Jump to content

Sfaturi achizitie BMW Seria 3 Touring G21 318d


g.popovici

Recommended Posts

 

@pedro conteaza si cati km faci, conteaza si norocul, sunt extrem de multe variabile. Ok, nu au fost reparatii la tine, dar ia pune anvelope, frane, combustibil, taxe, asigurari, revizii, spalatorie, ITP, si vezi unde iesi ca medie lunara.

 

 

Ok, normal ca ai dreptate ... depinde foarte muult unde intretii masina si daca vrei sa o intretii ca la carte pentru tine sau pe bani mai putini dar fara istoric in reprezentanta BMW !

 

In 3 ani si jumatate am facut 46mii km, desigur ca totalul investitiilor in masina nu au fost doar o piesa de 64euro, cu toate ca factura a fost de 275euro cu tot cu montare si tesatare. Imbunatatirile/retrofiturile aduse masinii plus toate cheltuielile aferente in acesti ani au ajuns la suma de aproximativ 8000euro ! Acum la vanzare am reusit sa recuperez doar jumatate din suma de 8000euro, aceasta suma de 4000euro adaugandu se la pretul de piata al unei masini vechi de 6 ani cu 108mii km ! ( la revanzare a contat f mult ca masina a fost intretinuta numai la BMW, numarul relativ mic de km reali, plus ce mai adaugasem eu pe la ea: lumini ambientale, stopuri OLED cu semnalizari dinamice, incarcare telefon prin inductie si multe altele mai mici )

 

Acum cred ca si initiatorul acestui topic isi va putea face o parere mai apropiata de ce inseamna sa intretii un BMW - stiu ca exista f mult de discutat pe aceasta tema, depinde daca vrei sa revinzi masina intr un viitor apropiat sau nu ( daca vrei sa o pastrezi 8 ani sau mai mult nu prea mai are rost sa faci totul la reprezentanta, pretul masinii dupa 8 ani oricum va fi destul de mic )

 

 

EDIT:

Un simplu calcul ne arata ca in 3 ani si jumatate ( 42 luni ) , intretinerea ei a ajuns undeva la 190uro/luna ! Din pacate am uitat de asigurare ... full casco 120euro/luna ! Total 310euro/luna !

 

 

EDIT II:

 

Ca si o concluzie, masinile BMW sunt foarte bune ai lux si sportivitate - cu anumite conditii ! Este normal sa vedem tot felul de plangaciosi pe forumuri si FB ca BMW este o masina de rahat - sunt doar parerile celor care nu ar fi trebuit sa si cumpere o masina daca nu au puterea sa o intretina corespunzator !

Edited by pedro_nr1
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

G.Popovic, ia-ti frate linistit. E un seria 3, cheltuielile sunt aproape de un passat, octavia, etc....cum spunea cineva mai sus parte din piese si cheltuieli le ai cu oricare, poate putin mai mari poate nu, dar si fericirea ta conteaza, sau placerea, ca d-aia muncesti. In principiu e adevarat ce zic oamenii pe aici si sunt sigur ca sunt bine intentionati, dar prea se incearca formarea unei idei ca e o masina elitista si, din pacate, nu e nici pe departe...sau ca proprietarii trebuie sa fie niste magnati, lucru din nou fals, de altfel multi din cei ce vb sunt si ei oamnei normali, cu salarii sau venituri ok sau peste medie(unii nu), dar nu magnati, asa ca daca ei pot(si nu numai ei) poti si tu, cu putina atentie si grija....sincer si putin(mai mult) noroc...fiindca surprziele pot sa apara oricand, dar asta, din nou, este valabil pentru orice masina. Fac precizarea din nou ca sunt de acord cu ce spun baietii mai sus, nici eu nu apreciez multitudinea de bmw-ri intretinute precar si cumparate doar pentru sigla, pt vecini si alte cocalarisme, dar daca iti faci calculele bine si esti serios si sincer cu tine: go for it!

Toate cele bune si succes la achizitie!

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc in parte fiecaruia dintre voi. Multe pareri, dar foarte multe cu multe puncte comune.

 

Cred ca am inteles ce era de inteles si desi imi doresc masina, adevarul e ca nu mi-o permit relaxat si asta e un punct important. Nu pot sa zic ca am neaparat nevoie de ea sau ca o masina mai ieftina nu mi-ar satisface nevoile.

O sa fac niste calcule pe piesele consumabile si anvelope, sa vad care sunt diferente exacte intre SKODA OCTAVIA si Seria 3.

 

Singurul lucru care ma deranjeaza e ca preturile la SH sunt foarte mari. E ilogic sa fie mai scumpe decat Seria 5. Cum se poate ca un Seria 3, 2019, sa fie 33k Euro si un Seria 5, 2017, 27k Euro, la kilometrii si dotari apropiate. Da, e adevarat sunt 2 ani intre ele, dar totusi.

 

Astept orice parere in continuare. Daca aveti experiente cu seria 3 G20/21 sunt mai mult decat bineveniti.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc in parte fiecaruia dintre voi. Multe pareri, dar foarte multe cu multe puncte comune.

 

Cred ca am inteles ce era de inteles si desi imi doresc masina, adevarul e ca nu mi-o permit relaxat si asta e un punct important. Nu pot sa zic ca am neaparat nevoie de ea sau ca o masina mai ieftina nu mi-ar satisface nevoile.

O sa fac niste calcule pe piesele consumabile si anvelope, sa vad care sunt diferente exacte intre SKODA OCTAVIA si Seria 3.

 

Singurul lucru care ma deranjeaza e ca preturile la SH sunt foarte mari. E ilogic sa fie mai scumpe decat Seria 5. Cum se poate ca un Seria 3, 2019, sa fie 33k Euro si un Seria 5, 2017, 27k Euro, la kilometrii si dotari apropiate. Da, e adevarat sunt 2 ani intre ele, dar totusi.

 

Astept orice parere in continuare. Daca aveti experiente cu seria 3 G20/21 sunt mai mult decat bineveniti.

Peste seria 5 a trecut un facelift, de aceea modelele mai vechi au pretul mai scazut, iar in general, cu cat e mai scumpa la achizitie, cu atat se depreciaza mai mult.Eu totusi, nu inteleg de ce esti atat de pornit pe seria 3 sau octavia, din puctul meu de vedere, vezi in bugetul tau ce poti lua, cat mai dotat, cat mai nou, garantat...ca e seria 3, ca e passat, ca e renault, samd...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da, am uitat de facelift. Nu stiu, Octavia mi se pare o masina corecta si buna raport calitate/pret, care imi satisface absolut toate nevoile. E masina aia cu care iti faci treaba, zi de zi, cam in orice conditie si pe orice drum, nu te usuca de bani si e mult peste gama low-budget.

De Seria 3 v-am rugat pe voi sa imi dati o parere.

Edited by g.popovici
Link to comment
Share on other sites

Cum a spus si Vlad. Daca vrei seria 3, cumpara seria 3. Nu e in nicun caz o masina exclusivista. Majoritatea costurilor de intretinere sunt similare cu ale Superb-ului sau Passat.

Masina este fiabila, nu ar trebui sa ai probleme.

Singurul meu semn de intrebare este bugetul, deoarece mai mult ca sigur, imediat dupa achizitie, o sa ai nevoie de placute, anvelope, RCA + Casco, ceea ce inseamna in jur de 3000 de euro.

Sincer, fiind pe grupul de Skoda, Vw etc, as evita Octavia 4 pentru ca e plina de buguri software, se schimba cutiile manuale ca au probleme etc.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asta nu e o regula,ca imediat ce ai achizitionat-o trebuie schimbate placute,discuri si altele,poti cumpara o masina care are placute bune,poate chiar schimbate,anvelope bune,acum nu toate masinile vin cu ele praf.Cumpara ce iti place,aka 3 reihe,ca oricum viata e scurta si trebuie sa ne bucuram de ea,nu sa facem calcule peste calcule.

Ca idee,eu am luat masina actuala la 150k cu discuri si placute noi pe ea,am 60k facuti cu ea si inca nu am scchimbat placutele de frana.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ce diferentiaza un BMW de alte masini - tinuta de drum si placerea de a-l conduce (ce-i drept, diferenta e din ce in ce mai mica vs competitie, pt ca BMW a ales sa reduc distanta dpdv comfort).

Daca vrei sa iti placa sa il conduci, poate reusesti sa iei un motor mai potrivit - macar un 320d, daca nu chiar un 330i (pretul de nou e cam acelasi); cea mai importanta dotare a masinii e motorul, la alte optiuni le mai poti face retrofit, la motor nu.

Compromisul optim mi se pare 325d, dar cred ca sunt foarte rare pe G20.

Diferentele de cost la intretinere sunt infime 318d-320d-325d; nici 330i nu e mult mai scump de intretinut, doar consumul da diferenta.

 

Daca nu te intereseaza tinuta de drum si acei cai putere in plus, gestionati foarte bine de masina, atunci cred ca Octavia e alegerea corecta, cat mai dotata.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Asta nu e o regula,ca imediat ce ai achizitionat-o trebuie schimbate placute,discuri si altele,poti cumpara o masina care are placute bune,poate chiar schimbate,anvelope bune,acum nu toate masinile vin cu ele praf.Cumpara ce iti place,aka 3 reihe,ca oricum viata e scurta si trebuie sa ne bucuram de ea,nu sa facem calcule peste calcule.

Ca idee,eu am luat masina actuala la 150k cu discuri si placute noi pe ea,am 60k facuti cu ea si inca nu am scchimbat placutele de frana.

 

De acord. Am spus asta pentru ca initiatorul topicului a spus ca vreau masina sa aiba in jur de 50 de mii de km. Ori in km astia sunt putini care schimba mai multe randuri de anvelope sau placute.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu daca merg sa vad o masina tin cont si de aspectul asta,placute ,discuri ,anvelope,care la final te scutura de ceva bani daca trebuie schimbate impreuna.Depinde ce gaseste .F.rar se nimereste sa gasesti o masina cu dotarile care te satisfac si sa mai aiba si toate consumabilele schimbate. Edited by ADRIAN HD
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

 

Compromisul optim mi se pare 325d, dar cred ca sunt foarte rare pe G20.

Diferentele de cost la intretinere sunt infime 318d-320d-325d; nici 330i nu e mult mai scump de intretinut, doar consumul da diferenta.

 

Daca nu te intereseaza tinuta de drum si acei cai putere in plus, gestionati foarte bine de masina, atunci cred ca Octavia e alegerea corecta, cat mai dotata.

 

Atat de rar e 325d ca nu exista 🤦

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Parca vazusem un G20 325d pe mobile.de la un moment dat; o fi fost un anunt gresit; pe G30 exista, probabil s-au gandit ca nu e o idee buna sa il bage si pe G20, ca haleste din vanzarile lui 330d; sau poate nu era ok dpdv emisii; ar fi fost optim pt seria 3.
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Va multumesc tuturor.

De cand am deschis topicul, am mai tot studiat, am tot cautat masini SH, oferte de la reprezentanta, am renuntat, am revenit, am reanalizat si pana la urma m-am decis.

Am dat comanda pentru Seria 3, 318i, Touring, LCI, cu livrare in 6-9 luni. Mi-am facut niste calcule si asa am iesit cel mai bine. 

Atat pot sa le zic oamenilor care o sa mai citeasca acest topic si sunt in dubii. Faceti-va socotelile bine, analizati, aflati multe informatii si daca va dau calculele bine, alegeti cu sufletul, adica SERIA 3:)), si o sa fiti extrem de fericiti.

Am pus si pachetul de service inclus pe 5 ani, ca sa stau linistit o perioada si sa nu mai imi bat capul ca e prea scump la reprezentanta, etc.

Edited by g.popovici
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
2 hours ago, ADRIAN HD said:

Frumos,cat a costat?acum vad ca au inlocuit schimbatorul de viteze cu un buton,daca pot sa-l numesc asa.

42k. Nu prea are dotari. Se poate si mai ieftin,dar eu am pus carlig electric si service inclus. Cea mai buna reducere, si pe aceasta cale le si sunt recunoscator, am primit-o de la Apan Motors. Au fost foarte OK!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.