BMWClub: Seria 5 E39, 1995-2003 - BMWClub

Jump to content

  • 76 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Seria 5 E39, 1995-2003 Ghidul Cumparatorului

#1 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 13 September 2007 - 23:10

M-am decis sa scriu un Ghid al Cumparatorului pentru E39 deoarece fiind deja un model foarte popular a devenit foarte atractiv si cautat datorita deprecierii cauzate de aparitia seriei 5 E60 si E60-ului facelift.

Insa principalul motiv pentru care vreau sa scriu acest ghid este ca sunt fan E39 de de multa vreme si mi se pare unul dintre cele mai frumoase modele BMW din toate timpurile.

Este o masina excelenta, fapt afirmat de multe reviste auto printre care si Top Gear care au numit-o "cea mai buna masina din clasa sa", clasa din care mai fac parte printre altii, MercedesE-klasse si Audi A6.
In clasa sa, E39 n-are concurenta.

Informatiile pe care le voi scrie se bazeaza atat pe experienta mea de 1 an de posesor de E39 535i cat si pe documentatia pe care am facut-o, si inainte si dupa achizitionarea masinii mele, pe multe site-uri de specialitate si pe unele forumuri din afara.

Orice critica sau intrebare este binevenita!


PROFILUL CUMPARATORULUI

Cel mai important cand cumperi o masina premium la mana a doua este de a fii pregatit financiar pt a o intretine corespunzator.
Achizitia masinii este mult mai simpla decat intretinerea in sine.

Costurile de intretinere sunt ridicate insa si satisfactia de a fi posesor de E39 este mare atata timp cat iti permiti intretinerea si alegi de la inceput o motorizare pe masura puterii financiarecat si a scopului pt care cumperi masina.

Cel care cauta E39 vrea in primul rand o masina de lux care sa fie o imbinare intre confort si sportivitate intr-o anumita masura in functie de motorizare, si este atras de design-ul deloc demodatat al seriei 5 E39, dar si de dotarile pe care le are E39 si pe care multe masini care se fabrica inca nu le au.

Insa pentru a avea un E39 cumparatorul trebuie sa fie pregatit sa intretina masina corespunzator, cei care vor sa-si ia E39 doar pentru a iesi in evidenta si nu sunt pasionati de marca BMW in general, n-ar trebui sa cumpere un E39 pt ca nu se vor bucura de el.

Cei care sunt multumiti de E39 pe termen lung sunt cei pe care nu-i intereseaza doar sa ajunga de la A la B ci si cum ajung, iar pentru asta sunt pregatiti sa investeasca pe masura in masina.

Este foarte important ca in momentul achizitiei sa aveti cel putin 2000 de euro in plus pentru a rezolva diferitele probleme pe care masina le poate avea, si pentru schimbarea consumabilelor, rolelor si intinzatoarelor.

Posesorul de E39 difera de posesorul de seria 3, avand nevoie de mai mult spatiu interior, confort si dotari de lux, pentru care sacrifica un pic din sportivitate, avand in plus pe langa avantaje si un consum putin mai mare datorat greutatii mai mari
fata de seria 3.

This post has been edited by Ciupanezu: 09 January 2008 - 23:14

8

#2 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 13 September 2007 - 23:12

POZITIONARE

Seria 5 E39 a fost produsa in 1995-2003, varianta break fiind totusi produsa si in 2004.
Este precedat de seria 5 E34 si urmat de seria 5 E60.

Gama de motorizari cuprinde urmatoarele modele:520i, 523i, 528i, 530i, 535i, 540i, 525tds, 520d, 525d, 530d si M5. In 2001 528i a fost inlocuit de 525i si 530i.

Toate modelele in afara de M5 au oferit atat o varianta sedan cat si una break.
520i - 150 cp , 523i - 170 cp, 525i - 190 cp si 528i - 192 cp erau echipate cu diferite versiuni ale motorului de 6 pistoane in linie M52.

530i a fost echipat cu acelasi motor de 231 cp de pe E46 330i.

535i si 540i au fost echipate cu motorul V8 M62 cu care sunt echipate si 735i E38,

740i E38 cat si X5 E53.

M5-ul a aparut in 1998 fiind echipat cu motorul V8 S62 de 4.9l si 400 cp.

DESCRIERE

Seria 5 E39 nu a reprezentat un design schimbat dramatic fata de seria 5 E34 ci mai degraba o evolutie a design-ului pastrand liniile clasice BMW, multi spunand ca E39 este cel mai frumos BMW modern alaturi de E38.

E39 are o tinuta de drum impecabila, ofera un confort maxim la drum lung, este o masina rafinata dar si cu atitudine.

Stabilitatea, franele, siguranta (4 stele la testele EuroNcap) si directia sunt unele dintre capitolele unde E39 exceleaza.
In curbe masina sta mai prost decat un E34 de motorizare similara, exceptie facand doar 535i si 540i care au suspensie si directie de M5.

Fiabilitatea unui E39 este foarte buna atata timp cat masina este intretinuta, deci totul tine de fostul proprietar.
Are totusi unele probleme comune destul de deranjante.

Pretul unui E39 variaza intre 6000 si 18 000 euro. Cele de 6000-7000 euro sunt in general modele din primul an de fabricatie care ar trebui evitate. Pretul mic denota starea tehnica proasta si putinele dotari.

Important e sa alegeti masina in functie de stare tehnica, aspect, dotari si abia apoi dupa an de fabricatie.
Un an de fabricatie mai recent nu inseamna o masina mai buna sau cu mai putini kilometri reali.
5

#3 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 13 September 2007 - 23:15

PRO & CONTRA - GENERALITATI

PRO

E39 este fara indoiala unul dintre cele mai frumoase modele moderne fabricate de BMW.

Este o alegere foarte buna, daca v-o permiteti, nu veti vrea alta masina prea curand.

La volan va veti simti perfect, ergonomia din interior fiind maxima, calitatea materialelor fiind ireprosabila.

Directia foarte precisa, tinuta de drum impecabila, franele foarte bune si motoarele rafinate asigura placerea de a conduce, cea mai importanta caracteristica a oricarui BMW.

La capitolul siguranta sta foarte bine fiind dotata cu ABS in standard si optional ASC (assisted stability control) sau DSC (dinamyc stability control) 6 airbaguri in dotarea de baza sau optional 8 sau 10 airbaguri.

La testele EuroNCAP a primit 4 stele ceea ce demonstreaza siguranta sa.

Spatiul interior este generos si ergonomic, cei foarte inalti (~1.90 inaltime) au loc destul.

Optionalele includ dotari de lux prezente pe orice masina care se afla in prezent in fabricatie: scaune incalzite, navigatie cu tv, scaune reglebile electric cu memorii, dublu climatronic, piele, pilot automat, etc.

Motoarele sunt foarte fiabile, exceptie facand motorul M52, prezent pe 520i, 523i si 528i, motor facut dintr-un aliaj numit Nikasil, aliaj care reactioneaza cu sulful din benzina. Aceste motoare cedeaza deoarece coatingul de nikasil de pe suprafata cilindrilor se descompune ceea ce duce la probleme de compresie.

In rest motoarele sunt foarte bune daca li s-a facut schimbul de ulei la timp, lucru normal avand in vedere ca BMW produce in general motoare foarte fiabile.

Ca tehnologie motoarele nu sunt deloc invechite, cele pe benzina avand vanos (admisie variabila) si chiar dublu vanos (admisie si evacuare variabila), tehnologii care inbunatesc performantele dar si scad consumul.

Per total este o alegere exceptionala.

CONTRA

Desi este o masina excelenta, E39 are si unele defecte.

Probleme comune la E39 sunt:
- chederele care scartaie.
- mirosul dezagreabil de la clima (trebuie curatat periodic cu un spray traseele pe unde intra aerul in habitaclu)
- volanul care la multe E39 tremura la viteze intre ~80-100 km/h
- displayul calculatorului de bord care se strica. (problema intalnita la E39, E38 si X5)
- geamurile electrice care cedeaza
- manerele de deschidere a usilor din interior care se rup
- debitmetrul (pica in general datorita faptului ca s-a mers cu un filtru de aer murdar)
- caseta de directie care curge
- pompa de apa cedeaza, mai ales la modele mai vechi
- senzorul axei cu came
- termostatul
- suporturile de pahare care sunt total inutilizabile
- cablurile pt deschiderea capotei care cedeaza
- senzorul de temperatura exterioara care datorita pozitionarii lui defectuoase se poate pierde usor
- flansa de cardan (mai ales la masini cu cutie manuala)
- rezistenta treapta ventilatie
- indicatorul de nivel carburant care merge defectuos in general la orice E39
- injectoarele care pica la diesel mai ales.
- cutiile steptronic pot pica daca uleiul nu este schimbat la 150 000 km.

Aceste defecte sunt normale avand in vedere ca E39 este o masina plina de gadget-uri insa sunt niste defecte destulde deranjante.

Nu este obligatoriu ca la cumpararea unui E39 sa aveti aceste probleme, insa in general apar cel putinunele dintre ele.

Insa in afara de aceste probleme des intalnite trebuie sa aveti in vedere cand cumparati un E39, si de fapt orice masina sh, ca orice poate pica si ca trebuie sa aveti niste bani pusi de-o parte pentru reparatii.
4

#4 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 13 September 2007 - 23:18

RECOMANDARI, PE MODELE

MODELE PE BENZINA

- 520i, 523i, 528i ('95-2000) sunt de ocolit datorita motorului M52 fabricat din Nikasil. Acest motor este cel mai prost dintre toate motoarele cu care a fost echipat E39.

- 520i (2000-2003) este un model potrivit daca doriti o masina cu performante medii dar la un consum de benzina rezonabil.
Nu este un model cu veleitati sportive insa se descurca ok in traficul infernal din oras dar si pe autostrada.

- 525i (2000-2003) este o alegere potrivita daca doriti performante destul de bune insa va si intereaseaza intr-o anumita masura consumul de benzina. La 192 cp se comporta excelent pe autostrada si in oras, motorul de 6 cilindrii in linie este o mangaiere pentru urechea
oricarui pasionat auto.

- 530i (2000-2003) este o alegere chiar mai buna decat 525i datorita consumului apropiat si a performantelor mai bune. Costurile de intretinere sunt insa mai mari la fel ca si impozitul.

- 535i (1995-2003) vine dotat cu motor V8 M62 in doua variante. Intre 1996 si 1998 motorul dezvolta 235 cp si este vanos.
A doua varianta este de 245 cp dublu vanos.

Cea mai buna alegere este motorul fabricat in 1998-2003 de 245 cp si cu dublu vanos. Performantele sunt mai bune, fiabilitatea este mai mare.

Singura problema este consumul de benzina, in jur de 17l/100km la mers linistit in oras, 20l/100km la mers sport in oras si cam 22l/100km in trafic bara la bara.
Insa la un V8 consumul nu este relevant

Performantele, directia si suspensia de M asigura un comportament dinamic superior oricarui E39 cu motor L6.

Costurile de intretinere sunt mai mari decat la E39 dotate cu motoare L6.
Este ideal pentru cei care vor confort, destul de multa putere si performante peste medie, insa nu-si permit intretinerea unui M5.

- 540i (1995-2003) este cu un pas in urma M5-ului ca performante, un model foarte reusit insa costisitor ca intretinere. Consumul deja nu mai este relevant la un motor de 4400 cmc. Daca vi-l permiteti este cea mai buna alegere in afara de M5.

- M5-ul (1998-2003) este o masina incredibila din orice punct de vedere. Desi are 4 usi este in mod clar o masina sport. Un sedan sport de fapt.

Motorul V8 de 5000 cmc de 400 cp este cel mai puternic motor pus pe E39.

Desi este derivat din M62, S62-ul nu se poate compara cu nici un alt motor de pe E39, diferentele de performante dar si de intretinere fiind ca de la cer la pamant.
M5-ul se adreseaza celor pentru care costurile nu conteaza ci doar satisfactia de a avea un M5.

MODELE PE MOTORINA

Modelele pe motorina fara common rail sunt de evitat. Acestea sunt 525td si 525tds.

Avantajele sistemului common rail
1. reducerea noxelor datorita pulverizarii mai buna a combustibilului in cilindri si datrita controlului mai bun a cantitatii de combustibil care intra in cilindru pe timpul injectiei.
2. Pulverizarea mai buna a combustibilului se face datorita presiunilor mari de injectie care se realizeaza pe timpul injectiei. La vechile sisteme de injectie presiunea de injectie era limitate de considerente constructive astfel: distanta mare a conductelor de combustibil de la pompa si pina la injector ceea ce facea ca presiunea sa nu poata fi marita oricit datorita fenemenelor
de rezonanta care se putea produce in conducte; (nu intru in detalii aici, dar este un fenomen foarte interesant despre care s-au scris tone de articole);
3. Controlul mai bun al momentului injectiei ceea ce duce la un mers al motorului mai linistit, la performante mai bune cu consum mai mic;
4. Fiabilitatea mare a motoarelor dotate cu un astfel de sistem.

- 520d este modelul cel mai slab. Nu merita cumparat nici macar din punct de vedere al consumului deoarece 525d are acelasi consum.
Este dupa parere mea o varianta submotorizata, 136 cp nefiind suficienti pentru caroseria destul de grea de E39.
Datorita pretului de baza mai mic, in general 520d-urile vin destul de putin dotate. Este un motor mult mai putin silentios decat cel de pe 525d sau 530d.

- 525d (2000-2003) este un model foarte reusit si foarte popular. Este probabil cea mai intalnita motorizare de la noi din tara.
Reprezinta un compromis bun intre performante si consum.

- 530d vine in 2 variante de putere, 184 cp (1998-2000) si 193 cp (2000-2003). Acest model este cel mai bun diesel din gama, consumul nu este foarte mare pentru performantele sale insa costurile de intretinere sunt destul de mari. Dintre toate motoarele diesel il recomand in special pe acesta.

This post has been edited by Ciupanezu: 13 September 2007 - 23:27

3

#5 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 13 September 2007 - 23:22

RECOMANDARI PE SCURT

- 520i, recomandat pentru consum redus si costuri de intretinere reduse.
- 525, recomandat pentru sportivitate dar cu niste costuri de intretinere acceptabile.
- 530i, apropiat de 525i insa un pic mai rapid.
- 535i/540i, recomandate pentru performantelele excelente, costurile de intretinere sunt ridicate, nu sunt pentru cei preocupati de consum.
- M5, modelul E39 suprem din orice punct de vedere.

- 525d, 530d, modele ok, reprezinta un compromis intre consum si performante. Costuri de intretinere mai ridicate decat motoarele
pe benzina de aceasi cilindree.

DE EVITAT

- 520i (1995-2000), 523i, 528i, 525td, 525tds.

RECOMANDARI

TRANSMISIE

In cazul achizitionarii unui E39 cu cutie steptronic, schimbati uleiul cutiei. BMW recomanda schimbarea uleiului dupa 150 000 km.
Cutiile steptronic cad deseori tocmai din cauza uleiului neschimbat.

Cutia manuala este preferabila insa pentru un plus de confort cutiile steptronic sunt excelente, dar nu pe motoare
de sub 3000 cmc.

Nu va feriti de steptronic, nu are nimic de-a face cu vechiile cutii hidramate.
Cutiile steptronic sunt aproape la fel de rapide ca cele manuale, punctul slab al lor fiind consumul mai mare cu 1 litru sau 2.

SUSPENSIE SI DIRECTIE

Suspensia seriei 5 E39 este axata pe confort ceea ce da un balans in curbe. Suspensia sport este de preferat celei standard, eliminand astfel balansul.
Verificati atent amortizoarele la achizitia masinii. Daca sunt urme de ulei pe ele, trebuie schimbate in scurt timp.

Directia este foarte exacta pe orice E39. Servodirectia isi face foarte bine treaba.
Servotronicul este insa varianta ideala deoarece condusul devine mult mai usor in traficul aglomerat, iar siguranta creste.
Pentru servotronic nu exista kit retrofit.

caseta de directie este o problema des intalnita la multe modele BMW, este rezolvabila dar destul de costisitor.

RECOMANDARI GENERALE

Inainte de achizitie verificati masina la reprezentanta sau la un service autorizat. Preferabil mergeti cu cineva care se pricepe.

NU cumparati masini in functie de an, ci in functie de stare tehnica, dotari si aspect general.

Dupa achizitie schimbati toate consumabilele, si toate fluidele (ulei motor, ulei diferential, ulei cutie de viteze, lichid de racire,
lichid servodirectie, lichid de frana.

This post has been edited by Ciupanezu: 13 September 2007 - 23:24

5

#6 User is offline   Tesio 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 733
  • Joined: 02-August 07
  • Gender:Male

Posted 13 September 2007 - 23:25

"In clasa sa, E39 n-are concurenta."
dupa afirmatia asta am trecut la alt topic,si chiar eram pus sa citesc tot ce ai scris
-3

#7 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 13 September 2007 - 23:29

Pai in clasa sa chiar n-are concurenta.
Ma refer la A6 si E-klasse din aceasi ani de productie.
Drept dovada numarul imens de unitati vandute de-a lungul anilor.
Plus ca pe un forum BMW, ce ai fi vrut sa se spuna? :blink:

This post has been edited by Ciupanezu: 13 September 2007 - 23:32

4

#8 User is offline   Tesio 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 733
  • Joined: 02-August 07
  • Gender:Male

Posted 13 September 2007 - 23:32

crede-ma ca si mie imi place E39 chiar mai mult decat tie avand in vedere ca tu ai unul si eu imi doresc unul foarte mult....dar intotdeauna mi-a placut obiectivitatea,e o masina exceptionala dar nu un OZN :blink:
1

#9 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 13 September 2007 - 23:33

N-am spus ca e un OZN, poti citi la CONTRA am pus multe argumente impotriva achizitiei unui E39.


Am fost poate prea obiectiv. :blink:

This post has been edited by Ciupanezu: 13 September 2007 - 23:34

0

#10 User is offline   Tesio 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 733
  • Joined: 02-August 07
  • Gender:Male

Posted 13 September 2007 - 23:36

hai ca l-am citit....si am aflat si 2 lucruri noi...
bun articolul.bravo!
0

#11 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 13 September 2007 - 23:40

Multumesc!
Am scris ghidul din cauza ca apar aproape zilnic topicuri despre achizitia unui E39.
Sper ca cei care vor sa-si cumpere un E39 vor afla unele lucruri interesante si isi vor alege o motorizare pe masura puterii lor finaciare.

This post has been edited by Ciupanezu: 14 September 2007 - 00:02

0

#12 User is offline   lucian1 

  • Fan BMW
  • Group: Members
  • Posts: 1403
  • Joined: 15-June 06
  • Location:Bucuresti

Posted 13 September 2007 - 23:56

525i are 192cp si 528i-193 cai putere

This post has been edited by lucian1: 13 September 2007 - 23:56

0

#13 User is offline   blastergod 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 231
  • Joined: 09-March 07
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Posted 14 September 2007 - 02:18

Salut, in primult rand felicitari pentru info .
Eu vreau sa imi cumpar un 528I din 98 . Din cate am inteles, acest motor a fost din nikasil doar pana in 98, cam pana in martie .
Vreau sa stiu daca am dreptate ... si ... daca nu am dreptate si chiar este din nikasil, este chiar asa rau ?
Am vorbuit cu un service de bmw-uri din TM (Carlos il cheama) si mi-a zis ca nu este nici o problema si daca este din nikasil ...
Ma poti sfatui te rog ?


PS: Vreau sa imi iau un bmw 528I full options din 98 cu 8500 euro , zimi daca se merita si asta :blink:
0

#14 User is offline   alien4u 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 345
  • Joined: 30-July 07
  • Gender:Male
  • Location:peste tot

Posted 14 September 2007 - 03:45

Hmm... BMW-ul meu e un 520i cu 6 in linie! 170 CP din dec 2000
Tot din nikasil este?

This post has been edited by alien4u: 14 September 2007 - 03:46

0

#15 User is offline   BRANDEX 

  • Fan
  • Group: Vanzatori Autorizati
  • Posts: 3931
  • Joined: 19-April 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 14 September 2007 - 07:01

lucian1, on 14/Sep/2007, 00:56, said:

525i are 192cp si 528i-193 cai putere
 


Exact.

Bravo Ciupane !!!

This post has been edited by BRANDEX: 14 September 2007 - 07:01


#16 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 14 September 2007 - 07:08

alien4u, on 14/Sep/2007, 04:45, said:

Hmm... BMW-ul meu e un 520i cu 6 in linie! 170 CP din dec 2000
Tot din nikasil este?
 

Nu este din nikasil.
In plus are o cilindree de 2200 cmc fata de 2000 cmc al modelului fabricat intre 1995-2000 si nici nu este acelasi motor, 520i din 2000 fiind echipat cu motorul M54, o evolutie fata de M52.

This post has been edited by Ciupanezu: 14 September 2007 - 07:31

0

#17 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 14 September 2007 - 07:20

blastergod, on 14/Sep/2007, 03:18, said:

Salut, in primult rand felicitari pentru info .
Eu vreau sa imi cumpar un 528I din 98 . Din cate am inteles, acest motor a fost din nikasil doar pana in 98, cam pana in martie .
Vreau sa stiu daca am dreptate ... si ... daca nu am dreptate si chiar este din nikasil, este chiar asa rau ?
Am vorbuit cu un service de bmw-uri din TM (Carlos il cheama) si mi-a zis ca nu este nici o problema si daca este din nikasil ...
Ma poti sfatui te rog ?
PS: Vreau sa imi iau un bmw 528I full options din 98 cu 8500 euro , zimi daca se merita si asta :blink:
 

Motorul M52 fabricat intre 1998-2000 este cu dublu vanos si nu este din nikasil.
Insa nu l-as recomanda.

O mult mai buna investitie este un 525i facelift.

Insa daca-i faci un test de compresie si rezulta ca n-are probleme de compresie inseamna ca merita sa-l cumperi.

Ceea ce ti-a spus Carlos e complet fals. Daca ar fi motorul din nikasil ai avea apoi mari probleme cu el.

Mentionez ca 528i-ul despre care vorbesti nu prea poate fi full-options. In schimb poate avea multe dotari. In general dotarile cresc pe masura motorizarii deoarece un 540i de ex are un pret de baza mai mare decat un 528i si mai multe optionale in standard.

Unele optiuni pt E39: sistem audio DSP, navigatie cu tv, trapa, scaune electrice si incalzite, PDC, DSC, perdeluta electrica, telefon, webasto, servotronic.

M-as mira ca o masina din 1998 sa aiba atatea optiuni. Oricum chestia asta cu full-options, extra full sau alte aberatii sunt niste vrajeli de targ.

This post has been edited by Ciupanezu: 14 September 2007 - 07:21

1

#18 User is offline   WLF 

  • .....................
  • Group: Banned
  • Posts: 8599
  • Joined: 26-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Somewhere

Posted 14 September 2007 - 08:30

Il pun pined.

Trebuie sa ne mai documentam la chestia cu nikasil, din cate tin eu minte, in Europa a fost schimbat blocul incepand cu '98.
1

#19 User is offline   Alexxx 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2524
  • Joined: 06-February 06
  • Gender:Not Telling

Posted 14 September 2007 - 08:45

Din punctele de la contra, 80% din defecte se regasesc si la E46...mai ales flansa de cardan si senzorul de la axa cu came (cred ca sunt mai des intalnite la E46)
0

#20 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 14 September 2007 - 11:47

WLF, on 14/Sep/2007, 09:30, said:

Il pun pined.

Trebuie sa ne mai documentam la chestia cu nikasil, din cate tin eu minte, in Europa a fost schimbat blocul incepand cu '98.
<{POST_SNAPBACK}>

Intr-adevar incepand cu '98, pe M52 nu s-a mai folosit aliajul Nikasil si s-a trecut la Alusil odata cu adaugarea sistemului dublu vanos.


PROBLEMA ALIAJULUI NIKASIL

Aliajul Nikasil a fost folosit deoarece prezenta la acel moment o solutie tehnica inovatoare datorita faptului ca oferea o lubrifiere superioara, frecari reduse si uzura redusa.

Nu a fost folosit doar de BMW, prima data a fost folosit de Mercedes, apoi de Audi, BMW, Porsche si Jaguar. Porsche a folosit acest aliaj in modelul lor turbo de curse 917 - 935.
Acest aliaj a fost folosit chiar si in Formula 1.

De ce este o problema?
BMW nu a descoperit in timpul testelor nici o problema legata de acest aliaj deoarece au folosit numai combustibil de buna calitate cu continut redus de sulf.

Dupa ce au aparut cazurile de motoare cazute datorita nikasil-ului, BMW a inlocuit blocurile motor si a incercat sa amelioreze problema reprogramand DME-ul (Engine Management System) pentru a asigura temperaturi de combustie superioare.

Nikasil-ul a fost folosit pe motorul V8 M60 folosit pe 530i si 540i E34. 530i E34 cu motor M30 in 6 pistoane nu a fost afectat de aceasta problema.

In concluzie problema Nikasil afecteaza masinile cu motor M52 fabricate intre 1995-1998.

Daca alegeti totusi sa cumparati o masina cu un motor Nikasil, faceti neaparat un test leakdown pentru a verifica compresia.
Datorita compresiei scazute motoarele cu Nikasil mananca ulei, pornesc foarte greu iarna, oscileaza la relanti si le scad performantele.
1

Share this topic:


  • 76 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

2 User(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro