Jump to content

Achizitie BMW G31 530 xd


W.D.W

Recommended Posts

Salutare,

 

Am avut mai multe masini BMW (E90, E60, E83, E70), VAG (Golf 5, Octavia 2, Passat B6, Audi B7, Touareg 7L) si Ford (Mondeo III, Focus III), din care doar SUV urile au fost 4x4. Experienata noastra cu SUV urile a fost insa inadecvata, in special cu transportorul annfibiu blindat Touareg consum mediu 13%. Ai mei nu au avut niciodata rau de masini, dar de Touareg a trebuit sa scap repede. E83 a fost bun in toate si excelent in nimic, iar E70 extraordinar dinamic si spatios, dar pagubos si scump la intretinere. Am concluzionat ca dezvantajele unui "Jeep" sunt mai mari fata de avantajele oferite si am abandonat proiectul X3 F25.

 

Acum am de nou un Seat Leon FR ST 2.0 Tdi 184 Cp DCC, tractiune, de a carui dinamica consum si portbagaj 590L sunt foarte multumit, dar nu si de ieftineala si spatiul interior. Doresc sa-l schimb pentru performanta si spatiu mai mare. Masina sportiva, spatioasa, sub 150K curati si la 20-25k euro, am gasit-o doar ca strut-o-camila formata din BMW G21 Touring si Skoda Superb III Kombi. Asa ca m-am oprit la G31 530d 265 Cp Xdrive DDC portbagaj 570L si la Passat Variant B8 4Motion 2,0 BiTdi 240 Cp DCC portbagaj 650L. Passatul este in medie cu 3k mai ieftin. M-am gandit si la A6 Allroad, dar nu am aprofundat.

 

Va intreb pe cei mai experiemntati, care ati condus consistent ambele masini selectate, ce pareri aveti si asteptari sa am de la ele. Am facut test drive cu Alltrack ul care pe langa viteza pe drum drept si acceleratie la plecare nu m-a inspirat deloc, chiar l-am facut usor sa piarda aderenta pe curbe sau accelerare dupa franare. Ma incanta la el motorul de 2.0, cutia DQ500, care este reusita si portbagajul, dar nu mi place ideea de doua turbine si cum se inclina pe curbe. Cu F11 si G31 nu m-am dat, dar banuiesc ca G31 ar trebui sa fie un E60 mai confortabil si accesorizat, dar cu o directie mai putin comunicativa... si cum mai ziceti voi:

Edited by W.D.W
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Passat Variant B8, 4motion BiTdi DCC portbagaj 650 litri, sa te oprești la el! PĂŁrere personala :) motorul de 2,0 cutia DQ500 state of art, indestructibila, ca de tanc

 

Da, dar mai intai sa testez si Seria 5

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu prea sunt in aceeasi liga.Dar poti compara cu A6 sau E klasse.

 

 

Pentru confort maxim si spatiu interior,l as alege pe cel din urma.

E Class W211 320 Cdi am condus ceva timp si e tanc, dar nu este genul meu

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Eu as alege G31 fara sa stau pe ganduri in comparatie cu Passat.

Comparand cu A6 sau E Class, m-as gandi putin dar tot G31 as alege :smile:

 

Nici mie nu imi place Passat vs Seria 5 si nici preturile si facilitatile oferite nu au legatura, dar Variantul imi asigura siguranta, viteza, spatiu si cheltuieli mai mici. De cealalta parte Seria 5 cu DDC imi asigura calitate premium si dinamica suficienta pt o masina mare.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Audi A6 Avant sau Allroad imi plac f mult, the state of the art, dar 2.0 Tdi 190 Cp este insuficient iar 3.0 Tdi are doar 218 Cp. Nu merita diferenta de taxe si este mai putin dinamic ca Seria 5 cu un portbagaj egal - doar 565L, mai mic decat la Seatul actual de 590L...care la drumetii si CO este plin pana in plafon.

E Class are 670 portbagajul, dar masina nu exceleaza in dinamica, iar aspectul aristocratic si sobrietatea interioara nu ma inspira.

G31 cu 231 Cp si portbagaj de peste 600l ar fi fost perfect, dar 525d nu are Xdrive si nici asemenea portbagaj.

Edited by W.D.W
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

O avea, dar este alt pret, probabil mai multe turbine care pot creea probleme dupa 150k. Nu alerg dupa prea multi cai, 220-250 ar fi optim pt nevoile mele. Desi nu am condus A6 consider ca se apropie de E Class. Daca vroiam barca, ma uitam la Superb III de 280 cp pe care in banii astia o luam mai noua si cu mai putini KM.
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Nu exista nicio diferenta la tinuta de drum intre A6 si seria 5.

 

Ma refer la ultimile modele, nu la masinile de epoca.

Am avut g30 pt 4 ani si am A6 de 9 luni.

 

3.0tdi de 286cp are o singira turbina.

 

Dar tu de ce vrei diesel?

Ia 4 cilindri pe benzina, aprox 250cp si sunt indeajunsi

Edited by edit
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

E posibil ca A6 si Seria 5 sa fie similare dupa 2017, nu stiu. Eu m-am raportat la Seria 3 vs A4 cu care m-am tot dat si 3 fiind mai dinamic ca 4 am considerat ca se pastreaza reteta 5 mai dinamic ca 6.... nu neaparat la fuga ci la comportment pe viraje stranse. Ar fi bine sa testez unul.

Superb si Octavia Estate sunt cele mai laudate si premiate masini de publicatiile de specialitate din UK iar la Suv ulete nu mai ai loc de Duster :goodjob: M-am dat cu ele, dar nu multumesc.

Nu am nimic impotriva benzinei, daca are si un cuplu peste 300 Nm

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

A4 e deja un model obosit, lansat acum mai bine de 6 ani. Prefer si eu inzecit seria 3.

 

Vad ca esti din bucuresti. Daca stii centura ploiestiului, cand vii nord/sud, ultima curba de pe centura de dinainte de a intra pe autostrada, este una la stanga, in urcare pe un pod.

Am intrat cu 170 am luat piciorul de pe acceleratie si am franat in varful dealului, sus pe pod pt ca ajunsesem alte masini, cand curba deja se terminase.

Cred ca este suficient. Incercati si voi.

Edited by edit
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

As vrea sa aud si alte pareri de la cei ce au condus Seria 5 si Passat pentru ca momentan inclin catre VW. Acesta este mai ieftin la achizitie/intretinere si imi ofera oarecum ce doresc, mai putin agilitate pe curbe si faptul ca navigatia este jos si nu sus in raza vizuala. Trecand peste diferenta de pret,clasa, accesorii, stil.... F10/11 si G30/31 xD sunt masini mai sportive ca Passat B8 4Motion vechi sau Facelift? Stiu ca nu pot compara ZF cu DSG, sau Xdrive cu Haldex... in fapt imi plac manualele, dar nu le mai gasesti la cai multi.
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

A4 e deja un model obosit, lansat acum mai bine de 6 ani. Prefer si eu inzecit seria 3.

 

Vad ca esti din bucuresti. Daca stii centura ploiestiului, cand vii nord/sud, ultima curba de pe centura de dinainte de a intra pe autostrada, este una la stanga, in urcare pe un pod.

Am intrat cu 170 am luat piciorul de pe acceleratie si am franat in varful dealului, sus pe pod pt ca ajunsesem alte masini, cand curba deja se terminase.

Cred ca este suficient. Incercati si voi.

 

Stiu despre ce vorbesti, pt ca pe acolo circul des la viteze similare. Noroc ca mi-am amintit de denivelarile din carosabil de la la inceputul rampei si am redus pe la 120, dar tot m-au destabilizat fiind pe sport si a trebuit sa accelerez. Imediat cum incepe panta, a vazut unul vale si gata... acum e pt depasire, a semnalizat odata cu schimbarea benzii. Probabil chiar daca se uita in oglinda nu m-ar fi vazut. Am reusit sa nu i-o trag, apoi am mers paralel cu el pt al intreba de vorba..... dar ce sa-i ceri, era un nene care probabil venea si el de vie, fiind in lumea lui. Am multumit lui Dumnezeu ca suntem bine, l-am salutat pe nene si am dat enter pt a nu uita de acea zona si potrivirea de situatii.

Edited by W.D.W
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

A6 are 286 cp pe 3.0 tdi.

 

 

Salut,

 

Am luat eu A6- 3.0 tdi - 286 hp;

 

Ce pot spune.... SI bune, si proaste;

 

+ insonorizare ( geamuri duble )

+ sonorizare, mult peste ce ofera BMW/ la acelasi nivel de echipare

+ la aceiasi bani, la audi gaseam mai multe obtiuni, prin comparatie cu G30 ( nu G31 ). ( Virtual Kokpit, Quattro, Pachet S, interior/exterior,) pe cand la BMW, daca urmaream modelul MyldHibrid, nu ma incadram si la Xdrive, si M kit exterior/interior

+ Designul, mi s-a parut o idee mai reusit fata de BMW, care este cumintel rau ( G30 - prefacelift)

 

Minusuri:

hmmmm

- LAG la cutie, desi am inteles ca este tot ZF, poate este o setare din fabrica, nu stiu, dar are lag de 1.5 secunde; Pericol cand trebuie sa te bagi in sens girator;

 

- Motorul in V, mult mai scump de intretinut;

Pentru a schimba o pompa vacuum/ulei ( sunt corp comun ) trebuie dat motorul jos; Pompa este actionata de un lan....

 

Costa enorm... dar e cu noroc... nu se strica decat tarziuuuu, 25 / 30/ 40 k km :((

 

Materiale interioare care se deterioreaza repede;

( COCKPITUL dupa 3/4/ luni, si cateva stergeri, se umple de zgarieturi; ( Singura varianta - polish)

 

Si mai sunt...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Se plangea un cunoscut de intarziera cutiei de Touareg 7P 2916 care este tot ZF. ZF cu convertizor nu o sa fie atat de rapida ca un DSG cu ambreaj dublu si trepte preselectate, dar va fi mult mai fiabila. Probabil o fi o protectie contra monstrosului cuplu de 620 Nm ce il ai. Imi pare rau sa aud de atatea minusuri la o masina atat de frumoasa si capabila. Am avut si su Touareg 7L si dormea pe el, trebuia sa imi calculez din timp depasirile cu toate ca era cipat de la 225 la 270 cp.
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Problema lag-ului era la toate A6 din modelul nou pana in 2021, inclusiv la cele cu dublu ambreiaj.

Nu stiu de unde provenea, nu avea legatura cu cuplul(la cele diesel echipate cu ZF8), insa asa fac toate.

 

 

Liquid, sticla aia de la displayuri e normal sa se zgarie.

 

Fata de seria 5, ce am observat eu ca si avantaje clare pt A6 ar fi spatiul mult mai mare pt pasageri(mult si peste seria 7 swb), finisajele net superioare si felul cum este lucrata masina (sunetul usilor cand se inchid, a capacului de la portbagaj, a geamurilor la capat de cursa).

Prin comparatie, usile la seria 5 iti e teama ca or sa cada pe jos dupa ce le inchizi iar geamul cand culiseaza, te astepti sa iti sara in brate.

Pe de alta parte, la A6 gunoiul e bagat sub pres. Greieri din primele sute de km, masina noua. Peste tot.

Dupa 4 ani si 93 km, seria 5 nu zdranganea in interior la fel cum zdrangane A6 la denivelari.

Pielea la bmw sub orice critica si fara posibilitate de comparatie.

 

Liquid, la tine cum e cu greierii ca pe mine deja sitiatia ma scarbeste.

 

Eram sa uit. Parbrizul, farurile, aratau la seria 5 ca si cum am mers la razboi cu masina inca din prima luna. La A6 sunt intacte dupa 16k km. Niciun punct pe ele.

Vopseaua la fel, incomparabila mai buna la audi.

 

Portbagajul la A6 inutil pt obiectele voluminoase. Nu este indeajuns de inalt.

Spre exemplu, nu incap una peste alta 2 roti de 245. In seria 5 puneam una de 275 si una de 245 si ramanea si loc deasupra lor sa bagi palma.

 

Gata, au venit prostii si flamanzii cu minisurile :))

Comedie!

Edited by edit
  • Like 8
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Un mare minus pentru A6 ---- forumul romanesc :)));

Acolo e puscarie; Acu sincer, fata de forum BMW, care e animat si unde poti discuta/afla diferite info utile, acolo postarile se sterg nonstop;

 

Despre greierasi, aveam unul in stalpul de pe partea pasagerului, undeva la nivel cu centura;

Cred ca s-a cumintit, desi a venit vremea rece, nu l-am mai auzit de vreo 2 000 km; Nu prea sunt multi greieri;

Macar aici sa am noroc;

 

Despre portbagaj nu pot sa ma plang, de obicei eu tin acolo o agenda, si o plasa pentru cumparaturi; Mai mult nu imi trebuie;

 

Interiorul din piele Valcona ( cred ca este o varianta de piele Nappa ) mi se pare ok ca si aspect/feeling, dar ca si durabilitate/rezistenta, cred ca lasa de dorit; un 50 .000 - 70 000 km, si apar uzuri pe aripiorele de la scaune, etc...

 

Cum spuneam... problema cu pompa vacum/ulei, de la AUDi, se stie, au si un buletin/nota inerna VW unde stiude probleme aparute la ansamblul respectiv, la nici 20 000 km. Piesa am gasit-o pe oemvwshop - 400 euro, si inca ceva pt transport DHL/UPS, dar manopera, sa fie undeva pe la 10 000 ron :( , catastrofa pt o masina de 48 000 km

 

Nu stiu cum este vopseaua la BMW, n-am avut, singurile masini pe care le-am avut, un Megane 2 , de 80 hp, si un Megane 3 coupe al sotiei, pe care il conduce si in prezent;

 

Masina avea pe capota sarita vopseaua in 3 puncte, pana la stratul de baza; M-am uitat si parea destul de groasa ( mai multe straturi) vopseaua + lac;

Nu stiu ce a putut sa faca neamtul (fostul proprietar) de au aparut punctele alea; ( dar le-am gasit un remediu partial, vopsea pe culoare, putin lac, si apoi polish; As putea sa vopsesc intreaga capota, dar credema dupa nenumarate intrari in service pentru vopsitorie, de la service-uri ale marcii, pana la cele mai bune serviceuri,sau service-uri noname, vopsitoria este de multe ori o loterie; ( Vorbesc aici de renault ) Am vopsit la el de f.f.f multe ori 80 % din elemente, unele si de 2 ori, de-a lungul celor 14 ani cat l-am avut; De multe ori s-a intamplat sa se cojeasca lacul dupa 1 an de la vopsirea in SERVICE Renault, de multe ori s-a intamplat sa se pastreze impecabil si dupa 7-8 ani de la vopsirea intr-un service noname; dar s-a intamplat si invers,... Intelegi tu.....; Deci prefer retus unde se poate;

Edited by Liquid_dimi
Link to comment
Share on other sites

Salut. Am avut Passat B8 BiTDI si l-am dat anul asta pentru un G31 530ix. Imi place foarte mult seria 5 vs Passat, este diferenta mare la confort, simti mult asta la drumurile lungi.

Singurul lucru care nu imi place este senzatia de putere: cu toate ca are 250cp si 320nm, nu ai senzatia din BiTDI...

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.