Jump to content

e39 525i 2002


Itarachiu

Recommended Posts

Hai ca-s bolovan. Acum vreo 2 sapt nu aveam ce face prin casa si am coborat la masina sa desfac furtunul ala mare care pleaca din cutia cu filtrul de aer(admisia?) sa o verific de crapaturi. De frica sa nu intep p-acolo ca nu iesea am zis ca verific altadata poate nu fac eu ceva bine. Dupa senzorul MAF este un colier care am cam uitat sa-l strang... acum e strans :)) Nu am mers cu masina inca sa vad daca e ok ca m-am apucat sa desfac rezervorul de la servo sa-l schimb, mi-au ramas alea acolo atarnate ca se cam face seara si nu reusesc sa desfac nenorocitele alea de cleme de unica folosinta. Am zis ca reusesc sa desfac fara sa dau cutia cu filtrul de aer dar se pare ca trebuie sa mai demontez p-acolo. M-am mai uitat p-acolo in zona la disa si prin spate la motor cu o oglinda telescopica mica pe la toate furtunasele alea de crapaturi, n-am vazut nimic suspect, joja era infipta bine.

 

Deci cred ca acolo e problema de ce nu are putere masina dupa 3000.

Link to comment
Share on other sites

Am demontat acum 2 zile cutia cu filtrul + senzorul MAF ca sa am loc pentru rezervorul de servo care l-am schimbat. Daca tot le-am dat jos le-am luat in casa si le-am spalat, senzorul MAF l-am pus intr-o punga nici macar nu l-am suflat ca se pare ca este o piesa sensibila si este Siemens. Din cutia cu filtrul am scos frunze, mizerie, niste albine, gandaci si tot felu de alte chestii :)) Filtrul de aer era Bosch si parea destul de nou, data de pe el coincide cam cu ce am gasit eu legat de istoria masinii.

 

De pornit, azi mi-a pornit dupa a 5-a sau a 6-a cheie... mergea 1-2 secunde... se oprea. CULMEA nu a mai oscilat motorul la rece dupa ce a pornit, o problema care am avut-o de cand am luat-o, oare toate mizeriile alea din cutia cu filtrul sa influenteze pornirea la rece? Colierul ala de la senzorul MAF l-am strans BINE! Am lasat-o sa mearga vreo 10 minute, am oprit-o si dupa pornea iara bine. Nu am apucat inca sa merg cu masina sa vad daca urca dupa 3000 ca nu am pus protecia aia la filtru dedesubt si in Constanta a cam nins + ca poate trebuie sa mai umblu acolo pana aflu care-i treaba cu sunetul din rezervor... pompa suspectez dar din cercetare am aflat ca poate sa fie doar filtrul ala de la pompa sau tevile infundate. Trebuie sa imi cumpar un manometru sa testez preasiunea la benzina cum mi-ati recomandat si voi. Daca cineva stie ce produs sa cumpar si sa vina cu adaptorul pentru ventilul 'schrader' rog sa lase un link ca sunt confuz, eu am gasit ceva dar nu sunt sigur daca e ok si sa nu cumpar degeaba.

 

Rezervorul de servo l-am taiat sa ma uit asa de curiozitate la filtru in el, nu parea prea murdar dar nici curat. Am tot scos cu o pompa de extras lichide in jur de 1,5 litrii de ulei pana a inceput sa vina curat. Uleiul vechi care era pe instalatie era o combinatie de rosu si maro inchis spre negru... cam murdarel. Schimbul l-am facut asa, am scos cu pompa tot ce puteam din rezervor, bagam ulei nou, invarteam de volan maxim stanga dreapta de 5 ori, mai lasam sa mearga 3-5 minute dupa il scoteam si bagam altu. Am repetat procesul asta de vreo 4-5 ori pana a venit curat, internetu zice ca ai nevoie de cam 3 litrii, la mine au intrat cam 1,5. Am sa mai urmaresc dupa ce mai merg cu masina sa se mai amestece pe instalatie. Momentan pe loc nu am sesizat vreo inbunatatire cand invart de volan.

Link to comment
Share on other sites

... Trebuie sa imi cumpar un manometru sa testez preasiunea la benzina cum mi-ati recomandat si voi. ...

 

Daca e calibrat, orice manometru pentru verificare presiune lichide.

 

Pompa de combustibil / Regulator de presiune - Testare vezi pag. 41.

 

Iti recomand ca lectura: Fuel Management(pag.22) si Principle of Operation(pag.31)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am sa-mi comand direct pompa de benzina, daca cumpar manometru e posibil sa nu vina cu adaptorul ala... pierd timp. E clar ca-i pompa... Azi a pornit dupa a 3-a cheie. Maine fac alt experiment, pun contactul de 3-4 ori inainte si daca porneste din prima, asta confirma inca odata ca e pompa.

 

Este recomandat sa fie pusa cea originala cu care a venit si masina, adica Bosch.

 

https://www.autokarma.ro/piese-auto-bmw-5-berlina-e39-1995-2003-525-i-141-kw/alimentare-combustibil-auto-pompa-combustibil/pompa-combustibil-0-986-580-129-bosch?name_filter=Pompa%20combustibil&page=2&grupa_produse=BMW%205%20Berlina%20%28E39%29%20%2811.1995%20-%2006.2003%29%20%20525%20i%2C%20141%20KW%20-%20Cautare%20catalog%20piese%20auto&grupa_order=1

 

EDIT: Schimbarea motorasului o sa rezolva problema cu zgomotul cel putin, problema cu pornirea de la a 2-3-a cheie e posibil sa persiste pentru ca pompa(toata unitatea) are un mecanism care NU se schimba si tine presiunea pentru instalatia de combustibil. Solutia pentru problema asta este un adaptor de cativa $ care se monteaza pe furtunul care se afla captuseala aia. Solutia corecta de fapt este schimbarea completa, toata pompa insusi noua...

Edited by Itarachiu
Link to comment
Share on other sites

Vesti bune :hyper:

 

A murit pompa! Am pus azi aparatoarea aia la filtru si am zis sa fac testul cu 'daca urca dupa 3000'. Am pornit-o am iesit din parcare si 10m mai tarziu fix cand am oprit sa ma asigur sa fac stanga... dau sa ies a murit motorul. Am pus iara contactul si nici un sunet din rezervor, am repornit-o in speranta ca cu ce mai e pe instalatie sa ajung inapoi macar din relanti si fix aproape unde imi las eu masina s-a dus si ce era pe instalatie. Nu mai scoate nici un sunet acuma pompa... masina porneste dar cum bag in drive sau reverse moare imediat, daca accelerez pe neutru moare, la relanti oscileaza intre 400-500.. am incercat de 2 ori si n-am mai insistat ca nu are rost.

 

Pompa am comandat-o ieri de la autokarma, miercuri imi ajunge.

 

M-a mancat pe mine... sa fac eu teste stiind de zgomotul care il face pompa...

 

EDIT: Pompa a tinut in jur de 150 de km de cand a inceput sa faca zgomote, iar in ultimii 50 de km am inceput sa dau mai multe chei pana pornea motorul, de cel putin 2 ori pana la 5-6 chei, cam astea au fost semnele. Check engine-u s-a aprins abea acuma.

Edited by Itarachiu
Link to comment
Share on other sites

.... are un mecanism care NU se schimba si tine presiunea pentru instalatia de combustibil. Solutia pentru problema asta este un adaptor de cativa $ care se monteaza pe furtunul care se afla captuseala aia. Solutia corecta de fapt este schimbarea completa, toata pompa insusi noua...

 

Care este mecanismul respectiv?

Poti pune un link, o imagine cu adaptorul respectiv?

Edited by unvicont
Link to comment
Share on other sites

Cumpara pompa completa, am schimbat-o eu acum 2 ani, parca undeva la 900 lei este, Bosch.

Iti recomand schimbarea si a suportului metalic ce susține pompa.

 

http://www.imagebam.com/image/80dc111368546759

 

Nu am gasit-o complet la noi dar as aprecia daca ai tu un link, am incercat sa filtrez si cu google site-urile de Romania dupa cod si nimic. Am luat doar motorasul, 500 de lei Bosch(Autokarma). Acel inel metalic care il am pe masina arata bine, neruginit, s-a desfacut frumos, Nu vad rostul sa-l inlocuiesc. Am desfacut captuseala aia am taiat cu un cutter ca nu a mai fost desfacut niciodata, sub captuseala aia era inca un sigiliu(sticker) pe pompa si inel, nici ala nu era rupt. M-am mai chinuit la colier ca era d-ala nenorocit de unica folosinta, l-am taiat cu o bucata mica de bomfaier... si restu nu am scos-o inca ca nu are rost pana nu-mi vine comanda. Pompa insusi cu totul inca are culoarea aia alba, nu e ingalbenita/degradata, cel putin la suprafata... ramane de vazut cum arata si pe partea cu rezervorul.

Pompa completa adica toata unitatea nu am gasit-o dupa cod in Romania, singurul lucru care l-am gasit legat de pompa este motorasul. Ce mai merita schimbat sunt firele, garnitura si acel filtru care este in interiorul rezervorului atasat la pompa... din nefericire nu le-am gasit in Romania, pe ebay sunt.

 

Stiu ca merita schimbata cu totul, reconditionarea asta de o sa o fac eu, daca schimbi doar motorasul iesi la jumatate din pret fata de unitatea completa noua, daca comanzi si restu si le iei de prin afara cu transport, alea alea tot cam p-acolo iesi.

 

ca si curiozitate , releul pompei de benzina l-ai probat ? :)

 

Nu :)

Problema cu zgomotul pompei a inceput usor si a inceput sa faca din ce in ce mai nasol, daca era releul crapa dintr-o data. Daca imi murea dintr-o data masina si pe moment nu mai auzeai nimic din rezervor, atunci avea sens sa il verifici. Ar fi culmea sa fie ala :)) Pompele cad le nr asta de km 200-250k, masina are 235k, sigiliile mi-au confirmat ca nu a fost umblat acolo niciodata

Edited by Itarachiu
Link to comment
Share on other sites

Am primit sms ca azi sau maine ca o sa-mi ajunga pompa asa ca m-am apucat sa o scot din rezervor. Partea cu pompa inca nu am reusit sa o scot, ceva o tine acolo... am sa pun o poza(am marcat cu rosu) cu o clema care pare ca se trage sau apasa ca sa eliberezi restu ansamblului cu pompa. Nu am tras sau apasat prea tare ca am vazut ca nu iese si nu am insistat prea mult poate nu e de acolo. Partea interesanta este... CRED ca nu e benzina acolo, adica este da e asa 2-3 stropi, nu stiu cat de adanc vine pompa in locul ala si de unde isi trage benzina. Cand am scos plutitorul care iti indica in bord cat combustibil mai ai, ala era uscat complet, mi-a luat vreo 3-4 minute pana l-am scos poate benzina de pe el s-a evaporat.

 

Am pus contactul cu mufa scoasa la pompa si arata aceiasi valoare ca atunci cand era conectata, adica un sfert de rezervor. Senzorul ala de la plutitor nu avea pic de rugina, acel ac de citire facea contactul bine cu placa, are un fel de arc care il tine apasat.

 

Rezervorul la masina asta am inteles ca mai are si in spate la partea sofer un alt compartiment separat de asta de la pompa, oare benzina nu se mai transfer dintr-o parte in alta ?

 

IMG-20210202-094759.jpg

Link to comment
Share on other sites

... am sa pun o poza(am marcat cu rosu) cu o clema care pare ca se trage sau apasa ca sa eliberezi restu ansamblului cu pompa...

 

Sunt 2 cleme diametral opuse (una este cea marcata cu rosu). Apesi pe ambele si scoti usor pompa.

Rezervorul este tip sa, si are o asa zisa pompa de transfer(nu e pompa) care face legatura intre partea stanga si dreapta.

Cauta pe net E39 OBC hidden menu... si o sa aflii cati litrii ai in fiecare parte a rezervorului.

Edited by unvicont
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Sunt 2 cleme diametral opuse (una este cea marcata cu rosu). Apesi pe ambele si scoti usor pompa.

Rezervorul este tip sa, si are o asa zisa pompa de transfer(nu e pompa) care face legatura intre partea stanga si dreapta.

Cauta pe net E39 OBC hidden menu... si o sa aflii cati litrii ai in fiecare parte a rezervorului.

 

Eu credeam ca pompa aia de transfer are ca rol doar pentru indicator de combustibil, deci sa inteleg ca are si un mecanism care transfera combustibil pe partea cu pompa de benzina?! Acest mecanism poate ceda sau este doar un furtun/teava care face legatura intre cele doua comparimente.

Link to comment
Share on other sites

La postul #110 ai lasat impresia ca stii cu ce se manaca : pompa(toata unitatea) are un mecanism(care???) care NU se schimba si tine presiunea pentru instalatia de combustibil.

La pag.22 din documentul de la postul #109 ai o schema de principiu a rezervorului.

Sistemul de alimentare nu e defel simplu, mai ales daca nu cunosti componentele, de principiul de functionare ... nu mai vorbim.

Mecanismul care transfera combustibilul este piesa nr.7

Si in stanga si in dreapta ai indicatoare de combustibil.

Cum spuneam:

la minutul 6:55 vezi TEST NR.6
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

La postul #110 ai lasat impresia ca stii cu ce se manaca : pompa(toata unitatea) are un mecanism(care???) care NU se schimba si tine presiunea pentru instalatia de combustibil.

La pag.22 din documentul de la postul #109 ai o schema de principiu a rezervorului.

Sistemul de alimentare nu e defel simplu, mai ales daca nu cunosti componentele, de principiul de functionare ... nu mai vorbim.

Mecanismul care transfera combustibilul este piesa nr.7

Si in stanga si in dreapta ai indicatoare de combustibil.

Cum spuneam:

la minutul 6:55 vezi TEST NR.6

 

Nu stiu cu ce se mananca si imi cer scuze pentru greseala, se pare ca nu m-am documentat suficient :) Acuma ca am desamblat toata pompa piesa cu piesa nici eu nu vad mecanismul ala de care ziceam. Arata simpu in poze, mi-a luat 3 ore sa dezasamblez toate componentele de pe pompa pana la motor.

 

Motorasul este Pierburg, l-am connectat la un transformator vechi de il aveam prin casa de 12V cu amperaj mic si da sa porneasca dar se blocheaza. Daca scutur de el merge cateva secunde si se opreste iar. Daca insist sa il tot conectez la curent la un moment dat ramane pornit si scoate exact sunetele care le auzeam in rezervor... pacanit si scartait.

 

Ma apuc sa-l montez pe cel nou ca acuma vine curierul.

Edited by Itarachiu
Link to comment
Share on other sites

Mda, masina tot nu porneste, adica a pornit odata a mers 2 secunde si s-a oprit, am mai incercat de 2 ori da sa porneasca si moare imediat, pompa merge ca o aud cum se actioneaza cand pun contactul. Indicatorul de benzina indica la fel tot un sfert de rezervor, inca nu am testat si cu computerul de bord oricum, ceva nu e inregula cu indicatorul pentru ca locul unde intra pompa pompa era uscat aproape tot, cred ca de fapt nu am combustibil.

 

Am facut cam 2-3 full-uri de cand am masina si de fiecare data cand bagam imi faceam calculul cam cat trebuie sa intre in functie de cat mai aveam in rezervor si am observat ca tot timpul bagam cu mult peste pana imi dadea pistolul de la pompa inapoi. Cu mufa la pompa conectata si cu ea deconectata imi indica aceiasi valoare in bord.

 

Maine o sa bag niste benzina, o sa apas ventilul ala de la rampa sa vad daca vine cu presiune poate e aer pe instalatie, am sa verific voltajul la baterie, o sa incerc sa deconectez senzorul maf sa incerc si fara ala, o sa incerc si celelalte chei... :mellow:

Link to comment
Share on other sites

URA! Nu am avut rabdare pana maine, am dat capacul jos de la rampa de benzina, nu venea mai nimica pe la valva cand apasam. I-am pus 5l si a pornit. :frantics:

 

Am sesizat o imbunatatire la relanti, a oscilat foarte putin spre deloc. Acuma trebuie sa investighez, de ce nu-mi indica bine in bord nivelul din rezervor.

Edited by Itarachiu
Link to comment
Share on other sites

Rezolva problema ci indicarea nivelului si nu mai merge cu rezervorul gol ca o sa ajungi expert in schimbat pompe.

 

Pai, acuma am descoperit si eu ca de fapt mie nu-mi indica corect. Cand mi-a murit acuma cateva zile masina de fapt cred ca ea ramasese fara benzina. Pompa oricum abea mai mergea ca am testat-o in casa in paralel cu aia noua, aia veche mergea intermitent, scotea tot felu de sunete, se bloca, etc.

 

Pe asta noua, cutie Bosch, manual Bosch, sigiliu/sticker Bosch, iar pe pompa nu scrie Bosch... interesant. Avea un upgrade facut fata de pompa veche, o sita de metal pe unde isi trage benzina.

 

IMG-20210202-161655.jpg

Edited by Itarachiu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.