Jump to content

Vibratii 90-120 km/h F10


mateivolovat

Recommended Posts

Buna ziua. Detin un bmw f10 facelift 2014 motor 2.0d 184 cai, fara xDrive. Ma confrunt cu o vibratie in toata masina intre 90-120 km/h. Se aude ca si cum as calca pe linia vibratoare de pe sosea.Poate nu chiar atat de tare. Vibratia nu se simte in volan.

-Am indreptat jantele, echilibrat rotile, degeaba. Am rotile de iarna cu care face la fel. Am luat rotile de pe alt bmw f10 care nu vibreaza si le-am pus pe masina mea. Nu s-a schimbat nimic.

-Am schimbat flansa cardan, bucse grup spate.

-Am schimbat tampoane motor.

-Am schimbat bucse cardan.

-Am reconditionat convertizorul.

-Am schimbat grupul.Nu s-a schimbat nimic asa ca am pus grupul meu inapoi.

-Am schimbat cardanul.Nu s-a schimbat nimic asa ca am pus cardanul meu inapoi.

-Am facut geometria

Vibratia nu a disparut, ba din contra, mi se pare ca masina vibreaza putin mai tare de cand am schimbat cardanul.

 

Nu stiu ce sa mai fac ca sa scap de vibratie. Voi ce ma sfatuiti? Ati mai intampinat asa ceva? Am vazut ca in strainatate sunt multi oameni care se plang de vibratii la bmw f10.

Masina are 145.000 km. Acum ma gandesc sa schimb toata puntea spate.Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Dupa cate ai schimbat, nu iti mai ramane dacat sa iei la analizat, schimbat brate pe puntea din spate..

 

Sau o data in plus, adica de fiecare data cand conduci sa incerci sa intelegi vibratia cat mai bine! Adica cand exact se intampla; pe accelerare, pe decelerare, la deal la vale...? si de aici sa le separi in cand se simte mai mult: cand accelerezi brusc, sau cand se intampla/SIMTE cel mai preponderent/tare..

si de aici pleci in schimbatul altor piese daca mai ai aceiasi placere.

 

Sincer, nu as fi schimbat grup, nu as fi umblat la cardan daca pana in momentul aparitiei vibratiei nu s-a umblat, demontat acesta.. nu as fi schimbat nici suportii motorului.

 

Personal eu cred ca vibratia tot de la roti vine...

 

Intrebarea bun de dat raspuns ar fi cand a aparut vibratia?

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dupa cate ai schimbat, nu iti mai ramane dacat sa iei la analizat, schimbat brate pe puntea din spate..

 

Sau o data in plus, adica de fiecare data cand conduci sa incerci sa intelegi vibratia cat mai bine! Adica cand exact se intampla; pe accelerare, pe decelerare, la deal la vale...? si de aici sa le separi in cand se simte mai mult: cand accelerezi brusc, sau cand se intampla/SIMTE cel mai preponderent/tare..

si de aici pleci in schimbatul altor piese daca mai ai aceiasi placere.

 

Sincer, nu as fi schimbat grup, nu as fi umblat la cardan daca pana in momentul aparitiei vibratiei nu s-a umblat, demontat acesta.. nu as fi schimbat nici suportii motorului.

 

Personal eu cred ca vibratia tot de la roti vine...

 

Intrebarea bun de dat raspuns ar fi cand a aparut vibratia?

 

Asa am cumparat masina. Vibreaza de cand am cumparat-o. Vibreaza si la accelerare, si la frana de motor.

Link to comment
Share on other sites

Schimba rulmentii

Stii ca m-am gandit.. ;) ;)

Ca "vibratia" auzita s-ar putea sa fie rulmenti, dar omu zice ca vibreaza..

 

Deci OP, daca nu SIMTI ci auzi, ar putea fi rulmentii.. incepe cu aia de pe spate daca zgomotul se aude cam din spatele scaunelor fata.. nu ma intreba de unde stiu, ca am incercat ce ai schimbat tu, dar la mine era ZGOMOT nu vibratie!

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Salutari,

De auzit auzim zgomotele, vuietele, de simtit, simtim vibratiile, basii si cu toba mare, cred ca aici e o confuzie, omul aude zgomot de rulmenti sau de diferential probabil.

Dar asta se poate diagnostica invartind de roata, nu trebuie sa fii mare expert in mecanica pentru asta.

Altfel schimbi toata masina si ajungi la concluzia ca vibra scutul de la motor.

Succesuri.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Ma confrunt si eu cu aceeasi problema (F11 2.0 RWD, cutie automata).

In incercarea de a o rezolva am schimbat si eu multe dintre cele mentionate de OP (bucse grup, bucsa cardan+cardan care a fost verificat/echilibrat in prealabil, tampon cutie viteze, planetare s.a.m.d).

Eu observ vibratia intre 90 km/h si 100 km/h. Mentionez ca in afara de zgomotul de frecventa joasa ("basii si cu toba mare") se simte si o vibratie - se simte daca pun mana pe cotiera- care se atenueaza dupa 100 km/h insa nu cred ca dispare de tot. Am avut la o alta masina probleme cu un rulment si stiu cum se aude un rulment defect. Ceea ce se aude/simte acum este diferit.

 

Singurul lucru la care nu am umblat pana acum ar fi rulmentii de pe spate.

Este cineva care a avut o problema similara si a rezolvat schimband rulmentii de pe spate?

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Salutari,

De auzit auzim zgomotele, vuietele, de simtit, simtim vibratiile, basii si cu toba mare, cred ca aici e o confuzie, omul aude zgomot de rulmenti sau de diferential probabil.

Dar asta se poate diagnostica invartind de roata, nu trebuie sa fii mare expert in mecanica pentru asta.

Altfel schimbi toata masina si ajungi la concluzia ca vibra scutul de la motor.

Succesuri.

Ali, zau ca nu inteleg de ce te bagi in discutie sa crezi ca nu ar putea fi rulmenti...

 

Ai schimbat tu cu manuta ta la masina ca sa vezi cum fac rulmentii la bmw pe spate cand sunt uzati??

Nu.

..Nu ai cum sa tragi de roata ca sa asculti in gol... . (Si asta nu e singur aspect dupa care NU iti dai seama..)

 

Afla ca eu am schimbat rulmenti pe spate si am schimbat si alte lucruri pe care le-am banuit mai intai si uite ca dupa ce am schimbat un rulment doar pe partea cu pricina (cred ca am avut si un pic de noroc atunci) uite ca zgomotul a disparut.

Si stii cand se auzea huruiala de rulment? De pe la 60-70 km/h in sus. La 15km sau sub nu se auzea nimic.

 

Asa ca... mai vorbim cand scrii din experienta.

 

aschwanken, asa cum am explicat mai sus, rulmentii pe spate NU se aud la bmw cum/cand stii tu ca se aud.. asa ca ar putea fi rulmenti!

 

Ca si recomandare, nu mergeti la mecanici care nu au sculele necesare, prese... altfel riscati aa schimbati rulmentii din nou.

Schimbul de rulmenti la bmw pe spate e destul de dificila operatiune daca nu ai scule; multi mecanici cam fug de asta ca stiu ca e de munca iar daca nu au presa..

Ca si marca de rulment, FAG sau SKF.

Asta am cautat la vremea mea si sunt foarte multumit dupa cam 30k km.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Buna ziua. Am observat ca masina vibreaza mai tare atunci cand este mai incarcata(mai multe persoane in spate sau bagaje grele). Uneori vibreaza, alteori merge impecabil. In special cand se incalzeste vibratiile se accentueaza. Rulmentii par buni, nu huruie. Multumesc pentru indrumari! Mai cercetez. Trebuie sa ii dau de cap.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
Va salut oameni buni! Am aceeași problema la un F10 2014, 518D, FL. La 80 km/h ĂŽncepe vibrația si dispare la 100 km/h. Am verificat tot, am schimbat roți, mecanicul spune ca totul e ĂŽn regula. A aflat cineva care ar putea fi problema???😐
Link to comment
Share on other sites

vezi ca sa nu fie rulmenți de la grup

Sunt patit, am schimbat tot grupul cu altul de la dezmembrĂŁri și am scapat de problema.

Vibra roata, pe partea aia, toatĂŁ masina 80-110km/h de ziceai ca se dezmembreazĂŁ masina.

Am dat 1800 ron pe un diferential cu garanție și montaj fĂŁcut de ei.

 

uite, de aici am cumpĂŁrat eu atunci. Ofera montaj pe mașinĂŁ contracost, iti da garanție și chitanta pe piesa sh cumpĂŁrata

https://www.pieseauto.ro/diferentiale/bmw/seria-5-f10/diferential-grup-spate-bmw-f10-2012-berlina-1998-831226951.html?ssk=2228bae236507cf69f9a93d03d85fb12

Link to comment
Share on other sites

vezi ca sa nu fie rulmenți de la grup

Sunt patit, am schimbat tot grupul cu altul de la dezmembrĂŁri și am scapat de problema.

Vibra roata, pe partea aia, toatĂŁ masina 80-110km/h de ziceai ca se dezmembreazĂŁ masina.

Am dat 1800 ron pe un diferential cu garanție și montaj fĂŁcut de ei.

 

uite, de aici am cumpĂŁrat eu atunci. Ofera montaj pe mașinĂŁ contracost, iti da garanție și chitanta pe piesa sh cumpĂŁrata

https://www.pieseauto.ro/diferentiale/bmw/seria-5-f10/diferential-grup-spate-bmw-f10-2012-berlina-1998-831226951.html?ssk=2228bae236507cf69f9a93d03d85fb12

Se pot verifica rulmentii de la grup sau trebuie schimbat grupul si vad dupa daca era acolo problema?

Link to comment
Share on other sites

Se pot verifica rulmentii de la grup sau trebuie schimbat grupul si vad dupa daca era acolo problema?

mie mi-a verificat un mecanic auto la service auto de cartier, a ridicat masina pe rampa, a pus pe cineva sa bage ĂŽn viteza și sa accelereze, iar el sub mașina asculta cu stetoscopul. Mi-a spus pe loc diagnosticul ca e de la rulmentul din grup, se schimba tot kitul de rulmenți și simeringuri.

Puteau sa imi aduca pe comanda in câteva zile kitul de reparatie de la grup, marca Luk, dar nu prea vroia sa se bage la lucru, zicea ca dureazĂŁ reparația și ei nu au timp, sunt ocupati și ca ia lucrĂŁri mai ușoare care nu dureazĂŁ mult și iese repede banul.

Mi-a zis ca sa caut la dezmembrĂŁri grup ca ies mai ieftin.

Edited by Popescu 76
Link to comment
Share on other sites

mie mi-a verificat un mecanic auto la service auto de cartier, a ridicat masina pe rampa, a pus pe cineva sa bage ĂŽn viteza și sa accelereze, iar el sub mașina asculta cu stetoscopul. Mi-a spus pe loc diagnosticul ca e de la rulmentul din grup, se schimba tot kitul de rulmenți și simeringuri.

Puteau sa imi aduca pe comanda in câteva zile kitul de reparatie de la grup, marca Luk, dar nu prea vroia sa se bage la lucru, zicea ca dureazĂŁ reparația și ei nu au timp, sunt ocupati și ca ia lucrĂŁri mai ușoare care nu dureazĂŁ mult și iese repede banul.

Mi-a zis ca sa caut la dezmembrĂŁri grup ca ies mai ieftin.

Multumesc! Ma intorc la mecanic si o sa revin cu un update...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 12/7/2021 at 7:03 PM, Popescu 76 said:

vezi ca sa nu fie rulmenți de la grup

Sunt patit, am schimbat tot grupul cu altul de la dezmembrĂŁri și am scapat de problema.

Vibra roata, pe partea aia, toatĂŁ masina 80-110km/h de ziceai ca se dezmembreazĂŁ masina.

Am dat 1800 ron pe un diferential cu garanție și montaj fĂŁcut de ei.

 

uite, de aici am cumpĂŁrat eu atunci. Ofera montaj pe mașinĂŁ contracost, iti da garanție și chitanta pe piesa sh cumpĂŁrata

https://www.pieseauto.ro/diferentiale/bmw/seria-5-f10/diferential-grup-spate-bmw-f10-2012-berlina-1998-831226951.html?ssk=2228bae236507cf69f9a93d03d85fb12

Am luat grup de la dezmembrari si l-am schimbat. Tot degeaba... Am aceeasi vibratie. Asa ca am montat inapoi grupul original al masinii. Multumesc oricum! Apreciez orice parere sau indrumare. 

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

On 5/29/2021 at 7:53 PM, mateivolovat said:

Vibratia nu a disparut, ba din contra, mi se pare ca masina vibreaza putin mai tare de cand am schimbat cardanul.

Daca ti se pare sau nu, adica asta poate ar trebui reanalizat, vezi ca cardanul sub masina are diverse pozitii. Adica suportul-rulment are niste gauri ovalizate care permit ca, cardanul sa fie (strans) sprijinit in alte pozitii, iar daca unghiul axulul cardanului facut in crucea cardanica fata de diferential, ar putea sa dea vibratia de care vorbesti. Iar asta din ce au descris si altii nu se intampla nu neaparat intre anumite viteze ci la anumite turatii ale motorului pentru ca nu viteza conteaza ci turatia cardanului la un mom dat fata de dif.

Si totusi m-as reintoarce si la roti, pentru ca echilibrarea foarte buna a acestora cam tine de viteza cu care se rotesc la un mom dat.

Daca vibratia de care vorbesti vine doar din spate s-au verificat si toate bratele, bucsele de pe punte,  CU ARCUL STRANS ca si cum roata ar sta normal pe sol/sosea?

 

Edited by bimmer90f30
Completarea ideii
Link to comment
Share on other sites

On 12/13/2021 at 10:16 AM, six in line said:

Ca sa nu mai deschid alt topic, care este tamponul la cutie de viteze? Masina in cauza F10 535xd Cutie ZF8hp https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=XA91-EUR-05-2012-F10-BMW-535dX&diagId=22_0173

 

Multumesc anticipat pentru raspunsuri!

Reperele 2 si 11 sunt tampoanele cutiei. Le-am schimbat preventiv la F10 desi nu era nevoie... nu prezentau uzura mare. Trebuie mare atentie cand schimbi reperul 2, ai nevoie de presa speciala altfel se poate sparge (si la scoatere dar si la bagare) si ii curge uleiul din interior.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.