Jump to content

BMW 320d GT xDrive 2014


Caracal

Recommended Posts

Salutare si bine v-am gasit! :)

Deschid acest topic cu intentia de a-mi tine un jurnal al masinii.

 

Din data de 15.01.2021 sunt posesor de F34, an 2014, momentan cu ~164000 km la bord.

Masina a fost platita pe 22.12.2020 pe un site de licitatii din Germania. Nimeni nu a vazut-o pana cand a ajuns acasa :D

Pretul total (taxe, comision, transport) a fost de 14700 euro.

Ca si dotari, personal mi se pare ca sta destul de bine, fata de ce am mai vazut pe la noi, raportat la an/km/pret.

01CA Selection of COP-relevant vehicles

0205 Automatic transmission

0216 Hydro steering-servotronic

0230 Extra package, EU-speciifc

0249 Multifunction f steering wheel

0258 Tyres with runflat properties

02P5 BMW LA wheel, turbine styling 415

02XE Leather sports steering wheel

0320 Deleted, model lettering

0322 Comfort access

0402 Panorama glass roof

0420 Sun protection glazing

0423 Floor mats velours

0428 Warning triangle and first aid kit

0430 Interior/outside mirror with auto dip

0431 Interior mirror with automatic-dip

0459 Seat adjustment, electric, with memory

0488 Lumbar support, driver and passenger

0493 Storage compartment package

0494 Seat heating driver/passenger

04AE Armrest front, retractable

04DM Accent strips, pearl-effect chrome

04DZ Interieurleisten Pearl dunkel

0502 Headlight cleaning system

0508 Park Distance Control (PDC)

0520 Fog lights

0521 Rain sensor

0522 Xenon Light

0524 Adaptive Headlights

0534 Automatic air conditioning

0548 Kilometre speedo

0563 Light package

0575 Additional 12V sockets

05AC High-beam assistant

05AG Lane change warning

05DF Active cruise control+stop&go function

0609 Navigation system Professional

0610 Head-up display

0698 Area-Code 2 for DVD

06AC Intelligent emergency call

06AE Teleservices

06AK Connected Drive Services

06AM Real-Time Traffic Information

06AN Concierge Services

06AP Remote Services

06NR Apps

06NS Comfort telephony w/ enhanced Smartphone

06WA Instrument panel with extended scope

07S1 Modern Line

07VB Comfort Package

07VD Sicht Packet

07XP Navigation package Connected Drive

0801 National version Germany

0851 Language version German

0879 On-board literature, German

08KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km

08SM Car ident. number visible from outside

08TF Active pedestrian protection

08TH Road sign detection

A090 90 Ah AGM battery

LEDE Leather equipment

Fiind prima masina BMW, am stat pe forumuri si youtube pentru a invata sa fac eu lucruri la ea, iar pana acum am activat:

- transmisie sport (2TB)

- memorare ultima setare start/stop

- pozitii pe spate odata cu DRL (8TL)

- update harta NEXT 2021-1 (dupa ce am generat cod FSC permanent)

 

Dupa activarea SAT, am ramas cu o eroare de padele, desi in FEM_BODY am codat PADDLES_VERBAUT in nicht_aktiv pentru ca nu am padele. Tinand cont ca vreau sa schimb volanul, nu ma mai stresez din cauza asta.

Pe viitor, pe langa volan, as vrea sa schimb si navi din NBT in NBT EVO cu touch, schimbator SAT, cluster digital, trim clima LCI si vedem ce imi mai vine.

 

Ca si cheltuieli momentan doar jante + anvelope de iarna pe 17", 2400 de lei, masina venind cu 18" de vara si trebuia sa o aduc din Curtea de Arges in Bucuresti. Plus ca imi trebuiau jante pentru iarna.

 

Nu am apucat sa ii fac revizia, dar ultima este facuta in 03.03.2020, asa ca pana in martie nu ma grabesc.

As mai vrea sa ii fac si distributia, uleiul din cutia de viteze, cutiile de transfer si ce mai e consumabil la ea...

 

Atasez si cateva poze facute aiurea. Nu am avut o "sedinta foto" inca :))

post-99545-0-00567700-1611078082_thumb.jpg

post-99545-0-30762800-1611078086_thumb.jpg

post-99545-0-25359600-1611078090_thumb.jpg

post-99545-0-94402900-1611078182_thumb.jpg

post-99545-0-35499400-1611078323_thumb.jpg

post-99545-0-26474000-1611078331_thumb.jpg

post-99545-0-38848500-1611078461_thumb.jpg

Edited by Caracal
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Astazi s-a trecut RAR-ul si s-a luat pe rol la primarie. Urmeaza DRPCIV :)

 

Am zis ca, fiind prima revizie pe care o fac (ultima a fost facuta in DE pe 03.03.2020), sa o fac la reprezentanta, plus ca vreau si update la ultima versiune de i-level. Asa ca am sunat la Bavaria Militari, fiind cel mai aproape. Am cerut si un pret estimativ. 2250 de lei (!!!). Ulei si filtre.

Initial am crezut ca e vreo eroare, dar fata m-a asigurat ca nu este o eroare, ca se schimba TOATE filtrele (really?!). Filtrul de combustibil, microfiltrul...ca doar uleiul este 900 de lei, 400 si ceva microfiltrul, eheeeee, manopera, TVA...ba?!

Sunt eu nebun sau asta e pretul? Intreb pentru ca am citit pe diverse forumuri si grupuri de FB oameni care au facut cu ~800 de lei revizia la reprezentanta, iar altii ziceau ca e mult.

Edited by Caracal
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

E foarte mult, degeaba faci la reprezentanta ca nu-ti recuperezi la vanzare schimburile facute la vanzarea masinii. Putem sa o numim taxa de fraier pretul platit la reprezentanta , la un service normal iti face aceeasi lucrare. Nu e ca si cum ti-ar merge mai bine masina daca faci schimbul la reprezentanta fata de un service. Edited by ryoraul
Link to comment
Share on other sites

Am inteles, deci pretul este considerat normal, doar ca nu merita :)) Stiu ca nu recuperezi nimic la o revanzare, ma gandeam doar la update-ul de i-level sa-l fac la ei. Nu as face reviziile la reprezentanta (nu am o experienta anterioara placuta cu service-urile mari), doar la asta ma batea gandul, prin prisma i-level.

 

Anyway, am sunat si la Service Scream (Tezparii): "da mesaj pe numarul asta cu seria si ce doresti" :))) Astept sa vad, am inteles ca ar fi ok si ca pot face si update de i-level.

 

Dupa postare am vazut ca este o regula pe forum care schimba numele service-ului :)))))))) Suna promitator deja.

Edited by Caracal
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am primit si oferta de la service-ul respectiv. 1050 de lei cu filtre Mann si ulei original. Desi am calculat piesele pe autokarma la aproape 600 de lei, probabil o sa merg la ei. Imi fac si update-ul cu 350 de lei.

Pana la urma, e o revizie. Ce poate sa mearga prost? :D

 

Daca aveam redresor, ma bagam sa fac eu update-ul, am deja psdzdata 4.27.20 full.

Edited by Caracal
Link to comment
Share on other sites

Daca te referi cum am facut sa am RTTI, masina are deja dotarile necesare pentru asta. A trebuit "doar" sa cumpar subscriptia de pe contul facut pe connecteddrive de co.uk (dupa ce am facut upgrade la hartile NEXT 2021-1, ea avand 2013).

Posturile radio apar in cerc atunci cand selectezi posturile manual.

Link to comment
Share on other sites

Personal nu sunt de acord. Cam toate piesele AM pe care le-am folosit vreodata au avut oarece neconcordante fata de piesele OE.

 

Caz concret: am schimbat recent la VW prietenei un stop. Pe cel OE scria VW si HELLA, asa ca am luat HELLA aftermarket, fiindca n-a vrut sa dea banii pe OE. Vorba aia, "e acelasi producator", insa stopul AM e cu 2mm mai iesit in afara fata de cel vechi, original. Da, multi vor zice "lasa ca merge si-asa", si asa este, dar nu poti considera calitatile ca fiind comparatibile. Un stop vine la fix pe caroserie, iar altul e 2mm mai iesit in afara.

 

La fel si eu - am pus o data placute de frana aftermarket (TRW sau Jurid, nu mai retin, practic fix ce scria si pe placuta originala). Senzorul de placute nu se potrivea in prinderile originale, iar placutele erau simtitor mai proaste, asa ca dupa < 10k km le-am schimbat cu unele OE (am platit de 2 ori lucrarea, practic).

La filtre nu poti vedea clar diferenta, dar, personal, sunt convins ca exista una. Poate gresesc, poate nu, fiecare e liber sa puna ce vrea.

Personal am folosit doar OE consumabile si le schimb la 18-20k. Daca pui AM, la ~80% din cost, dar scurtezi inervalul de schimb iesi mai scump cu aftermarket.

Edited by LYM
  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

 

Personal am folosit doar OE consumabile si le schimb la 18-20k. Daca pui AM, la ~80% din cost, dar scurtezi inervalul de schimb iesi mai scump cu aftermarket.

Dar nici cum faci tu nu ai garantie ca e mai bine.

Adica, fac revizia la 10.000km cu filtre mann si ulei OE sau fac la 20.000 cu filtre OE.

 

Eu am mers la toate masinile cu filtre mann si ulei original....revizii la 10k km si nu am simtit vreo problema ( cu bmw-urile am trecut de 275.000km ).

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca te referi cum am facut sa am RTTI, masina are deja dotarile necesare pentru asta. A trebuit "doar" sa cumpar subscriptia de pe contul facut pe connecteddrive de co.uk (dupa ce am facut upgrade la hartile NEXT 2021-1, ea avand 2013).

Posturile radio apar in cerc atunci cand selectezi posturile manual.

 

Ce inseamna toate dotarile? Eu am NBT Evo ID4 si connected drive (nu mai e activat - a fost cat timp masina a fost in Olanda).Deci pot si eu sa-l activez de pe situl de mai jos?

Link to comment
Share on other sites

Dar nici cum faci tu nu ai garantie ca e mai bine.

Adica, fac revizia la 10.000km cu filtre mann si ulei OE sau fac la 20.000 cu filtre OE.

 

Eu am mers la toate masinile cu filtre mann si ulei original....revizii la 10k km si nu am simtit vreo problema ( cu bmw-urile am trecut de 275.000km ).

Am garantia ca pun exact ce a venit pe masina si nu voi avea surprize de nepotrivire sau diferente de calitate. La revizie n-am nicio emotie sa o fac la 20k; am prieteni daca le fac cand zice in bord, la 30k, si tot in romania au mers, iar masinile au peste 300k.

 

Eu asa gandesc, nu zic ca e bine sau nu, dar din ce-am mai vb cu oameni care lucreaza in domeniu, o piesa originala, chiar daca pare identica, e produsa la alte standarde de calitate fata de una aftermarket, mai ieftina, a aceluiasi producator.

 

Revenind la exemplul cu stopul HELLA, daca le-ai fi tinut pe ambele in mana ai fi vazut imediat diferenta de calitate dintre ele, chiar daca par ca sunt la fel. Ce-i drept, cel original era cu 70% mai scump decat cel aftermarket.

 

In fine, hai ca am poluat topicul omului :)

Edited by LYM
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Activat si RTTI. Cont ConnectedDrive pe uk.

270 lei / 1 an (49 lire)

 

IMG_0455.jpg

IMG_0456.jpg

 

Am facut si eu asta si la mine nu merge. Facut cont pe connected drive UK, inregistrat masina, platit pachetul RTTI (aparea ca masina mea e eligibila in fct de VIN), primit mail de confirmare de la BMW UK ca a fost activat si totusi RTTI nu functioneaza; intru pe harta RTTI si e toata gri in loc sa fie populata cu culori in fct de trafic. Nu-mi dau seama de ce nu functioneaza...

Link to comment
Share on other sites

Poate nu ai update la harti.

Altceva special nu am facut. Acelasi lucru ca si tine am facut.

Ai intrat in connecteddrive, options si ai dat update...ceva? Cred ca asa se face update-ul de servicii.

Nu am update la harti, intr-adevar; dar nu vad de ce ar conta. Nu am alte optuni, l-am butonat o ora.

Link to comment
Share on other sites

• Press ‘Menu’ button

• Click on ‘ConnectedDrive’

• Click ‘Options’ button (next to your iDrive controller)

• Scroll & select ‘Update BMW services’ click to update

 

Pai asta conteaza foarte mult. Incepand cu o anumita versiune de harti s-a bagat RTTI.

Edited by Caracal
Link to comment
Share on other sites

Bun, am facut si revizia la cei neagreati pe forum :D

1050 de lei filtre Mann si ulei original.

 

IMG_0584.jpg

 

Problema este ca am mai dat 350 de lei pentru update de I-Level la ultima versiune. Doar ca ultima versiune a lor este din 11.2017, eu stiind ca ultima este 11.2020.

Ma insel eu? Pentru ca as vrea sa ii sun pentru lamuriri.

 

IMG_0587.jpg

 

Masina a avut I-Level factory: F020-13-07-506. Pana sa ma duc la ei, avea I-Level actual: F020-16-03-501. Acum are I-Level actual: F020-17-11-540

Link to comment
Share on other sites

am mai dat 350 de lei pentru update de I-Level din 11.2017

Cred ca la reprezentanta era acelasi pret, sau chiar mai ieftin. Singura diferenta era ca-ti puneau ultimul iLevel, nu cel de acum 4 ani

 

De curiozitate, factura ti-au dat, sau tot un deviz de service, cum fac de obicei? :laugh:

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Asa e, nu mi-au dat factura :)) Si uite ca mi-am dat seama ca am uitat sa le cer :| Asta dupa ce mi s-a parut ciudat sms-ul in care imi cereau plata cash :))

 

O sa incerc sa dau de ei maine sa ma lamuresc. Acum vad ca nu raspunde nimeni la telefon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.