Jump to content

Sfaturi vizavi de 525d f10 N57 3.0


crtir

Recommended Posts

Salutare !

 

Doresc sa achizitionez zilele astea un 525d f10 204cp cu motorul de 3l, chiar din orasul de resedinta. Datorita faptului ca detin si am detinut doar modele seria 3 pe benzina, sunt cam strain de cunostinte detaliate vizavi de motoarele diesel. De aceea vroiam sa cer cateva sfaturi/ recomandari vizavi de acest model si aceasta motorizare.

Sunt probleme cu distributia pe acest motor, la fel ca la N47 de 2l ? La ce sa fiu atent ?

Oricum, maine am planificata o verificare la reprezentanta a masinii in cauza.

Multumesc anticipat !

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Faptul ca motorul 2.5D are putere mai mica decat cel similar 3.0D (cu aceeasi capacitate 3L) , nu ar trebui sa fie impedimentul major in cumpararea masinii, daca toate celelalte criterii sunt favorabile . In definitiv, motorul se poate resofta usor la cel putin puterea celui 3.0D , chiar mai mult .

Problema este ,cum zice colegul, ca si N57 au probleme cu distributia - nu asa des ca si N47.

Vad o alta problema in faptul ca masina o sa te duca la un impozit mare, in timp ce e cam veche - parca motorul respectiv nu se mai fabrica din 2011 sau 2012 . Oare merita impozitul ?

Edited by seaman
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Oricum, maine am planificata o verificare la reprezentanta a masinii in cauza.

 

avand in vedere ca verificarea a fost in 28 Oct, ce ai rezolvat?

Ai cumparat masina?

 

Referitor la comentariile colegilor de mai sus: poate ca starea masinii, km, dotari si nu in ultimul rand pretul, sunt foarte ok chiar daca are motorul asta vai de el, din punctul vostru de vedere!

Oricum majoritatea merg prin oras in mare parte din timp, ori de la un semafor la altul cred ca e absolut suficient 115 PS/tona ratio. Nu? :)

Link to comment
Share on other sites

Am amici care au acest n57 (25) cu putere "puținĂŁ". A primit resoftare și e pe la 300 și ceva CP. Deci nici vb de mașinĂŁ puturoasĂŁ 🙂

Ănțeleg cĂŁ ai cumpĂŁrat mașina, sĂŁ o folosești cu plĂŁcere și sĂŁ te poarte ĂŽn siguranțĂŁ!

DacĂŁ ai timp/chef poate ĂŽmpĂŁrtĂŁșești niste impresii cu noi cu privire la mașinĂŁ/putere/confort. Poate și un versus cu e90☺️

Link to comment
Share on other sites

Il poti resofta dar nu are acceeasi cutie ca 530d care rezista la 700 nm . In plus ce am constatat consuma mai mult decat un 530d, a avut un prieten. Eu totusi nu as lua.parerea mea.

Trebuie sĂŁ recunosc cĂŁ verificând acum, 525 are cutia 8hp45 dacĂŁ nu greșesc, iar 530 8hp70. 525 are stock 450nm, deci cutia e la limitĂŁ deja ĂŽn privința cuplului ĂŽn contextul unei resoftare. Anyway, face suta ĂŽn 7 sec dacĂŁ e important asta.

Link to comment
Share on other sites

Am eu modelul asta si se tine bine. Este resoftat la 300cp si chiar nu este “vai de el” cum se spune. Cutia este 8HP45 dar este RWD nu Xdrive. Nu cred ca are nevoie de 700NM din punctul meu de vedere. Eu fac drumuri lungi si este placut de condus. Am condus si 530 dar nu am sesizat o diferenta. De consum.. depinde cat de tare o calci.

Eu am schimbat distributia la 190k km si era putin alungit lantul dar nu era in pericol sa se rupa. Ca orice masina depinde de la cine o cumperi si cat de ok sa facut intretinerea. Daca respectivul a evitat cheluielile o sa cam bagi bani sa o pui la punct.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare !

 

Masina am cumparat-o deja.A fost verificata la reprezentanta, mi s-a spus ca trebuie schimbate asa: bucse diferential, flansa cardan, brate inferioare de pe fata, galerie de admisie si senzorul aferent plus releu bujii incandescente. Dar din postura de sofer pare ok, nu am simtit lipsurile. Pretul a fost mai mult decat ok, asadar am luat-o. In timp voi incerca sa remediez treptat toate lipsurile.E greu de avut grija de doua masini. E90-ul chiar e destul de ok tehnic acum, servisat in reprezentanta.

E ciudat, ca 5-ul asta nu are senzori de parcare si are cutie manuala. Dar are piele neagra, navigatie professional, xenon si active steering, aceasta ultima dotare facand manevrarea masinii foarte usoara.Scaunele mi se par foarte confortabile, spatiul interior e urias.Fabricata in august 2011 conform datelor de la reprezentanta.

Vizavi de performanta, n-as zice ca e asa lenesa, dar nici ceva senzatie speciala nu e. E ok zic eu.Totusi, se simte cat de cat cuplul, chiar daca masina e grea.

Iar comparativ cu 325i-ul E90, F10 e altceva, e mai placut, mai modern, mai confortabil. In schimb cand vine vorba de dinamica, franare si performanta , e clar ca 325i-ul iese castigator.Deocamdata cred le pastrez pe amandoua totusi.

Am si eu o nedumerire importanta acum, dupa atentionarile voastre. Daca ati spus ca si la N57 pot aparea probleme cu lantul de distributie.Mi se pare ca motorul e putin cam galagios chiar daca e L6, am o oarecare suspiciune vizavi de un anume posibil zgomot. Dar pe de alta parte, poate sunt eu subiectiv si nu am referinte corecte de comparatie. Caci benzinarul N52 L6 de pe E90 este incredibil de silentios si rafinat la relanti. Asadar, daca cineva din Timisoara cu un N57 mi-ar putea oferi sansa sa ascult cum suna motorul si la el, ca sa am o referinta de comparatie corecta,m-as revansa cu un pranz si i-as fi recunoscator.

Poate intre timp mai ajung inca odata la reprezentanta pt. un double check vizavi de lant...desi nu mi-au spus sa fie vreo problema la ea in directia asta, cand au verificat-o alaltaieri..

Edited by crtir
Link to comment
Share on other sites

Sa o stapnesti sanatos daca ai cutie manuala o poti resofta lejer nu ai probleme cu cuplul, motorul e fix ca cel de la 530d 245 de cai, o poti face can de 300 cp, vezi completechip. Legat de galerie o poti curata impreuna cu senzorul, daca clapetele sunt ok nu vad de ce ar trebui schimbata, cei din reprezentante exagereaza foarte mult. Distributia peste 200 e cam de schimbat, inclusiv pompa de ulei. Edited by branevl
Link to comment
Share on other sites

Multumesc tuturor pt. sfaturi/urari/recomandari !

 

 

Vizavi de sunet, este vorba de relanti, cu capota deschisa. In turatii nu mi se pare nimic suspect. Intrebarea este: oare sunt doar avioane in capul meu(motivul explicat anterior) sau o fi pe bune?

Dar cum am spus, mai ajung eu curand la reprezentanta pt. reverificat aspectul asta.

Edited by crtir
Link to comment
Share on other sites

Sa nu fi scos fostul proprietar clapetele din admisie, daca le a scos e mai galagios la relanti. Acum depinde cele dupa 2012-2013 mi se pare ca se aud diferit, cele de 258 cp, fata de 245 si 204.

[/qu

 

Maina a apartinut unui om serios cu statut social, nu cred sa fi facut el asta; dar de vanzarea masinii s-au ocupat niste samsari. Ma gandesc poate si la tampoanele motor.Sau ?

Link to comment
Share on other sites

Da...se aude ceva mai tare cand e rece motorul.Poate o fi normal pana la urma. Dar parca M57-le de pe e39-le lui taica-meu in vremurile lui bune suna ceva mai bine.In rest nu prea am cunostinte si experienta cu diesel-urile, de aceea sfaturile voastre sunt binevenite.

Oricum o sa incep sa le iau pe rand problemele constatate in reprezentanta si sa o pun la punct. E90-ul pare destul de ok in momentul prezent deci atentia poate fi directionata inspre F10.

Ideea e ca imi place tare mult F10-le. Pare efectiv urias. Am mai mers si cu 740i F01 si nu mi se par diferente mari la interior intre cele 2.

Edited by crtir
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Gata….pe parte de probleme motor am rezolvat. Astazi am adus masina de la reprezentanta BMW, unde i-au schimbat galeria de admisie si releul bujii incandescente. Mi-au spus ca lantul de distributie nu suna a paguba, tampoanele motor sunt ok. Se pare ca nu mai e nimic de intervenit pt. motor acum. Cu toate acestea, parca nu ma face prea fericit cum se aude motorul la relanti de afara. Deh, poate m-au dilit motoarele L6 benzina de-a lungul timpului. Ma asteptam sa sune ceva mai rafinat fata de vechiul M57 e39 al tatalui meu, dar se pare ca e tot cam pe acolo. Asa o fi specificul lui, asta e.

Cu toate ca nu tradeaza nicio problema din spatele volanului, prin iarna o sa continui sa remediez problemele cu flansa cardan,bucse, brate inferioare si ce-or mai fi constatat la reprezentanta atunci cand am verificat-o inainte de cumparare.Vreau sa o aduc la nivelul la care se afla 325i-ul acum.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Motorul 3.0d 258 cp cel putin pe facelift cum am avut, era destul de silentios, chiar foarte silentios. Nu se poate compara cu 3.0d de pe e39, e mult mai silentios si mai rafinat, chiar nu exista termen de comparatie, nush cum e la tine, eu zic ce am observat eu. Edited by branevl
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am vazut zilele astea niste filmulete pe youtube cu 525d f10 cu N57 cu capota deschisa si motorul pornit. Se auzea cam cum se aude si motorul la 5-ul meu. Deci cel mai probabil e normal cum suna si la masina mea. Poate ca motorul N57 updatat la variant cu 258 de CP e putin mai rafinat, asta e, nu e chiar o tragedie. Desi din interior e foarte ok, nu exista multe indicii ca ar fi vorba de un motor diesel.

 

 

Si pt. ca la 325 apreciez mult rafinamentul motorului L6 benzina iar la 5-arul F10 faptul ca e o masina mai moderna , mai luxoasa, mai confortabila si pt. a reduce din discomfortul intretinerii a 2 masini preponderant in reprezentanta(asa procedez eu), ma incearca un oarecare gand pentru viitor. Nu in urmatoarele luni oricum. Intentia ar fi sa le vand pe amandoua si sa iau modelul care sa intruneasca calitatile ambelor modele detinute in prezent. Adica un F10 cu motor L6 benzina. Si anume 535i F10.

Ideea este ca nu stiu prea multe despre motorul N55. As fi curios sa aflu de la cei care stiu daca motorul asta este unul fiabil si recomandabil sau nu. Ma gandesc in primul rand la probleme foarte comune de pe la L6 benzinare mai vechi gen consum ulei, fluctuatii relanti. Si pt. ca N55 este un motor mai modern, ma gandesc si la posibile alte noi probleme specifice gen depuneri calamina caracteristice la motoarele cu injectie directa de benzina. Sau poate avea probleme similare specifice motorului N54 gen turbo,injectoare si pompa de inalta presiune? Probleme cu valvetronicul exista ? Desi am inteles ca de la a doua generatie de valvetronic, aparuta pe N52, nu prea au mai fost probleme in directia asta.

 

 

O a doua alternativa ar fi F10 528i de 3l(N53) sau 530i tot 3l(N53).Alternativa 3 ar putea fi 530d F10 de 258CP in cazul in care as putea renunta totusi la dorinta de a avea L6 benzina.

Edited by crtir
Link to comment
Share on other sites

N53 e problematic si multi il evita.

Dupa N52, care a fost ultimul motor aspirat L6 cu injectie indirecta, BMW a facut trecerea catre injectia directa (N53) si injectia directa si turbo - chiar biturbo (N54).

Ambele au o lista destul de lunga de probleme, destul de costisitoare, si se vede ca au fost primele incercari in directia asta.

N54 suporta destul de bine cresterile de putere in schimb, fiind mai rezistent.

 

N55 pare cel mai ok dintre ele. Are o singura turbina twin scroll, nu mai e biturbo ca N54, merge destul de liniar si se aude bine.

Ca probleme, nu scapa de cele comune, insa oricum sunt mult mai putine ca la N53/N54.

Adica ulei la garnitura filtrului de ulei (poti cauta OFHG), cuzinetii (apare cand e fortat destul de des motorul rece), pompa de inalte (doar in primii ani de productie ai lui N55) si pierderi de ulei la capacul de culbutori.

 

Practic, desi pare o lista lunga, la N53 si N54 lista de probleme e si mai lunga si le contine deja pe astea.

 

In locul tau as merge pe N55 sau B58.

 

Eu sunt foarte tentat de un E60/90 cu N52 (258cp), datorita simplitatii si putinelor probleme care pot aparea, dar culmea e ca un N55 (306cp) pare sa aiba un consum mai mic, desi are putere mai mare.

Iar pentru putinele probleme care pot aparea in plus fata de N52, cred ca merita plusul de putere si anul de productie mai nou al unui N55.

 

PS: Depuneri sunt si pe N55, dar mai putine ca la motoarele precedente. Oricum la injectie directa nu scapi de depuneri.

 

PS2: probleme de consum de ulei am intalnit la N54 (avea 160.000 km), la N55 (pe un F) nu.

Edited by paul_e88
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Probleme cu garniturile de la capac culbutori si corpul filtrului de ulei sunt probleme comune la cam toate generatiile de motoare L6 benzina, cel putin de la M54 in sus din cate m-am interesat eu. Am avut si eu probleme de genul in trecut cu M54, am urmarit si diverse tutoriale pe youtube(noroc ca americanii posteaza multe filmulete cu L6 benzinare).La curentul N52 nu am nici cea mai mica urma de pierdere de ulei pe la garnituri in compartimentul motor si nici problema tacanitului tachetilor hidraulici, chiar daca nu e varianta de update motor; e cu silver cap.La precedentul N52 din pacate, la numai 65.000 de km rulaj, am avut acel tacanit la rece, care cica totusi nu afecteaza functional motorul. In schimb si curentul N52B25 e mai setos la ulei, dar in rest merge brici.In 3 ani nu a fost nevoie de investit in el mai nimic.Anul acesta insa am mai bagat ceva bani in el. Intamplator am descoperit, fara simptome specifice, ca trebuie schimbata pompa de apa si termostatul.La numai 114.000km. Asta e, sa fi precaut, la N52, N53 si N54, pompa de apa poate ceda si la rulaj foarte mic de km.E bine sa o schimbi chiar preventiv. Si am mai schimbat cele 2 valve DISA,garnitura galerie de admisie plus ceva furtune de la valva CCV.Spun detaliile astea, in idea ca te-ar tenta N52, asa cum ai scris.Cred ca N52B30 ar fi mai indicat decat N52B25, asa arata toate recomandarile intalnite.Si ti-as recomanda ca pt. N52 sa mergi pe caroseria de E90, nu E60, pt. a te bucura si de agilitatea specifica a seriei 3.Asta in ideea in care primeaza sportivitatea si nu confortul.

Revenind la F10, atunci as putea spune ca preferinta numarul unu in viitor ar fi 535i F10 urmata de 530d F10 varianta 258CP. Pt. acest N57 de 258 de CP, exista probleme specifice? Tot la nivel de recomandari pe youtube am vazut sfaturi de genul ,,feriti-va de variantele N57 care au mai mult de o turbina''.

Si o ultima intrebare deocamdata; pt. varianta mea de 525d N57 3.0 exista recall-uri ? Parca am inteles de pe aici pe forum ca cel putin pt. varianta N57 cu 258 de CP s-a facut recall pt. valva EGR parca, sper sa nu gresesc.

Edited by crtir
Link to comment
Share on other sites

530d 258 cai cred ca e cel mai fiabil si destul de rafinat. Probleme ar fi distributia si posibil pompa de ulei dupa 200 de mii sau mai mult, pompa de ulei mai rar depinde de noroc...racitorul care se schimba pe campanie...asa mai sunt scurgeri pe la capacul de la tacheti, dar estea nu sunt probleme mari.

Bine, problemele estea le poate avea si 525d de il ai acum.

Edited by branevl
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.