Jump to content

Bmw X1


GeorgianaIonescu83

Recommended Posts

Hello! Sunt noua pe forum si inca nu sunt proprietar de BMW dar intentionez sa achizitionez unul. Modelul dorit este X1, incepand cu anul 2016. Intrucat nu posed suma necesara pentru unul nou, tot studiez piata sh.

Am citit multe postari legate de problemele cu distributia, ce este drept pe motoarele N47. Sunt probleme cu distributia si la noile modele? Cum imi dau seama cand ar trebui sa o schimb? Am gasit masinute si cu 120000 km dar si cu 155000 km care au ceea ce imi doresc ca si optiuni. Credeti ca ar fi un lucru bun sa schimb si distributia, preventiv, ca sa nu mai am dureri de cap? Ce service-uri recomandati? Am citit si am vazut ca parerile sunt impartite in ceea ce priveste Service Scream (Tezparii), Bforce, Dormag. Am cerut o oferta pentru schimb ulei si filtre la Dormag si pretul de 1000 lei mi s-a parut rezonabil, mai ales ca aproape atat dadeam si eu la fosta mea masina, un Opel Antara. Va multumesc mult si va doresc o zi frumoasa!

Link to comment
Share on other sites

Hello! Sunt noua pe forum si inca nu sunt proprietar de BMW dar intentionez sa achizitionez unul. Modelul dorit este X1, incepand cu anul 2016. Intrucat nu posed suma necesara pentru unul nou, tot studiez piata sh.

Am citit multe postari legate de problemele cu distributia, ce este drept pe motoarele N47. Sunt probleme cu distributia si la noile modele? Cum imi dau seama cand ar trebui sa o schimb? Am gasit masinute si cu 120000 km dar si cu 155000 km care au ceea ce imi doresc ca si optiuni. Credeti ca ar fi un lucru bun sa schimb si distributia, preventiv, ca sa nu mai am dureri de cap? Ce service-uri recomandati? Am citit si am vazut ca parerile sunt impartite in ceea ce priveste Service Scream (Tezparii), Bforce, Dormag. Am cerut o oferta pentru schimb ulei si filtre la Dormag si pretul de 1000 lei mi s-a parut rezonabil, mai ales ca aproape atat dadeam si eu la fosta mea masina, un Opel Antara. Va multumesc mult si va doresc o zi frumoasa!

 

Salut,

Banuiesc ca find vorba despre x1 din 2016 te referi la modelul F48 si atunci poti sta linistit pentru ca problemele cu distributia au fost doar la motoarele N47.

Parerea mea e ca mai mari dureri de cap poti avea daca te apuci sa o schimbi, pentru ca nu este vorba de o distributie prea usor de schimbat si la ce "meseriasi" gasesti prin romania (inclusiv in reprezentata) cel mai bine o lasi cum a venit din fabrica, plus ca o distributie schimbata (la fel ca orice alta componenta de altfel) nu o sa tina niciodata la fel de mult ca cea din fabrica ( asta execeptand cazurile in care au fost defecte de proiectare ca la N47), iar daca masina are 120k-160k km distributia ar trebuii sa fie ca noua find pe lant.

Daca te refereai la un x1 e84 cu motor N47 atunci clar primul drum pe care il aveai de facut era la service sa schimbi distributia, dar altfel chiar nu isi are rostul dupa parerea mea ( si crede-ma ca eu sunt nebun cu schimbatul pieselor preventiv).

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Stai așa, ca nu atat de neagrĂŁ situatia cu distribuția sau schimbatul ei. Modelul pe care ĂŽl urmĂŁrești tu are motorizarea B47, dupĂŁ cum a zis și colegul mai sus, la care teoretic poți sta liniștita in privința Distribuției. Totusi dacĂŁ te uiți pe farcebook, pe paginile serviceurilor specializate pe astfel de operațiuni, sunt destule motoare B47 cĂŁrora li s-a schimbat distribuția, unde lanțul superior prezenta o oarecare alungire, normala sau nu, nu ma pronunt.

 

Costul schimbĂŁrii Distribuției e undeva pe la 3500 RON piese + manopera, la care mai adaugi costul unui schimb de ulei.

 

VĂŁd ca te uiți la masini in intervalul 120k-150k km. Intervalul e decent pentru viața masinii Per total, dar sa știi motorul, oricare ar fi codul lui, are niște garnituri care se coc in timp și care inevitabil duc la pierderi de ulei. Manopera sa schimbi toate garniturile alea nu e chiar cea mai ieftinĂŁ și deși nu ajungi la 3500 RON, ajungi sa constați ca dacĂŁ ar fi sa schimbi distribuția nu e tocmai sfârșitul lumii fiindcĂŁ operațiunea in sine ĂŽnglobeazĂŁ și alte operațiuni care devin obligatorii la un moment dat. Ăți zic asta doar in ideea in care ajungi sa iei decizia ca trebuie schimbatĂŁ distribuția, nu te ĂŽndemn acum sa o schimbi doar fiindcĂŁ pe lângĂŁ beneficiezi și de schimbarea unor garnituri.

 

Cat despre pregĂŁtirea mecanicilor, deși e adevĂŁrat ca mecanicii romani sunt uneori cam varza, exista și unii foarte buni. Personal am fost din Iasi pana in Bistrița ca sa schimb distribuția la Autobavaria service. Mașina merge impecabil, motorul se simte mai ĂŽnchegat, au lucrat foarte curat și nici nu ĂŽți dai seama ca a avut motorul dat jos.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult pentru sfaturi. Sa vad ce o sa gasesc, oricum revizia o fac pentru ca asa este normal, plus revizia la cutie. Pentru distributie o sa ma duc ca sa fac acel test la Cobalcescu. Mi-am facut bugetul astfel incat sa imi mai ramana banuti si pentru una alta de schimbat , plus Casco. Sper sa fie o alegere buna X1 pentru ca dupa luni de cautari, cand m-am urcat pentru prima data intr-unul , nu foarte accesorizat, m-am indragostit :), am uitat imediat de GLA SI Q3.
Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult pentru sfaturi. Sa vad ce o sa gasesc, oricum revizia o fac pentru ca asa este normal, plus revizia la cutie. Pentru distributie o sa ma duc ca sa fac acel test la Cobalcescu. Mi-am facut bugetul astfel incat sa imi mai ramana banuti si pentru una alta de schimbat , plus Casco. Sper sa fie o alegere buna X1 pentru ca dupa luni de cautari, cand m-am urcat pentru prima data intr-unul , nu foarte accesorizat, m-am indragostit :), am uitat imediat de GLA SI Q3.

 

La partea cu revizia cutiei sfatul meu este sa nu te arunci din prima sa o faci decat daca a mai fost realizata anterior desi sunt slabe slanse, fa-i obligatoriu revizia completa la motor,dar la cutie parerea mea este sa mai astepti si sa vezi dupa ceva timp cum se comporta ( o cutie care are nevoie de revizie incepe sa-ti dea semne cu ceva timp inainte ) iar daca cutia se comporta "exemplar" adica schimba la timp, nu smuceste , trage cum trebuie , nu are lag etc. mai bine prelungeste un pic perioada pana la revizie, iar daca te hotarasti sa ii faci schimbul iti recomand sa apelezi la service-uri specializate doar pe cutii de viteze care stiu exact cu ce se mananca o revizie corecta a cutiei (nu stiu exact daca sunt prea multe in tara, stiu doar ca in bucuresti e o firma care doar cu asta se ocupa undeva pe bulevardul preciziei si oamenii sunt super profi dar si pretul este un pic mai ridicat fata de un service "universal").

In rest ce sa zic, sa o stapanesti sanatoasa si fara probleme chiar daca nu ai achizitinat-o inca :smile:

.

Edited by aer
Link to comment
Share on other sites

Multumesc, pentru cutie ma gandeam sa ma duc la ZF Faur, daca masina are pana in 125 k km, iar daca are 150000 km m-as duce la Automatico, pentru un schimb complet, ei sunt cei de pe Preciziei. Am citit undeva ca intervalul de revizie recomandat pentru 8hp, ar fi 5 ani sau 125000 km, este corect? Multumesc

 

Salut,

Esti sigura ca masina are cutie ZF? Eu am un F48 din 2017, iar cutia este japoneza.

Cat despre schimbul uleiului la cutia ZF, daca nu ma insel producatorul recomanda sa se faca intre 80.000 si 120.000 km.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Esti sigura ca masina are cutie ZF? Eu am un F48 din 2017, iar cutia este japoneza.

Cat despre schimbul uleiului la cutia ZF, daca nu ma insel producatorul recomanda sa se faca intre 80.000 si 120.000 km.

Hello! Scuze de deranj. Imi poti spune cate ceva despre cutia Aisin? Am gasit masina, este un F48, 2016, sdrive, are 155000 km, 10000 facuti in Ro, restul in Belgia. Nu cred ca s-a mai facut o revizie la cutie. Din ce vad la Aisin este recomandat schimbul de ulei la 70000 km. Ce sa fac? Sa ii fac revizia, sa mai astept? Dumneavoastra ati facut vreo revizie? Daca da, la cati km? Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Asa cum s-a scris si mai sus, daca merge bine cutia, nu schimba uleiul. O sa dea semne cand are nevoie (probabil dupa 200k). la dealer o sa ti se spuna ca uleiul este "pe viata", am intrebat eu.

 

La fel si cu distributia, nu e nevoie sa o schimbi la niciuna din variantele de km prezentate de tine. Daca auzi vreun sunet metalic, atunci. Oricum nu cred ca vei gasi pe nimeni pe aici cu distributia schimbata la B47.

 

Asa ca tine pentru tine banii pentru ulei cutie si distributie (o sa salvezi binisor spre 1500e) si investeste intr-un X1 cu dotari cat mai bune, pentru confortul tau (obligatoriu leduri sau scaune sport, ca cele standard nu sunt cine stie ce; apoi pe mine ma ajuta mult si HUD, initial am zis ca e e o dotare asa nice to have si ca foarte bine ca era standard in pachet, insa acum nu mi-as mai lua masina fara HUD). Si eu unul as lua 2017, nu 2016 (s-au rezolvat problemele cu antibalansul de la motor - problema prezenta si pe Countryman -> bine nu e f costisitoare; insa cele cu schimbatorul in P care da rateuri este destul de costisitoare si s-a rezolvat incepand cu masinile produse in 2017; uite aici detalii: https://f48.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1598332&page=2)

Edited by Sylver1
Link to comment
Share on other sites

Asa cum s-a scris si mai sus, daca merge bine cutia, nu schimba uleiul. O sa dea semne cand are nevoie (probabil dupa 200k). la dealer o sa ti se spuna ca uleiul este "pe viata", am intrebat eu.

 

 

What ? Cum vine asta ?

Pai pe principiul asta as zice sa nu se mai schimbe nici uleiul din motor pana nu incepe sa dea "semne".

 

Uleiul daca il shimbi, ca orice fluid, il shimbi pentru o intretinere si mentenanta mai buna a ansamblului respectiv, nu ca un medicament cand deja e bolnav.

Link to comment
Share on other sites

Cum am zis, eu am intrebat la dealer si mi s-a spus ca nu e nevoie. Cand am intrebat si daca totusi as vrea cand ajung la 70 mii de km, ce costuri sunt, au cam dat din umeri, ca nu stiu exact ca imi vor spune data viitoare cand vin la revizie; ce am dedus (e o supozitie) e ca nu cred ca fac operatiunea asta prea frecvent sau poate chiar nu o fac deloc.

 

Insa raspunsul lor nu e unicat, si altora in alte tari li s-a spus la fel la dealer: https://f48.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1456117

 

Cutia de pe F48 e aceeasi cu cea de pe Volvo, TG-81SC. Acelasi raspuns il vom regasi si la Volvo, am verificat forumurile lorL ca nu exista niciun timeframe alocat pt schimb ulei, ca este lifetime.

 

De pe site-ul Volvo pt transmisia TG-81SC: https://www.volvocars.com/en-th/support/manuals/xc90-twin-engine/2015w46/specifications/fluids-and-lubricants/transmission-fluid----specifications

 

"The gearbox oil does not need to be changed under normal driving conditions."

 

Am dat acum vreo 2 luni si la Ravenol un email sa intreb, dar nu au raspuns.

Link to comment
Share on other sites

Cum am zis, eu am intrebat la dealer si mi s-a spus ca nu e nevoie. Cand am intrebat si daca totusi as vrea cand ajung la 70 mii de km, ce costuri sunt, au cam dat din umeri, ca nu stiu exact ca imi vor spune data viitoare cand vin la revizie; ce am dedus (e o supozitie) e ca nu cred ca fac operatiunea asta prea frecvent sau poate chiar nu o fac deloc.

 

Insa raspunsul lor nu e unicat, si altora in alte tari li s-a spus la fel la dealer: https://f48.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1456117

 

Cutia de pe F48 e aceeasi cu cea de pe Volvo, TG-81SC. Acelasi raspuns il vom regasi si la Volvo, am verificat forumurile lorL ca nu exista niciun timeframe alocat pt schimb ulei, ca este lifetime.

 

De pe site-ul Volvo pt transmisia TG-81SC: https://www.volvocars.com/en-th/support/manuals/xc90-twin-engine/2015w46/specifications/fluids-and-lubricants/transmission-fluid----specifications

 

"The gearbox oil does not need to be changed under normal driving conditions."

 

Am dat acum vreo 2 luni si la Ravenol un email sa intreb, dar nu au raspuns.

 

Sunt deja multe topicuri pe forum despre schimbul uleiului la cutiile de viteza automate.

Pe scurt:

Reprezentantele nu obisnuiesc sa schimbe uleiul pentru ca

1 in viziunea lor durata de viata a unei masini este intre 150-200k km (adica cam de cand incep sa le conduca multi compatrioti) si in situatia asta da, 99% din cutii rezista fara probleme

2 multi vin cu ele stricate, iar reprezentantele nu se leaga la cap cu asa ceva e clar in orice reprezentanta BMW ai merge, daca ai vreo problema la cutie, ea se schimba - nu se repara.

 

Ideea de baza este ca pentru o intretinere mai buna a masinii e bine sa faci schimbul de ulei la cutie.

Link to comment
Share on other sites

Sunt deja multe topicuri pe forum despre schimbul uleiului la cutiile de viteza automate.

Pe scurt:

Reprezentantele nu obisnuiesc sa schimbe uleiul pentru ca

1 in viziunea lor durata de viata a unei masini este intre 150-200k km (adica cam de cand incep sa le conduca multi compatrioti) si in situatia asta da, 99% din cutii rezista fara probleme

2 multi vin cu ele stricate, iar reprezentantele nu se leaga la cap cu asa ceva e clar in orice reprezentanta BMW ai merge, daca ai vreo problema la cutie, ea se schimba - nu se repara.

 

Ideea de baza este ca pentru o intretinere mai buna a masinii e bine sa faci schimbul de ulei la cutie.

[/quot

 

Multumesc mult. Sunt intr-o alta dilema :). Am sunat la Automatico si mi-au spus ca la aceasta cutie se face doar schimb de ulei , 1000 lei. Mi s-a parut ciudat ca nu au zis nimic de filtru. Am sunat la Revizie cutie cel din Crangasi unde mi s-a spus ca se schimba filtru + ulei, 2400 lei. Care varianta este corecta? Stiti vreun service bun, in Buc, unde sa fac aceasta operatiune? Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Ca posesor de F48 2D Xdrive cu 180k reali distribuția ar fi ultima ta problema,

Eu m-am confruntat cu:

Întreruperi in mers de la supapa egr gripată-rezolvat prin curățare după ce alta noua același producător ca originalul a cedat după doar 4.500km-

Electrovalva cooler egr

Motoras clapete galerie-aici eroarea încă persista deși l-am înlocuit și am curățat galeria,totul e impecabil-

Senzor oxigen după filtru particule-arsa rezistența de încălzire-

Brațe fata-zgomote doar la temperaturi scăzute in rest păreau ca noi-

Amortizoare spate obosite

Lampa hayon-face condens și se ard led-urile

Tampon motor-lăsat la maxim pe suport

Calculator motor-infiltrare apa, e o problema cunoscuta la F48, partea rea e ca te lasă in drum

Toate butoanele -frâna mâna,geamuri sau coborâre banchete, priza 12v precum și grilele ventilare sunt dintr-un plastic ordinar și crapă, se dezintegreaza mai ales clemele de prindere-

Cotiera scartaie daca te sprijini pe ea

Ca puncte forte:

Mică afara dar spațioasă inauntru

Garda sol suficienta pentru un oras cu gropi adanci si borduri inalte

Vizibilitate mare și manevrare ușoară

Spațiu imens depozitare sub podeaua portbagajului

Desi tracțiunea mutată mai mult pe fata fura din bucuria a ceea ce era BMW odată, face mașina mult mai sigura și in condiții de iarna e foarte stabilă și nu fuge spatele

Frânele sunt ca pt o mașina de +300cp chiar le-au nimerit aici

Farurile sunt pe led și lumineaza foarte bine

Cutia Aisin schimba rapid și e fâșneață, schimbătorul mecanic e puțin enervant doar primele 2 zile după care uiți de el

Consum decent

Ca întreținere, filtre Mahle care e cel mai scump producător sub original si ulei Motul X-clean+ costa aprox 500 lei+manopera de revizie separat

Legat de schimbul uleiului la cutia viteze, din experienta personala nu il voi schimba daca masina nu are peste 250k, nu cunosc istoricul sau cutia schimba prost.

Edited by bzk
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.