Jump to content

FRM module schimb baterie


Recommended Posts

Salutare!

Am un BMW X1 din 2010 la care am fost nevoit sa schimb bateria. Bateria a fost codata de cei de la service ramanand cu o eroare de Lighting System. La prima cheie m-am trezit cu toate sistemele de iluminat picate(semnalizare, faza lunga, senzori parcare etc). Am ramas doar cu faza scurta pornita non-stop.

 

Mi s-a spus ca nu e problema de la ei, desi eroarea a aparut fix dupa ce au schimbat bateria. Mi-a recomandat sa resoftez/schimb FRMul pentru ca sunt problematice si se pot strica la o simpla diagnoza sau schimb de baterie.

 

E ceva ce ar fi putut gresi ei la montare care sa duca la eroarea asta? Daca nu, ma puteti indruma spre cineva din Bucuresti care repara?

 

 

Multumesc :)

Link to comment
Share on other sites

Pare ca saraciile astea sunt sensibile la glume de genul asta. As zice ca nu i-a placut testerul . La mine si-a revenit dupa o noapte de somn . poti incerca deconectarea bornei pentru cateva minute desi nu stiu daca nu o zapaceste si mai rau. Alte turoriale pe net recomandau dracii de genul scos bateria si atins borna plus de borna minus :)

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/184638-x1-23d-e84/page__st__40

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

 

...

E ceva ce ar fi putut gresi ei la montare care sa duca la eroarea asta? Daca nu, ma puteti indruma spre cineva din Bucuresti care repara?

...

 

Nu, e vorba de ghinionul celui la care se intampla (daca nu li se intampla lor, cel mai probabil ti se intampla tie a doua zi cand descuiai masina) si de amanarea schimbarii bateriei (la timp)

Link to comment
Share on other sites

Salutare!

Am avut si eu luna trecuta aceeasi eroare la modulul FRM (BMW X1 - 2014).

Eroarea mi-a aparut strict din vina mea pentru ca am facut o interogare full cu ISTA (mai facusem si in trecut...). Am gasit in Bucuresti pe cineva care mi-a rescris EEPROM-ul modulului pentru 200 lei. Cand am ajuns la el m-a intrebat din start daca am facut diagnoza cu ISTA sau daca am probleme / schimbat bateria. Se pare ca acest modul este mai sensibil la diagnoza sau la fluctuatii de tensiune.

Ca si recomandare, mi-a zis ca atunci cand schimb bateria este bine sa conectez o alta baterie tampon la bornele din zona motorului astfel incat masina sa ramana mereu alimentata.

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

...Se pare ca acest modul este mai sensibil la diagnoza sau la fluctuatii de tensiune.

 

Modulul are (pe langa altele) o memorie emulata a carei integritate se deterioreaza in timp, una din cauzele care accelereaza procesul e folosirea bateriilor pe moarte timp indelungat; la fiecare RESET procesorul isi verifica integritatea memoriei emulate, daca valoarea e sub un anumit prag, se "sinucide" stergandu-si memoria emulata si astfel modulul devine inutilizabil. Ista da reset procesorului la interogarea modulului, de asta sunt atatea cazuri de FRM picat la diagnoza, la fel la schimbarea bateriei, codare, programare, trezirea masinii din sleep...dar diagnoza nu este in sine o cauza...moartea modulului e doar un efect, modulul era deja aproape mort...cum ziceam...chestiune de noroc la cine se intampla

Ca si recomandare, mi-a zis ca atunci cand schimb bateria este bine sa conectez o alta baterie tampon la bornele din zona motorului astfel incat masina sa ramana mereu alimentata.

In felul asta poti doar amana putin inevitabilul...

Edited by zeronoo
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Interesant, la mine totusi masina pierdea comunicatia cu VTG - tot FRMul sa fie de vina? Cele 2 cazuri au fost fix cand a fost ISTA pusa pe masina odata ceva reset senzor ploaie , a doua oara schimbare baterie plus codare baterie. Concluzia mea a fost:

- ISTA ma rog cel putin cea piratata nu este buna

- Bateria o voi schimba cu baterie tampon/redresor

BMW nou nu mai iau in veci , prea multa electronica senzori, batai de cap :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Acum mai am alte 2 masini - E30 si o Vitara din 99 diesel fara module sau mai stiu eu ce , ce nu imi place mie la noile modele BMW e ca pe langa "problemele clasice" intalnite la mai toate masinile - suspensie sau una alta pe la motor, mai trebuie sa fiu atent si la partea de software,module,codari si alte nebunii, recunosc ca nu stiu cum e la alte marci posibil sa fie la fel nu contest.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Intreb si eu, pentru cei cu FRM-uri brick-uite, a-ti folosit ISTA cu ICOM sau doar cu cablu?

 

Fara sa va simtiti ofensati, spuneti daca folositi doar cablu, sau vreun alt adaptor, sa stie si altii cel mai probabil de ce pica FRMul.

 

Eu am inteles de la altii mai destepti ca, sa faci coding prin cablu e un risc major. Si daca nu ma insel si ISTA fara ICOM esti cam tot acolo pe zona de risc..

 

Sper sa nu mi-o luati in nume de rau. Incerc si eu sa aflu cat mai multe de la altii, preventiv..

 

Eu am o baterie pe jumatate descarcata.. ba chiar cateodata se descarca ca nu se mai aprind becuri in bord.. De incarcat, alternatorul incarca.. ca restul zilei porneste..

Weekendul daca nu o pornesc risc sa no mai ia..

Am deconectat de multe (multe zeci de) ori si borna de minus preventiv..

E drept ca am FRM1 asa ca probabil e mai fiabil ca pana acum nu m-a lasat..

Diagnoza o fac cu ISTA+ICOM..

Nici o problema pe vechitura mea, fata de FRM..

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 2/15/2021 at 10:20 PM, gelu22 said:

Salutare!

Am avut si eu luna trecuta aceeasi eroare la modulul FRM (BMW X1 - 2014).

Eroarea mi-a aparut strict din vina mea pentru ca am facut o interogare full cu ISTA (mai facusem si in trecut...).

Salutare din nou!

Am reusit iarasi "sa-l sinucid" 😴 (diagnoza full cu ISTA, motor pornit). Nu ma asteptam sa ajunga asa repede la acel prag de sinucidere... in fine, prostia se plateste.

A fost resuscitat ca si in trecut, doar ca de data aceasta nu si-a pastrat corect configuratia. Am sesizat ca butoanele de la clima, radio, volan, etc sunt la o intesitate mica (nu se poate regla din meniu) si nu imi functioneaza proiectoarele.

Sper sa o rezolv prin codarea corecta a modulul FRM.

Ma puteti ajuta cu un sfat, astfel incat sa nu il mai "sinucid" o data atunci cand il codez?

Multumesc!

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, gelu22 said:

Salutare din nou!

Am reusit iarasi "sa-l sinucid" 😴 (diagnoza full cu ISTA, motor pornit). Nu ma asteptam sa ajunga asa repede la acel prag de sinucidere... in fine, prostia se plateste.

A fost resuscitat ca si in trecut, doar ca de data aceasta nu si-a pastrat corect configuratia. Am sesizat ca butoanele de la clima, radio, volan, etc sunt la o intesitate mica (nu se poate regla din meniu) si nu imi functioneaza proiectoarele.

Sper sa o rezolv prin codarea corecta a modulul FRM.

Ma puteti ajuta cu un sfat, astfel incat sa nu il mai "sinucid" o data atunci cand il codez?

Multumesc!

Salut,

ce interfata folosesti pentru diagnoza? Construieste sau achizitioneaza un charger de cel putin 30A pentru a evita sa ai motorul pornit in timp ce faci diagnoza, in afara de cazul cand ISTA cere acest lucru. 

Spor.

Link to comment
Share on other sites

Folosesc o interfata precum cea din poza atasata mai jos. 
Dupa incidentul de anul trecut stiam si mi-am propus sa nu mai accesez FRM-ul, insa am fost nevoit sa fac o scanare full intrucat nu am reusit sa accesez toate functiile 🤷‍♂️ (test presiune DPF, actionare pompa motorina la schimbarea filtrului, etc) fara aceasta scanare. 
Am posibilitatea sa conectez un charger de 30A, atunci cand fac codarea. 

E053C991-0D51-44EF-8A9A-ECF4B427F052.jpeg

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

On 2/16/2021 at 9:34 AM, alex230ro said:

Interesant, la mine totusi masina pierdea comunicatia cu VTG - tot FRMul sa fie de vina? Cele 2 cazuri au fost fix cand a fost ISTA pusa pe masina odata ceva reset senzor ploaie , a doua oara schimbare baterie plus codare baterie. Concluzia mea a fost:

- ISTA ma rog cel putin cea piratata nu este buna

- Bateria o voi schimba cu baterie tampon/redresor

BMW nou nu mai iau in veci , prea multa electronica senzori, batai de cap :)

A crapat intre timp si la mine FRM-ul ma rog aici a fost cuplata si cu alte probleme electrice dar pare ca factorul principal a fost deconectarea bateriei .Deci mare grija la deconectarea bateriei , cum ziceam la mine a fost un caz mai special cred ca a fost deconectata bateria aia de 10 20 de ori in decursul a 2-3 saptamani.

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, gelu22 said:

Am posibilitatea sa conectez un charger de 30A, atunci cand fac codarea. 

E053C991-0D51-44EF-8A9A-ECF4B427F052.jpeg

Eu nu as folosi petarda aia de interfata la codare.

Faceti codare la modele mai noi?

Cel putin o clona chinezeasca dedicata ICOM NEXT!

..fie iti plce sa te joci cu focul, sau vrei sa inveti sa recodezi singur FRM-uri..

Alimentator serios e doar prima parte a procesului codarii..

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, bimmer90f30 said:

Eu nu as folosi petarda aia de interfata la codare.

Faceti codare la modele mai noi?

Cel putin o clona chinezeasca dedicata ICOM NEXT!

..fie iti plce sa te joci cu focul, sau vrei sa inveti sa recodezi singur FRM-uri..

Alimentator serios e doar prima parte a procesului codarii..

Exact, acea interfata este o petarda, daca vrei sa mergi pe genul acesta K plus Can macar ia ceva de calitate, de la BimmerGeeks de exemplu.

Pana la urma trebuie sa intelegem ca aceste masini sunt pline de electronica sensibila la variatii de tensiune si curent plus ca toate interventiile gen schimbare filtre de combustibil sau module trebuie sustinute prin procedee software de aerisire si codare fara de care exista riscul de a defecta alte subansamble.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, gelu22 said:

Nu inteleg ce vrei sa spui prin codare la modele mai noi? 
Nu vreau sa invat sa recodez FRM-uri, ma limitez doar la masina mea…

Modele ar fi orice model care nu are FRM 1.

Adica de prin 2005-2006. FRM1 este cel mai rezistent la fluctuatii de tensiune, si alte nebunii.. tehnologice.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.