Jump to content

Eroare 4300 DDE: delivery control valve, activation


Recommended Posts

Salutare !

Ma confrunt cu urmatoarea problema la un bmw 320d e91 de 177 cp euro 5: masina nu tragea, aveam eroare pe clapetele de admisie, iar in momentul in care stergeam eroarea masina tragea o perioada de 2 3 zile. Am schimbat galeria de admisie, iar dupa schimbare am ramas cu eroarea prezentata in titlul 4300 dde: delivery valve control, activation, nu am apucat sa pun inpa sa vad detaliat, maine urmeaza sa pun , am dus si alt tester si tot eroarea asta apare, 4300 mengenregelventil, ansteuerung , pe google imi arata senzorul de pe rampa de injectie c-ar fi defect. Cineva m-a sfatuit sa verific mufa sa nu fie vreun pin deranjat, par ok pini, vine curent la mufa: 5v pe 2 dintre fire.

Poate s-a confruntat vreun coleg cu problema aceasta sau are vreo idee.

Multumesc !

Link to comment
Share on other sites

Eu stiam ca pe semnal trebuie sa scoata in intervalul 0.5 - 4.5 V. Valori in afara intervalului sunt la senzor defect.

 

Valoarea a fost masurata pe mufa, am pus cele 2 fire ale volmetrului pe pini mufei si arata in jur de 5V .

Pe rampa sunt 2 senzori (regulatoare). Unu spre spatele motorului care cred ca regleaza presiunea din rampa, i-am scos mufa si masina nu a mai pornit cu mufa scoasa, invartea in gol la care vine un curent de 8v, iar celelalt la capatul opus spre botul masinii care porneste cu mufa scoasa, nu par diferente in functionare...

Link to comment
Share on other sites

Valoarea a fost masurata pe mufa, am pus cele 2 fire ale volmetrului pe pini mufei si arata in jur de 5V .

Pe rampa sunt 2 senzori (regulatoare). Unu spre spatele motorului care cred ca regleaza presiunea din rampa, i-am scos mufa si masina nu a mai pornit cu mufa scoasa, invartea in gol la care vine un curent de 8v, iar celelalt la capatul opus spre botul masinii care porneste cu mufa scoasa, nu par diferente in functionare...

Pentru clarificare pe rampa spre interior, spre cabina e o VALVA care foarte probabil e comandata PWM, adica in pulsuri electrice. Ma indoiesc ca o sa poti masura ceva real in privinta functionarii corecte/incorecte a valvei. Iar in capatul celalalt e SENZORUL de presiune care raporteaza DDEului ca presiunea este corespunzatoare in rampa pana in capatul ei unde e el, la botul masinii, cun zici.

Cred ca mai greu se duce valva si curand m-as uita cum functioneaza pompa.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pentru clarificare pe rampa spre interior, spre cabina e o VALVA care foarte probabil e comandata PWM, adica in pulsuri electrice. Ma indoiesc ca o sa poti masura ceva real in privinta functionarii corecte/incorecte a valvei. Iar in capatul celalalt e SENZORUL de presiune care raporteaza DDEului ca presiunea este corespunzatoare in rampa pana in capatul ei unde e el, la botul masinii, cun zici.

Cred ca mai greu se duce valva si curand m-as uita cum functioneaza pompa.

 

Am 712 bar presiunea in rampa, ma gandesc ca pompa functioneaza ok.

Link to comment
Share on other sites

Intreaba-l pe google “how to back probe a sensor”

 

Eu cred ca regulatorul de pe pompa funcioneaza corect, din moment ce am presiune in rampa.

Cand am montat admisia, am atins cu un firul de plus al alternatorului de carcasa acestuia si a dat la masa, am zis sa nu mai deconectez borna masinii . Alternatorul incarca, nu am nicio eroare pe ecu, porneste bine, ma gandesc ca posibil sa fi stricat ceva prin calculator...

Link to comment
Share on other sites

Filtru de motorina cand a fost schimbat ultima data, acum cati km??

 

In caz ca ai n47 pe masina, la mine cand scot mufa de la senzorul de pe rampa, cel spre radiator, nu se intampla absolut nimic, sunt curios la tine .

Am verificat pe un m47 si cand l-am scos mergea motorul neuniform si avea eroare pe tester.

Edited by andrei.96
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Google te-a sfatuit prost, eroarea ta e de la regulatorul de motorina de pe pompa de injectie, lasa regulatorul de pe rampa in pace :)

 

Eu pe rampa am 312 bar la relanti, in turatie creste. Ma gandesc ca daca era regulatorul de pe pompa de inalta nu mai facea presiunea asta. Problema masinii este ca nu trage, injectoarele, turbina sunt ok.

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca stii cum functioneaza sistemul de injectie, sfatul meu ar fi sa te duci la cineva care se pricepe si sa nu mai repari masina pe Google :)

 

Am fost si la mecanic, nu are idee care-i cauza.

Spune-mi, te rog, care-i rolul regulatorului de presiune? eu dupa mintea conform si denumirii e un senzor care citeste o presiune si in functie de presiunea citita trimite o informatie calculatorului de injectie, corectati-ma daca gresesc.

O sa iau o rampa cu ambii senzori pentru a proba

Link to comment
Share on other sites

Faci din nou confuzia dintre REGULATOR si SENZOR.

 

Regulatorul regleaza, adica e un robinet iar senzorul masoara. Eu am crezut ca ai luat la "rumegat" ce ti-am spus mai sus..

 

Senzorul masoara sau monitorizeza mai degraba presiunea sa fie suficienta in functie de CERINTE.

 

Si evident ca rolul valvei este acela de a alimenta rampa cu, cantitatea NECESARA SI SUFICIENTA INJECTOARELOR, pentru ca pompa intotdeauna va da mai mult decat poate duce restul..

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

andrei.96 - tu citesti ce iti scriu colegii? Vezi post-ul lui Matose - eroarea ta nu este generata de componente de pe rampa, este la pompa de injectie care are un flow control valve.

 

Am citit toate comentariile, pompa de injectie nu am pe masina, am pompa de inalta presiune, am inteles la ce ai facut referire.

Hai sa o luam altfel, sa zicem ca am o problema cu pompa, nu exclud, doar ca mie pompa imi face presiune cat ar trebui, daca as avea niste valori specifice pentru mers incet in gol si in turatie le-as putea compara, la mers incet in gol am undeva la 300 de bari, iar cand o accelerez creste direct proportional cu turatia.

Unde am fost cu masina mi-a spus ca problema nu pare a fi din regulatorul de pe rampa/pompa pentru ca nu am simptomele specifice (pornire greoaie, mers neuniform), mie imi porneste bine.

Link to comment
Share on other sites

Andrei, eu am schimbat acum 2 sapt regulatorul de pe pompa, a fost 500 lei aproximativ pe bosch. Cel vechi nu avea nici o problema, l am schimbat greșind ca nu m am gandit de 2 ori, la mine problema e pe joasa presiune.

 

L am vândut acum 2 zile cu 250 lei pe cel vechi care nu avea nimic.. mi a fost lene sa l mai pun pe cel vechi inapoi si sa l dau inapoi pe asta pe care l am luat.

 

Ideea este ca daca crezi ca regulatorul e problema, ia l si schimba l, nu e asa scump. DureazĂŁ maxim o ora schimbul lui, eu am desfĂŁcut doar furtunul de pe admisie si clapeta de acceleratie ca sa am mai mult loc sa trag de furtunurile alea.

Link to comment
Share on other sites

Unde am fost cu masina mi-a spus ca problema nu pare a fi din regulatorul de pe rampa/pompa pentru ca nu am simptomele specifice (pornire greoaie, mers neuniform), mie imi porneste bine.

 

Te-ai dus la niste mecanici de Dacie care nu stiu sa faca o diagnoza... Schimba regulatorul indicat pe tester si nu mai dezbate atat o problema simpla :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Te-ai dus la niste mecanici de Dacie care nu stiu sa faca o diagnoza... Schimba regulatorul indicat pe tester si nu mai dezbate atat o problema simpla :)

 

Eu ma gandesc ca i-am prajit calculatorul cand am atins cu plusul alternatorului de carcasa lui, nu am ars alternator sau altceva, totul este ok, cu exceptia faptului ca mi-a aparut eroarea asta si nu trage.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.