Jump to content

Seria 5 E39, 1995-2003


Ciupanezu

Recommended Posts

Atata timp cat nu exista date despre luna cand BMW a incetat producerea M52-ului din Nikasil nu pot da date exacte.

 

Ceea ce este foarte precis este la fata locului nu pe internet.

 

Un astfel de ghid este orientativ nu litera de lege.

 

Ma refer intr-adevar la test de compresie, neaparat la rece.

 

Oricum multumesc pentru corecturi. Orice ajutor in plus este binevenit.

284111[/snapback]

 

Din punctul asta de vedere am facut si eu o greseala cand am cumparat masina si stiam foarte bine de problema cu nikasil, dar am luat masina fara niciun test. Oricum in 5 luni de cand o am nu am avut probleme deloc cu ea si am stresat-o la maxim, singurul lucru pe care l-am schimbat a fost ambreajul :blink: motorul deocamdata se prezinta in stare foarte buna ( M52 2500cc 194.000km).

Link to comment
Share on other sites

Am aflat ca 528I s-a fabricat din niksail pana in 1998 martie (asa au zis oficialii bmw) insa unii zic ca s-au mai facut si in septembrie . Poate va ajuta (pe mine cel putin m-a ajutat :blink:, pentru ca bmw-ul care il iau e facut in decembrie :) ) Edited by blastergod
Link to comment
Share on other sites

al meu e fab in decembrie 2000 dar e facelift!

284142[/snapback]

Probabil faceliftul era deja disponibil in ultimele luni ale anului 2000.

 

Am aflat ca 528I s-a fabricat din niksail pana in 1998 martie (asa au zis oficialii bmw) insa unii zic ca s-au mai facut si in septembrie . Poate va ajuta (pe mine cel putin m-a ajutat :blink:, pentru ca bmw-ul care il iau e facut in decembrie :) )

284169[/snapback]

 

 

In decembrie nu mai este motor nikasil.

 

Insa mergi la reprezentanta cu masina inainte de a o cumpara si pune-o la tester.

 

Din punctul asta de vedere am facut si eu o greseala cand am cumparat masina si stiam foarte bine de problema cu nikasil, dar am luat masina fara niciun test. Oricum in 5 luni de cand o am nu am avut probleme deloc cu ea si am stresat-o la maxim, singurul lucru pe care l-am schimbat a fost ambreajul :) motorul deocamdata se prezinta in stare foarte buna ( M52 2500cc 194.000km).

284148[/snapback]

 

E un mare risc sa cumperi un BMW fara nici un test, si este chiar un risc inutil din moment ce o testare costa la reprezentanta putin peste 100 ron.

Chiar si daca sunteti amic cu fostul proprietar al masinii nu exista nici un motiv pentru care sa nu mergeti cu masina la testare. Este ceva absolut normal si de bun simt. Daca un vanzator nu accepta orice test inseamna ca masina sigur are ceva.

 

Nu inseamna ca daca duceti masina la tester nu veti avea probleme cu ea insa macar eliminati din sansele de a lua teapa.

 

ZI-mi si mie, daca schimb toata unitatea ABS ASC (se pare ca am gasit-o intr-un final) trebuie sa resetez computerul ceva?

284145[/snapback]

Nu stiu sa-ti spun exact aceasta nefiind o problema comuna si nici nu am avut probleme cu unitatea ABS de pe masina mea.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

INTRETINERE - CONSUMABILE, DIVERSE

 

 

Preturi aproximative pentru E39 cu motorizare L6, pentru motorizari V8 fiind mai preturi mai mari.

 

- filtru aer ---> 90 - 130 Ron (recomandare: schimbati cat mai des fiind o cauza principala a stricarii debitmetrului)

- filtru combustibil ----> 70 -120 Ron

- filtre polen ----> 60 - 250 Ron

- injector ----> 150 euro (benzina) / 600 - 1400 Ron (diesel)

- rezistenta treapta clima -----> ~ 200 Ron

- electroventilator ----> 1200 Ron

- senzor axa came ----> 250 - 300 Ron

- debitmetru -----> 800 - 1400 Ron

- pompa apa -----> 250 - 600 Ron

- termostat ----> 200 Ron

- disc frana (530d) ---> 200 - 400 Ron \buc

- amortizor ---> 250 - 800 ron \buc

 

 

- bara fata / spate ----> 200 (sh) - 1500 Ron (noua)

- aripa ---> 100 euro (sh) / 300 euro (noua)

- capota ---> 450 euro

- far fara xenon (nou) ---> 800 Ron

- far cu xenon (nou) ---> 1400 Ron

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Atata timp cat nu exista date despre luna cand BMW a incetat producerea M52-ului din Nikasil nu pot da date exacte.

 

284111[/snapback]

 

 

Exista banuiesc si date exacte, insa metoda cea mai simpla si cea mai sigura este verificarea codului de pe blocul motor.

 

 

Motoarele BMW  Nikasil dar si cele Alusil sunt monobloc si nu au camasi, deci o astfel de reparatie mai mult strica motorul deoarece blocul trebuie honuit.

 

N-as avea incredere intr-o reparatie facuta de altii.

In mod sigur daca au avut probleme cu motorul, doar l-au segmentat si au schimbat pistoanele. Sigur nu l-au honuit si nici nu au reparat motorul capital. Adica rectificat vibrochen, chiulasa, schimbat pistoane, semicuzineti, simeringuri, supape, etc.

 

D-asta nu prea merita sa cumperi o masina cu motor nikasil.

284094[/snapback]

 

 

Motoarele Nikasil nu pot fi "reparate" decat prin adaugare de "camasi".

Practic trebuie schimbat blocul motor si pistoanele, chiulasa , cuzinetii...nu au nici o treaba cu blocul motor.

 

Un motor de Alusil uzat nu se poate repara prin honuire.El trebuie alezat printr-un procedeu special care expune cristalele de Si ,astfel conferindu-i duritatea si fiabilitatea necesara.Aceasta operatie se poate executa numai in fabrica.

Link to comment
Share on other sites

Exista banuiesc si date exacte, insa metoda cea mai simpla si cea mai sigura este verificarea codului de pe blocul motor.

Motoarele Nikasil nu pot fi "reparate" decat prin adaugare de "camasi".

Practic trebuie schimbat blocul motor si pistoanele, chiulasa , cuzinetii...nu au nici o treaba cu blocul motor.

Stiu ca nu pot fi reparate. Tocmai d-aia am zis ca n-am incredere in "reparatiile" facute de altii.

Am mentionat chiulasa, cuzinetii, etc deoarece atunci cand iei un E39 din primii ani de fabricatie acesta sigur are multi km, deci daca au desfacut motorul macar sa-l fi reparat capital.

 

Un motor de Alusil uzat nu se poate repara prin honuire.El trebuie alezat printr-un procedeu special care expune cristalele de Si ,astfel conferindu-i duritatea si fiabilitatea necesara.Aceasta operatie se poate executa numai in fabrica.

284839[/snapback]

Vorbeam de incercarea de reparare a unui bloc motor Nikasil. Am mentionat motorul Alusil doar pentru a spune ca este monobloc la fel ca si cel Nikasil.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Prin face-lift eu inteleg o operatie estetica, care are o mai mare relevanta la exteriorul masinii.Care au fost modificarile din echiparea interiorului la face-lift si cat de des se pot intalni ciudatenii precum masina mea, fabricata in iunie 2001?

(Ma refer la faptul ca, desi prezinta toate modificarile exterioare ale face-liftului, volanul apartine "trecutului", adica e in 4 spite cu comenzi pe el.Din ce s-a mai scris pe aici, volanul la face-lift e din acela in 3 spite.)

Link to comment
Share on other sites

(Ma refer la faptul ca, desi prezinta toate modificarile exterioare ale face-liftului, volanul apartine "trecutului", adica e in 4 spite cu comenzi pe el.Din ce s-a mai scris pe aici, volanul la face-lift e din acela in 3 spite.)

285522[/snapback]

 

Pai ti-a mai zis Bavaria odata... volanul model nou s-a introdus in 09.2001. A ta fiind fabricata anterior acestei date, il are pe cel vechi. La fel era situatia si cu a mea, fabricata in 07.2001. Si aici nu vorbim de 3 spite, ci de cele 2 modele de volan in 4 spite.

Link to comment
Share on other sites

Pai ti-a mai zis Bavaria odata... volanul model nou s-a introdus in 09.2001. A ta fiind fabricata anterior acestei date, il are pe cel vechi. La fel era situatia si cu a mea, fabricata in 07.2001. Si aici nu vorbim de 3 spite, ci de cele 2 modele de volan in 4 spite.

285662[/snapback]

:blink: Uitasem, multumesc ca mi-ai reamintit.

Edited by 525da
Link to comment
Share on other sites

Volan "cu facelift" cu si fara lemn:

 

post-612-1190122269_thumb.jpg post-612-1190122285_thumb.jpg

 

Volan fara facelift, masina lui 525dA si fosta mea masina:

 

post-612-1190122323_thumb.jpg post-612-1190122342_thumb.jpg

 

 

Mentiune: toate masinile din pozele de mai sus au facelift din fabrica la exterior. Cele din pozele din randul 2 sunt fabricate anterior datei de 09.2001. Got the difference? :blink:

Edited by gbu
Link to comment
Share on other sites

Cine doreste E39 528i, chiar daca face teste peste teste, chiar daca compresia este foarte buna, chiar daca are dotari pe care altele E39 nu le au (telefon, TV, webasto, multivolan, xenon etc), NU CUMPARATI acest model!

Chiar daca se prezinta f. bine motorul, chiulasele, sunt punctul slab al acestor motoare, iar daca masina a fost folosita la curse, cu siguranta nu v-a mai rezista mult. Cat despre km, gadgeturi, suspensii si altele sunt probleme cunoscute. :blink:

 

 

BMW 528i din 08-1998

Edited by nt98adu
Link to comment
Share on other sites

Ref nikasil

 

Eu nu am stiut de problema decat dupa ce am cumparat-o si am studiat mult problema. Sa o lamuresc pe scurt (scuze daca repet cu altii):

 

1) Motoarele cu nikasil s-au produs pana in martie 1998. Dupa s-a trecut la M52 dublu vanos care nu e nikasil.

 

2) Chiar daca blocul motor e din nikasil (nichel + silicon parca), nu va faceti probleme daca masina a trecut de 100,000 km. De ce:

a) daca masina a fost in germania pana prin '99, e mai mult ca sigur ca a fost rechemata la reprezentanta de BMW si s-a reprogramat DME-ul, la masinile cu care prezentau simptomologie de probleme de la nikasil chiar s-a inlocuit blocul motor.

:blink: chiar daca nu a fost rechemata la fabrica, dar masina a ramas in germania unde continutul de sulf in benzina e mic si a fost adusa in Romania dupa 2002-2003 e ok. Asta pt ca prin 2002-2003 s-au aprobat norme unificate in industria petrolului care obliga producatorii ca benzina sa aiba continut scazut de sulf.

 

3) Faceti un test de compresie la rece !!! Neparat la rece, pt ca problema cu nikasil-ul se manifesta cand motorul e rece. Inainte de asta, observati daca la rece, dupa ce ati pornit masina si deschideti usa, coltul superior al usii vibreaza puternic. Asta inseamna ca sunt probleme si trebuie sa faceti testul de compresie ca sa investigati motivul trepidatiilor.

 

4) Folositi doar benzina cu cifra octanica ridicata (98-100). Nu pt ca arde mai tare, pt ca e fals, ci pt benzina cu cifra octanica mai mare e mai putin probabil sa aiba continut de sulf ridicat.

 

Deci, daca E39 intre '96 si martie '98, si credeti ca aveti motor din nikasil (nu e sigur, poate a fost schimbat) si are > 150,000 km si nu tremura la rece si deci functioneaza bine, don't worry si be happy cu nikasil-ul vostru :)) Daca folositi benzina buna, nu veti avea probleme.

 

P.S. Am totusi o intrebare: din VIN resiese ca data fabricatiei e Feb-08 dar cand pun masina pe Carsoft, DME-ul si toti senzorii de pe motor imi spun ca data productiei e Aug-98. De ce e diferenta ? Se poate sa se fi schimbat motorul la BMW ? Cum pot afla asta ?

 

Thx, si sper ca am linistit multi posesori de nikasil :)))

Link to comment
Share on other sites

Ai cam repetat ceea ce am zis eu pe alocuri, testul la rece adica leakdown test si reprogramarea DME-ului care a fost o prima masura pt rezolvarea problemei, o masura esuata. :blink:

 

Chiar daca masina a trecut de 100 000 km, o masina cu asemenea motor este de evitat. Acest motor este o greseala de proiectare.

 

Chiar daca posesorii de motoare Nikasil la care nu a aparut aceasta problema, pot fi linistiti, trebuie amintit ce M52-ul este cel mai prost motor, chiulasele sunt foarte proaste si nu merita cumparat un asemenea motor.

 

Poti afla daca motorul a fost schimbat la reprezentanta.

 

P.S Exista si M52 cu dublu-vanos din Nikasil, cel putin asa a spus WLF intr-un post anterior.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Ai cam repetat ceea ce am zis eu pe alocuri, testul la rece adica leakdown test si reprogramarea DME-ului care a fost o prima masura pt rezolvarea problemei, o masura esuata. :)

 

Chiar daca masina a trecut de 100 000 km, o masina cu asemenea motor este de evitat. Acest motor este o greseala de proiectare.

 

Chiar daca posesorii de motoare Nikasil la care nu a aparut aceasta problema, pot fi linistiti, trebuie amintit ce M52-ul este cel mai prost motor, chiulasele sunt foarte proaste si nu merita cumparat un asemenea motor.

 

Poti afla daca motorul a fost schimbat la reprezentanta.

 

P.S Exista si M52 cu dublu-vanos din Nikasil, cel putin asa a spus WLF intr-un post anterior.

292115[/snapback]

 

 

Agree cu faptul ca 520i-ul (M52 148 CP) e cel mai prost motor, subdimensionat, tre' sa o tii in ture mari ca sa ai putere. Agree ca Nikasil-ul e de evitat, dar daca ai vedea ce masina bine intretinuta am luat eu cu 8500 EUR, si-a meritat banii.

 

Inafara de zgomotul chederelor si un suport de pahar rupt, masina asta care are 9 ani este pur si simplu impecabila si am schimbat doar consumabile si 2 brate de directie intr-un. Motorul e impecabil, am avut o problema la un senzor de la axa cu came (alta problema specifica E39).

 

De exemplu aveam optiune un 525i din '99 un pic mai scump si multe altele (de pe piata locala ma refer) si nu aratau nici la exterior si nici la interior nici pe departe asa.

 

Decat un 525i prost intretinut mai bine un 520i bine intretinut, cu km putini. Placerea e mult mai mare la un 525i, am avut sansa, si it's ok :blink:

 

Parerea mea...

Link to comment
Share on other sites

Exista cazuri si cazuri, dar din moment ce ai recunoscut ca nu stiai de problema Nikasil decat dupa ce ai cumparat-o e clar ca probabil nu ti-ai fi asumat un asa mare risc daca ai fi stiut de Nikasil de la inceput.

 

De cand ai masina?

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Exista cazuri si cazuri, dar din moment ce ai recunoscut ca nu stiai de problema Nikasil decat dupa ce ai cumparat-o e clar ca probabil nu ti-ai fi asumat un asa mare risc daca ai fi stiut de Nikasil de la inceput.

 

De cand ai masina?

292127[/snapback]

 

Asa e, dar ce vreau sa zic e ca nu e de viata si de moarte.

 

O am de un an jumatate si cam 25,000 km.

Link to comment
Share on other sites

S-o conduci cu placere insa cazul tau e unul foarte fericit. In mod normal la o masina de atatia ani pica multe piese, care chiar daca sunt minore, costa destul de mult.

292139[/snapback]

 

Pai asta iti spuneam si eu, avantajul unei masini bine intretinute fata de una mai bine echipate dar prost intretinute :blink:) Asta recomand tuturor.

 

Ea avea 140,000 km din care aprox. 60,000 la noi dar fusese a unui doctor care facea frecvant Austria si o repara in strainatate, mi-a aratat facturile.

 

Si de fapt de nikasil stiam cand am luat-o dar "profesionisii" de la Bavaria (si pot sustine asta, fara jena) au spus ca doar la seria 7 era problema cu nikasil-ul :)))

 

Man, sorry de divagatii, ma opresc aici :))

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.