Jump to content

vitezometru e30


Recommended Posts

salut

 

sa va cer si eu ajutorul intr-o problema grea: intr-o zi vitezometrul meu s-a hotarit sa nu mai mearga. de fapt tot ce se afla in componenta respectiva a murit (vitezometru, kilometraj si trip-metru).

 

s-au incercat urmatoarele:

 

- firele 31a si 31b au continuitate de la senzorul din diferential pina pe placa vitezometrului; firul 31a nu este tras la masa pe parcurs, iar conexiunile sint curate de la diferential pina la celalalt capat (firele sint oricum dintr-o singura bucata, nu trec prin conectori sau alte dracii, in afara de mufa din spatele ceasurilor

- ceasurile mele merg in alta masina

- niste ceasuri bune de pe alte masini merg la mine cu exceptia componentei respective.

 

are cineva idei pentru a identifica si rezolva problema ?

dar o metoda simpla de a testa senzorul din diferential exista ?

 

multumesc

Link to comment
Share on other sites

- ceasurile mele merg in alta masina

- niste ceasuri bune de pe alte masini merg la mine cu exceptia componentei respective

 

Cateva intrebari:

Prin "ceasuri" te referi la intrsumentele (tabloul de bord) in ansamblul lor, sau la faptul ca ai mutat modulul respectiv (vitezometrul) de la un tablou de bord la altul?

Link to comment
Share on other sites

are cineva idei pentru a identifica si rezolva problema ?

dar o metoda simpla de a testa senzorul din diferential exista?

Am patit si eu ceva similar acum un an. Senzorul de viteza de pe carcasa diferentialului este acoperit de un fel de burduf de cauciuc. Intrase apa acolo si oxidase contactele dintre cabluri si pinii externi ai senzorului. Am scos apa, am curatat contactele si asta a rezolvat problema.

 

Este posibil ca la tine sa fie ceva mai complexa problema. Senzorul respectiv "numara" o roata dintata din direrential. Daca nu e din cauza contactelor, da jos senzorul de pe capacul diferentialului, curata-l si apoi reinstaleaza-l. Cat timp e senzorul jos, uita-te prin capacul diferentialului la roata dintata, daca pare OK.

 

Daca tot nu rezolva problema, imprumuta un senzor de la alta masina.

Link to comment
Share on other sites

senzorul e extrem de curat, nici pic de oxid acolo.

am mutat si separat modului, si tot ansamblul de instrumente.

am mai uitat sa precizez ca am schimbat si acumulatorii de la inspectie cu ceva vreme in urma, deci nici de acolo nu ar putea sa vina.

 

problema a aparut cind mi-am instalat inchiderea, banuiesc ca am atins vreun fir sub bord si l-am deconectat... dar nu reusesc sa imi dau seama care. bodrul e alimentat (ca toate celelalte merg, iar firele 31a si 31b pentru semnal ajung acolo bine mersi.

Link to comment
Share on other sites

problema a aparut cind mi-am instalat inchiderea, banuiesc ca am atins vreun fir sub bord si l-am deconectat... dar nu reusesc sa imi dau seama care

Cam trist. Inseamna ca cea mai in masura persoana sa rezolve problema esti tu, poate cu ceva ajutor de la schema electrica a masinii (daca o ai).

Asta e nenorocirea cu problemele de natura electrica: sunt foarte dificil de localizat.

Link to comment
Share on other sites

Mdaaa.. Exact azi am patit la fel. Vitezometrul sta la 0. ABS-ul si triunghiul de la ASC stau aprinse. Cum s-a intamplat n-am idee, cred ca a coincis cu o frana mai brusca pe care am pus-o (cred); mergeam incet si nu ma uitam la vitezometru, si mi-au atras atentia becurile de la ABS si ASC. Vad ca ABS inca mai am, chiar daca sta aprins.

 

La tine stau si becurile aprinse sau numai vitezometrul e cu belea?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Vad ca e destul de frecventa problema. Senzorul dus sau contactele murdare. Sper sa fie doar asta :blink:

 

Ma uitam pe Roadfly, si am gasit un comportament si mai ciudat al indicatoarelor de bord:

http://BMW.roadfly.org/bmw/forums/e39/873829-1.html

1423[/snapback]

ma cheama adi oprisan-am alt senzor si poti sa vii la noi la garaj sa rezolvam problema impreuna-poate sa fie senzorul dus.

Link to comment
Share on other sites

cred ca am uitat sa va tin la curent cu problema, acum rezolvata. am studiat diagramele electrice pina mi-au picat ochii, si m-am prins ca imi trebuia... o siguranta de 7A :blink:) da, vitezometrul este alimentat separat de restul bordului, prin siguranta 12 (la E30), care era prajita, din motive care imi scapa.

 

morala: documentatia poate fi foarte folositoare :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut tuturor,

am si eu un E30 care are o problema: pe ceasul cu turometrul mai are jos indicatorul de "consum instantaneu"-nu stiu exact cum se cheama- care nu functioneaza. Eu am masina doar de cateva luni si nu mergea de la inceput. Puteti sa ma ajutati?

A, mi-am adus aminte de inca o problema :nu merge dezaburirea pe spate. Am masurat firele si au continuitate, la firul de plus vin 12v si daca am pus un bec intre ele se aprinde. Si firele de pe geam imi arata continuitate. Ce as putea sa mai fac?

 

 

Multumesc,

Luk

Link to comment
Share on other sites

Salut tuturor,

  am si eu un E30 care are o problema: pe ceasul cu turometrul mai are jos indicatorul de "consum instantaneu"-nu stiu exact cum se cheama- care nu functioneaza. Eu am masina doar de cateva luni si nu mergea de la inceput. Puteti sa ma ajutati?

  A, mi-am adus aminte de inca o problema :nu merge dezaburirea pe spate. Am masurat firele si au continuitate, la firul de plus vin 12v si daca am pus un bec intre ele se aprinde. Si firele de pe geam imi arata continuitate. Ce as putea sa mai fac?

Multumesc,

Luk

4867[/snapback]

 

Zi si mie ce motor ai pe el,pentru ca turometrele sunt diferite ,in (f) de motor-adi

Link to comment
Share on other sites

Salut tuturor,

  am si eu un E30 care are o problema: pe ceasul cu turometrul mai are jos indicatorul de "consum instantaneu"-nu stiu exact cum se cheama- care nu functioneaza. Eu am masina doar de cateva luni si nu mergea de la inceput. Puteti sa ma ajutati?

  A, mi-am adus aminte de inca o problema :nu merge dezaburirea pe spate. Am masurat firele si au continuitate, la firul de plus vin 12v si daca am pus un bec intre ele se aprinde. Si firele de pe geam imi arata continuitate. Ce as putea sa mai fac?

Multumesc,

Luk

4867[/snapback]

 

eu am avut aceeasi problema...si am avut multa bataie de cap pana am rezolvat aceasta problema...vezi dc nu a fost motorul schimbat, da bordul jos si schimba acumulatorii...ca dc nu merge deloc inseamna ca nu ai firele conectate cum trebuie, cum a fost si la mine....

Link to comment
Share on other sites

am un bord complet de ursulet daca te intereseaza.sa nu fie ceva electric sonda releu bla bla mufa  fire

5278[/snapback]

 

Problema e ciudata, pentru ca turometrul merge, doar ceasul de sub el nu merge.

Puteti sa-mi spuneti si mie de unde vine informatia la ceasul asta?

 

Si inca ceva: cand am avut bateria slaba (acum am schimbat-o) , in momentul cand invartea greu s-a miscat putin si acul ala de jos. Dar atat!

 

 

Multumesc,

Luk

Link to comment
Share on other sites

eu am avut aceeasi problema...si am avut multa bataie de cap pana am rezolvat aceasta problema...vezi dc nu a fost motorul schimbat, da bordul jos si schimba acumulatorii...ca dc nu merge deloc inseamna ca nu ai firele conectate cum trebuie, cum a fost si la mine....

4963[/snapback]

Acumulatorii sunt ok, dar nu vad ce legatura ar putea sa aiba...Eu stiam ca sunt doar pentru led-urile de la ulei.

Link to comment
Share on other sites

Acumulatorii sunt ok, dar nu vad ce legatura ar putea sa aiba...Eu stiam ca sunt doar pentru led-urile de la ulei.

5546[/snapback]

 

mda..e clar ca nu ai firele conectate de la tzomputerul masinii....stai sa-mi amintesc ce fire erau si unde trebuia sa le tragi ca dc le stii e foarte usor de conectat....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.