Jump to content

Turatii motoare bmw


duxter

la ce turatie sch. cand conduceti sport ?  

1221 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Salut,

 

300cd FL Steptronic:

- mers normal (Drive) - 1800-2000 rpm;

- mers sport (Modul Sport cutie) - depinde de cat de tare apesi acceleratia, dar in mod obisnuit cam pe la 4500 (pe acolo deja o simt ca nu prea mai are cuplu asa mare);

- mers sport (Modul Manual cutie) - tot pe la 4300-4500 o schimb din aceleasi motive ca si mai sus.

 

Mentionez ca masina nu este resoftata.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

E39 530d ( 2002 ) Automat :angel:

Drive - 4.500 RPM :D

Sport - 5.500 RPM :D

Manual - 5.800 RPM :D

 

8) 8) 8)

 

Avand steptronic, la mine schimba la 4000 in D si 4500 in DS, am vazut.

 

:console:

la mine in D schimba si la 4.500 :D si in DS 5.500 deja e intrat pe rosu si cand ma gandesc ca masina e din 2002 si cum merge... :o

 

nu mai inteleg...toti ziceti ca dupa 4.500 RPM va mor motoarele ?? numai aveti cuplu...?? la mine cred ca s-a imbatat masina :laugh: de la 4.000 RPM in sus parca e alta masina si cand e in 5.500 RPM rupe asfaltu

Edited by C R S
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Gresit. Trebuie schimbat in asa fel incat pe plaja de turatie intre care evolueaza motorul, puterea medie sa fie cat mai mare.

Acceleratia nu e maxima la cuplul maxim ci in zona de puterea maxima, zic in zona pentru ca inertia motorului creste patratic cu turatia.

 

@CRS la 4500 intervine limitarea care nu e asa brutala ca la benzina si pare ca motorul se "gatuie" dar de fapt e limitat. Probabil ca tu nu o ai.

Tendinta este sa se reduca turatia motoarelor diesel nu pentru ca ar fi o problema tehnica ci pentru a optimiza consumul si poluarea - cu cat turatia e mai joasa, cu atat combustibilul are mai mult timp sa arda.

Link to comment
Share on other sites

E39 530d ( 2002 ) Automat :angel:

Drive - 4.500 RPM :D

Sport - 5.500 RPM :D

Manual - 5.800 RPM :D

 

 

nu mai inteleg...toti ziceti ca dupa 4.500 RPM va mor motoarele ?? numai aveti cuplu...?? la mine cred ca s-a imbatat masina :laugh: de la 4.000 RPM in sus parca e alta masina si cand e in 5.500 RPM rupe asfaltu

 

Uite specificatiile pentru masina ta:

 

Max. Power: 183.5 PS / 181 bhp / 135 kW @ 4000 rpm

Max. Torque: 390.0 Nm / 288 ft.lb / 39.8 kgm @ 1750-3000 rpm

 

Deci, cam degeaba o turezi tu in 5800 !

Link to comment
Share on other sites

Cred ca facea caterinca la 5.800 ture, iar daca chiar ai vorbit serios ...personal consider ca-ti bati joc de masina respectiva...

 

Si eu am facut teste dyno, iar cu graficul in mana oricine iti poate spune ca dupa 4700-4800 un motor diesel e "mort"

Edited by flavius.paul
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca facea misto.

 

sainz, tocmai de aia am si zis ca o tureaza, nu ca schimba treptele la 5800. Cu toate ca, daca stau bine si ma gandesc, numai la manuala putea sa o tureze el ca nebunul pana la turatia aia, automata schimba singura cu mult inainte de 5800, chiar daca o foloseste pe manual. Oricum, am impresia ca e un pustan ce abia a dat bac-ul, la ce remarci sa ne asteptam de la el ? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ce vreau sa spun e ca NU-l poti tura pana la 5,800, chiar daca ai capul ca ...bostanul! Ti se taie alimentarea cu mult inaintea cifrei de 5,800 rpm. Un E90 de curse se duce pana in 5,000 rpm; in niciun caz un e39 din 2000!

 

 

BMW 320d SCHUBERT MOTORSPORT

 

Motor 4 cilindri

Capacitate 1995 cc

Putere maxima aprox 265 cp

Max 4700 rpm /

Viteza maxima aproximativ 240 kilometri pe oră

Edited by c.sainz
Link to comment
Share on other sites

Cum am spus si mai sus, nu ca e mort, e limitat din soft deci daca se scoate limitarea...

Ideea e ca nu castigi nimic cu o turatie mare la motoare turbo, ci doar la aspirate.

Decat sa-i cresti turatia cu 20% mai bine ii cresti presiunea de supra-alimentare cu atat - si performanta si si fiabilitatea sunt mai bune in cazul asta.

 

TDS-urile aveau puterea maima la 4600-4800 rpm deci se duceau si peste acum ~15 ani.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Dar la cat schimba? N-am incercat de foarte multe ori, insa asa mi s-a parut. Poate doar in kick-down s-o duca pana la 4500.

 

Ai dus-o de cateva ori pana la 4,000 rpm, in drive, (poate intr-o depasire cand cel din fata venea cam repede!!), dar NU schimbi DE OBICEI, in drive, la 4,000 rpm!!!! Ca sa faci asta, trebuie sa stai cu pedala in podea, pana la 4000, cand cutia trece in treapta urmatoare! M-as mira sa mergi asa!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.