BMWClub: Seria 5 E39, 1995-2003 - BMWClub

Jump to content


  • 77 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Seria 5 E39, 1995-2003 Ghidul Cumparatorului

#41 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 14 September 2007 - 21:35

blastergod, on 14/Sep/2007, 20:48, said:

o ultima intrebare despre nikasil motors :blink: ... Stii exact pana in ce luna s-au facut ? Mersi mult pentru ajutor !
View Post

Cel mai usor afli facand un test de compresie daca este de luat motorul sau nu.
Pe forum sunt doar niste date orientative care pot fi reale sau nu.

Sfatul meu este sa nu iei acea masina pentru ca la 8500 sigur are niste probleme si nici nu-ti vei da seama cat de repede investesti destul de multi bani in ea sa o aduci la o stare buna.
0

#42 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 14 September 2007 - 21:39

blastergod, on 14/Sep/2007, 22:30, said:

Ciupanezule, sincer vad ca te pricepi . Poti sa imi zici te rog cum imi dau seama daca motorul e din nikasil ? Adica scrie ceva in talon ... sau cum sa imi dau seama ? Thx
View Post

Daca motorul are decat Vanos si este M52 este 100% din nikasil. M52 dublu vanos nu este din nikasil.
0

#43 User is offline   WLF 

  • .....................
  • Group: Banned
  • Posts: 8599
  • Joined: 26-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Somewhere

Posted 14 September 2007 - 21:44

blastergod, on 14/Sep/2007, 22:30, said:

Ciupanezule, sincer vad ca te pricepi . Poti sa imi zici te rog cum imi dau seama daca motorul e din nikasil ? Adica scrie ceva in talon ... sau cum sa imi dau seama ? Thx
View Post


Dupa seria de motor poti afla la reprezentanta.




duxter, on 14/Sep/2007, 16:49, said:



M60 nu a fost pe E39.




Ciupanezu, on 14/Sep/2007, 22:39, said:

Daca motorul are decat Vanos si este M52 este 100% din nikasil. M52 dublu vanos nu este din nikasil.
View Post


Nu e obligatoriu. Intre momentul in care s-a inlocuit blocul si aparitia motorului cu dublu vanos, a trecut o perioada de timp.
0

#44 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 14 September 2007 - 21:52

WLF, on 14/Sep/2007, 22:44, said:

Nu e obligatoriu. Intre momentul in care s-a inlocuit blocul si aparitia motorului cu dublu vanos, a trecut o perioada de timp.
View Post

Insa numai motoarele cu Vanos au fost afectate de problema Nikasil, deci sansele ca un M52 vanos sa fie din Nikasil sunt foarte mari.

Oricum la o masina care are atatia ani e necesar un test leakdown inainte de achizitie.

This post has been edited by Ciupanezu: 14 September 2007 - 21:53

0

#45 User is offline   WLF 

  • .....................
  • Group: Banned
  • Posts: 8599
  • Joined: 26-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Somewhere

Posted 14 September 2007 - 21:58

Ciupanezu, on 14/Sep/2007, 22:52, said:

Insa numai motoarele cu Vanos au fost afectate de problema Nikasil, deci sansele ca un M52 vanos sa fie din Nikasil sunt foarte mari.

Oricum la o masina care are atatia ani e necesar un test leakdown inainte de achizitie.
View Post


Daca faci un ghid, vorbim de chestii foarte precise, nu 100% care se transforma apoi in sanse foarte mari.


Test de compresie, poate unii nu inteleg ce este leakdown.
0

#46 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 14 September 2007 - 22:00

Atata timp cat nu exista date despre luna cand BMW a incetat producerea M52-ului din Nikasil nu pot da date exacte.

Ceea ce este foarte precis este la fata locului nu pe internet.

Un astfel de ghid este orientativ nu litera de lege.

Ma refer intr-adevar la test de compresie, neaparat la rece.

Oricum multumesc pentru corecturi. Orice ajutor in plus este binevenit.

This post has been edited by Ciupanezu: 14 September 2007 - 22:07

0

#47 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 14 September 2007 - 22:13

blastergod, on 14/Sep/2007, 22:30, said:

Ciupanezule, sincer vad ca te pricepi.
View Post

Multumesc pentru aprecieri! :blink:

Ai cumva si poze cu masina pe care vrei sa o cumperi?
0

#48 User is offline   murias e39 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 64
  • Joined: 08-September 07
  • Gender:Male

Posted 14 September 2007 - 23:18

Ciupanezu esti tare! DOXA
0

#49 User is offline   alien4u 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 345
  • Joined: 30-July 07
  • Gender:Male
  • Location:peste tot

Posted 14 September 2007 - 23:59

Ciupanezu, on 14/Sep/2007, 20:33, said:

Elemente exterioare care constituie faceliftul:

- grila (cea fara facelift n-are margini iesite in afara)
- bara fata
- proiectoarele (rotunde nu dreptunghiulare ca cele de prefacelift)
- bandourile (vopsite in culoarea caroseriei)
- farurile (apare pe facelift angel-eyes-ul). Este prima masina din lume cu angeleyes.
- stopuri cu sticla clara cu tehnologie LED. Vin in doua variante: cu sticla galbena pe semnal sau sticla alba.
- jantele (pe facelift sunt modele mai noi)

Exista unele elemente noi care pot fi sau nu pe facelift.

- oglinzi rabatabile electric. Acestea sunt ovale si un pic mai mari decat cele nerabatabile electric. Acestea din urma sunt patrate si de dimensiuni mai mici (aceleasi ca si pe prefacelift)

- ornament cromat pe portbagat introdus in 2003 pe Exclusive Edition.

Mentiune: Desi oglinzile de E39 si E46 (modelul nerabatabil electric) arata la fel, acestea nu se potrivesc de la un model la altul datorita suportului de dimensiuni diferite.
View Post

al meu e fab in decembrie 2000 dar e facelift!
0

#50 User is offline   alien4u 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 345
  • Joined: 30-July 07
  • Gender:Male
  • Location:peste tot

Posted 15 September 2007 - 00:01

Chiar esti TARE! :blink:
0

#51 User is offline   alien4u 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 345
  • Joined: 30-July 07
  • Gender:Male
  • Location:peste tot

Posted 15 September 2007 - 00:03

ZI-mi si mie, daca schimb toata unitatea ABS ASC (se pare ca am gasit-o intr-un final) trebuie sa resetez computerul ceva?
0

#52 User is offline   duxter 

  • Rumanskya
  • Group: Members
  • Posts: 3293
  • Joined: 29-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:BMW E39, sports

Posted 15 September 2007 - 00:14

Ciupanezu, on 14/Sep/2007, 23:00, said:

Atata timp cat nu exista date despre luna cand BMW a incetat producerea M52-ului din Nikasil nu pot da date exacte.

Ceea ce este foarte precis este la fata locului nu pe internet.

Un astfel de ghid este orientativ nu litera de lege.

Ma refer intr-adevar la test de compresie, neaparat la rece.

Oricum multumesc pentru corecturi. Orice ajutor in plus este binevenit.
View Post


Din punctul asta de vedere am facut si eu o greseala cand am cumparat masina si stiam foarte bine de problema cu nikasil, dar am luat masina fara niciun test. Oricum in 5 luni de cand o am nu am avut probleme deloc cu ea si am stresat-o la maxim, singurul lucru pe care l-am schimbat a fost ambreajul :blink: motorul deocamdata se prezinta in stare foarte buna ( M52 2500cc 194.000km).
0

#53 User is offline   blastergod 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 231
  • Joined: 09-March 07
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Posted 15 September 2007 - 02:27

Am aflat ca 528I s-a fabricat din niksail pana in 1998 martie (asa au zis oficialii bmw) insa unii zic ca s-au mai facut si in septembrie . Poate va ajuta (pe mine cel putin m-a ajutat :blink:, pentru ca bmw-ul care il iau e facut in decembrie :) )

This post has been edited by blastergod: 15 September 2007 - 02:31

0

#54 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 15 September 2007 - 06:11

alien4u, on 15/Sep/2007, 00:59, said:

al meu e fab in decembrie 2000 dar e facelift!
View Post

Probabil faceliftul era deja disponibil in ultimele luni ale anului 2000.

blastergod, on 15/Sep/2007, 03:27, said:

Am aflat ca 528I s-a fabricat din niksail pana in 1998 martie (asa au zis oficialii bmw) insa unii zic ca s-au mai facut si in septembrie . Poate va ajuta (pe mine cel putin m-a ajutat :blink:, pentru ca bmw-ul care il iau e facut in decembrie :) )
View Post



In decembrie nu mai este motor nikasil.

Insa mergi la reprezentanta cu masina inainte de a o cumpara si pune-o la tester.

duxter, on 15/Sep/2007, 01:14, said:

Din punctul asta de vedere am facut si eu o greseala cand am cumparat masina si stiam foarte bine de problema cu nikasil, dar am luat masina fara niciun test. Oricum in 5 luni de cand o am nu am avut probleme deloc cu ea si am stresat-o la maxim, singurul lucru pe care l-am schimbat a fost ambreajul :) motorul deocamdata se prezinta in stare foarte buna ( M52 2500cc 194.000km).
View Post


E un mare risc sa cumperi un BMW fara nici un test, si este chiar un risc inutil din moment ce o testare costa la reprezentanta putin peste 100 ron.
Chiar si daca sunteti amic cu fostul proprietar al masinii nu exista nici un motiv pentru care sa nu mergeti cu masina la testare. Este ceva absolut normal si de bun simt. Daca un vanzator nu accepta orice test inseamna ca masina sigur are ceva.

Nu inseamna ca daca duceti masina la tester nu veti avea probleme cu ea insa macar eliminati din sansele de a lua teapa.

alien4u, on 15/Sep/2007, 01:03, said:

ZI-mi si mie, daca schimb toata unitatea ABS ASC (se pare ca am gasit-o intr-un final) trebuie sa resetez computerul ceva?
View Post

Nu stiu sa-ti spun exact aceasta nefiind o problema comuna si nici nu am avut probleme cu unitatea ABS de pe masina mea.

This post has been edited by Ciupanezu: 15 September 2007 - 06:19

0

#55 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 16 September 2007 - 10:42

INTRETINERE - CONSUMABILE, DIVERSE


Preturi aproximative pentru E39 cu motorizare L6, pentru motorizari V8 fiind mai preturi mai mari.

- filtru aer ---> 90 - 130 Ron (recomandare: schimbati cat mai des fiind o cauza principala a stricarii debitmetrului)
- filtru combustibil ----> 70 -120 Ron
- filtre polen ----> 60 - 250 Ron
- injector ----> 150 euro (benzina) / 600 - 1400 Ron (diesel)
- rezistenta treapta clima -----> ~ 200 Ron
- electroventilator ----> 1200 Ron
- senzor axa came ----> 250 - 300 Ron
- debitmetru -----> 800 - 1400 Ron
- pompa apa -----> 250 - 600 Ron
- termostat ----> 200 Ron
- disc frana (530d) ---> 200 - 400 Ron \buc
- amortizor ---> 250 - 800 ron \buc


- bara fata / spate ----> 200 (sh) - 1500 Ron (noua)
- aripa ---> 100 euro (sh) / 300 euro (noua)
- capota ---> 450 euro
- far fara xenon (nou) ---> 800 Ron
- far cu xenon (nou) ---> 1400 Ron

This post has been edited by Ciupanezu: 17 February 2008 - 09:40

0

#56 User is offline   Bavaria 

  • Veteran
  • Group: Members
  • Posts: 11425
  • Joined: 20-November 04
  • Gender:Male

Posted 16 September 2007 - 22:46

Ciupanezu, on 14/Sep/2007, 16:00, said:

Atata timp cat nu exista date despre luna cand BMW a incetat producerea M52-ului din Nikasil nu pot da date exacte.

View Post



Exista banuiesc si date exacte, insa metoda cea mai simpla si cea mai sigura este verificarea codului de pe blocul motor.

Ciupanezu, on 14/Sep/2007, 15:15, said:


Motoarele BMW  Nikasil dar si cele Alusil sunt monobloc si nu au camasi, deci o astfel de reparatie mai mult strica motorul deoarece blocul trebuie honuit.

N-as avea incredere intr-o reparatie facuta de altii.
In mod sigur daca au avut probleme cu motorul, doar l-au segmentat si au schimbat pistoanele. Sigur nu l-au honuit si nici nu au reparat motorul capital. Adica rectificat vibrochen, chiulasa, schimbat pistoane, semicuzineti, simeringuri, supape, etc.

D-asta nu prea merita sa cumperi o masina cu motor nikasil.
View Post



Motoarele Nikasil nu pot fi "reparate" decat prin adaugare de "camasi".
Practic trebuie schimbat blocul motor si pistoanele, chiulasa , cuzinetii...nu au nici o treaba cu blocul motor.

Un motor de Alusil uzat nu se poate repara prin honuire.El trebuie alezat printr-un procedeu special care expune cristalele de Si ,astfel conferindu-i duritatea si fiabilitatea necesara.Aceasta operatie se poate executa numai in fabrica.
0

#57 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 16 September 2007 - 23:03

Bavaria, on 16/Sep/2007, 23:46, said:

Exista banuiesc si date exacte, insa metoda cea mai simpla si cea mai sigura este verificarea codului de pe blocul motor.
Motoarele Nikasil nu pot fi "reparate" decat prin adaugare de "camasi".
Practic trebuie schimbat blocul motor si pistoanele, chiulasa , cuzinetii...nu au nici o treaba cu blocul motor.

Stiu ca nu pot fi reparate. Tocmai d-aia am zis ca n-am incredere in "reparatiile" facute de altii.
Am mentionat chiulasa, cuzinetii, etc deoarece atunci cand iei un E39 din primii ani de fabricatie acesta sigur are multi km, deci daca au desfacut motorul macar sa-l fi reparat capital.

Bavaria, on 16/Sep/2007, 23:46, said:

Un motor de Alusil uzat nu se poate repara prin honuire.El trebuie alezat printr-un procedeu special care expune cristalele de Si ,astfel conferindu-i duritatea si fiabilitatea necesara.Aceasta operatie se poate executa numai in fabrica.
View Post

Vorbeam de incercarea de reparare a unui bloc motor Nikasil. Am mentionat motorul Alusil doar pentru a spune ca este monobloc la fel ca si cel Nikasil.

This post has been edited by Ciupanezu: 16 September 2007 - 23:03

0

#58 User is offline   525da 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 580
  • Joined: 29-March 05
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 18 September 2007 - 07:09

Prin face-lift eu inteleg o operatie estetica, care are o mai mare relevanta la exteriorul masinii.Care au fost modificarile din echiparea interiorului la face-lift si cat de des se pot intalni ciudatenii precum masina mea, fabricata in iunie 2001?
(Ma refer la faptul ca, desi prezinta toate modificarile exterioare ale face-liftului, volanul apartine "trecutului", adica e in 4 spite cu comenzi pe el.Din ce s-a mai scris pe aici, volanul la face-lift e din acela in 3 spite.)
0

#59 User is offline   Cristi.MD 

  • ...
  • Group: Members
  • Posts: 5035
  • Joined: 04-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Posted 18 September 2007 - 13:20

ma nu cred ca volanu de face lift e cel in 3 spite... acela e volan sport... si eu am facelift.. fara modificari de la proprietar si nu am volanul acela cu 3 spite .. am comenzi pe volan, dar e volanul normal..
0

#60 User is offline   gbu 

  • -
  • Group: Members
  • Posts: 1364
  • Joined: 11-August 05
  • Gender:Male
  • Location:x

Posted 18 September 2007 - 13:38

525da, on 18/Sep/2007, 08:09, said:

(Ma refer la faptul ca, desi prezinta toate modificarile exterioare ale face-liftului, volanul apartine "trecutului", adica e in 4 spite cu comenzi pe el.Din ce s-a mai scris pe aici, volanul la face-lift e din acela in 3 spite.)
View Post


Pai ti-a mai zis Bavaria odata... volanul model nou s-a introdus in 09.2001. A ta fiind fabricata anterior acestei date, il are pe cel vechi. La fel era situatia si cu a mea, fabricata in 07.2001. Si aici nu vorbim de 3 spite, ci de cele 2 modele de volan in 4 spite.
0

Share this topic:


  • 77 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro