Jump to content

E60 525d - masina a luat-o pe ulei


Recommended Posts

Salutare!

 

Sunt posesor al unui BMW E60 525d din 2004, iar recent am intampinat o problema cu care mecanicul meu nu m-a putut ajuta: masina a luat-o pe ulei. Motorul s-a turat si a iesit mult fum alb.

 

Initial, mi-a spus ca 99% este din cauza turbinei. Am demontat-o, am dus-o la verificat si s-a constatat ca turbo-ul nu are niciun fel de defect.

In acel moment, mecanicul meu mi-a zis ca nu stie exact care ar putea fi cauza. Mi-a recomandat schimbarea filtrului epurator si pe langa asta, a descoperit faptul ca pe la pompa vacuum se pierdea ulei.

 

Credeti ca este posibil sa aiba legatura pierderile de ulei de la pompa vacuum cu faptul ca masina a luat-o pe ulei?

Daca nu este de la turbina si nici de la pompa vacuum, ce altceva ar trebui verificat?

 

Eventual imi puteti recomanda un service BMW din Timisoara?

 

Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Poti sa dai mai multe detalii "a luat-o pe ulei":

- Cat timp a stat turata?

- A mai ramas ulei in baia de ulei?

- turbina a fost verificata cu presiune de ulei de minim 3bari?

 

Atunci cand masina o ia pe ulei, ajunge ulei in camera de ardere. In majoritatea cazurilor de vina este turbina care pierde ulei pe la ax spre admie aer, astfel ajungand uleiul in camera de ardere.

Un alt caz ar fii filtrul epurator, mai ales daca este unul modificat pentru a recupera uleiul intr-un recipient care trebuie golit periodic. Daca nu se face operatia de golire, acesta se umple si uleiul ajunge in admisie, pe traseul de admisie inaintea intratii in turbina.

Un alt caz, destul de rar intalnit, este fisurarea chiulasei intre circuitul de ulei si camera de ardere. fiind doar la un piston, de obicei nu se tureaza singur motorul dar apare fumul albastrui.

 

Culoarea fumului este foarte importanta.

Am inteles ca in cazul tau a fost un fum alb - asta duce catre motorina nearsa - un injector ramas blocat pe deschis, arunca motorina in capul pistoanelor (nu o mai pulverizeaza) creeand fenomenul de supraturare cu fum albicios pentru o perioada f scurta de timp cu mult fum alb.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

 

Un alt caz ar fii filtrul epurator, mai ales daca este unul modificat pentru a recupera uleiul intr-un recipient care trebuie golit periodic. Daca nu se face operatia de golire, acesta se umple si uleiul ajunge in admisie, pe traseul de admisie inaintea intratii in turbina.

 

 

Culoarea fumului este foarte importanta.

 

Cum arata rezervorul acela in care se aduna uleiul sa il verific si eu..?

Sau e vorba de ceva modificare pe care nu a facut-o constructorul ci proprietarul?

Ar fi interesant de vazut cum arata asa rezervor.

 

Eu stiu ca exista doua modele de filtre de epurare. Unul vortex si unul cu pasla..

 

De final, eu inclin sa cred ca turbina e cea care a facut fumul alb.

 

(El a ramas fara ulei in motor nu fara motorina...

Motorina daca iesea nearsa pe la piston.. nu se transforma in fum alb ci fum negru, ca asa e la diesel cand se arde motorina nearsa...)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu mai degraba inclin sa cred ca sunt segmentii de ungere de pe pistoane. Este deja o masina destul de veche, forjata. Cine stie cati km reali o avea, cati proprietari o fii avand pana in prezent, etc. Nu stiu de M57 cum este, dar M47-le cu patru cilindrii este recunoscut in general ca mananca uleiul, cauza principala dupa ce elimini turbina si filtrul epurator ramanand segmentii de ungere de pe pistoane.
Link to comment
Share on other sites

1614595849[/url]' post='2537762']

Salutare!

 

Sunt posesor al unui BMW E60 525d din 2004, iar recent am intampinat o problema cu care mecanicul meu nu m-a putut ajuta: masina a luat-o pe ulei. Motorul s-a turat si a iesit mult fum alb.

 

Initial, mi-a spus ca 99% este din cauza turbinei. Am demontat-o, am dus-o la verificat si s-a constatat ca turbo-ul nu are niciun fel de defect.

In acel moment, mecanicul meu mi-a zis ca nu stie exact care ar putea fi cauza. Mi-a recomandat schimbarea filtrului epurator si pe langa asta, a descoperit faptul ca pe la pompa vacuum se pierdea ulei.

 

Credeti ca este posibil sa aiba legatura pierderile de ulei de la pompa vacuum cu faptul ca masina a luat-o pe ulei?

Daca nu este de la turbina si nici de la pompa vacuum, ce altceva ar trebui verificat?

 

Eventual imi puteti recomanda un service BMW din Timisoara?

 

Multumesc anticipat!

 

 

 

post-98935-0-73215500-1615266408_thumb.jpeg

 

 

 

 

 

Axul din mijloc are 2 simeringuri . La tine s a stricat ala din stanga,si a aruncat tot uleiul in intercooler si admisie.Mecanicul ala e un dobitoc,turbina trebuie reconditionata.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.