Jump to content

BMW E91 330D xDrive


CSergiu

Recommended Posts

Salutare,

 

Nu e tocmai a mea inca, am batut palma cu vanzatorul iar maine urmeaza sa facem actele si sa merg dupa ea. Este motorul N57 si cutia 6HP26X.

 

Nu eram tocmai decis daca sa iau un seria 5 sau un seria 3, nici macar nu cautam motorul de 3 litrii sau xDrive, dar dupa ce am vazut o groaza de masini, majoritatea in stare proasta spre foarte proasta, am zis ca fac un efort si o iau pe asta, mai ales ca nu puteam sa plec nici in Germania din cauza pandemiei.

 

Are multe modificari, printre care: downpipe + evacuare custom, discuri Zimmerman ventilate + placute EBC. Evacuarea e foarte galagioasa, iar daca dau peste un filtru RAR, sunt convins ca o sa raman fara talon.

 

Stie cineva un service ok in Cluj care sa-mi puna DPF-ul inapoi si o evacuare originala?

 

Pun doar doua poze momentan, mai multe cand o sa fie la mine.

 

post-67375-0-39753300-1609090637_thumb.jpg

Edited by CSergiu
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cam asa arata finala. Ah si am uitat sa precizez ca e M-Paket interior-exterior din fabrica :turned:

 

Intermediara se sudeaza inapoi? Masina e straight pipe acum. Poate pun intrebari tampite dar chiar nu ma pricep la evacuari, asa ca imi cer scuze in avans.

post-67375-0-87123000-1609092566_thumb.jpg

Edited by CSergiu
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am luat-o. Vechiul proprietar e un om de nota 20+. Foarte de ajutor si sincer. Am mers cu masina aproximativ 150km astazi si sunt cel mai multumit si fericit om de pe planeta :hyper:

 

Sa o stapanesti sanatos!

Ai grija ca remontarea dpf-ului necesita si resoftarea motorului, iar tinand cont ca ai spus ca "masina are multe modificari" sunt sanse ca asta inseamna sa pierzi din putere.

 

Multumesc! Are soft si pe motor si pe cutie, o sa merg sa imi refaca softul dupa ce montez inapoi DPF-ul. Masina a scos pe dyno in configuratia actuala aproximativ 330cp si ~700nm.

 

Urmeaza dupa anul nou revizia completa si sa vad ce ar mai trebui schimbat preventiv. Franele si discurile nu cred ca au 5000km, sunt aproape noi.

 

O sa caut si o pereche de Style 193 pentru rotile de vara.

 

Cine face astfel de modificari o si alearga. Posibil sa fi “stors” viata din masina aia si o sa cam fie sac fara fund pe viitor.

 

 

Sunt constient de asta si imi asum. Dar crede-ma la cate E90-uri si E60-uri am vazut, asta a fost cel mai ok dintre toate.

Edited by CSergiu
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mai am o intrebare tampita :wacko:

 

Daca ma opreste la un filtru RAR si constata ca evacuarea e prea galagioasa si noxele sunt prea mari, doar imi ia talonul si trebuie sa merg la RAR inapoi cu masina OK? Sau imi da si amenda/chestii penale? Dupa tre sa plec cu masina pe platforma sau mai pot sa circul 15 zile ca la permis? :laugh:

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Cum sa o iei cu platforma? Mi au luat talonul + amenda si am plecat cu ea pe roti, nu a zis ca nu mai pot merge cu ea pana nu iau talonul.

 

Pana la urma poți merge cu mașina fĂŁrĂŁ talon, in cel mai rĂŁu caz iei o amenda. Dar in principiu daca te opreste si ĂŽți cere actele si i arati amenda ca ti a luat fost luat talonul in ziua respectiva sau zilele respectiva nu o sa ti de a nimeni amenda.

Edited by WIN60
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Apropos de intrebarea tampita CSergiu : pentru evacuare si noxe nu se ia talonul si placutele. Doar talonul cu dovada de circulatie pentru 15 zile urmand sa faci ITP la RAR. Vei fi nevoit sa te prezinti cu o evacuare "omologata", la noxe si zgomot sa ai rezultatele date de producatorul masinii. DPF trebuie sa fie prezent optic in primul rand.

Talonul si placute se ridica pentru lipsa asigurare obligatorie, defectiuni la sistemul de franare, etc. : https://www.scoalarutiera.ro/curs-legislatie/codul-rutier/retinerea-certificatului-de-inmatriculare-sau-inregistrare. Asta am gasit prima data. Cand vi se ridica si placutele masina pleaca pe platforma !

Cauta sa te dai cu masina oarecum normal, "nu sari in ochi" si nu se va intampla nimic.

Drumuri bune sa ai si bucura-te de masina !

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Sa stapanesti sanatos masina arata foarte bine cu finalele alea.

 

Nu stiu cat de galagioasa e si cat de mult atrage atentia dar eu zic ca iti faci prea multe griji cu filtrele RAR, la cat de multe "cazane" circula pe drumurile noastre, cu faruri facute in garaj si nor de fum in spate crede ma ca e greu de crezut ca tocmai tu sa patesti ce e mai rau.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am facut si prima operatie DIY :D

 

Am desfacut controller-ul iDrive fiindca nu mergea butonul de meniu, fiind varsata cola pe el mai demult.

 

A fost destul de usor tot procesul: am desfacut consola centrala, am desurubat controllerul de pe connsola cu Torx T20 si l-am desfacut cu T8. Apoi am pus apa fierbinte intr-o oala si am pus butoanele + suportul de la butoane in ea ca sa se omogenizeze din nou zaharul vechi uscat, apoi am pus sub jet de apa, am uscat cu feonul si toate merg ca noi acum.

 

Daca vrea cineva sa faca aceeasi procedura (mie mi-a luat aproximativ 1h) aici aveti link catre instructiuni:

- desfacere consola centrala:

- desfacere controller iDrive: https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1192027

 

Legat de masina, am facut cu masina aproximativ 1000km pana acum, nici o problema momentan, deci cred ca am facut o alegere buna :D

Urmeaza luna asta revizie completa cu Ravenol VMP 5W-30 + filtre Bosch si verificat clapete admisie + lantul de sus de la distributie.

 

Pe viitor o sa urmeze si o reconditionare la turbina sau una noua. Nu prezinta nici un simptom cum ca ar avea probleme dar nu am un istoric al ei si vreau sa fie in regula preventiv, mai ales ca masina e Stage 1.

post-67375-0-67485500-1610443298_thumb.jpeg

Edited by CSergiu
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In altĂŁ ordine de idei, evacuarea mĂŁ enerveazĂŁ la drum lung, am fĂŁcut asearĂŁ un drum de aproximativ 200km și m-am decis cĂŁ o sĂŁ readuc tot sistemul de evacuare la stock. Deci daca are cineva un pont pt o evacuare de 330d dati-mi de știre :D
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Gata si revizia. Am mers pe Ravenol VMP 5W-30 si filtre Mann. Urmeaza peste doua saptamani un brake flush cu ceva DOT 5.1 dar nu-s decis inca exact ce brand de lichid de frana sa iau.

 

O sa primesc finala si intermediara ce au fost inainte pe masina de la vechiul proprietar si urmeaza sa imi fac programare sa scoata softul iar apoi o sa montez toata evacuarea originala inapoi pe masina.

 

Luna asta o sa dau comanda de interfata de CarPlay de la Andream iar luna viitoare o sa comand becuri OSRAM sau Philips fiindca am observat ca astea ce le am acum bat slabut.

 

In rest masina merge ceas, doar motorina si talpa ii trebuie :turned:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

N-am mai luat interfata si becuri fiindca am fost preocupat cu o achizitie imobiliara (lipsa $$$). Urmeaza ambele cred ca luna viitoare, pana atunci paine cu pateu :D

 

Dar am reusit sa iau astazi o pereche de Style 193 in stare super buna. Jantele cu care a venit masina din fabrica, conform Bimmer Work :D

 

In rest masina merge ok. O prima problema ar fi ca scapa ulei de servo pe la rezervor, va trebui sa il schimb.

 

Si am impresia cu unul din amortizoare e kaput, sau arcul e rupt, nu am apucat sa ma uit inca dar masina sta mai jos pe spate-stanga decat pe dreapta ¯\_(ツ)_/¯

Are si un comportament putin ciudat in sensul ca atunci cand trec peste o denivelare sau o groapa, dupa ce trec cu puntea spate parca se balanseaza stanga-dreapta si se simte putin instabila.

post-67375-0-61829900-1617382930_thumb.jpg

Edited by CSergiu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am pus rotile de vara. Masina si-a schimbat total dinamicitatea, sta mult mai bine pe curbe si parca e mai lipita de sosea, desi anvelopele nu mai au foarte mult profil. Sunt Bridgestone Potenza RE050A (runflat) 225/40 R18 pe fata si 255/35 R18 pe spate.

 

Si am inlocuit becurile de la angel eyes, erau niste leduri albe replici de "LUX Angel Eyes". Ma enerva ca nu se vedea decat cercul din interior... acum se vad ambele cercuri mai ok. Becurile le-am inlocuit cu Philips H8 12V 35W cu tenta galbuie, OEM.

 

Evacuarea m-am hotarat sa o mai las asa o perioada fiindca nu ma mai deranjeaza asa tare si ma satisface puterea in plus :D

post-67375-0-07549400-1618238575_thumb.jpg

post-67375-0-16301800-1618238580_thumb.jpg

Edited by CSergiu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am o problema serioasa cu masina si anume tramlining. Am citit toate thread-urile de aici legat de asta si si pe alte forumuri dar nu stiu cu ce sa incep. Pe langa efectul de tramlining, se mai si balangane stanga-dreapta de spate, dar nu ca si cum ar fi de la amortizoare ci ca si cum ar impinge-o cineva in dreapta si dupa in stanga, nu stiu cum sa explic :mellow:

 

Aseara cand veneam spre Cluj, pe portiunea intre Alba Iulia si Aiud unde e nasol drumul, intr-o depasire aproape ca nu m-am mai putut replia din cauza ca masina o lua in toate partile si imi tragea volanul din mana. Pe autostrada la fel, la imbinarile de la un pod aproape ca mi-a sarit de pe banda.

 

Eu m-am gandit asa:

1. Geometria.

2. Verificat caseta de directie.

3. Test amortizoare (masina are M Sport pe fata si niste Bilstein-uri pe spate).

4. Verificat flanse amortizoare si bucsarie in mai multe service-uri...

 

Alte idei? :frantics:

 

P.S. Presiunea e ok, e cea de pe stalpul masinii si a fost facuta acum cand am pus rotile de vara. Masina facea la fel si cu rotile de iarna dar fiind mai mici nu era asa accentuat.

Edited by CSergiu
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.