Jump to content

Mi am luat BMW


scrissti123

Recommended Posts

Salutare, sunt nou pe forum tocmai am implinit primii 1000km cu primul BMW X3 din 2017, F25 xdrive 20d albastru cu trapa si hud :)

Sunt foarte incantat de el, trage super fain prin oras, la drum intins poate era si mai fain un 3L... urmatorul

Masina am cumparato din germania de la un parc care mi a spus ca a fost masina de leasing 3 ani intretinuta doar la reprezentanta si scoasa la vanzare apoi. Ei au cumparato si apoi au scoso si ei la vanzare pt mine. Cu 110.000 km am luato eu, ultima revizie in service la 96.500 in april '20. cauciucurile noi noutze dot 0420 discuri si placute fata noi noute. In bord imi afiseaza uleiu peste 14.000km iar placute fata peste 90.000 km

Deci mie masina imi pare intro stare f buna, e ca noua noutza, totul impecabil.

Dar ce vreau sa va intreb, nu sunt prea cunoscator de bmw si motoare am tot vazut discutii mai vechi de schimbat distributia ca trebe ca nu trebe ca N47 nu mai e cu probleme. Omul de la reprezentanta cu care am facut drive test mi-a zis ca distributia e pe viata si nu tre schimbata. Dar nu sunt sigur daca se referea la G01 sau la F25, desi acelasi N47 e in ambele...

Ce imi recomandati sa fac? Nu stiu ce schimburi trebuie facute la revizii, daca ma puteti ajuta un pic sa nu ma las complet pe mana service-urilor ca au si ei interesele lor.

 

Ah si inca o intrebare, doar butonul de cruise control de cauciuc se poate schimba?

 

Merci mult!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

daca masina este 2017, nu ar avea cum sa aiba motor N47, fa o decodare dupa VIN si vezi exact ce motor ai

pt motoarele B47, exista service-uri care recomanda "schimbarea preventiva" a distributiei, din motive doar de ei stiute (sau ca ne iau de prosti, cu bani de aruncat), ideea e simpla, daca nu face zgomot, nu are rost sa umbli la ea

Link to comment
Share on other sites

daca masina este 2017, nu ar avea cum sa aiba motor N47, fa o decodare dupa VIN si vezi exact ce motor ai

pt motoarele B47, exista service-uri care recomanda "schimbarea preventiva" a distributiei, din motive doar de ei stiute (sau ca ne iau de prosti, cu bani de aruncat), ideea e simpla, daca nu face zgomot, nu are rost sa umbli la ea

 

Ai dreptate, e B47, chiar acum am vazut ĂŽn certificatul de comformitate. V-am zis ca sunt ĂŽncepĂŁtor, eu ĂŽnțelesem cĂŁ B47 e ĂŁla vechi cu probleme de distribuție si N47 e ĂŁla nou, si am presupus cĂŁ eu am ĂŁsta mai nou.

Am ĂŽnțeles cu distribuția, mulțumesc mult, o las ĂŽn pace.

Cu uleiul cum recomandați, cum zice producĂŁtorul 30k sau 2 ani sau mai repede?

Unde gĂŁsesc sĂŁ cumpĂŁr butoanele de la cruise control?

 

Scuze de greșelile de ortografie, scriam de pe telefon din pat :)

Link to comment
Share on other sites

Fa revizia la 15 000 de km sau o data pe an ca sa te tina mult si bine motorul. 30 000 de km sau revizie la 2 ani sunt pentru drumuri de autostrada

Ăntradevar eu nu o sĂŁ o conduc pe autostrĂŁzi ca ĂŽn Germania ci mai mult oras, dar senzorul ĂŁlĂŁ de calitatea uleiului nu o sa detecteze asta și o sa ĂŽmĂŽ zicĂŁ sa fac schimbul mai repede?

Link to comment
Share on other sites

ba da, la o utilizare de zi cu zi, mixt urban si extra, senzorul scade pe la aprox 25k km, +/-, fata de 30k teoretic, oricum si 25k e mult

asa cum a zis si @six in line, ideal ar fi, daca vrei asa ai grija de motor, pe la 10-12k (max 15k) km, sau un an, sa schimbi uleiul si filtrele

Edited by mariusmsd
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de ce senzor de calitate stii tu, dar ce face el e altceva. Masina contorizeaza numarul de porniri/opriri, ceea ce inseamna ca urban mai scade din aia 30000 km, cum ti-a zis colegul mai sus.

 

Dar in Ro, la ce drumuri avem noi, regim mixt, sau preponderent urban, eu as schimba la max. 13000, mai ales daca nu faci multi km, aia vine o data pe an, si asta este.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de ce senzor de calitate stii tu, dar ce face el e altceva. Masina contorizeaza numarul de porniri/opriri, ceea ce inseamna ca urban mai scade din aia 30000 km, cum ti-a zis colegul mai sus.

 

Dar in Ro, la ce drumuri avem noi, regim mixt, sau preponderent urban, eu as schimba la max. 13000, mai ales daca nu faci multi km, aia vine o data pe an, si asta este.

 

Eu am citit ca senzorul de ulei OZS masoara nivelul, temperatura si calitatea. Dar nu sunt expert poate am inteles gresit.

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=317579

Link to comment
Share on other sites

Fii sigur ca prea multa incredere nu poti sa ai in el, in ceea ce priveste "masurarea" calitatii. Poti chiar sa faci un experiment, sa schimbi uleiul si sa nu resestezi nimic, sa vezi daca "stie" ca e mai calitativ uleiul nou. Plus ca producatorii de uleiuri folosesc aditivi diferiti; conform fisei de mai sus, ar trebui sa aiba sens doar cu uleiul original BMW (alt mar al discordiei, la cat de mult ulei contrafacut intra in tara):

 

De pe forumurile de afara:

 

Its primary function is to measure the level and temperature of the oil in the engine.

 

It also (supposedly) looks at the conductance of the oil and determines the condition of the oil to determine the OCI. Realistically, the OCI is more a function of how much fuel has run through the engine than any other variable.

 

If you run to, say, 80% of the way to an oil change per the sensor, change the oil, and don't tell the sensor you've changed it, the sensor won't move the call for an oil change much, if at all. In my experience, I don't think its "oil life" function is worth a rat's backside.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

A facut cineva experimentul de mai sus (cu schimbarea uleiului fara resetarea intervalului de service) sau e doar o supozitie rostogolita pe forumurile BMW?...eu nu am gasit.

 

Altfel, mie mi se pare ca citeste si alti parametri (nu musai ai uleiului)... spre exemplu turatia si viteza. Mi s-a parut ca intervalul scade mai mult dupa drumuri externe mai in forja, decat dupa cateva zile de mers prin oras cu evident mai multe opriri dar turatii si viteze modeste. E doar o impresie, nu am verificat atent...

 

Oricum, BMW o tine pe a lui..."pana in 30.000 km sau 2 ani", daca vrei mai repede platesti :( ... am Service Inclusive

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

A facut cineva experimentul de mai sus (cu schimbarea uleiului fara resetarea intervalului de service) sau e doar o supozitie rostogolita pe forumurile BMW?...eu nu am gasit.

Da, eu !

La fiecare 10k il schimb.

Apoi la 30k merg la ei pt istoric.

Dupa schimb intervalul ramane la fel si continua sa scada la fel.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Inseamna ca "citeste" si calculeaza dupa alti parametri.

 

Turatii, cantitate de combustibil injectat/consumat, numar de opriri/porniri.

 

Pot spune ca eu am schimbat uleiul doar in baza a ceea ce spune "senzorul".

 

Ultimul schimb il facusem pe 8 februarie 2020 si ala fusese al 3-lea, niciodata nereusind sa ating 23.000km.

 

In martie anul trecut a venit pandemia si de atunci aproape ca nu am mai fost la birou, deci am eliminat 20km de mers urban pe zi.

Practic, in 11 luni, as fi facut 4500km pt birou, realitatea fiind ca am facut maxim 1000 pt a merge la birou.

Am mai fost si intr-un concediu in afara tarii unde am facut 4000km, cei 3000 facuti in exteriorul tarii fiind ff linistiti.

 

Rezultatul este ca acum "senzorul" mi-a indicat aprox 25.000km cu acest schimb de ulei.

 

Cu siguranta se iau in calcul niste parametri care duc spre un rezultat realist. Evident, a schimba uleiul mai des nu poate face decat bine.

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

cred ca citisem pe aici pe forum, parerea unui coleg, care spunea ca e posibil sa tina cont si de numarul de ore de functionare al motorului, ceea ce are sens

cu siguranta timpul ramas pana la schimb e calculat cu o formula destul de complexa care tine cont de mai multe variabile, ce e destul de sigur, parerea mea, gradul de uzura real al uleiului nu are o pondere prea mare, pare ceva mai degraba predefinit sa scada constant pana spre termenul de 2 ani

Link to comment
Share on other sites

cred ca citisem pe aici pe forum, parerea unui coleg, care spunea ca e posibil sa tina cont si de numarul de ore de functionare al motorului, ceea ce are sens

cu siguranta timpul ramas pana la schimb e calculat cu o formula destul de complexa care tine cont de mai multe variabile, ce e destul de sigur, parerea mea, gradul de uzura real al uleiului nu are o pondere prea mare, pare ceva mai degraba predefinit sa scada constant pana spre termenul de 2 ani

 

Bine, dar pana la urma uzura uleiului este data tocmai de stilul de exploatare a masinii si implicit de acesti parametri, deci undeva este o corelare. Cert este ca nu avem un senzor care analizeaza fizic uleiul ci un soft care estimeaza gradul de uzura :(

 

Nu stiu cat voi tine masina, dar dupa ce se incheie Service Inclusive voi face schimbul de ulei la cca 15.000 (tot cam atat este si rulajul anual)

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt de parere ca uleiurile in ziua de azi sunt mult mai performante fata de acum 15 ani cand intervalul reviziei era la 15.000km.

De asemenea, multumita tehnologiei actuale, ceea ce se afla in blocul motor si este uns de ulei, este facut cu o precizie mai mare.

Ok, motoarele per ansamblu acum sunt mai putin fiabile, insa din cauza accesoriilor si complexitatii a ceea ce are un motor in afara blocului motor.

Dar eu rar am auzit de segmenti, cuzineti, pistoane, arbore cotit care sa cedeze.

Sau cedeaza insa la nesimtitii care efectiv batjocoresc madina care oricum are peste 300.000km.

 

Cea mai omorarata masina de care am auzit vreodata este un Mercedes Sprinter care a facut in 5 ani aprox 250.000 iar proprietarul cand este masina goala merge mereu cu viteza maxima a masinii(160kmh) sau merge cu viteza maxima cu care el poate stapani masina aia daca drumul nu e autostrada.

Cand accelereaza, mereu accelereaza cu pedala la fund, fara absolut nicio exceptie.

Cand se intoarce din Germania incarcat, mereu pune peste dublul capacitatii constructive a masinii.

Ca sa poata cara aceasta incarcatura, mereu pedala la fund si turatie cat cuprinde.

El sustine ca peste 70% din km, masina aia i-a mers cu acceleratia in podea.

Au cedat toate la masina aia si toate relationate cu incarcatura dubla. Ce este in blocul motor, functioneaza ceas. Uleiul il schimba la 20k-25k km.

A reconditionat turbina de 2 ori, lucru de inteles de altfel.

 

Fiind si el un pretentios, ca noi toti de altfel, si-a comandat alt Sprinter cu motor V6. A vrut si el "dotari minime" si probabil Sprinterul lui de marfa este unul dintre cele mai scumpe vandute de Mercedes vreodata: 72k pret de lista, din care optionale 33k.

 

Repet, este f bine a se schimba uleiul la un autoturism la 10-15k, insa nu cred ca se castiga ceva concret cu acest fapt, ci doar o liniste la nivel psihic.

Edited by edit
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Edit.. țin sa te contrazic, sunt teste pe YouTube (chiar in romana) cu 3-4-5 tipuri de ulei, efectiv se folosește un angrenaj care sa imite piesele dintr un motor ca si forta + frecare. DupĂŁ un ulei cu 10-15k km uzura e mai pronunțatĂŁ cu 60-80% efectiv pe piesele de metal unde s a produs frecarea. Nu ĂŽnseamnĂŁ ca asa apare uzura si in motorul unei mașini, dar clar ĂŽți aratĂŁ ca ĂŽși pierde mult din proprietĂŁți dupĂŁ 15k km.

 

Las un video mai jos ( sunt sute sau mii, inclusiv in englezĂŁ)

 

nu are treaba si nu se face reclama la o marca anume de ulei, gândește te ca la orice alt ulei, aia a avut omul disponibil pentru test.

 

O mașina care e avut schimburi doar la 10k e total diferita la interior cu aceeași mașina la care s a schimbat la 30k sub orice comparație, chit ca o compari pa 100.000 km sau 500.000 km. Internele motorului sunt foarte diferite ĂŽntre cele 2 mașini.

Edited by WIN60
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cert este ca nu avem un senzor care analizeaza fizic uleiul ci un soft care estimeaza gradul de uzura :(

Ba au pus un senzor.

E descris in atasamentul din postarea din link:

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/162470-problema-rupere-lant-distributie-motoare-n47-20d/page__view__findpost__p__2535483

OZS sensor:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=317579

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

@Win, nu contest absolut deloc si chiar nu ma asteptam la rezultate atat de diferite la testarea unui ulei nou si unul uzat.

 

Totusi, sunt putine autoturisme care necesita a sta pe sosele peste 300k km. La cate masini care nu au fost abuzate ai auzit de motoare rupte?

Eu sunt ferm convins ca daca pastram seria 5 pana la 300k si faceam schimbul de ulei potrivit "senzorului", ultima mea grija dpdv fiabiliatate era ceea ce se afla in blocul motor.

 

Ceea ce s-ar putea sa contest la testul pus de tine este faptul ca e posibil ca intervalul de service la golful6 1.6tdi sa fie la 15.000km si poate acel motor uzeaza uleiul mai repede. Poate si uleiul destinat acelei motorizari este pt o utilizare de max 15.000km si de acolo rezultatul asa de prost la 15.000km, uleiul fiind de fapt la capatul vietii pt care a fost fabricat.

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Octavia 3 1.6 tdi cu interval de service flexibil (2 ani sau 30.000 km), revizii in reprezentanta cu uleiul lor, turbina bubuita la 135.000 km.

Pompa apa moarta la 130.000 km ( in cartea service se specifica schimbul kit-ului de distributie la 180.000 km).

 

Nu o fi bmw, dar intervalele astea de service marite sunt doar pt eficientizarea costurilor pt masini de maxim 4 ani si 120.000 de km.

 

Ps: Masina nu a fost abuzata.

PS2: Ambreiaj schimbat la 132.000 de km. Sa mai zic ca oricum subansamblele sunt din ce in ce mai firave? Mai combinam si cu intervale de service mari si uite asa punem cruce pe masini.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.