BMWClub: Supravirarea: ce este si ce facem cu ea? - BMWClub

Jump to content

  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Supravirarea: ce este si ce facem cu ea? Rate Topic: -----

#21 User is offline   Bavaria 

  • Veteran
  • Group: Members
  • Posts: 11425
  • Joined: 20-November 04
  • Gender:Male

Posted 08 August 2007 - 00:24

xxlbastard, on 7/Aug/2007, 12:43, said:

bavaria..tu vorbesti de dd asa ca deschide-ti alt topic
View Post


Bine sefu, asa voi face. :)


:blink:
0

#22 User is offline   drfan 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 16
  • Joined: 07-July 07

Posted 06 September 2007 - 01:49

ce trebuie stiut este ca degeaba intelegem teoria si o stim ca pe apa si degeaba exersam de cateva ori si gata. Reflexele (de orice natura) trebuiesc exersate. Prin exercitiu castigam doua chestii (una de fapt e implicita): reflexe mai rapide ( pilotii de raliu de exemplu...daca 2 luni nu se antreneaza unele reflexe scad cu 10-20% - e vorba de miimi de secunda, dar conteaza si o milizecime de secunda) si acea "stapanire de sine" in momentele critice.

Problema cea mai grava este ca exersatul costa $$. Va spun din proprie experienta...rulmenti schimbati la 20-30% din perioada lor de folosire in regim normal, amortizoare, bucse si gume..nici nu mai zic...pai o pereche de michelin energy nu ma tin mai mult de 20.000km (in timpul zilei mers normal...iar cateva nopti pe luna incinse de nu se poate) ...asta in cazul in care ma limitez sa mai ies noapte prin oras. Dar pot sa zic ca imi cunosc masina in proportie de 99%....stiu cand supravireaza , cand subvireaza(si nu ma refer la mersul normal :blink: )..etc..etc si am scapat de cateva accidente care in mod normal erau IMINENtE. Doua dintre ele cred ca erau fatale...unul pentru mine...si celalalt pentru respectivii pietonii.

oricum defesive driving fara ofensive driving nu prea se poate...adica mai intai trebuie sa sti cum nu trebuie sa faci sau ce se intampla daca faci asa. nu e de ajuns un simplu : nu corectati brusc traictoria masini cand va aflati deja intr-o curba.

REVENIND LA TOPIC:
La masinile cu rwd e simplu de supravirat, dar ce ne facem cand masina e FWD ?

Pai sunt mai multe metode de supravirat si cu FWD. La VTM/VTC zice ca soferul e dreptaci (o "arunca" din frana de mana) sau stangaci (o arunca din balans).

Daca cu frana de mana implica o mai buna cunoastere a masini si o frana de mana pusa la punct (eventual scos butonul de oprire- ca nu ai vrea sa iti ramana blocata daca nu apesi cat trebuie pe buton, si in momentele alea numai de apasat cum trebuie pe buton nu iti arde) cea cu "balans" e mai usor.

Metoda se rezuma usor oarecum: Stanga frana, dreapta gaz sau invers dupa caz. Sunt convins ca nu ati inteles nimic din fraza de mai sus si acum va ganditi oare ce mai zice si nebunul asta...pai sa spunem mai pe larg. Metoda se bazeaza pe
"dezechilibrarea" masini, mai exact pe repartizarea greutatii pe axe/roti.

Am atasat o poza ca sa fie mai usor. Cu albastru e traseul pe care in parcurge masina ...unde vedem cele 2 puncte. Cand se ajunge in punctul 1 soferul o sa actioneze SIMULTAM volanul spre dreapta (e vorba de o smucitura, sa nu va inchipuiti ca o sa rotiti de volan ca la parcare - e vorba de 40grade sa zicem- MASINA abia daca isi schimba directia de mers) si o sa apese puntin frana (doar piscata). Astfel din cauza franarii puntea fata preia o MAARE PARTE DIN GREUTATE iar din cauza virarii rotile din partea stanga preaiau de asemenea o maare parte din greutate...concluzionand...roata din stanga fata trudeste din greu(vezi roata rosie din desen) ...avand pe dansa mai mult de 50% din greutatea masini ( normal are 30-35%) . Urmeaza momentul 2 cand viram concomitent stanga si apasam aceleratiia ....gandind analog ca in cazul unul - o mare parte din greutate o sa se duca pe stanga spate....iar din jocul asta de distribuire a greutatii pe roti masina o sa supravireze frumusel tinuta doar din gaz(acceleratie) - prea mult gaz-> masina tinde sa se indrepte - prea putin gaz -> masina tinde sa faca o "piureta" :) :) ....numai sa ai gaz cat cuprinde, ca placere vine de la sinel. vedeti la masinile mai slab motorizate ca trebuie mai mult indemanare.Exista riscul sa o iei in balarii, pt ca din cauza lipsei de putere, fata nu o sa mai traga spatele cum trebuie...si o sa iasa o maaare piruete(am folosit niste termeni mai populari,sper sa nu fiu blamat). Eu de exemplu la masina mea sunt nevoit sa franez cu calcaiul ca sa nu coboare din ture...ca altfel ma paste decorul.

AH....sa nu uit....daca tot vreti sa incercati...cautati curbe mai largi la inceput .De exemplu cum vi de la rond de la cosbuc prin fata pe la Casa poporului si vrei sa faci stanga sa te duci la pod la B.P. HASDEU...acolo noapte e liber si e o gramada loc. Tineti cont ca daca nu aveti cine stie ce amortizoare sport sau masina nu e prea rigida, o viteza de 60Km/h e ok la inceput. Nu uitati sa decuplati ESP :) :) ...si sa purtati centura. Cand o sa am timp o sa fac si niste filmulete cu chestii de astea.....360 cu frana de mana si continuare...and so on :).

Attached File(s)

  • Attached File  curba.JPG (21.85K)
    Number of downloads: 75

This post has been edited by drfan: 06 September 2007 - 02:13

0

#23 Guest_Pole_*

  • Group: Guests

Posted 03 September 2013 - 15:45

up
0

#24 User is offline   X X L 

  • drivin'...
  • Group: Moderators
  • Posts: 12175
  • Joined: 20-November 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 04 September 2013 - 08:16

View Postdrfan, on 06 September 2007 - 01:49, said:

360 cu frana de mana si continuare...and so on :).

:blink: wtf ?

#25 Guest_Pole_*

  • Group: Guests

Posted 04 September 2013 - 08:28

avand in vedere ca nu a mai facut filmuletul asta cu intoarcearea de 360 si continuare si ca au trecut 6 ani deja, presupunerea este sumbra si intuitiva :ninja:
0

#26 User is offline   ZyZ 

  • Membru
  • Group: Banned
  • Posts: 409
  • Joined: 18-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi, Bucuresti

Posted 04 September 2013 - 08:53

View PostPole, on 04 September 2013 - 08:28, said:

avand in vedere ca nu a mai facut filmuletul asta cu intoarcearea de 360 si continuare si ca au trecut 6 ani deja, presupunerea este sumbra si intuitiva :ninja:


Eu de partea cu continuarea sunt interesat. Peste tot se vorbeste doar despre finalizare. O fi un nou trend ?
0

Share this topic:


  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro