Jump to content

e39 525i 2002


Itarachiu

Recommended Posts

... Avea un upgrade facut fata de pompa veche, o sita de metal pe unde isi trage benzina.

 

IMG-20210202-161655.jpg

 

Vechi sau noi, aftermarket sau originale, toate pompele au sita aceea.

La tine, ori s-a desprins si a ramas in locasul pompei din rezervor, sau la ultima interventie(schimbarea pompei) nu s-a mai montat.

Vezi

la min. 6:28
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vechi sau noi, aftermarket sau originale, toate pompele au sita aceea.

La tine, ori s-a desprins si a ramas in locasul pompei din rezervor, sau la ultima interventie(schimbarea pompei) nu s-a mai montat.

Vezi

la min. 6:28

 

La 6:28 este acel filtru. Eu ma refer in interiorul pompei este un filtru metalic. La pompa veche puteam vedea direct paletele. Deci eu acuma pe masina am si filtru vechi care l-am transferat pe pompa noua + inca un filtru metalic in interiorul pompei iar paletele nu se mai vad.

Link to comment
Share on other sites

Am facut in jur de 100+ km de cand am schimbat pompa, zgomotul din rezervor a disparut, acuma aud clar pompa 2-3 secunde cum se actioneaza inainte sa pornesc motororul, porneste la fel ca inainte sa inceapa pompa sa faca figuri, se accelereaza dupa 3000, puterea e la fel, consumul de benzina a revenit la normal... s-a imbunatatit treaba cu oscilatiile la relanti, de cand am luat masina aveam niste oscilatii dupa ce porneam motorul timp de 20-30 de secunde care le simteam doar in sezutul scaunului fara ca acul la turatii sa oscileze. Tot face dar foarte putin spre deloc. Nu a mai revenit nici o erroare pe ISTA, nici alea specifice pentru aer fals.

 

Am mai schimbat suruburile de plastic de la vasul de expansiune si ala de pe furtunul din zona motorului, ala de la vasul de expansiune s-a rupt cand l-am desfacut si am sapat cu varful la surubelnita in el ca sa-l desfac.

 

Lichidul de la servo este la fel de curat ca atunci cand l-am schimbat, cred ca s-a mai imbunatit putin raspunsul cand invart de volan pe loc sau efectul placebo. Au intrat cam 1,5-2 litrii... am bagat ulei Liqui Moly ATF rosu cu specificatia Dexron III. Am sa-mi comand si furtunurile ca aratau cam imbatrinite + garnitura pentru unu din ele.

 

Azi sunt programat si pentru pasul final cu inmatricularea, sper sa nu am vreo surpriza ca nu am nu stiu ce foaie. Este prima mea experienta cu inmatricularea unei masini, teribil... site-ul de la DRPCIV zice ceva, aia la ghiseu zic altceva, daca suni la politie si intrebi iti raspund altceva. Cel mai bine este sa iei dosarul cu toate documentele posibile legate de masina pe unde e de umblat.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Super, am fost sunat de la politie cica actele 'sunt semnate in fals' ala de vanzare cumparare de Germania, maine trebuia sa ma duc dupa numerele finale. Am sa revin oricum cu update ca plec spre politie.

 

Cel care ti-a adus masina a facut contract VC direct pe numele tau sau pe el? Oricum nasoala situatie...

Link to comment
Share on other sites

Masina este pe numele lu maica-mea(asigurare mai ieftina) deci da este pe 'numele meu'. Actul de vanzare cumparare a fost semnat prin internet ca sa zic asa, dealer-ul a trimis scanare la act, 2 X-uri unde sa semnez.. am semnat, rescanat si trimis inapoi prin email.
Link to comment
Share on other sites

Da, deci... pe contractul de vanzare cumparare nu este semnatura si numele celui care a scris contractul(dealer-ul), este doar stampila. A zis sa-i contactam pe astia de au vandut masina sa faca alt contract, sa-l traducem si sa venim cu asta nou si cu semnatura pe el. Actele au ramas la ei au zis ca pot sa circul cu ea, desi ei la telefon au zis ca sa venim sa luam actele inapoi ca nu se poate, ca e fals in acte.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Multumesc de intrebare! Macar cuiva ii pasa... in sfarsit :frantics: Ca politia sau pe unde am intrebat nimanui nu-i pasa.

 

Deci... am sa scriu varianta scurta... eu o dau si p-aia lunga da hai... Problema este urmatoarea.

 

Greseala nr #1 Gigel vanzatorul din Germania pentru ca sunt prea comozi nu a mai pus semnatura in josul paginii. Eu cand am pus-o pe maica-mea sa semneze contractul am zis ca bucata aia nu e importanta asa ca nu am pozat-o.

Greseala nr #2 Ala cu platforma... banuiesc ca atunci cand a luat masina, era datoria lui sa se uite pe ce dracu de masina ia. Neamtul ca asa sunt ei oameni corect, a zis ca masina se duce spre Romania si nu a dat nici factura, nici chitanta... si nici nenorocitul ala de contract in original. Cred ca fac vreo manevra ei acolo si nu a inregistrat ca masina aia s-a vandut ca sa nu plateasca taxe... dracu stie de ce nu a dat actul ala in original!

Greseala nr #3 Eu cu maica-mea am zis... hai ma sa vedem si ce tot vorbeste lumea ca e atat de complicat cu inmatriculatul... hai ca umblam amandoi. Masina am pus-o pe numele lu maica-mea ca eu (31 de ani) plateam 2000 de lei asigurare pe 1 an, maicamea 66 doar 500 de lei. Inima mea de roman na... am bagat saraca femeie la mijloc.

 

Bun, acuma toata ghiseele, RAR, politie pt numere rosii... nimeni nu a zis nimic ca e ceva cu actele, cand a fost vorba sa-mi ia banii astia, nimeni nimic. S-a trezit nea Caisa ala cu inmatricularile sa zica el fix cand sa dea numerele ca actul ala este un fals... si ca pana la urma ca e suficient doar o semnatura in josul paginii adica la copia aia de o aveam care de fapt tot o copie dupa o copie era... Noi adica eu cu maica-mea am zis ba noi suntem aia corecti, hai sa-l contactam pe vanzator si sa ne puna el semnatura si sa NU O PUNEM NOI... CA ASA E CORECT. Si uite asa copia aia a devenit o copie dupa copie dupa copie de nu se mai vedea dracu nimica pe contract. Am fost cu aia... Nu! Ca ce e asta... ca vrea originalul.

 

Dupa am zis ok... hai sa dam tot dosarul la astia cu birou de acte si inmatriculari ii lasam pe aia. Astia suna dupa vreo 1 sapt sa zica ca SEMNATURA E GRESIT PUSA CA E PUSA PE STAMPILA... CA NEA CAISA VREA ORIGINALUL.

 

Zic ok hai sa incerc sa-l contactez iara pe nea vanzatorul si sa-l rog frumos sa-mi trimita dracu originalul p**ii mele care el oricum nu-l mai are da sa faca macar altu. Ala o tinea pe a lui ca ti-am dat tot ce trebuia ca nu stiu ce... Si aici am ramas cu ultima varianta... L-am amenintat cu politia din Germania + ca sun si-mi angajez avocat acolo daca nu-mi da contractul... Politia insusi ne-a zis sa-i zicem asa, si daca nu vroia atunci cealalta varianta sa depun nu stiu ce plangere la consolatul German la Bucuresti sa astept 1 luna dupa raspuns si cu acel raspuns trebuia sa ..... POVESTE LUNGA DE TE DOARE CAPUL.

 

Luni imi trimite contractul de v/c cu toate semnaturile si stampilele din lume pe el in ORIGINAL si ma voi duce PERSONAL la inmatriculari cu maica-mea iar daca ala nu vrea... cred ca o sa ma vedeti la stiri. TOATA TAMPENIA ASTA pentru o nenorocita de semnatura... ba ca nu e acolo, ba ca e pe stampila, ba ca nu stiu ce.

 

Ma duc sa ma plimb putin cu masina... intre timp i-am resetat toate valorile alea 'Reset values' am gasit eu ceva cu ISTA si masina fuge mai tare acuma cand o calc :rolleyes: Pe mine ma interesa sa invete dinou cutia automata stilul meu ca in curbele(mai ales sensuri giratorii) de 90 de grade imi da unpic de sut(in fund) din spate cu a 2-a spre a 3-a... Acuma ca am aproape 2000 de km cu ea facuti si m-am obisnuit cu masina, eu zic ca sutul ala nu e ok. Sper sa se rezolve cand o sa-i schimb ulei-ul si filtrele... da hai mai intai sa pun dracu numerele pe masina! Offf doamneeee!

 

AA si i-am tot bagat benzina de 95 in ultimul timp, motorul cu siguranta merge mai bine cu aia de 100, la rece mai ales se simte unpic zgomotos.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
De retinut asta, ma uitam dupa masini si sunt multe - adus in 2019 sau 2017 scoase nr rosii si daca intrebi iti zic - boSS nu trebuie fiscal facem contract direct pe numele tau. Daca intrebi - e legal? Daaaa toata lumea face. Daca ai intrebi pai de ce nu ai pus-o la fiscal? Aaa pai de ce sa o pun ? Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

De retinut asta, ma uitam dupa masini si sunt multe - adus in 2019 sau 2017 scoase nr rosii si daca intrebi iti zic - boSS nu trebuie fiscal facem contract direct pe numele tau. Daca intrebi - e legal? Daaaa toata lumea face. Daca ai intrebi pai de ce nu ai pus-o la fiscal? Aaa pai de ce sa o pun ?

 

De evitat genu asta de indivizi :)) Pai daca o baga la fiscal, primul an este gratuit dupa tu ca cumparator platesti daca perioada a expirat. Astia de aduc masini probabil le tin si ei cat a gratuit, trag de ele daca e in stare mai buna ca doar nu o sa bage ei bani in ele si dupa le scot la vanzare.

 

Asta am aflat si eu dupa ce am cumparat masina in luna decembrie 2020, statul roman iti calculeaza anul gratuit in functie de cat a mai ramas din anul curent, daca luam masina in ianuarie 2021 aveam gratuit tot anul. Asta e.

 

Deci ca sa evitati probleme cu inmatricularea ca mine, trebuie actul de vanzare cumparare in ORIGINAL sau o chitanta/factura. Eu "originalul" care il aveam era cel pozat de el si semnat de mine aici dupa ce l-am scos la imprimanta. El trebuia sa il predea oricum cand a venit platforma sa ridice masina dar eu nestiind lucrurile astea, uite la ce am ajuns. Daca masina nu vine fara aceste documente, 1 astia de la birou de acte auto fac ei actul in original(varianta romaneasca) sau cum am facut eu l-am amenintat cu politia ca cu vorba buna nu vroia. Zic bine nu vrei eu atunci o sa anunt politia aici in Romania ca e deja 'caz deschis' (vrejeala ca sa-l sperii) si ei o sa contacteze acolo politia in Germania, mie o sa-mi inmatriculeze masina asa temporar iar dupa tu te descurci cu politia acolo. Dupa s-a cam razgandit. Asta e pot sa dorm si eu noaptea linistit acuma ca in ultimile 2 sapt mi-a stat gandul numai la asta.

 

EDIT: Deci mi-a luat mai mult de 1 an sa gasesc un e39 argintiu cu cutie automata si motorul de 2.5 benzina, toate cheile si cu istorit de km curat, astea erau pretentiile mele, o masina care nici asta nu e perfecta gen putina rugina. Din tara am incercat de 2 ori, si am zis ca mai bine ma complic cu Germania. Acolo am incercat cred ca cu 40 de vanzatori privati, n-am reusit niciunu sa-l conving sa accepte cu platforma iar cu dealerii am gasit si acolo la vreo 2 cu km inapoi. Acuam inteleg de ce nu vezi e39 in mintile lui la vanzare pe net, cine il are bun il tine pentru el.

Edited by Itarachiu
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Bun acuma vreau sa schimb uleiul din cutie + capacul si filtrul. Am sa incerc sa descriu cum se manifesta cutia poate cineva are idee daca este o problema mecanica in cutie.

 

Problema este cu viteza a 2-a simt ca un fel de sut, o ezitare cand da sa o dea pe a 3-a de cand am luat masina, prima data am zis ca e in capul meu dar dupa 2500 km parcursi aproape, cred ca chiar este o problema.

 

Pe linie dreapta, daca accelerez la 2000, 3000 de ture cand plec cu a 1-a de pe loc, schimba totul lin pana in a 5-a.

Pe linie dreapta, daca accelerez la 1200-1500 de ture din 1-a in a 2-a intra bine, cand ajunge in a 2-a si da sa o dea pe a 3-a ezita timp de 1-1,5 secunde timp in care simt ca un sut din spatele masinii, nu patineaza, nu se aude vreaun zgomot dar iti da senzatia aia ca nu a vrut din prima.

Pe linie dreapta, daca plec turat la 5000 toata vitezele le schimba destul de lin.

 

In curba de 90 de grade daca decelerez din a 5-a, a 4-a sau 3-a in a 2-a, ridic piciorul din gaz, si apas iara destul de lin acceleratia dupa ce am luat curba iara problema isi face prezenta dar mai putin. Tot aici este valabil si pentru sensuri giratorii.

 

Alte detalii, nu face tot timpul asa si parca face mai mult cand e motorul cald decat cand e rece. Pe modul manual problema persista in toate situatiile de mai sus la fel. Sutul de simte si mai tare in special cand masina este la deal, la vale este inversul, se simte foarte putin spre deloc.

 

Alte probleme sesizate, am sa schimb si tampoanele cutie + bucsa aia de la cardan. Cand schimb pe loc din R in D si din D in R se simte clar ca nu mai amortieaza tampoanele alea, se simte cuplul cutiei in caroserie... nu face chiar atat de rau(cred) dar se poate simtii oricum destul de clar. Poate ca si astea contribuie la problema.

 

Am incercat se resetez adaptarile ei, eu cam merg ca melcul cu masina parca schimba mai repede si subtureaza unpic, dar problema tot persista. Inainte nu-mi dadea a 5-a sub 70, acuma imi da si la 65.

 

EDIT: Sutul se simte ca la o cutie manuala, de ex cand esti in aceleratie si calci un pic ambreiajul, iti taie din cuplu iar cand dai drumu iara la pedala de ambreiaj revine dinou la cuplul maxim.

Edited by Itarachiu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mi-am comandat de pe autokarma kit-ul de servisare pentru cutia automata, insa ce am gasit dupa cod de la Vaico nu aveau pe stoc si mi-au dat altceva la schimb si anume de la ZF. Mi-a ajuns azi insa inca astept cheia dinamometrica, probabil in vreo 2-3 zile o sa-i fac si schimbul. Am gasit si tutorial aici.

 

Cel aftermarket Vaico aproape 1100 de lei, iar asta ZF pe original 650 de lei... ciudat, cica era la oferta ca i-am intrebat de ce e asa ieftin. Dupa cod nu imi dadea in rezultate asta de la ZF la ei pe site, sper ca mi-au dat ce trebuie astia. Kit-ul contine 3 suruburi, filtru, garnitura verde(22 de gauri), 8 magneti, si 7 litrii de ulei albastru pare.

 

Am o nedumerire, sa zicem ca gasesc ulei de o culoare, iar asta al meu e alta culoare, are ceva daca le combini? Ca din cate am inteles nu o sa se scurga chiar tot, mai ramane ceva si din ala vechi prin cutie. Sau daca tot e la super pret, sa mai cumpar inca un kit si sa-i mai fac un schimb dupa vreo 300-500 de km.

Link to comment
Share on other sites

Ba baieti!

 

Azi am terminat cu schimbul de ulei la cutie, problema tot persista... am sa filmez diseara cand e liber prin oras si sa o testez mai bine prin sens-uri giratorii poate sunt eu nebun. S-au inbunatatit schimbarile de viteza merge si mai lin, pe loc cand mut din P in R, D nu mai simt cum se incordeaza masina, abea se mai simte dar ezitarea aia in a 2-a cand sa o dea pe a 3-a tot persista.

 

Am schimbat magnetii, surburile, garnitura, filtru si uleiul care pana la urma nu era albastru, era un rosu galbui care miroasea a conerva de peste. Un magnet era dezlipit si lipit de carcasa la filtru metalica nu mai era la locul lui, am gasit si ceva pilitura. Uleiul era negru si mirosea putin a ars, a ulei dus.

 

Am incercat sa misc de cardan sa vad daca e ceva joc, nu era joc absolut deloc, bucsele alea sau cum zice americanul flex disc aratau noi fara fisuri in ele, suportii la cutie am uitat sa ma uit la ei :thumbsup: . Deci problema nu pare de la astea, cel mai probabil cutia isi arata varsta.

 

https://postimg.cc/gallery/5QgLR4P

Link to comment
Share on other sites

Am gasit aici ce problema ar putea fi, la categoria Harsh Gear Changes: The GM 5L40-E Automatic Transmission: Common Problems - AxleAddict - A community of car lovers, enthusiasts, and mechanics sharing our auto advice

Pe scurt sunt niste arcuri care fac schimbarea vitezei in cutie automata sa fie fluida si sa nu smuceasca, iar acestea se pot rupe dupa un timp. Exista un arc pentru fiecare piston(viteza 1 in a 2-a, viteza 2 in a 3-a), practic un piston e o viteza, iar fiecare piston are un arc(la tine probabil s-a rupe cel din viteza a 2 in a 3-a). In articol scrie ca reparatia ar fi ieftina si simpla, poate ai noroc.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@KangJi Am sa citesc acel articol, cutia de pe masina mea este ZF dar probabil nu conteaza ca e GM sau ZF. Din cercetarea mea am reusit sa gasesc pe cineva aici similar ca la mine minus partea cu huruitul, care se plange in special cand vireze la 90 de grade si la deal. Din nefericire OP-ul nu a postat si o rezolvare.

 

M-am plimbat acuma jumatate de ora am reusit sa filmez. Eu am casti la calculator si pot auzii mai clar pe filmari.

 

Video1: https://drive.google.com/file/d/129FPoe28qiZGvENTovN3u7E18X0g6opP/view?usp=sharing

 

0:18 A 2-a.

0:21 Acolo a vrut sa dea a 3-a dar a ezitat, eu aceleram constant, acolo se simte acel 'sut'.

0:23-0:24 Acolo a dat a 3-a dupa ezitarea de la 0:21.

 

Video2: https://drive.google.com/file/d/1j5eDbhZhlfnUaq7dRdiWB4P0P8BkBs6C/view?usp=sharing

 

0:05 Aia e a 2-a.

0:07 Acolo a ezitat.

0:10 A 3-a.

0:21 Acolo eu am accelerat asa ca sunt obisnuit sa plec lin cu ea adica cam pe la 1500.

0:23 A 2-a.

0:26 A 3-a fara sa ezite, dar dupa 2000 rotatii. Daca plec ca melcu cum conduc eu, ezita sub 2000 rotatii, daca plec turat nu mai face.

0:31 A 4-a.

0:40 A 5-a.

 

Deci sunt eu nebun? :)

Link to comment
Share on other sites

Mi-am incercat norocul si am trimis un email la un nene de repara cutii automate din SUA si l-am rugat frumos sa-mi acorde cateva minute, sa se uite pe videourile care le-am postat si mai sus, i-am explicat toate simptomele si mi-a zis asa. Ca cel mai probabil e convertizorul... daca alunecarea era cu 400-500 de rotatii atunci poate aveam noroc sa scap doar cu selenoizii, in cazul meu sunt 50-100 de rotatii in a 2-a inainte de a 3-a. Mi-a mai zis ca atata timp am R(Reverse) la cutia asta(ZF 5 HP 19) el o considera in stare buna si ca figurile alea de le face in a 2-a nu e nimic grav :pardon:

 

Nu stiu, mie nu-mi place cum se simte, ai impresia ca ceva nu e in regula. Am sa-i mai schimb odata uleiul ca sa aiba mai mult ulei nou si cand nu mai pleaca de pe loc sau raman fara R, pana atunci trag de ea asa cu 'defectul' asta si o sa ma obisnuiesc sa accelerez dupa 2000 de rotatii in a 2-a ca sa nu-si mai faca prezenta alunecarea aia.

Link to comment
Share on other sites

....

 

Am schimbat magnetii, surburile, garnitura, filtru si uleiul care pana la urma nu era albastru, era un rosu galbui care miroasea a conerva de peste. Un magnet era dezlipit si lipit de carcasa la filtru metalica nu mai era la locul lui, am gasit si ceva pilitura. Uleiul era negru si mirosea putin a ars, a ulei dus.

 

...

 

ce facusi? cred ca incurcasi borcanele. :LMAO:

 

p.s.

pierderea mirosului este un simptom timpuriu al infectiei COVID-19 :flowers:

Edited by unvicont
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ce facusi? cred ca incurcasi borcanele. :LMAO:

 

p.s.

pierderea mirosului este un simptom timpuriu al infectiei COVID-19 :flowers:

 

Uleiul nou care l-am comandat pentru cutia automata, avea un miros de conserva de peste desfacuta(ca sa nu zic altceva), e prima oara cand miros un ulei de cutie. Uleiul vechi care l-am scos din cutie nu avea nici o legatura cu uleiul nefolosit, mirosea usor a ars. Pana la urma nu era albastru cum era sticla de la ZF ci era rosu galbui.

 

Edit: M-am exprimat gresit stiu :) Sunt programator si am 30 de tab-uri deschise, am cam inceput sa uit cam multe in ultima vreme in general nu doar la calculator. Cu mirosul stau bine :))

Edited by Itarachiu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Va era dor de mine? Aventura continua!

 

Am descoperit pe unde pierdeam apa. Odata pe la vasul de expansiune(asta stiam) si la furtunul(cod 11531438632) de la vasul de expansiune. Cine e umblat ultima oara p-acolo nu le-a pus bine, eu am vazut de cand mi-au adus astia masina cu platforma ca furtunul parca sta prea aproape de curea. Locul lui trebuie sa fie in clemele de la carcasa pentru vascocuplaj. Asa ca mi-am dat comanda de piese, le-am montat azi... si... :)) cand l-am pus p-ala de la radiator(cod 11531705223) l-am simtit la mana cum a pleznit... adica... cam scapa apa :)

 

Comanda a fost facuta pe leebmann24.de, unul din voi mi-ati zis in privat de acest site. Au preturi bune si piese OEM, insa calitatea materialelor in ciuda faptului ca sunt OEM nu se compara cu ce e pe masina. A ajuns comanda dupa 12 zile, plastita prin PayPal.

 

Am luat asa:

 

- Carcasa ventilator (era crapata de cand am luat masina) Atentie ca este facuta dintr-o combinatie de plastic cu carton, crapa imediat. Calitatea nu se compara cu ce era pe masina ala de la masa de la fabrica, e diferenta si la greutate.

- Ureche vas expansiune

- Furtune servo + garnituri

- Furtunul taiat de curea (calitatea lasa de dorit, ciuperca aia de plastic are defect de fabricatie cred, vine putin ovala in vasul de expansiune, sper ca nu o sa scape)

- Papuci stop spate(61130006626) nu am gasit in Romania nicaieri. Tot imi apare eroare in bord, ba dispare, ba apare iar. Unul e ruginit, probabil contact imperfect.

 

Bun... cat am demontat eu p-acolo si am mai investigat am gasit asa:

 

- Ambreiajul la vascocuplaj e scurs, paleta e inca buna are cativa ani vechime, nu e crapata deci o sa comand doar ambraiajul si pastrez paleta veche.

- Cot radiator rupt, cod produs 0005000894. Acesta componenta nu apare pe realoem si nu prea se gaseste nici in Germania. L-am comandat de pe amazonu de UK, ciudata situatie. Mi-am luat 3 bucati sa am acolo rezerva :) Culmea ca nu scapa apa pe la el, abea se mai tine intr-o singura clema.

- Furtun admisie crapat, chiar acolo unde vin furtunasele si se formeaza litera "F". Adica acolo unde se strica de fiecare data :)) Probabil asta e si motivul pentru care oscileaza motorul la rece cand pornsesc si eroarea aia de imi tot apare odata la 100-200 de km.

- Si ultimul lucru, poate pe unii nu o sa-i mire... am gasit ulei uscat pe instalatia de racire, culoarea cafelei, deci in trecut masina a avut probleme cu sistemul de racire. Chiar ma intrebam de unde sunt picaturile alea de antigel uscate pe capacele de la motor... am aflat de unde :))

 

Carcasa si furtunul taiat au data fabricatiei 2002, aproape 20 de ani de functionare... daca am schimba preventiv componentele, in special alea care pot cauza probleme grave, nu cred ca masina asta e chiar atat de teribila. Piesele nu sunt scumpe insa sunt multe si se cam aduna :)

 

Concluzia e ca cam trebuie sa schimb toata instalatia de racire, tot ce e furtun. Daca un cot d-ala a pleznit, urmeaza si restu. Termostat, pompa alea arate cam noi, le-am vazut si pe istoricul de service acum vreo 2-3 ani mai trag de ele.

 

https://imgur.com/a/Y53qARu

 

Cum ar zice englezul, it never ends :))

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I-am montat piesele, nu-mi mai scapa apa, o sa mai urmaresc timp de 2-3 saptamani de fiecare data cand merg cu masina daca se duce mai jos de jumatate vasul de expansiune. I-am facut si aerisirea vreo 30 de minute pe loc cu clima la maxim pe treapta 1. Am schimbat si vasul ala de expansiune care il aveam in casa de cand am luat masina, acuma m-am prins eu ca ala de fapt merge schimbat si fara sa dau jos carcasa de la vascocuplaj. Vasul intra si iese dintr-o directie specifica.

 

Mi-au venit si restu de piese pentru admisie, am sa le schimb si p-alea in curand cand e soare afara. Am laut si rezonatorul ala pana la urma fiind ieftin tot pe OEM, ala de il am pe masina clema rupta de dedesubt care e prinsa de cutie de la filtru. Cine a umblat acolo in trecut a uitat de surubul ala si a tras cu incredere pana a iesit, cu tot cu clema.

 

I-am pus si papucul ala la stopul din spate, mi-am tras prelungitor din casa, l-am lipit cu pistolu de lipit, i-am pus cauciuc d-ala de izolare care cand dai cu caldura se strange, pun contactul nu a mai aparut in bord. Ziua urmatoare iara s-a aprins, mai investighez.

 

Cand am dat jos alea p-acolo am demontat si curelele sa verific toate rolele alea, nimic suspect. Am profitat de asemenea de spatiu si mi-am curatat TOT ce am putut cu spray de frane, pulverizator de gradina cu apa distilata si o perie, am facut-o tipla. Inclusiv sub carcasele de la filtrele pentru clima. Ce era acolo la vasul pentru lichid de frana, partea sofer... pamant, frunze, gandacei mici morti, nisip, panza de paianjez, tot ecosistemul era acolo :))

 

EDIT: Un lucru am mai invatat, am rascolit forumurile legat de problemele acestui motor pe partea de racire si se recomanda sa verifici saptamanal vasul de expansiune.

 

https://imgur.com/a/GcYhC8a

Edited by Itarachiu
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.