Jump to content

BMW F10 codare/modificare faruri bi-xenon adaptive+cornering


AlbertoMihai

Recommended Posts

Salut. Detin si eu un BMW Seria 5 F10 si as avea nevoie de o informatie legata de farurile bi-xenon adaptive+cornering. ( cred ca acestea sunt din cautarile mele pe forum, vedeti pozele mai jos)

O sa trec direct la subiect sa nu o lungesc in explicatii, deci caut o metoda sa fac becurile de cornering cele din interior sa se aprinda o data cu faza lunga in loc de cornering sau sa ramana ambele in functie de posibilitate. Nu stiu daca se poate face prin codare in asa fel incat atunci cand se aprinde faza lunga sa se aprinda si ele in acelasi timp. Astept raspunsurile voastre iar daca este ceva neclar va rog sa ma intrebati.

 

 

Va multumesc, zi frumoasa !

post-100712-0-76285100-1606472737_thumb.jpg

post-100712-0-49746800-1606472747_thumb.jpg

  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Salut. Detin si eu un BMW Seria 5 F10 si as avea nevoie de o informatie legata de farurile bi-xenon adaptive+cornering. ( cred ca acestea sunt din cautarile mele pe forum, vedeti pozele mai jos)

O sa trec direct la subiect sa nu o lungesc in explicatii, deci caut o metoda sa fac becurile de cornering cele din interior sa se aprinda o data cu faza lunga in loc de cornering sau sa ramana ambele in functie de posibilitate. Nu stiu daca se poate face prin codare in asa fel incat atunci cand se aprinde faza lunga sa se aprinda si ele in acelasi timp. Astept raspunsurile voastre iar daca este ceva neclar va rog sa ma intrebati.

 

 

Va multumesc, zi frumoasa !

 

Tot farurile astea le am si eu, dar nu vad sensul ca acele compartimente din mijloc si a caror functie este de cornering(colturi) sa se aprinda la faza lunga... Ma gandesc ca vrei sa ai o iluminare si mai buna atunci cand activezi faza lunga. Daca da, te anunt ca nu vei avea o bataie mai mare a highbeamului, ci doar in lateral, in colturi vei avea mai multa lumina. Aceasta lumina din laterale oricum nu te va ajuta atunci cand mergi in extra-urban cu faza lunga pornita si asta pt ca pe tine te intereseaza in principal sa ai o bataie cat mai mare, lunga. La viteze mari, privirea se ingusteaza f mult, asta e motivul pentru care n-o sa prea bagi in seama ce se intampla in stanga si-n dreapta ta. La viteze reduse, cand iei un viraj la 90gr, la parcari, aici se schimba situatia, doar ca aici se activeaza automat aceste lampi de cornering. Daca nu aveau acea lentila cu optica, optica care-ti "bend-uie" lumina de la sub-ansamblul bec-reflector catre lateralul masinii, atunci da, avea logica ce vrei, altfel nu. Stiu ca cele care nu au functie de cornering, au doar o lupa acolo, dar fara nici un fel de bec. Este o functie blank. Sper ca am reusit sa-ti raspund la intrebare. Sunt aspecte de legislatie si de siguranta a traficului si da, lampile sunt echipamente de siguranta, contrar parerii multora care nu cunosc acest lucru si prin urmare fac fel si fel de modificari dupa ureche.

  • Like 6
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tot farurile astea le am si eu, dar nu vad sensul ca acele compartimente din mijloc si a caror functie este de cornering(colturi) sa se aprinda la faza lunga... Ma gandesc ca vrei sa ai o iluminare si mai buna atunci cand activezi faza lunga. Daca da, te anunt ca nu vei avea o bataie mai mare a highbeamului, ci doar in lateral, in colturi vei avea mai multa lumina. Aceasta lumina din laterale oricum nu te va ajuta atunci cand mergi in extra-urban cu faza lunga pornita si asta pt ca pe tine te intereseaza in principal sa ai o bataie cat mai mare, lunga. La viteze mari, privirea se ingusteaza f mult, asta e motivul pentru care n-o sa prea bagi in seama ce se intampla in stanga si-n dreapta ta. La viteze reduse, cand iei un viraj la 90gr, la parcari, aici se schimba situatia, doar ca aici se activeaza automat aceste lampi de cornering. Daca nu aveau acea lentila cu optica, optica care-ti "bend-uie" lumina de la sub-ansamblul bec-reflector catre lateralul masinii, atunci da, avea logica ce vrei, altfel nu. Stiu ca cele care nu au functie de cornering, au doar o lupa acolo, dar fara nici un fel de bec. Este o functie blank. Sper ca am reusit sa-ti raspund la intrebare. Sunt aspecte de legislatie si de siguranta a traficului si da, lampile sunt echipamente de siguranta, contrar parerii multora care nu cunosc acest lucru si prin urmare fac fel si fel de modificari dupa ureche.

 

 

Am inteles punctul tau de vedere legat de echipamentele de siguranta insa nu vad cu ce as oferii nesiguranta in trafic. Este decizia mea, aceasta modificare asa cum multe alte persoane isi modifica masina intr-un anumit mod fiind in siguranta sau nu. Respect sfaturile tale dar totusi imi doresc sa aflu cat mai multe despre acest lucru, daca este posibil si cum se poate face iar dupa voi lua o decizie daca merita sau nu sa o aplic. Multumesc !

  • Like 1
  • Downvote 12
Link to comment
Share on other sites

Eu nu cred ca ai inteles :) Daca mergi cu masina pe la tine prin curte, ii poti pune si proiectoare de tractor, pe nimeni nu intereseaza. Cand iesi pe drumurile publice, regulile sunt altele si nu sunt facute de mine sau altcineva de pe forum, sunt autoritati care reglementeaza asta.

Eu unul m-am saturat sa intalnesc constant in trafic tot felul de babuini cu lumini prost reglate, improvizatii, instalatii aftermarket etc etc

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 8
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tipic romanesc: mai taie din reguli si legi da le dracu. Asta bineinteles cand avem noi chef sa facem ceva care nu se incadreaza la capitolul legalitate. In rest suntem moralisti ca nimeni de pe planeta asta. Dar asta doar ca sa compensam ce am zis mai inainte referitor la reguli.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

asta e pe principiul, daca tot am proiectoare de ceata, de ce sa nu le folosesc si vara cand sunt 25+ de grade afara si vizibilitate foarte buna??

ma inteb, retoric, daca cei care vor sa faca astfel de improvizatii, sau merg cu proiectoarele aprinse, nu au fost niciodata deranjati de luminile prost reglate, de anglia, sau de xenoane puse in faruri cu oglinda, ale altor participnati la trafic?

de ce ai vrea sa fii unul dintre cei care deranjeaza, si de ce sa nu o spunem, poate pune in pericol, alti participanti la trafic cu luminile proaste?

Edited by mariusmsd
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am inteles punctul tau de vedere legat de echipamentele de siguranta insa nu vad cu ce as oferii nesiguranta in trafic. Este decizia mea, aceasta modificare asa cum multe alte persoane isi modifica masina intr-un anumit mod fiind in siguranta sau nu. Respect sfaturile tale dar totusi imi doresc sa aflu cat mai multe despre acest lucru, daca este posibil si cum se poate face iar dupa voi lua o decizie daca merita sau nu sa o aplic. Multumesc !

 

Spune-mi de ce ai vrea sa le activezi pana la urma?!?! Ti-am explicat ca n-o sa ai nici un beneficiu la final. Poate e altceva si nu-mi dau eu seama, poate-s chestii de aspect?!?! Echipamentele de siguranta sunt atat pt siguranta ta, dar si a celorlalti participanti la trafic. Asta nu intelege multa lume. Spre exemplu: lampile fata, low beam, high beam, cornering, F-FOG sunt mai mult pt sofer, sa-l ajute sa vada drumul pe timp de noapte, iar toate celelalte functii sunt de semnalizare, adica sa-ti semnalizezi intentia ta catre ceilalti pariticipanti la trafic. Ca schimbi directia de mers, ca dai inapoi, ca te afli pe drum(prezenta). Crede-ma ca lucrez in proiectare de lampi in domeniul automotive de 10 ani, am facut proiectare si inca fac desi mai putin acum a sistemelor optice pt tot felul de lampi de pe vehicule si nici nu-ti imaginezi ce inseamna legislatie in domeniul lampilor cel putin. Nu exista nici o zona gri, totul este f bine definit: nivelul intensitatii luminoase pt functiile de semnalizare(STOP, TAIL, Reverse, R-FOG, etc), culoarea luminii emise de fiecare functie in parte, nivelul iluminarii pt functiile de fata, distantele de montare dintre fiecare functie de lumina in raport cu alte functii, distanta fata de sol, plus n informatii. Aveti noroc de faptul ca traim intr-o tara bananiera unde politia nu-si face treaba asa cum trebuie sau ca la inspectiile periodice nu se opresc taloanele pana cand nu se remediaza tot felul de improvizatii la sistemul de lumini.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.