentie(jante pt xdrive in 2 latimi, marimea razei anvelopelor de pe fata sa fie cat mai apropiata cu marimea razei anvelopelor de pe spate).

  • De acord! 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Rotile normale sunt mai usoare, deci masinii ii va fi mai usor pe partea trenului de rulare cu anvelope normale.

 

Recomandat este sa fie acelasi producator, dot asemanator sau identic si acelasi tip. Se pot folosi si anvelope in 2 marimi, dar trebuie alese cu atentie(jante pt xdrive in 2 latimi, marimea razei anvelopelor de pe fata sa fie cat mai apropiata cu marimea razei anvelopelor de pe spate).

 

Am inteles partea cu dimensiunea rotilor. Eu vreau sa pastrez aceeasi dimensiune numai ca vreau sa renunt la anvelopele run-flat (galagioase, deloc confortabile).

Edited by Andrei RRR
Link to comment
Share on other sites

Pai raspunsul e simplu : exista masini ca a ta care au iesit din fabrica cu anvelope normale? Daca da, nu se strica nimic la ea.

 

Sigur au zis de runflat si n-au zis de steluta bmw pe anvelope? Asta ar avea ceva mai mult sens (dupa logica reprezentantei), desi n-ar trebui sa se intample nimic in mod normal.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Daca respecti dimensiunea anvelopelor recomandate pentru masina ta nu ai de ce sa iti faci griji, poti pune non-RFT fara probleme.

Ai scris ca anvelopele RFT sunt galagioase si deloc comfortabile. La partea de comfort e clar ca sunt mai rigide, dar retine ca sunt mult mai rezistente si ofera o stabilitate mai buna la viteze mari.

Vizavi de galagie asta tine mai degraba de marca anvelopei, model, sau tip, cele de iarna sunt mai galagioase, nu de faptul ca e runflat sau nu.

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Am vrut sa imi pun pe masina, un 420xd din 2015, anvelope fara run-flat. De la un service mi s-a spus ca ar strica cutia de transfer (deja am inlocuit una). Este adevarat acest lucru? Inteleg sa o afecteze anvelopele de alte dimensiuni dar partea cu run-flat nu o inteleg.

 

Multumesc

La service ar fi trebuit sa iti spuna ca un BMW 4x4 e mai putin tolerant, adica INTOLERANT, la uzura inegala fata-spate, cauciucuri..., echiparea masinii cu anvelope in specificatiile stricte ale fabricantului...

Asta asa pentru corectitudine.

 

Intersant in ce se baga mai nou service-urile.. TERIBIL.

Deci asa isi ascund INCOMPETENTA..

Edited by bimmer90f30
  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

De patru ani folosesc anvelope normale de vara, deci non-runflat si n-am avut nici o problema cu cutia de transfer. Cutia e sensibila la diferentele de diametru ale rotilor in caz ca se uzeaza neuniform. In aceste cazuri cutia trebuie sa lucreze mai mult. Evident ca nu trebuie sa schimbam acum cauciucurile o data pe an, dar poti schimba uleiul din cutie sa fie cat mai proaspat si in felul asta nu se uzeaza f tare acele ambreiaje din interiorul ei, chiar daca asa cum ziceam, vor lucra mai mult in caz de uzura neuniforma a pneurilor. N-are nici o treaba la final ca-i run flat sau non-run flat atata timp cat respecti dimensiunile de pe stalpul masinii. Bafta!
  • Like 1
  • De acord! 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Fix acelasi raspuns l-am primit si eu de la BMW. Mai mult, fiind in garantie, au zis ca daca se strica cutia de transfer nu vor suporta costul daca nu folosesc anvelope star-marked, care sunt BMW approved. Faza e ca nu am gasit anvelope cu stea pe ele decat Run Flat, de unde deduc ca BMW practic te obliga sa pui run flat.

Ma gandeam ca pentru vara sa pun unele normale, pentru ca masina are suspensie M sport si e destul de rigida pentru Bucuresti mai ales in combinatie cu RFT, dar se pare ca nu voi putea.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

SAlut, pe centura la Craiova am luat un cui in roata dreapta spate. S-a aprins senzorul, am oprit masina sa vad care-i defectul, etc. Am cauciucuri run flat Pirelli Cinturatto P7 275/40/18 pe spate, sunt jantele originale de fabrica, anvelopele sunt run flat au 2 ani, luate de noi. Dupa ce a scazut presiunea in roata dreapta spate, mergand cu masina am simtit cutia de transfer cum smuceste la accelerari. Am mers 2,8 km pana la prima vulcanizare sa-mi faca pana, dar masina a tremurat/smucit la accelerare si schimbat viteze. Dupa ce am rezolvat roata tremuratul a disparut. Vreau sa stiu de ce tremura cutia de transfer daca totul pe masina e conform cu originalul, toate indicatiile respectate. Stiu ca anvelopele run flat sunt facute sa mergi cu ele cu maxim  80 km/h in conditii normale. 

Link to comment
Share on other sites

Eu am de mai bine de 14 ani doar bmw-uri si pe toate am mers pe cauciucuri normale dar cu specificatiile producatorului (bmw).Daca pui normale si ai grija ca presiunea in roti sa fie tot timpul cea recomandata nu ar trebui sa ai probleme.Atentie,daca un cauciuc non runflat nu are presiunea recomandata va avea diametru mai mic si de aici problemele.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Probabil ca are legatura cu ce spune si colegul de mai sus in explicatia lui. Daca roata a pierdut presiunea, diametrul rotii (chiar si cu banda runflat) este mai mic decat acelasi cauciuc fara pana cu presiunea corecta. Probabil ca era ca si cum ai merge in 3 roti cu o dimensiune si 1 roata cu alta dimensiune. Probabil si aderenta era diferita pe roata asta fara aer, frecarea cu solul, nu era echilibrata cu cealalta de pe punte

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@six in lineDaca ai citii putin ce face xdrive, eu zic ca iti raspunzi singur la intrebare : 

xDrive is classed as ‘all-wheel drive’. In the standard system during normal driving, 40 per cent of the power is sent to the front wheels and 60 per cent is sent to the rear. Then, when sensors detect wheel slip, power can be diverted forward, backwards or to individual wheels to help maximise grip and keep the car stable. 

 

Si ai grija ca partea aia cu 80 km/h in conditii normale, arunci si anvelopa daca faci asta.  Numai conditii normale nu sunt atunci. Ideal este sa mergi cativa km si incet cu 20-30 la ora pana la vulcanizare.

Edited by Shep86
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, six in line said:

Stiu ca anvelopele run flat sunt facute sa mergi cu ele cu maxim  80 km/h in conditii normale. 

Probabil smuncea pentru ca detecta un dezechilibru in sensul micsorarii considerabile a diametrului pe o punte; puntea cu pana...

Ca atare, probabil nu te-ai gandit dar poate desumflarea voita si a celeilalte roti de spate pacalea cutia de transfer pana la prima vulcanizare.

 

Intra-adevar ideaa de restrictie a vitezei maxime pentru un RFT se refera strict la modul de utilizare run-flat in caz de necesitate/rulare pe run-flat si nu prea, in legatura cu regimul de lucru in cotextul x-drive..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Este atat de sensibila cutia de transfer incat orice diferenta a anvelopelor o simte. 
Dupa ce se rezolva problema cu anvelopele cutia isi revine la normal. Eu am fost nevoie sa schimb 4 anvelope pentru ca atunci cand se incalzeau anvelopele cutia incepea sa dea socuri. 

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, six in line said:

SAlut, pe centura la Craiova am luat un cui in roata dreapta spate. S-a aprins senzorul, am oprit masina sa vad care-i defectul, etc. Am cauciucuri run flat Pirelli Cinturatto P7 275/40/18 pe spate, sunt jantele originale de fabrica, anvelopele sunt run flat au 2 ani, luate de noi. Dupa ce a scazut presiunea in roata dreapta spate, mergand cu masina am simtit cutia de transfer cum smuceste la accelerari. Am mers 2,8 km pana la prima vulcanizare sa-mi faca pana, dar masina a tremurat/smucit la accelerare si schimbat viteze. Dupa ce am rezolvat roata tremuratul a disparut. Vreau sa stiu de ce tremura cutia de transfer daca totul pe masina e conform cu originalul, toate indicatiile respectate. Stiu ca anvelopele run flat sunt facute sa mergi cu ele cu maxim  80 km/h in conditii normale. 

Pt ca in acel moment, nu erau toate indicatiile respectate, in speta, presiunea pe o roata era neconforma. Cum ai rezolvat, a disparut.

Ca si raspuns la intrebarea initiala a topicului, am ajuns la urmatoarele concluzii:

- daca ai 4 anvelope cu aceeasi dimensiune (non runflat, fara steluta), aceeasi marca, profil, uzura si respecti presiunea de pe stalp, riscurile de a strica cutia de transfer sunt minime.

- daca ai anvelope de marimi diferite fata / spate, si nu au steluta, atunci te poti lovi de problema ca circumferinta / diametrul rotilor sa fie diferit, acest fapt ducand la o uzura prematura a cutiei de transfer care incearca in permanenta sa compenseze diferenta.

Practic, * de pe anvelopa certifica faptul ca diametrul anvelopelor de diferite dimensiuni va fi identic in acest caz.

Edited by DJ Allexinno
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, DJ Allexinno said:

Practic, * de pe anvelopa certifica faptul ca diametrul anvelopelor de diferite dimensiuni va fi identic in acest caz.

Nu e doar asta. In unele cazuri, mai ales la cele de performanta, pot fi si materiale diferite folosite la fabricatie

  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

Anvelopele sunt in 2 dimensiuni, 245/45/18 pe fata si 275/40/18 pe spate. Ma bucur ca nu mi s-a stricat cutia de transfer in acei 2 km. Sunasem dupa platforma dar venea abia in 2 ore jumate. Gata, maine dau comanda de roata de rezerva cu cric, etc. Am avut la E90 si nu am folosit-o niciodata 😄  Va multumesc tuturor pentru raspunsuri! Drumuri bune sa aveti, fara cuie si pana! 

Edited by six in line
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, DJ Allexinno said:

 

Practic, * de pe anvelopa certifica faptul ca diametrul anvelopelor de diferite dimensiuni va fi identic in acest caz.

Steluta indica faptul ca anvelopa respecta un standard de calitate impus de BMW si care probabil se reflecta pe mai multe planuri, de la material si performanță, la tolerante...Logica se pastreaza si la cele certificate pentru Audi sau Mercedes.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Tarabostes said:

Steluta indica faptul ca anvelopa respecta un standard de calitate impus de BMW si care probabil se reflecta pe mai multe planuri, de la material si performanță, la tolerante...Logica se pastreaza si la cele certificate pentru Audi sau Mercedes.

 

Da, sunt mai multe aspecte legate de * sau omologarile OE. Am facut referire strict de problemele legate de cutia de transfer.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, DJ Allexinno said:

Da, sunt mai multe aspecte legate de * sau omologarile OE. Am facut referire strict de problemele legate de cutia de transfer.

Hai sa le enumeram daca tot am ajuns la capitolul asta.

Sa vedem ce ar fi de adaugat in plus fata de ce a spus @Tarabostes

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.