Jump to content

Frane vs. cauciucuri


CAXAP

Recommended Posts

Posed un Z4 E89 si de curand, in urma unei discutii de la un curs de condus sportiv, dar si pentru ca scartaie in nebunie, m-a trecut un gand sa-mi fac upgrade la frane. Masina a venit cu frane standard (destul de mici, nevopsite, fara nici o emblema pe ele). Insa ma intreb daca un upgrade de frane va face vre-o diferenta semnificativa pe drumurile noastre (nu circuit), pentru ca momentan am impresia ca aderenta dintre cauciuc si asfalt este veriga slaba; eu cand calc o frana mai tare intra destul de rapid ABS-ul, pentru ca se pirde aderenta. E adevarat ca nu am cauciucurile prea noi, dar sunt inca in parametri de functionare.

 

Deci practic intrebarea este: merita upgrade-ul la frane, pentru condus pe drumuri romanesti, cu cauciucuri bune (dar nu racing)? Cam la ce nivel de cauciucuri ar incepe sa se simta beneficiul unei frane mai performante?

Link to comment
Share on other sites

Spune si ce, cauciucuri ai pe masina acum si la care te-ai gandot sa treci?

Poate careva dintre noi are si iti poate confirma/infirma.

 

Personal, nu cred ca daca maresti discuri si etrieri nu o sa mai intre ABS-ul atat de repede. Dar asta e doar parerea mea.

Poti sa ne spui daca s-a schimbat treaba facand schimbarea..

 

 

Eu, sa fiu tu as schimba complet lichidul de frana cu altul nou.

Intamplarea face ca la ultima revizie in urma reviziei periodice (nu ca nu as avea frane bune la masina) uitandu-ma la indicatiile masinariei care imi testa franele, am vazut personal ceva diferenta intre roti la frana de urgenta pe spate, pana la oprirea totala a rotilor pe banc. Am intrebat operatorul cauza si mi-a spus sa nu imi fac griji ca a trecut. In schimb l-am intrebat ce as putea face sa reduc diferenta si mi-a spus ca daca as schimba lichidul de frana probabil ar fi ok.

Eu stiu ca am schimbat complet cam de 1 an lichidul.. dar mi-a zis ca si masina de testat ar putea face figuri la testarea rotilor din spate, spunand ca de fapt importante sunt rotile din fata si mai putin cele din spate..

 

Asadar trage tu concluzii, sau care se intampla sa vrea sa afle.

 

Ca sa continui ideea. Categoric daca lichidul e vechi are alte caracteristici. Astfel incat forteaza soferul si implicit franarea de urgenta pana in limita in care trebuie sa intre ABS-ul!

 

Dar, poate e mai bine sa ne spui si cum au abordat subiectul cei de la cursul facut..?

 

Mai e si varianta 2, care probabil nu o sa iti placa.

Poate trebuie sa adaptezi mai bine franarea.. Sa nu mai fie atat de scurta si intensa.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

La curs intrebarea a fost referitor la imbunatatirea unei masini de strada pentru a iesi cu ea pe circuit, si atunci automat ca upgrade-ul de frane a fost printre cele mai importante lucruri de facut. Dar pe circuit ai si asfaltul mult mai aderent, si iesi cu cauciucuri de curse, deci e o situatie diferita.

 

Cat despre franarea intensa - nu ca ar fi modul in care franez permanent, dar este foarte importanta pentru siguranta. Si exact pentru asta ar vrea cineva frane mai performante. Intrebarea se pune insa daca te ajuta cu ceva acele frane daca cauciucul oricum pierde aderenta (am Bridgestone Potenza momentan pe masina).

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dar pe circuit ai si asfaltul mult mai aderent, si iesi cu cauciucuri de curse, deci e o situatie diferita.

 

Cat despre franarea intensa - nu ca ar fi modul in care franez permanent, dar este foarte importanta pentru siguranta. Si exact pentru asta ar vrea cineva frane mai performante. Intrebarea se pune insa daca te ajuta cu ceva acele frane daca cauciucul oricum pierde aderenta (am Bridgestone Potenza momentan pe masina).

..iata cum sunt tentat sa vin cu raspunsul si intelesul meu. ;)

 

Nu ma indoiesc ca la curs ai aflat multe lucruri bune de stiut.

Numai ca nu stiu daca ti-au spus la curs ce urmeaza sa zic, cred, stiu eu..

O masina pregatita sau modificata pentru circuit si siguranta pe circuit NU este aceaiasi masina, in aceiasi termeni de siguranta a ta si a altora, pentru strada (mare) cu alti soferi, pietoni..

Adica, ..cea mai simpla si ne-efectiva situatie este ca masina daca o scoti pe strada, pentru ea INEFECTIVE sunt mai

intai placutele de frana; si apoi discurile, care cum banuiesti trebuie pe undeva sa fie imperecheate cu placutele, termic vorbind!

 

Cred ca placutele, daca treci la (sau ai) placute ceramice sau sa zicem placute de frana care devin foarte eficiente fierbinti, sunt ineficiente in oras - pe strada plina de alte masini.. cu franari dese si scurte si fara sa incinga la potential placutele.

 

Si invers - nu poti sa ai niste placute care o data infierbinti pe circuit, intr-o curba a lui sa nu mai tina si sa iesi in decor!

Deci situatiile si placutele NU se "pupa".

 

Iar franarea intensa nu are prea multe in comun cu siguranta dorita.

Siguranta se creaza prin franari ocazionale si adaptarea vitezei!

 

Stii ce banuiesc eu?

Ca pe masina ai placute prea dure.., sau acelea care pe circuit sunt minunate iar pe strada fac ca sistemul ABS sa lucreze din plin. Iar tu speri ca ele, placutele, sa fie eficiente, acestea NU POT FI eficiente pe strada mare!..

 

La cauciucuri cred ca doar daca ai un set dedicat pentru circuit, scapi; te simti cel mai bine!

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg, sau poate nu sunt eu inteles. Nu ma ajuta nici raspunsurile fara argumentari.

 

Haideti sa luam cazuri mai particulare:

1. Frana "usoara" - ma va ajuta cu ceva un sistem de franare mai performant? Adica si acum pot frana "usor", care va fi beneficiul?

2. Frana brusca, sau de urgenta - cu ce m-ar ajuta un sistem de franare mai performant, daca si cu acesta reusesc sa franez atat de tare incat incepe sa alunece cauciucul pe asfalt si intra ABS-ul?

Ca sa fie clar, nu vorbesc despre sisteme de franare de "racing" care au performante bune cand sunt incalzite, ci de frane "de strada" mai performante (suprafata de contact intre placute si disc mai mare, materiale mai performante, etc.).

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg, sau poate nu sunt eu inteles. Nu ma ajuta nici raspunsurile fara argumentari.

 

Haideti sa luam cazuri mai particulare:

1. Frana "usoara" - ma va ajuta cu ceva un sistem de franare mai performant? Adica si acum pot frana "usor", care va fi beneficiul?

2. Frana brusca, sau de urgenta - cu ce m-ar ajuta un sistem de franare mai performant, daca si cu acesta reusesc sa franez atat de tare incat incepe sa alunece cauciucul pe asfalt si intra ABS-ul?

 

1. Franarea usoara nu o dau mult mai mult franele performante decat cele cu, care a venit masina echipata!

Fii sigur ca cei care au proiectat sistemul de franare, sau au pus un anume sist de franare din cate aveau la dispozitie NU au facut ceva gresit adica mai slab decat ii trebuia modelului, pentru ca intrau in ilegalitate! Si acolo nu e bine.

 

2. Frana de urgenta, care este aceiasi frana de la picior, nu te va ajuta sa speri ca nu se vor bloca rotile/discurile daca franezi prea tarziu! Blocarea discurilor vine de la tine, soferul, dupa cum stii sa folosesti frana de urgenta! Sistemul ABS a fost creat pentru ca masinii sa nu i se blocheze rotile! Exact opusul a ceea ce crezi tu mai sus.

Pentru ca foarte foarte probabil blocarea completa a rotilor dupa mai mult la un accident decat sistemul ABS care e ata de avansat zilele astea ca DEBLOCHEAZA DOAR ROTILE BLOCATE.. de sofer.

 

Alta (ultima) intrebare ar fi, cat praf se aduna pe jantele din fata ale masinii??

Daca nu au aproape deloc praf pe ele, prima si cea mai ieftina schimbare ar fi sa schimbin lacutele cu altele mai moi care lasa parf pe jante dupa 1-2 saptamni de condus, 4-500km.. in total.

 

Altfel, rapsunsul lui LYM e de considerat ca etapa spre performata.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea, din ce am observat personal. Atat placutele cat si discurile sa fie in stare buna. Sa se imperecheze cum se spune. Pt mersul de zi cu zi, placute mai moi. Dar si anvelopele sunt un factor decisiv. Ele fac diferenta. O clasa A pe umed .... te scapa de necaz de multe ori. A pe umed cu B sau A pe uscat si un B si chiar pana in D pt combustibil e ideal pt cauciucuri. Si marca conteaza. Pt o masina puternica, dai un ban dar ... esti sigur ca unde pui frana acolo ingheata masina. Nu ne zgarcim la siguranta. Pe un alt topic s-a argumentat modul de imperechere intre placute si discuri. Acum imi scapa. Poate un coleg stie si te indruma.
Link to comment
Share on other sites

In acest moment am atat franele, cu tot cu discuri si placute (verificate acum o luna la Automobile Bavaria) cat si cauciucurile (indice de aderenta B, se pare), OEM si in stare buna. Placutele sunt moi (jantele devin negre foarte rapid) si scartaie teribil (conform celor de la 2 service-uri AB, e normal si e cauzat de continutul ridicat de fier din placute, ca urmare a unor norme ecologice noi). In mod normal consumabilele sistemuui de franare le schimb cu unele OEM sau alternative cunoscute ca fiind mai bune; cauciucuri la fel iau cu review-urile cele mai bune pe mai multe site-uri de specialitate. Deci situatia actuala nu este deficienta (in afara de scartait, de care probabil pot scapa schimband producatorul placutelor), vreau doar sa stiu daca ii pot aduce reale imbunatatiri, pentru condus pe drumurile publice din Romania.

 

Deci intrebarea ramane daca un sistem mai performant de franare ma va ajuta cu ceva, si cum sau in ce conditii (fara sa schimbam alte date ale ecuatiei, cum ar fi tipul de cauciucuri sau suprafata a drumului, care cred eu ca sunt un factor limitator al performantei de franare). Nu vreau sa ma apuc sa dau bani pe cele mai mari discuri posibile daca asta nu va imbunatati cu nimic (in afara de vizual) masina. Vreau sa fac un upgrade doar daca este rezonabil ca raport aport performanta / pret. Daca aportul de performanta este 0 - orice pret este prea mare.

 

 

P.S. Ceea ce spui tu, bimmer90f30, este evident si binecunoscut, insa nu raspunde in nici un fel la intrebarea mea.

Edited by CAXAP
Link to comment
Share on other sites

Sincer am impresia ca esti destul de confuz la modul cum se comporta masina ta, iar acest fapt cred ca e cauzat in mare parte din cauza cursului de pilotaj la care ai participat (daca am inteles bine). Cursul trebuia sa iti ofere o experienta de cunoastere in sensul pozitiv.

Nu vreau sa dau startul unei polemici pe subiectul anvelope, dar ce ai tu, Bridgestone Potenza, este o anvelopa care odata cu timpul se degradeaza urat, guma se intareste si pierde din aderenta, ale tale ce DOT au ?

Inca un lucru ciudat, zici ca ai placute "moi", dar care scartaie la franare. Nu exista asa ceva, o placuta moale nu face zgomotul de care zici ca ai parte sau poate zgomotul e de la anvelope cu aderenta redusa.

 

Orice modificare se face in baza unor cerinte care se potrivesc nevoilor tale sau in ideea obtinerii unui anumit rezultat tinta. Daca masina ta are etrieri fata cu un singur pistonas si faci upgrade la modelul cu 4 pistonase este de la sine inteles ca se aduc imbunatatiri. Discutam deja de alta forta care este aplicata pe suprafata placutelor, iar placutele la randul lor au alt raspuns la contactul cu discul de frana. Discul de frana are si el al tip de raspuns in functie de model, disc dintr-o bucata, disc din 2 componente, disc perforat, disc cu striatii. Fiecare model aduce un anume beneficiu pe franare. Discutia este destul de ampla si consider ca nu se preteaza unui simplu text scris pe un forum.

Link to comment
Share on other sites

Vreau sa fac un upgrade doar daca este rezonabil ca raport aport performanta / pret. Daca aportul de performanta este 0 - orice pret este prea mare.

 

Sa nu uiti sa revii aici dupa up-grade, daca tot ai deschis asa topic.

 

Eu ti-am raspuns mai mult d.p.d.v. al sigurantei.

Ramane sa aflam ce obtii din punct de vedere a sportivitatii..

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

O clasa A pe umed .... te scapa de necaz de multe ori. A pe umed cu B sau A pe uscat si un B si chiar pana in D pt combustibil e ideal pt cauciucuri.

[...]cauciucurile (indice de aderenta B, se pare), OEM si in stare buna.

Aici am o opinie oarecum diferita - si o sa o formulez imediat mai jos. Daca este gresita, chiar va rog sa o combateti.

 

Preambul: in ceea ce priveste aderenta anvelopelor, sunt o serie de criterii antagonice, practic imposibil de satisfacut la maxmim de performanta in mod simultan. Spre exemplu, o anumita anvelopa nu poate fi la fel de performanta si la temperaturi ridicate (vara), si la temperaturi scazute (iarna). Anvelopele "compromis" (all-seasons) sunt o solutie de mijloc si nu ating maximul de performanta al unei anvelope specializate nici vara, nici iarna.

 

Sunt foarte curios despre ce indice de aderenta se discuta mai sus.

Banuiesc ca ar fi vorba despre clasa de aderenta pe carosabil umed, din eticheta EU. Dar nu ii vad relevanta in acest topic, intrucat, in linii mari, aderenta pe carosabil umed si aderenta pe carosabil uscat sunt criterii antagonice. Iar de clasa de aderenta pe carosabil uscat nu am auzit.

Imi imaginez ca initiatorul topicului are in vedere strict franarea pe carosabil uscat.

 

In ceea ce priveste clasa de economie la combustibil din eticheta EU, aceea poate avea o anumita relevanta. Cu cat clasa e mai "proasta", cu atat anvelopa prezinta o rezistenta mai mare la rulare. Aceasta poate insemna si un indice mai mare de frecare (ceea ce este o veste buna pentru distanta de franare pe uscat) dar nu este in nicun caz un criteriu direct de comparatie.

 

Un criteriu rezonabil privind aderenta pe carosabil uscat il reprezinta indicele "treadwear". Aceasta arata cat de repede se uzeaza un pneu - spre exemplu o anvelopa cu indice 300 are durata de viata cu 50% mai mare decat una cu indice 200, la exact acelasi regim de utilizare.

Coeficientul de frecare (Fr) este o functie de indicele treadwear (TW):

Fr = 2,25 / (Tw ^ 0,15)

care inseamna ca o anvelopa cu Tw mai mic va avea Fr mai mare, deci va frana mai repede pe asfalt uscat.

 

Bridgestone Potenza, este o anvelopa care odata cu timpul se degradeaza urat, guma se intareste si pierde din aderenta, ale tale ce DOT au ?
Intrebarea privind DOT-ul este foarte buna, nu numai pentru Potenza.

 

CAXAP, relativ la cele scrise mai sus in acest topic, cred ca ar fi util sa revii si sa postezi modelul exact de anvelopa de pe fiecare punte (au existat multe feluri de Bridgestone Potenza), DOT-ul si indicele lor "treadwear", precum si adancimea aproximativa a profilului (care indica uzura fizica).

Link to comment
Share on other sites

In meciul frane vs. cauciucuri - cauciucurile o sa iasa intoteauna ciufulite.

Lasa vrajeala.

Zi mai bine ce ii recomanzi OPului?

 

Omu a zis clar, vrea ceva mai bun decat ce are.

Ce trebuie sa faca?

 

E dispus sa cheltuie, dar numai sa fie sigur (ca devine si mai bun sofer ;) ) ca nu cheltuie banii aiurea.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Cauciucurile actuale sunt (cele cu care a iesit masina din fabrica) Bridgestone Potenza RE050A, 225/45R17 cu DOT 4215 si adancime profil vre-o 5-6 mm pe fata si 255/40R17 cu DOT 0816 si adaincime profil vre-o 3-4 mm pe spate. Nu sunt noi, si cele de pe spate vor trebui inlocuite foarte curand, asta stiu.

 

Ca atare ideea topicului nu era sa primesc un raspuns pentru doar aceasta configuratie, ci mai curand gasirea unui echilibru general intre cauciucuri si frane, in sensul stabilirii unei reguli de genul: pentru cauciucuri de categoria X merita sa faci upgrade pana la frane de categoria Y, pentru ca tot ce e peste nu mai aduce nici un plus. Eventual se pot introduce si suprafetele de rulare in ecuatie, nu doar drumurile, asa cum sunt ele, din Romania.

Edited by CAXAP
Link to comment
Share on other sites

probabil vechimea cauciucurilor isi spune cuvantul, degeaba profilul este ok

cred ca primul pas, si cel mai ieftin, ar fi sa inlocuiesti toate patru anvelopele cu ceva cat mai ok, iar abia apoi sa incerci un upgrade la sistemul de franare, eventual prima optiune ar fi franele M

 

edit: aparent pe realoem nu ar exista frane M pt modelul tau, sau nu am reusit eu sa le gasesc

 

ca posesor de F30 cu frane M (cauciucuri Conti SportContact-2017) nu stiu sa imi fi intrat ABS ul in ultimii doi ani, nici macar la franari serioase, la modul ca pasagerul din dreapta avea impresia ca "i se lipeste creierul de frunte"

Edited by mariusmsd
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca vrei o masina care poate sa faca o figura decenta si pe circuit,(pentru ca pe drumurile publice se conduce preventiv, se respecta regulile de circulatie si se conduce preventiv, deci nu prea ai cum sa incerci o configuratie sport):

 

1. anvelope noi (nu tigar sau landsail)-o marca sport

2. discure+placute+etrieri imbunatatiti (sigur exista solitii aftermarket dedicate si performante)

3. conducte +lichid frana imbunatatite (idem punctul 2)

4. revizuita suspensia

 

La o conducere sportiva, pe circuit, franarea se aplica un pic dierit fata de condusul uzual, si anume se franeaza foarte tare vs franarea progresiva din condusul de zi ci zi, de aceea e preferabil sa ai un ansamblu anvelope+frane+suspensii adaptate pentru acest tip de activitate.

Link to comment
Share on other sites

 

Un criteriu rezonabil privind aderenta pe carosabil uscat il reprezinta indicele "treadwear". Aceasta arata cat de repede se uzeaza un pneu - spre exemplu o anvelopa cu indice 300 are durata de viata cu 50% mai mare decat una cu indice 200, la exact acelasi regim de utilizare.

Coeficientul de frecare (Fr) este o functie de indicele treadwear (TW):

Fr = 2,25 / (Tw ^ 0,15)

care inseamna ca o anvelopa cu Tw mai mic va avea Fr mai mare, deci va frana mai repede pe asfalt uscat.

 

 

De acord cu tot ce ai spus, iar in ceea ce priveste "treadwear"-ul vreau sa fac urmatoarea mentiune: acesta nu are un standard printre producatorii de anvelope, mai exact: o anvelopa GoodYear cu treadwear 300 nu o sa se comporte la fel ca una Bridgestone cu treadwear 300.

Chiar i-am intrebat pe cei de la Tyrereviews.co.uk de ce nu testeaza si nu dau un rating si la treadwear si mi-au dat ca raspuns ce am scris mai sus.

 

 

Cat despre topic: personal consider ca anvelopele sunt extrem de importante. Reprezinta singurele puncte de contact al masinii cu realitatea(4 bucati de material, cat o palma una, simultan, de preferat).

 

@CAPAX eu as face upgrade la anvelope(ca tot se cer schimbate) si as vedea cum se comporta masina dupa. As pune ceva Max Performance - https://www.tyrereviews.co.uk/Search/Size/225-45-17/Season/Summer/Class/Premium/Type/Max-Performance

 

Iar daca vrei sa faci upgrade si la frane, sunt solutii aftermarket bune sau varianta OE de pe motorizarile mai mari de Z4(cred ca 3.0i marketat ca 3.5is) are cele mai mari frane pe E89, si da, cum au zis si colegii - verificĂł si suspensia.

Link to comment
Share on other sites

In general, cauciucurile de top, din clasa A de franare pe carosabil umed au un comportament f bun si pe carosabil uscat. DOT-ul conteaza, chiar daca profilul e inca bun. Eu, in alegerea anvelopelor folosesc ca prim ghid Pneusonline.fr . De aici incep cautarile. Si mereu am nimerit. Pasul doi, la revizie verific franele, lichidul de frana. Si cum s-a scris mai sus... intai cauciucuri noi de top dedicate (vara sau iarna) cu indice A de aderenta (daca e A si A e perfect). Pe urma, in functie de ce simti, treci la discuri ventilate si cu caneluri, placute, etrieri, conducte ... Singurul lucru pe care nu poti sa-l schimbi e suprafata de rulare, care aici in Romanica ... bate orice sistem de franare.
Link to comment
Share on other sites

Din nefericire pentru noi toti, doar discutiile despre "cel mai bun ulei" sunt mai disputate decat cele despre "cea mai buna anvelopa".

 

in ceea ce priveste "treadwear"-ul vreau sa fac urmatoarea mentiune: acesta nu are un standard printre producatorii de anvelope, mai exact: o anvelopa GoodYear cu treadwear 300 nu o sa se comporte la fel ca una Bridgestone cu treadwear 300.

Sunt de acord. Dar, desi este relativ si imprecis, indicele "treadwear" constituie totusi o buna exprimare numerica a aderentei, aducand o baza stiintifica in comparatia anvelopelor.

 

In general, cauciucurile de top, din clasa A de franare pe carosabil umed au un comportament f bun si pe carosabil uscat.

Aici consider ca exprimarea "in general" se potriveste soferului care cauta anvelope de calitate pentru uz universal, fara sa urmareasca un anumit criteriu de performanta. Iar pentru un astfel de sofer, asfaltul umed este o situatie de risc sporit, deci este in bunul sau interes sa cumpere o anvelopa de clasa A.

Initiatorul topicului are insa un scop bine definit (daca l-am inteles eu bine): maximizarea capacitatii de franare pe asfalt uscat. In opinia mea, clasa de aderenta pe carosabil umed din eticheta EU nu-l ajuta, in aceasta decizie.

 

Iata un exemplu concret, pe care il sustin prin propria experienta*, din vremurile demult apuse in care experimentam cu un Z4M.

 

Anvelopa 1: Michelin Pilot Super Sport, dimensiune 245/35ZR19 93Y. Este o anvelopa considerata printre cele mai bune de pe piata, pozitionata de producator in categoria "Max Performance Summer":

- franare pe carosabil umed: A, economie carburant: E, indice "treadwear": 300.

 

Anvelopa 2: Michelin Sport Cup 2, aceeasi dimensiune (245/35ZR19 93Y). Este o anvelopa pentru "Streetable Track & Competition", din nou, printre cele mai bune din clasa ei:

- franare pe carosabil umed: C, economie carburant: E, indice "treadwear": 180.

 

Fara dubii (si, insist, din proprie experienta*), la franarea pe uscat Sport Cup este net superior fata de Super Sport. Rezultatul practic este foarte bine sustinut si de indicele "treadwear".

Este un exemplu care invalideaza teoria de mai sus, conform careia situatia ar trebui sa fie exact invers analizand dupa clasa de franare pe carosabil umed.

Desigur, cum ne mutam de la asfat uscat la asfalt umed, Pilot Super Sport devine anvelopa superioara. Apropos de ce mentionam in post-ul anterior, privind criteriile antagonice.

 

(*) experienta de care pomeneam mai sus s-a efectuat cu modelele Pilot Super Sport si respectiv Sport Cup (nu Sport Cup 2) care erau pe piata in 2013-2014, in dimensiunile specifice unui Z4M. Din pacate, in prezent Sport Cup 2 se fabrica doar pentru jante de la 19" in sus.

Link to comment
Share on other sites

Bridgestone Potenza RE050A, 225/45R17 cu DOT 4215 si adancime profil vre-o 5-6 mm pe fata si 255/40R17 cu DOT 0816 si adaincime profil vre-o 3-4 mm pe spate.

E un model slab/slabut care este depasit de vremuri, conceput la final de ani 2000 si scos pe piata in 2010. Din experientele mele cu modelele Turanza si Potenza, am observat imbatranirea prematura a gumei.

 

Anvelope bune de strada cu reale valente sportive si aderenta buna sunt Goodyear Asymmetric 5(testat pe Cooper S), Michelin PS4(testat pe 335i), Conti Sport Contact 6(testat pe M3).

 

Pe masina ta neoficial merg puse frane de z4 35i (etrier mare 1 piston si discuri 348mm) sau chiar de pe generatia F (etrieri cu 4 pistonase si discuri de 340mm).

 

...Din pacate, in prezent Sport Cup 2 se fabrica doar pentru jante de la 19" in sus.

Am eu Michelin Sport Cup 2 in marimea 235 40 18.

Link to comment
Share on other sites

parerea mea este ca dintre cele doua componente, veriga slaba e pneul. abs ul e bun doar atata cat tine pneul aderenta. poti sa ai frane cat pluto, daca penul va aluneca, franele ii vor da drumul. sunt multi specialisti care spun ca cel mai usor si ieftin mod de a imbunatati performantele unei masini este schimbarea pneurilor cu unele mai noi si mai bune. eu cred ca e nevoie de schimbarea pneurilor care chiar daca au dot relativ bun, au imbatrinit de la caldura, soare, etc. plus ca pneurile te ajuta si la acceleratie, si in curbe, pe cand franele, doar la franare Edited by Rico24
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Cunosc site-ul tyrereviews.co.uk, este unul dintre cele pe care ma informez in mod constant cand trebuie sa cumpar cauciucuri. Si vad ce rating au cauciucurile mele actuale, ma si intreb de ce au decis cei de la BMW sa vanda masina cu ele. Pe de alta parte sunt doar 2 cauciucuri runflat in aceasta lista, ambele pe ultimele locuri, deci nici nu prea am din ce sa aleg.

Din pacate, informatia de pe acest site nu este intotdeauna completa, sau poate nu pentru piata de la noi. Spun asta pentru ca am luat cauciucurile de iarna care aveau cel mai bun rating la ei (dar si pe cateva alte site-uri), si anume Continental WinterContact TS 860 S, ca sa constat acum, cand le-am montat pe niste jante noi, ca sunt deja cam deformate, dupa doar o iarna (si aia scurta) de utilizare. Persoana de la firma unde le-am montat mi-a spus ca depinde foarte mult tara in care au fost produse, ca cele de Germania sunt foarte bune, insa cele facute in alte tari (nu mai tin minte ce tari anume, ca mi-a dat si alte marci ca exemplu) sunt turnate prost, si ca atare deformate. Deci sunt mai multe aspecte de luat in calcul.

Ramane sa vad ce variante de cauciucuri gasesc la primavara, cand intentionez sa le schimb.

Edited by CAXAP
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.