Jump to content

BMW E36 316i Coupe M Sport


FPK

Recommended Posts

Salut, am achizitionat astazi un BMW E36 316i Coupe M Sport. Probabil multa lume ar fi preferat minim un 320i, dar mie mi-a atras atentia faptul ca era la un pret bun, niste dotari bunicele si motorul chiar suna bine si mergea bine. Din pacate, motorul si dotarile (care mai mult sunt pe hartie, majoritatea fiind lipsa sau cleme rupte etc) sunt singurele aspecte pozitive.

Masina a fost prost intretinuta, are o multime de improvizari nasoale, dar asta nu m-a oprit sa achizitionez autoturismul si sa-l salvez. Alt aspect important este faptul ca nu exista rugina deloc sub masina, singurele puncte de rugina sunt pe usa soferului.

Aici va las dotarile masinii, pe urma voi enumera ceea ce trebuie schimbat/reparat.

Production Plant: Regensburg, Germany

Production Date 1998-01-26

214 Automatic Stability Control+traction

243 Airbag For Front Passenger

260 Side Airbag Driver/frt Passenger

269 Lt/aly Wheels Radial Styling

410 Window Lifts, Electric At Front

423 Floor Mats, Velour

428 Warning Triangle

441 Smokers Package

465 Through-load System

481 Sport Seats F Driver/front Passenger

498 Headrests In Rear, Mechanic. Adjustable

510 Headlight Beam-throw Contr. F Low Beam

520 Foglights

534 Automatic Air Conditioning

548 Speedometer With Kilometer Reading

668 Radio Bmw Reverse Rds

704 M Sport Suspension

710 M Leather Steering Wheel

715 M Aerodynamics Package

719 Sports Edition

775 Individual Roof-lining Anthracite

785 White Direction Indicator Lights

801 Germany Version

818 Main Battery Switch

863 Europe/dealer Directory

879 German / On-board Documentation

915 No Outer Skin Protection

mrUzkOd.png

p7HHiSQ.png

WO3K2XW.png

3SQBB8r.png

 

Masina nu are bara M, are cea stock, clar a fost atinsa/lovita si schimbata.

Scaunele nu imi par cele Sport, sunt cabluri pe sub scaune, motiv care m-a dus cu gandul ca au fost schimbate sau vandute cele Sport si instalate cele actuale.

Sunt multe de reparat/schimbat: directie/suspensie/filtre/ulei/garnituri/placute/discuri/furtune/antigelul.. sunt doar cele de mentanta, nu vreau sa aduc in discutie mizeria din interior si exterior. Totusi, voi posta orice update aici. O voi salva cumva :)

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Interesanta masina, pe hartie, in rest o sa ai nevoie de timp si bani ca sa o aduci pe linia de fabrica(de piesele necesare si rare nu mai discutam).

Masina este destul de cocalar style, dar macar este bine ca nu are rugina pe elementele de caroserie.

Exemplarul tau nu are nici bara fata si nici bara spate de M paket, iar scaunele fata sunt de pe e36 non facelift ceva an 93-94.

 

Iti urez multa bafta ;)

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Interesanta masina, pe hartie, in rest o sa ai nevoie de timp si bani ca sa o aduci pe linia de fabrica(de piesele necesare si rare nu mai discutam).

Masina este destul de cocalar style, dar macar este bine ca nu are rugina pe elementele de caroserie.

Exemplarul tau nu are nici bara fata si nici bara spate de M paket, iar scaunele fata sunt de pe e36 non facelift ceva an 93-94.

 

Iti urez multa bafta ;)

Apreciez comentariul tau. Iti multumesc pentru informatii, personal nu am stiut. Clar voi investi niste bani in ea, chiar am prins drag de ea!

Imi dau seama ca cineva si-a batut joc de ea, dar acum zic eu ca a ajuns pe maini bune :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Apreciez comentariul tau. Iti multumesc pentru informatii, personal nu am stiut. Clar voi investi niste bani in ea, chiar am prins drag de ea!

Imi dau seama ca cineva si-a batut joc de ea, dar acum zic eu ca a ajuns pe maini bune :)

Am vrut sa o cumpĂŁr eu dar era prea departe ... miĂâ˘to ðŸâÂðŸÂðŸâÂðŸÂÂť

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

UPDATES:

 

- Am înmatriculat mașina, din păcate fostul proprietar avea probleme cu fiscalul, așa că am fost nevoit să aștept undeva la 2-3 săptămâni până să-și plătească ceva impozit și să se elibereze fiscalul.

- Numerele de înmatriculare alese sunt: AR 07 FPK

- Am schimbat filtrele (combustibil,ulei,habitaclu,aer) împreună cu bujiile(BOSCH), termostatul (MAHLE) și antigelul (G11 albastru + apă distilata).

 

PROBLEME APĂRUTE:

 

- Pierd antigel pe undeva, am o bănuială că pompa de apă este dusă. Fac câțiva kilometrii, apoi verific bușonul și nu mai este aproape deloc antigel.

- Când se încălzește motorul, se aude un fâsâit undeva în spate pe partea cu bujiile.

- Pompa servo este dusă, scoate un sunet urât când virez volanul

- Multe alte probleme le voi posta pe viitor.

 

CE URMEAZA:

 

- Schimbat pompa de apa

- Schimbat placute + discuri

- Schimbat senzor placute

- Schimbat furtune etrier

- Reparatie kit etrieri fata-spate

- Revopsiti etrierii argintiu

LNGlY0K.jpg

Edited by Di Angelis
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

 

 

PROBLEME APĂRUTE:

 

- Pierd antigel pe undeva, am o bĂŁnuialĂŁ cĂŁ pompa de apĂŁ este dusĂŁ. Fac câțiva kilometrii, apoi verific bușonul și nu mai este aproape deloc antigel.

 

 

daca tin bine minte M43b16 are un "T" sau "Y" (furtun ) de apa , pe undeva prin spatele motorului...verifica-l si pe ala.

are etrieri pe spate ? nu tamburi ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

daca tin bine minte M43b16 are un "T" sau "Y" (furtun ) de apa , pe undeva prin spatele motorului...verifica-l si pe ala.

are etrieri pe spate ? nu tamburi ?

Multumesc mult de sfat, voi verifica atunci si acel furtun!

Varianta ce am achizitionat-o eu este cu etrieri pe spate, poate are vreo legatura cu faptul ca este M Sport de fabrica, sau poate anul o avantajeaza... (1998).

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

xF1KJN5.jpg

 

Am inceput sa dau jos bara fata, farurile, grilele si acea parte superioara a barei fațĂŁ.

Ăntre timp am comandat multe clipsuri, șuruburi și multe elemente pentru E36, cum ar fi :

Bara fata M3 style

Grile fațĂŁ originale BMW OEM chrome

Proiectoare M3 noi

Faruri cu lupĂŁ DEPO, noi

Scaune sport din piele, cel de pe partea soferului are o rupturĂŁ care o voi repara, cel de pe partea stanga este intr-o stare bunĂŁ.

 

 

YrqKR0b.png

Am comandat manșon nou BMW OEM, la cutia de viteze.

Am pus ca nucã schimbator ceva aftermarket În 6 viteze pânã voi comanda alta in 5 viteze. :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vin cu un update major, zic eu:

 

Mașina a stat până acum 3 zile când am dus-o în service. Am schimbat următoarele:

 

MOTOR:

- Curele accesorii

- Rola intinzator

- Rola ghidare

- Pompa de apa

- Garnitura capac culbutori

- Connector Y din spatele motorului

- Semering palier față

- Filtre

- Bujii

- Ulei MOTUL 5W40

- Ulei ATF Servo

- Antigel G11 Albastru

 

DIRECTIE:

- Brate față stanga-dreapta

- Bucse bara stabilizatoare

- Bielete stanga-dreapta

- Cap bara stanga-dreapta

- Burdufe caseta directie

- Rulmenti axa spate

 

FRANE:

- Discuri perforate/ventilate ATE fata-spate

- Placute ATE fata-spate

- Tabla protectie discuri spate

- Saboti frana de mana spate

- Schimbat uleiul de frana LIQUI MOLY TEC 1200

 

 

Bineinteles, dupa ce am bagat niste banuti in ea.. a aparut o problema care nu-mi dau seama daca este electrica sau mecanica. Masina pornea fara probleme, in timp ce statea pe elevator s-a terminat bateria pentru ca am lasat portbagajul deschis iar cel mai sigur un bec a ramas aprins. Am reincarcat bateria, iar acum pun contactul, se aprind luminitele in bord, porneste displayul de la clima, iar cand vreau sa pornesc masina... nimic! Ciudat pentru ca aud releul de la electromotor cum invarte cand pun contactul. Am mai miscat electromotorul, nimic. Am incercat sa o pornim daca o impingem, nimic. Poate v-ati mai lovit careva de problema asta.

 

qW9CJ19.jpg

P.S : poza este facuta cand am dus masina la service.

Edited by Di Angelis
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

UPDATE!

 

Azi-dimineață a fost un electrician să vadă BMW-ul și să încercăm să găsim o rezolvare. S-au verificat cablurile de masă, sunt în regulă. S-a verificat și electromotorul, s-a pus cablu pe direct de la bateria la electromotor iar motorul învârte dar nu pornește. S-a încercat pornirea motorului din releul din torpedou dar la fel, motorul învârte dar nu pornește.

 

Electricianul a plecat, m-a sfătuit să caut pe cineva care se ocupă mai mult cu electronica pentru că nu este o problema de la electromotor, ci este ceva mai complicat de atât. După niște studii amănunțite, am aflat că BMW E36 are acel EWS (Immobiliser), au un cip în cheie iar ironic vorbind, cheia mea n-are cip, este doar lama. Sunt sigur că maroneii care au deținut cu mult înainte mașina(pentru ca fostul proprietar îmi jură că așa o cumparat și el mașina), au făcut EWS Delete sau au pus ceva adaptor care să poată porni mașina fără cip, le-a mers... până mi s-a terminat mie bateria. De aici începe nebunia, pentru că în momentul în care bateria s-a consumat, ambele uși, portbagajul și capota au fost deschise, iar pentru a reseta EWS Immobiliser, trebuie să deschizi toate ușile, portbagajul, capota și să scoți bateria iar apoi să aștepți 10 minute și s-o pui înapoi.... la mine bateria s-a consumat direct, iar de aici deduc că acel modul s-a resetat iar cumva EWS Delete/OFF a fost automat anulat.

 

Așa că urmează să ajungă astăzi cineva care să-mi programeze cheia de la A la Z cu lamă și cip, sper ca asta să fie problema și s-o rezolv!

Edited by Di Angelis
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

ParcĂŁ nu aș vrea sĂŁ renunț la EWS. Totuși, ține de siguranța mașinii și nu vreau oricine cu o lamĂŁ și o șurubelnițĂŁ sĂŁ-mi porneascĂŁ mașina... eu cred ca programarea unei noi chei ar rezolva problema.

Link to comment
Share on other sites

ParcĂŁ nu aș vrea sĂŁ renunț la EWS. Totuși, ține de siguranța mașinii și nu vreau oricine cu o lamĂŁ și o șurubelnițĂŁ sĂŁ-mi porneascĂŁ mașina... eu cred ca programarea unei noi chei ar rezolva problema.

 

desi este un E36...nu e chiar asa ca in filme !

 

concentreaza-te pe alte aspecte (este si asta, dar sunt si altele) legate de masina.

Link to comment
Share on other sites

O nouă zi, un nou update.

 

Am achiziționat:

- aripile pe față, nou nouțe, trebuie să ajungă undeva pe marți la mine. Am ajuns la concluzia că repararea aripilor actuale + revopsirea mă ajungea mai mult decât achiziționarea altor aripi noi + vopsirea lor.

- capotă second-hand în stare bună care trebuie doar revopsită.

- levier schimbător, al meu a fost sudat și țigănit cu ceva nucă rotundă..

- oglinzi M3

- bandouri M3 style

- trimuri geamuri exterior

- consolă centrala în stare excelentă

- cotieră care trebuie retapițată

- scaune RECARO din piele neagră care trebuie un pic recondiționate, mai ales cel de pe partea șoferului la care s-a dezlipit pielea de pe șezut

- bancheta din piele neagră

- ceasuri de bord în stare bună, ale mele au clemele rupte și ledurile sunt arse.

Edited by Di Angelis
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Am observat faptul cĂŁ in continuare pierd apĂŁ/antigel chiar dacĂŁ am schimbat termostatul, pompa de apĂŁ, Y-ul din spatele motorului iar radiatorul este aproape nou, așa am cumparat masina cu radiatorul nou pus. Care ar fi a doua cauza pentru care se pierde apĂŁ? Nu amestecĂŁ uleiul cu apa, deci din start nu este garnitura de la chiuloasĂŁ, mai ales cĂŁ apa nu trece de 90 de grade cât timp am antigel, pe parcurs ĂŽl pierd.
Link to comment
Share on other sites

@Itarachiu, era un pic destrans, acum am strans bine pana nu am mai avut loc de strans, poate asa nu voi mai avea pierdere de apa.

@bossake, Am verificat. Nu se vede nicio pierdere pe la vreun cot. Daca nici cu capacul strans tare voi pierde apa in continuare, atunci voi achizitiona alt capac+garnitura.

 

Intre timp, am schimbat uleiul din cutie, chiar daca este manuala. Era vai de el uleiul, cumva de asteptat la o masina care are 23 de ani. :D

Edited by Di Angelis
Link to comment
Share on other sites

Am facut experimente cu capacul de la vas pana mi-am dat seama ca pe acolo mai imi scapa dupa ce am schimbat aproape cam tot ce era suspect la sistemul de racire, vas, radiator, tot ce era furtun, etc, surubele, etc.

 

Experimentul #1 Prima oara, pana sa-mi dau seama strangeam capacul asa... sa fie strans acolo, tot pierdea apa dar nu in mod alarmant si o pierdea doar cand turam motorul pana in rosu.

Experimentul #2 Am mers o perioada, cam 500 de km, fara sa turez motorul mai mult de 2500, nu pierdea apa deloc.

Experimentul #3 Dupa am repetat iara, am turat motorul pana in rosu si l-am tinut turat 3-4 minute, iara pierdea apa.

Experimentul #4 Dupa, am strans bine capacul de mi-am rupt mainile, nu mai scapa apa.

 

Dupa ca sa fiu sigur ca aici era problema, am repetat dinou experimentele astea. Acelasi rezultat, trebuie strans al dracului de bine capacul. Ciudat mai e ca nu lasa vreo urma cand o scapa.

 

Inainte de toate experimentele astea ma asiguram ca vasul de expansiune nu are urme de scurgeri. Si pe mine ma apucase paranoia cu garnitura, mai erau doar astea 2 variabile, garnitura sau capacul sa nu fie strans corespunzator.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat oglinzile din cele stock cu cele de M3. Zilele urmatoare voi duce la vopsit bara fata impreuna cu prinderea de sus, aripile si capota. Apoi inainte sa montez toate elementele de caroserie, voi duce masina la un tinichigiu pentru a scoate punctele de rugina de pe usa soferului.

HfeSaOP.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.