Jump to content

Proiect "Albinuta" F32 435xd


CautRezolvari

Recommended Posts

Salut tuturor ce urmeaza sa va plictisesc iar cu un nou proiect inceput de prin 08.2019 si in ciuda categoriei "Masina mea" aceasta este masina iubitei :poke: care vrea neaparat sa bata timpul Viespii,banuiesc ca v-ati dat seama ca a numit-o Albinuta :ike: ,deci "Shall we begin"! :popcorn:

 

Masina este un F32 12.2013 435xd 313cp stock pachet M interior-exterior,8hp sport+,bla bla bla...

 

67658907-374156043297475-7552204775991803904-n.jpg

67686719-2227196710668876-370918787341352960-n.jpg

67724265-402471703708592-3973184450648342528-n.jpg

67742580-2274183009298121-7594160494735261696-n.jpg

67890005-920374351638976-1326235310585020416-n.jpg

IMG-2956.jpg

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

La achizitionarea masinii am fost cu un baiat mecanic pe care il credeam prieten dar se pare ca am crezut gresit.

Am verificat masina totul ok,o luam.

Vanzatorul samsar de meserie deci am vrut sa fac schimbul de ulei si filtre la motor si cutie.

La desfacerea filtrului de ulei gasim pilitura fina in el :Devil: ,deja cunoscuta problema acestor motoare cu vibrochenul si cuzinetii ne hotaram sa facem treaba ca la carte mai ales ca urmau si modificari in ce priveste puterea.

Incepem de la zero,motor jos,desfacut tot,lasat blocul gol.Dupa scoaterea cuzinetilor vedem urmele de uzura si provenienta piliturii in filtrul de ulei.Daca pana la acesti km (170000) masina nu a avut cuzinetii schimbati iar schimbul de ulei s-a facut cum recomanda BMW la 30000km probabilitatea este foarte mare ca acestia sa se toceasca si sa fie invartiti pe bloc,deci ATENTION :blink: .

Comandam cuzineti noi originali BMW la biele cat si la palier,dupa 3 incercari esuate ale dealerului de piese in sfarsit se nimeresc cuzinetii care trebuiesc,sau cel putin asa a spus "prietenul" mecanic pentru ca si acestia sunt pe culori(adica diferite coduri in functie de tolerantele vibrochenului) si mergem cu blocul cu noii cuzineti si vibrochen la verificat sa vedem daca gasim ceva stramb sa stim daca continuam sau nu are rost.Constatam ca este ok si putem merge mai departe.

Comandam segmenti pistoane noi,pompa ulei noua,distributie noua,garnituri,suruburi si toate cacaturile care mai trebuiesc pentru a inchide motorul.

 

Untitled.jpg

Untitledd.jpg

Untitlede.jpg

Untitledq.jpg

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Avand motorul "tzatza de matza" :frantics: deja ma puteam gandi mai departe asa ca am mai luat o turbina mare si am dus-o la hybridizat,o turbina ce promitea o putere de peste 450cp :super: .Cat timp s-a lucrat la turbina am facut si un upgrade la pompa de inalta presiune si alte mici detalii.Omul care lucra la masina ma intreaba daca nu as vrea sa ii fac si evacuarea,l-am intrebat de cost si am fost de acord cu gandul sa le fac pe toate in acelasi loc mai ales ca il vedeam foarte dornic de a face evacuari(suduri),repet eu l-am cunoscut de mecanic si la asta parea ca se pricepe mai tarziu am auzit ca ar fi incercat si ceva softuri si stim dintr-un vechi proverb romanesc "Cine stie sa faca de toate nu stie sa faca bine nimic"... :no:

Eu incerc sa imi mai amintesc detalii dar toata treaba asta a ineput in septembrie pana la inchiderea motorului deja eram pe la jumatatea lui octombrie.

 

catsr.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Alte mici detalii au urmat cum ar fi grile negre bara fata,lip Maxton bara fata,trimuri negre interior,un set de arcuri H&R pentru a mai cobora barcuta putin,eleron portbagaj modelul de drac :devil2: ,un set de capace oglinzi tip M4

 

Untitledw.jpg

OQUZE4575.jpg

aaaaa.jpg

 

Ati avut multa rabdare, cat v a costat distractia cu reparatiile?

 

Stai sa citesti ce a urmat.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

A venit momentul cand noua turbina a fost gata,motorul fiind si el gata cu noile jucarii am pus-o si pe aceasta pe masina si la prima cheie,surpriza turbina vomita ulei pe evacuare :eek:

De la ce sa fie?Sa se fi gresit ceva la motor?Sa fie de la turbina?Auzeam fel si fel de posibilitati,deja incepea sa se imputa treaba asa ca am dat turbina jos si am dus-o inapoi la hybridizator.Acesta o pune la aparat si acolo nu scuipa nimic pe evacuare,mi-o pune in brate si zice pune-o pe masina...poftim?Inteleg ca este "zha Romania" dar totusi spunene secretul tau,cunosti magie ceva de s-a rezolvat fara sa ii faci nimic,sa o pun la loc pe masina sa platesc alta manopera ca sa ce?Sa vad acelasi lucru?Nu,ms. :cigar: A trebuit sa merg la alta firma de turbinisti unde acestia au descoperit o mica scurgere si de aici discutii ca de ce te-ai dus la aia,discutii intre ei,mare nebunie,auziti cum se pune problema "De ce te-ai dus la aia sa vada munca mea?",baaa am platit pentru ceva,cevaul ala nu functioneaza nu ii faci nimic pentru ca spui ca nu are nimic si ma acuzi pe mine de ceva ca cer a doua parere pe banii mei??Top Profi !In cele din urma cel care a hybridizat turbina a ramas sa schimbe ceva in turbina si sa mi-o dea cand este gata...Boooon.

Vazand dinamica evenimentelor si ca baietii nostri care paseaza pisica dintr-o curte in alta zic,STOP!Punem turbina stoc inapoi,cea cu care a venit masina ca doar d-aia am luat alta pentru hybridizare ca poate se ajungea aici si trebuia sa imi reconstruiesc masina stoc la loc :thumbsd:,punem pompa la loc ca si d-aia am luat inca una sa le am pe ale mele sa le pot pune la loc in caz de probleme,punem evacuarea cu catalizatorul inapoi o facem stoc dar cu motorul nou sa il vad ca functioneaza cum trebuie si pe urma o luam de la capat cu upgradeurile.P.S. Turbinistul spunea ca i-ar fi zis cineva ca turbina este posibil sa dea ulei pentru ca motorul nu este facut cum trebuie si etc tot felul de povesti de ajunsesem sa cred ca eu nu am facut ce trebuie nu cine s-a ocupat de turbina sau motor :crazy:

Intre timp mecanicosul terminase downpipe-ul si cand i-am dat vestea ca vreau sa punem tot la loc sa fac rodajul la motor stoc si pe urma le punem pe rand la loc piesele upgradate mi-a spus ok.La sfaturile lui Dragos am inteles ca pompa o pot lasa pe cea upgrade pentru ca daca nu i se da comanda sa dea mai multa motorina ea nu o va face,va da tot ca cea stoc si o las pe masina.Ii duc mecanicosului turbina stoc,DPF-ul,sondele,evacuarea sa o faca stoc.

A doua zi imi spune ca daca vreau sa pun DPF-ul la loc trebuie sa ridice nu stiu cum iar motorul si ca dureaza,zic ok astept si platesc pentru asta,iar el imi spune ca nu mai poate tine masina ca are si altele programate si ca sa merg putin asa cu ea sa vad ce se intampla si daca sunt probleme punem DPF-ul.

A venit si ziua platii care din punctul meu de vedere nu venise inca pentru ca nu stiam sigur daca uleiul pe evacuare vine din cauza motorului sau turbinei si pe langa asta nu accelerasem deloc masina sa vad cum se comporta si la un mers sportiv nu doar ca melcul dar in fine,sa nu creada mecanicosul ca nu vreau sa il platesc am cerut nota si surpriza,manopera pentru cuzineti imi spusese aprox 2500 lei iar cand i-am spus ca vreau sa desfac motorul sa il verific a zis ca vor mai fi ceva costuri dar dupa capul meu prost cand spui ca "vor mai fi ceva costuri" m-am gandit ca poate fi maxim maxim inca odata cat manopera de cuzineti ca daca ar fi fost mai mult spuneai de la inceput vezi ca o sa coste +5000 lei nu poti numi astia 5000 lei "vor mai fi ceva costuri" si pe manga asta evacuarea nu mai costa 3000 lei,se facuse 5500 lei,oare de ce?Pai ascultati explicatia,3000 lei a fost doar manopera,restul coturile,teava,tipsurile,flansa(flansa care la CNC mi-a spus ca o sa fie maxim 200 lei in factura o vad 350 lei,mici detalii care se aduna),pai eu cand intreb cat ma costa crezi ca intreb daor de munca ta si pentru cate coturi trebuiesc sa stau sa fac calcului sau cum plm,te intreb per total iar tu daca nu esti in stare sa raspunzi te gandesti si cand stii imi dai raspunsul,parerea mea ca am mai mers si noi pe la cativa oameni cu evacuari,cu evazari si alte nebunii in ce priveste masinile si stim cum se discuta de la bun inceput nu suntem veniti cu pluta sa ma aburesti tu acum ca ala era pret daor pe manopera,dar in fine.

Aveti mai jos cerintele lor:

 

NUCV2153.jpg

 

Nu am cautat sa ii negociez munca si apreciez calitatea pentru ca si inainte de asta mi-a mai facut ceva la E46 si manopera a fost 6600 lei care nu s-au discutat,dar de data asta parca prea a fost trasa de par in sensul prost si neprofesionist.Am uitat sa mentionez replica "Dar tu cat credeai ca este sa desfaci un motor cu 6 pistoane?",in capul meu zic ba poate are dreptate nu am eu habar dar totusi putea sa spuna de la inceput si stiam daca vreau sa il desfac sau daor schimb cuzinetii pentru ca nu era ceva obligatoriu sa il desfac,putea functiona si doar daca ii schimbam cuzinetii.

Am paltit pana la urma toata manopera si ce mai era acolo sa nu avem discutii in caz de probleme dar la evacuare nu am putut achita nimic peste cei 3000 lei care mi-a zis de la inceput,deja daca faceam asta simteam ca sunt luat de prost.

Pana la urma am pus doar turbina stoc,aceasta la pornirea motorului nu mai dadea ulei pe evacuare deci clar turbina hybrid avea o problema,iar masina ramane cu evacuarea cea noua inox teava cap-coada.

 

IMG-2998.jpg

 

Am ramas de acord cu mecanicosul sa ii mai fac un schimb de ulei dupa 300km pentru a elimina eventuala pilitura care s-ar forma din cauza noilor cuzineti... :blink: si pe urma iar alt schimb cand se implinesc 1000km,aceasta 1000km ar fi rodajul motorului.La plecare mecanicosul imi spune ca printre dinti ca "Ar fi bine sa faci un DPF off daca tot este Dragos in Bucuresti" iar eu ii zic ca as vrea sa le fac pe toate odata cand ajung la Iasi,adica DPF OFF,soft putere,soft cutie si ce mai trebuia.

Se implinesc cei 300km,vin sa facem schimbul de ulei,intre timp mecanicosul reuseste sa puna tipsurile evacuarii pentru ca nu se descurca sa le faca loc din cauza baterieri si a carligului de tractare,a trebuit sa pierd eu o duminica sa stau cu el sa ii zic aici fa asa,aici e stramb trebuie mai asa,etc,eu care habar nu am sa sudez(dar o sa invat,mi-am luat acum cateva zile aparat :twoup: ).

Plec iar sa termin cei 1000km pentru a face ultimul schimb de ulei,in astia 1000km eu am mers mai ceva ca melcul nu cumva sa stric ceva la noul motor,nu rabdarea necesara sa fie ce trebuie ca dupa am eu grija de timpul care o sa il scoata.

Intr-o seara pe la minunata roata din Colentina,in bord cu 800km facuti din cei 1000km se aude de odata o bataie,in dreapta mea un taximetrist,zic hmm dute sa raman eu cu linistea :huh: Trece taxiul o accelerez in urcare si aud sa se intensifica bataia,as fi vrut sa se rupa cadrul la motor si sa bata in asfalt,as fi vrut sa fie o pana,as fi vrut sa se fi spart o janta...nu ba baieti incepuse sa bata MOTORUL :bashwall: :bashwall: !

Edited by CautRezolvari
  • Like 7
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ba esti copac? Bate motorul? La asta nici ca ma asteptam, citeam asa degajat ca m-a lovit direct finalul

Si din toti cuzinetii colorati cum s-au facut masuratorile? A folosit un micrometru? Cuzinetii sunt de vina nu? Ca altceva nu cred sa fie

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

Doamne, nu știu cum de te ai bĂŁgat in chestiile astea tocmai tu care știi ce ĂŽnseamnĂŁ modificari la mașini... motorul a fost fĂŁcut prost, sper ca ai garanție pe tot.

 

Asta e la modul trecut trecut ma gândesc, adicĂŁ care au fost rezolvĂŁrile si ce ai rezolvat pana la urma? Omul ti a luat groaznic de mulți bani, efectiv jecmĂŁneala pe fata.

Link to comment
Share on other sites

Dupa aceste mesaje l-am sunat si pe mecanicos si mi-a zis ca a hotarat sa isi inchida garajul ca nu mai reuseste sa il tina pentru ca am zis la "lume" ca mi-a stricat el motorul,ca s-a auzis si pe la Adancata unde el era inspectorul pulii si ca nu mai are clienti din cauza asta si acum va fi nevoit sa isi tina motocicletele in ploaie daca nu mai are garaj,mai mai ca trebuia sa imi fie mila de el si ca i-am stricat eu visul lui cu garajul.Ba baiatule ti-am adus o masina functionala,ai facut un motor de la zero care s-a stricat in 800km,nu exista asa ceva sub nici o forma.Trebuia sa bagi masina in garaj si in cel mai scurt timp sa o scoti functionala,luai vibroche nou faceai pe dracu sa te ia si rezolvai problema nu sa iti inchizi garajul ca un gunoi care nu e in stare sa isi rezolve problemele.Profesionist esti nu atunci cand esti top si ai realizari esti atunci cand ai probleme si se vede modul in care le rezolvi.

Gunoiul de Romeo m-a blocat pe tot ce inseamna telefon iar eu am fost nevoit sa ma duc sa imi iau motorul la propriu in punga de acolo pentru ca trebuiau sa elibereze garajul de acolo.

 

Va place baieti 435-ul meu?

 

IMG-3496.jpg

 

Asa s-a incheiat legatura mea cu mecanicosul cunoscut de Cristi SBK pasionat de motociclete si Romeo de la Kraft Motors,Kraft Motors s-a numit garajul care a gazduit aceasta epopee iar daca vre-odata acest topic ajunge pe la unul din ei trebuie sa le spun: Cristi oricat de mare ai ajunge pentru unii tot un d-asta mic ramai pentru ca nu iti asumi ce faci iar lui Romeo,ba esti un gunoi arogant a carui vorba nu valoreaza 2 bani si ca atare nici tu nu valorezi,v-ati cacat amadoi pe voi cand ati dat de greu nu o mai ardeati profi,nici la bolobocul ala electronic gradat nu erai in stare sa te uiti si sa vezi ca tipsurile de la evacuare sunt strambe.Carma este o curva si o sa va gaseasca stati linistiti ca rau as fi putut sa va fac oricand si tie cu toate conversatiile si pozele ce le am si lu Cristofor mai ales ca am auzit ca lucreaza la un service pe langa mine,bafta in viata baieti !

 

Aici am pus punct acestui capitol din ce inseamna acest proiect pentru ca mi-am dat seama ca nu am cu cine sa fac lucrurile sa mearga in directia normala si am inceput cautarea unui nou motor.Cat m-a costat aceasta experienta,cam cat sa raman cu motorul bun pe masina si sa mai am 2 de rezerva pregatite oricand pentru montaj.

Impreuna cu Nasi am hotarat ca cel putin momentan nu are rost sa il repar pe asta,poate pe viitor dar acum ar fi bine sa caut altul de preferat care sa fie pe masina.

Am inceput cautarea deci a unei noi caupuse,a unei noi sugative de bani,timp si nervi si dupa ceva datorita unui prieten,sa iti dea dumnezeu sanatate Adi Lupu am gasit o bomboana la Timisoara.Un motor care abia a invatat gustul motorinei,un motor in care imi puteam face freza in baia lui,ce sa mai un motor cu 19000 mile ba baieti daca va vine sa credeti.Stiu,stiu nici mie nu mi-a venit sa cred,gasisem cu 60,000-80,000-150,000 km dar cu 19,000mile(34000km) bai da-l dracu,exact la mine s-a nimerit.

I-am cerut omului poze,video cu masina,am trimis un prieten sa mearga sa il vada/asculte in Timisoara si parea ca totul este in ordine.Gata,Timisoara scrie pe mine,am plecat sa il vad/ascult si personal pe masina si sa il si iau daca era asa cum parea.Ajung acolo il pornesc,vad bordul cu km,masina era un cabrio 430d,omul il luase sa repare alt cabrio cu caroseria acestuia.Ii zic omului sa se apuce de suruburi cu 2 maini ca e drum lung pana la Bucale.Il vad in masina si plec spre casa,abia asteptam sa i-l arat si lui Nasi sa isi dea si el o parere daca chiar aia sunt km.Inainte de asta am mai tot cautat si vazut si altele si erau in stare mult mai rea decat ala al meu care se stricase,eram deja expert in cat praf trebuie sa fie pe el pentur km care trebuia sa ii aiba.

 

wq.jpg

IMG-3484.jpg

IMG-3485.jpg

 

Masina 2013,motor 10.2015 altceva baieti acum,altfel se tuneaza asta :D :download:

 

Masina are numere de Cta. Toata poveste se intampla in Cta?

 

Masina a avut nr rosii de CT cand a fost cumparata,eu sunt din Bucuresti,toata actiunea se intampla la capitala,la topul topurilor,la cireasea de pe tort.Sunt putin ironic si indignat la felul cum se lucreaza in 90% din garajele/service-urile din tara asta.

Edited by CautRezolvari
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Ajung cu el "la capitala" si merg la Nasi,dupa cum parea si el zice ca aia par a fi km si daca nu or fi aia oricum sunt putini la cum arata.

Stabilim cand sa il aduc imbreuna cu toate cutiile care au umplud duba si sa inceapa puzzele.Cu mici modificari dar foarte importante Nasi il pune pe masina si hotaram sa il las cu absolut totul stoc,turbina,ecavuare DPF,tot tot ca sa il vad cum se prezinta.Zis si facut.

 

P.S. Am gasit poza cu bordul masinii donatoare de motor :heart: Tmisoara primar cu cap si oameni gospodari sa ai si multa Timisoreana sa vinzi

:pardon:

 

87765445-237272057296234-824397866997907456-n.jpg

 

Ii dam prima cheie dupa alte 3 luni de stat si porneste nebuna,stricacioasa,bosumflata pufaitoare,FUNCTIONEAZAAAAAA ! Cum se aude Nasi?Cum e uleiul?Apa,cum e apa?L-am zapacit!Orice zgomot ma facea sa imi inghit inima si sa imi tin rasuflarea precum un sniper inainte sa apese.Ies cu ea in probe si dupa aprox 2 km dupa ce s-a incins incepe sa iasa fum de sub capota...gata vreau sa mor,ma pis-ma cac pe tot ce inseamna BMW dupa 2004.Atatea emotii nu am avut nici cand am apasat butonul de NOS la spusele tuturor ca o sa simt un picior in spate si le am la tractorul asta sa ma rog de el sa functioneze normal!

Ridic capota,am crezut ca a luat foc,zic gata a luat foc,am mai trait odata la un accident faza cu fumul si nici atunci,nici acum nu aveam instinctor :pinch: deja ma uitam daca e cineva pe langa mine care sa imi dea ceva de stins.Il sun pe Nasii si imi spune sa stau linistit pentru ca modificarile alea mici dar foarte importante care v-am spus ca le-a facut incep sa se acomodeze cu noul motor si in cativa km nu va mai iesi fum.Eu deja ma gandeam la al 3-lea motor,zic clar noroc sa gasesc cu km d-astia nu mai am "nevar" dar stia Nasi ce zice,nu trece nimic de cuvantul lui si cand a zis sa nu se strice pai nu s-a stricat futui seninu' masii de motor.

Gata,nu s-a stricat si parca in 2 zile nici fum nu mai iese,merge nebunatica bine bine.Verific temperatura apa in mers si pe loc si totul pare ok.

Ce era de facut acum?La autostrada cu eaaaa,la A3iiiiii !! :yahoo: :ninja:

Pai nu trebuia sa vedem si noi cum pompeaza noua inima,trebuiaaaaa

La analize au iesit urmatoarele:

402m 12,77s

 

435xd-313cp-A3-evacuare-12-77s.jpg

 

Altceva,altfel alearga nebunatica cu 19000mile in spate :drinks:

Am ajuns in 5.04.2020

Edited by CautRezolvari
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Ai avut stres cum am avut eu când am avut problema cu motoarele la E60, doar ca tu ai pierdut mai mulți bani si mai mult timp. 13.000 lei a fost si factura mea finala cu reparația motorului inclusĂŁ, iar dupĂŁ ce a picat dupĂŁ aproximativ 2 zile si 100 km, am luat decizia de a lua alt motor.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.