Jump to content

Achizitionare f31


MarianCT

Recommended Posts

Pentru mine cele mai bune sunt masinile noi, am avut dacia, nissan, acum un opel, pe care in inlocuiesc saptamana viitoare, au avut garantie toate, in jur de 100.000 km le vand (cat mai au garantie si ceva cota), imi asum costul, vad ce gasesc in bugetul meu, si apa , paie si bataie, ma doare pe mine undeva ca la masinile alea nu se schimba filtrul de aer, sau ca cine stie ce o sa se intample, stiu sigur ca eu nu am probleme, restul nu ma intereseaza.Iar eu nu sunt caz singular, toata lumea face asa, nu stau sa imi pierd banii si timpul pe fiare, sunt doar niste mijloace de transport si atat.

 

Daca dorim lipsa problemelor tehnice, fiabilitate, atunci cea mai buna masina e cea noua, daca dorim sa luam o masina dotata la 20% din pretul de lista, atunci cea mai buna e cea cu 200k km....

 

 

 

Exact ce spuneam mai sus cu cateva postari. Asta e modelul, pentru cine isi permite.

 

Legat de achizitie, eu sunt de parere ca cea mai buna masina e cea de 1-2 ani vechime si 50-60% din pretul initial, cu 30-40k km si inca 1-2 ani de garantie. Asta, fireste, in afara cazului in care e masina de firma :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ok cu ce se sustine prin ultimile posturi,

 

dar !

 

 

cati de aici au un BMW cumparat cu 0 km ?

 

(de curiozitate)

Nu am luat nou, exceptand E30-urile care le-am luat dupa niste ani ,am facut alegeri gresite - E46-ele luat in 2008 cu 7 ani vechime la 60k km dar 11.000 eur sau ceva de genul dat in 2019 cu 1500 eur bagat inca cateva mii eur in timp. X1 luat la aprox 90k km in 2019 cu 8 ani vechime 14.000 sau 15.000 eur parca a fost dat anul asta in familie la pret " special" 8000 eur asta a fost mai cuminte a halit max 2000 eur .Cum am mai zis alt BMW nu cred ca mai iau :) poate sa iau E46-ele inapoi .

Edited by alex230ro
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Asta inseamna mai mult ca sigur revizii facute la 30k km

Ce e rau in a face reviziile la cat recomanda producatorul? Stiu pe cineva care si le-a facut la 30k km la un E60 (cand ii zicea in bord), timp de 250k+ km facuti doar in ro (in total masina s-a vandut cand avea aproape 400k) si n-a sughitat nimic la motor, ba din contra, mai avea si DPF-ul original, functional.

Edited by LYM
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

E prea mult lym, sunt atâtea teste in care ĂŽți aratĂŁ ca orice ulei dupĂŁ 15k are undeva la 40-60% din proprietĂŁțile inițiale, ĂŽți aratĂŁ chiar si uzura dintre frecarea a 2 piese, exact constituita pe baza unui motor care merge cu uleiul respectiv.

 

E posibil sa mearga si 700k fĂŁrĂŁ sa crape motorul, dar daca ĂŽl desfaci pe ala care le a fĂŁcut la 30k si pe ala care le a fĂŁcut la 15k, o sa vezi uzura dubla.

Link to comment
Share on other sites

3,4 ani cât le țin ei,nu e nici o problema sa schimbi uleiul la 30k,sunt specificațiile producĂŁtorului,de fapt.

 

La 200k,normal ca nu mai ce sa I faci,ca e rupta.Decat sa speri ca schimbi la 10k uleiul sa te mai tina vreo 2 ani maxim.

Edited by SDC
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Orice masina vine din Germania are schimbul facut cand zice bordul. In primul rand aia nu dau banii aiurea asa ca noi, pe schimburi la 1/3 din cat zice producatorul, in al doilea rand n-ar mai cumpara bmw daca ar recomanda revizie la 10k km, mai ales companiile care iau masini pt firma.

 

Cu toate astea, e plin la noi de masini de la juma' de milion de km in sus, iar proprietarii acum le tin in puf, cu schimburi la 5k km si cu gandul ca inca se tin bine pt 160k cat arata in bord :))

 

Nu vrea sa fiu ipocrit, nici eu nu schimb la 30k, dar nici la 10k, come on :)

 

Ca sa fiu totusi ontopic, la 220k o masina mi se pare la sfarsit de viata. Nu neaparat din cauza motorului, cat din cauza anexelor - DPF, turbina, injectoare, amortizoare, bucse, flanse ... la km aia se va strica periodic cate ceva la ea. Acum, daca se vrea sa fie intretinuta cu piese aftermarket ieftine, cu consecintele de rigoare, poate te tii la cheltuieli, insa daca mergi pe piese originale pt reparatii te va ruina rapid.

Edited by LYM
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ce e rau in a face reviziile la cat recomanda producatorul? Stiu pe cineva care si le-a facut la 30k km la un E60 (cand ii zicea in bord), timp de 250k+ km facuti doar in ro (in total masina s-a vandut cand avea aproape 400k) si n-a sughitat nimic la motor, ba din contra, mai avea si DPF-ul original, functional.

 

Am scris in alt topic (aici) de ce mi se pare o idee proasta, daca vrei sa tii masina mai mult timp.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare!

 

Eu zic ca cei de la Bavaria se vor uita la tot ceea ce este necesar. Nu strica totusi sa pui accent pe "verificare totala". M-as uita foarte atent la turbina, la incarcarea filtrului de particule, la eventualele erori motor/cutie.

Daca pot verifica si valorile pe injectoare, e excelent.

N-as pune un mare accent pe bucsi, placute, discuri. Daca sunt bune ai noroc, daca nu e normal sa le schimbi, iei o masina cu 220.000 km.

 

Ca o paranteza, nu inteleg indignarea baiatului de mai sus care este puternic consternat de faptul ca masina a parcurs aprox 50.000 de km pe an. Masinile sunt fabricate pentru a merge. Nu le face niciun rau faptul ca se deplaseaza atata timp cat sunt servisate corect. KM conteaza, dar nu vad o problema faptul ca s-a mers atat cu ea.

Sa te miri ca s-a mers mult cu un diesel, e ca si cum te-ai mira ca te doare capul cand dai cu el de pereti. De asta iei diesel, sa mergi cu el cat de mult poti, sa-si merite pretul de achizitie. Asta este parerea mea.

 

Mult succes!

 

Multumesc in primul rand pentru parere.

Am platit 750 de lei si au verificat tot, inclusiv turbina, filtru de particule, injectoare, EGR, etc. Toate in parametrii. Am primit si toate intrarile in service(16 la numar) si ce s-a verificat si inlocuit.

Link to comment
Share on other sites

 

Legat de achizitie, eu sunt de parere ca cea mai buna masina e cea de 1-2 ani vechime si 50-60% din pretul initial, cu 30-40k km si inca 1-2 ani de garantie. Asta, fireste, in afara cazului in care e masina de firma :)

 

Pt ultima fraza faci referire probabil la marcile de volum.

Sau la masinile premium care au apartinut unor demnitari.

Ca cine munceste si are de la munca o asa masina dupa ce si-a ros coatele, tine la ea ca si cum ar fi a lui. Ba chiar baga bani in ea si mai multi decat daca ar fi fost a lui, ca nu ii da de la el.

Edited by edit
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Cred ca se refera la cele in leasing operational din vest (alea de regula au 3 ani si cam sub 100.000 km). Nu conteaza premium sau nu, chiar si asa as zice ca e cam cel mai bun moment pt un deal de genul.

Daca a fost ceva pana in 100.000 s-a facut pe garantie, recall-uri etc, prea multe necunoscute nu prea mai au cum sa fie.

Link to comment
Share on other sites

Pt ultima fraza faci referire probabil la marcile de volum.

 

 

Nu, nu, ma refeream la 'cea mai buna masina', in sensul ca masina de firma e cea mai buna masina de fapt. Mergi cu ea, nu platesti mentenanta, reparatii, combustibil :). Eventual ti-o si comanzi cu optiunile pe care le vrei, noua.

 

 

Daca a fost ceva pana in 100.000 s-a facut pe garantie, recall-uri etc, prea multe necunoscute nu prea mai au cum sa fie.

 

Da, asa consider si eu. Cele mai multe bube (fie ca au fost defecte de fabricatie, chestii care au picat sau recall-uri) se cam rezolva de primul proprietar pana atunci. Iar masina nu se uzeaza in km aia prea mult ca sa trebuiasca sa bagi bani in ea imediat ce o cumperi. In plus, devalorizarea mare de 'masina noua' a fost suportata deja de primul proprietar. Ca flotele nu platesc de fapt pret de lista ci mult mai mic, asta e alta discutie :)

 

Eu asa am luat ambele bmw-uri: primul cu 13k km dupa un an jumate, al doilea cu 39k dupa doi ani jumate.

Edited by mgi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1615288553[/url]' post='2538249']

ok cu ce se sustine prin ultimile posturi,

 

dar !

 

 

cati de aici au un BMW cumparat cu 0 km ?

 

(de curiozitate)

 

-e46 touring,2005-2019 ( foarte buna masina) am vandut o la 265k

 

-e90 2006-2010 doar revizii,cauciucuri si placute frana am dat o la 90k

 

-x3. 2010-2015. Mare greseala,cauciucuri,frane,fulie vibrochen am dat o la 87k

 

F10 2016- Roti iarna,revizii,urmeaza frane,are cam 60k,asta nu se va vinde,m am saturat de fiare.

 

Mai am un f20 din 2016, nu am luat o noua,din 2019 are si asta acum 60k,avea 30k.,roti iarna,frane,revizii

 

Toate cu motor 2l diesel.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

As prefera oricand o masina cu 220k km de undeva din Vest, tinuta in garaj, revizii exact la termen, etc.

decat una din RO cu 100k km sau chiar mai putin, tinuta in fata blocului(!), diesel din RO, praf, drumuri, intretinere "lasa ca merge si asa"...

 

Stai ca eu citeam raspunsuri pe tema asta si acum am vazut ca Risti mi se adreseaza.

 

Gresit nenicule.

 

Pt ca ala din vest nu e sarac si flamand ca mine si ca tine.

 

Hai sa iti spun: eu dupa ce am comandat g30-ul, 3 luni nu am mai putut dormi. Si nu am mai putut dormi inca o luna dupa livrare, de drag.

Instruiam lumea sa nu se urce la mine in masina cu blugi inchisi la culoare, ii instruiam sa nu bata cu picioarele cand urca si coboara, aveam grija cand puneam bagajele si le scoteam sa nu zgarii plasticul de jos de la baza portbagajului, din zona incuietorii.

M-am certat cu astia de la bavaria pe diverse teme, am inlocuit piese desi mai mergea si asa.

Si asa face aproape fiecare roman care are o masina noua, indiferent de marca.

 

Asa cum spunea si EugenB, tu crezi ca e vreun vestic care bibileste masina stiind ca o tine 3-4 ani si apoi o da la flamanzi?

Pt ala masina e ca telecomanda de la tv pe care o scapi pe jos si stii ca sigur mai merge apoi, e un consumabil, nu e o realizare de o viata asa cum este in cazul nostru, al romanilor, inclusiv al meu.

 

Probabil intretinerea defectuoasa pe care o mentionezi face referire la faptul ca am schimbat uleiul la 23k, asa cum a cerut "senzorul". Dar tu crezi ca vreun neamt schimba mai des uleiul ca stie ca iei tu masina la 200k km si trebuie sa te tina si pe tine si sa te lauzi la prieteni ca ai bmw cu trapa?!

Uite, eu am schimbat filtrul de aer si de motorina la fiecare revizie, desi bmw spune ca trebuie la fiecare a doua revizie. Crezi ca ii pasa cuiva in vest sa schimbe consumabile mai des pt tine? Consumabilul unui consumabil nu este important decat pt romanul caruia ii place sa se amageasca.

Masina tinuta in garaj in vest?! Probabil doar milionarii.

 

Asa cum spunea Eugen, sta careva in vest care pe parcursul unei vieti schimba 10 masini noi sa se incalzeasca motorul inainte sa dea blana cand el face naveta de peste 100km zilnic? Sau sta careva cateva secunde dupa ce porneste motorul ca sa ajunga uleiul peste tot inainte sa plece de pe loc?

Sau se cearta careva cu dealerul local sa intre in atelierul mecanic sa se uite cu ochii lui sub masina sa vada daca totul e in regula?!

 

Masinile in vest functioneasa dupa pachetele minime de revizii prescrise de producator si garantat sunt destule aspecte prin care sunt mai omorate de proprietar decat cele din Romania.

Doar aspectele care sunt relationate de grija statului sunt mai in regula si anume articulatiile.

 

Ti s-a urcat vreodata vreun vestic la tine in masina sau ai mers vreodata cu unul la el in tara cu masina lui ca sa stii cum se comporta cu consumabilele precum masinile?!

Mi s-au urcat cel putin 15 vestici in masina si am mers cu cel putin alti 15 in masinile lor la ei in tara.

Nu pt ca ei nu ar avea educatie si bun simt. Dar pentru ei bunurile de folosinta scurta precum sunt pantofii si masinile nu sunt importante si ala pe care m-am suparat ca a luat valiza din porbagaj precum o iei de pe banda de la aeroport, mereu ma va considera ridicol. Asta ca sa mentionez doar o intamplare, pt ca altfel as mai umple 3 pagini

Edited by edit
  • Like 8
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

 

Asa cum spunea si EugenB, tu crezi ca e vreun vestic care bibileste masina stiind ca o tine 3-4 ani...sa se incalzeasca motorul inainte sa dea blana cand el face naveta de peste 100km zilnic? Sau sta careva cateva secunde dupa ce porneste motorul ca sa ajunga uleiul peste tot inainte sa plece de pe loc?

Va povestesc si eu ce am vazut, desi la inceput mi a fost greu sa inteleg.

Colegii mei, unu’cu e46 320ci, altul X5 3.0 d e53, altul (atentie)golf7 GTI nou si Touareg nou 3.0 d nou.

Toti merg asa cu masina:

Iarna -5 sau +5 grade

Pornit motor, bagat viteza 1 accelerat mmmmmmmmmmh pana la vreo 2.500 -3.000 apoi a doua etc

Firma unde lucram are iesire la 500 m pe Autobahn.

Nici nu se uita la masini, nu conteaza ca e e46/2003 sau golf GTI/2020.

Bine, nici la borduri nu incetinesc, merg normal (bordurile au la intrare undeva la 3-4 cm ).

In schimb cand plec eu, bai nene 😊😊😊

Pornesc motorul, las ralantiul sa revina, apoi schimb la maxim 2.000 pana ajunge la jumate si tot asa.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am mers cu un danez.

Manager mare si plin de sine, pe la 40 de ani tipul. Ne-a chemat la firma la care era angajat sa ne umileasca pe toti din Europa, conferinta anuala fiind organizata la ei.

Era acum vreo 5 ani, 535d, f10, 5000 ture non stop din prima.

Sa vezi cum trantea intr-un lemn cu niste Loubutin. Ca de acolo mi-au venit anterior exemplele de bunuri consumabile

Edited by edit
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Am ĂŽnțeles totul acum Edit. Deci mașinile din Ro. conduse de români sunt cele mai ĂŽngrijite, și alea din Vest/Germania sunt cele mai de cĂŁcat/tĂŁvĂŁlite.

Al dracu cĂŁ lumea tot din Germania cautĂŁ,când mașinile bune sunt chiar la noi acasĂŁ.

Observ cĂŁ ai un obicei ĂŽn a generaliza orice, pe baza exemplului tĂŁu și al unor vestici de s-au urcat ĂŽn mașina ta.

AdevĂŁrul e cĂŁ or fi vestici care tĂŁvĂŁlesc mașini, așa cum existĂŁ vestici care ĂŽngrijesc mașinile. Apoi, dai exemplu tĂŁu de român sĂŁrac stresat cĂŁ a comandat g30, când nici mĂŁcar nu e a ta.

Deci dupĂŁ logica ta și generalizarea vis-a-vis de vestici, și eu generalizez spunând cĂŁ sigur ți-ai bĂŁtut joc de ea, știind cĂŁ vine alta nouĂŁ de la firmĂŁ,nu?e corect?nu,tu ești excepția..

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

Cristian, tocmai ca eu am incercat sa contrazic prin exemple concrete o idee generala impamantenita cu scop de placebo la unii, iar la alti cumparatori de sh din prostie, precum ca la masinile de afara e totul ca la carte.

Eu nu am generalizat.

 

Doar am exemplificat ca pachetul de intretinere recomandat de producator cat si masina in sine sunt gandite pt primul proprietar.

 

Si cred, nu doar prin exemplul propriu, ca ai sanse mari deseori sa cumperi masina mai buna in romania de la primul proprietar decat de afara.

 

Nu pot fi facut responsabil pt capacitatea de intelegere a cititorului.

Si da, am mai spus deseori ca sunt un simplu sofer.

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Va povestesc si eu ce am vazut, desi la inceput mi a fost greu sa inteleg

Toti merg asa cu masina:...

Revin cu o comple©tare caci nu mai pot edita.

 

Masinile astea cand te uiti la ele, iti sar in ochi doua lucruri.

Au discuri/ cauciucuri mereu noi si botul masinii arata impecabil (emblema de capota noua cumva, capota nu are urme de pietricele, farurile nu sunt sablate, bara fata e tipla fara urme de nimic) desi masinile au 15 chiar 17 ani, vorbesc de e46 si e53.

Oare de ce ?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de unde s-a inoculat ideea ca vesticii ar detine ceva. Ei nu detin, majoritatea persoanelor fizice (si mai ales juridice), cu masini noi, au masina in leasing operational, adica chirie.

 

Normal ca nu prea stau sa le bibileasca, si au grija doar reviziile sa fie la timp, plinul facut si da-i bataie (unii chiar au navete lungi de facut si masina tre sa munceasca pt ei, nu invers).

 

Conceptul de chirie e f raspandit in vest, si tocmai de aceea ei isi traiesc viata, nu stau sa adune fiare ca noi. Si astfel economia germaniei merge, se schimba parcul auto la X ani, se dau comenzi de masini noi, la fel si taxiurile samd.

 

Chiar si romanii au adoptat in vest un stil asemanator de viata, insa putin altfel, ca na, romanul tre sa detina. Iau masini iesite din operational, si fac credite pe 10-20000...si iau masina SH, dar cu tot istoricul verificat samd. De fapt, nu e asemanator ca ei fac tot ce ar fi facut si in Ro :))))

Dar ideea e ca stiu vreo 4-5 romani care si-au cumparat auto cu credit, masini de cativa ani cu km intre 60-100000.

 

Dar creditele acolo au dobanzi f f bune si merita per total mai mult decat chiria.

Link to comment
Share on other sites

I-ai crescut valoarea masinii cu asta :laugh:

 

Nu imi fac sperante sa o vand pe forum tinand cont ca am anuntat de cateva luni ca e disponibila si nu e nimeni interesat.

 

Eu nu am masina tinuta in garaj, cu pachet M, intretinuta si condusa ca in Germania si cu 200k km cum le place antevorbitorilor si pasionatilor marcii.

Postarile mele oricum sunt consecvente cu ce gandesc, indiferent ca place ori nu si daca astept sa am avantaje materiale de vreun fel pe un forum, inseamna ca am ajuns rau.

 

Pimp, total de acord cu tine.

 

Ingineru, de acord. La mine partea frontala e mancata de la cat jeg a luat masina in bot.

Sapt trecuta am deschis dosar casco pt ca eventualul pretentios sa aiba ragaz de 18 luni sa vopseasca capota, bara oglinzi si sa schimbe parbrizul, daca pofteste.

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.