Jump to content

completare ulei E60


bogdan1980

Recommended Posts

In aceasta dimineata cand ma indreptam spre birou mi-a aparut pe IDrive acel mesaj de completare cu 1L de ulei la motor. Am oprit masina si cand am pornit-o din nou mesajul a disparut. Acum sta in fata firmei de aproximativ 1h jumate si am verificat joja. Nivelul care mi-l arata este la jumatatea distantei intre minim si maxim. Nu mi s-a racit motorul destul in acest interval incat sa imi arate ca intr-adevar este la nivelul minim?

Am 1L de ulei in portbagaj pentru astfel de situatii deoarece dupa mai multa documentare pe care am facut-o cu ajutorul vostru si pe net intr-adevar la anumite intervale trebuie completat uleiul. Schimbul a fost facut acum 8000 km.

Ce recomandati?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ma ajuta cineva? Camarazi de arme BMW-isti?

Masina a stat aproximativ 3 ore in parcare. Dupa acest timp pe joja mi-a aparut acelasi nivel - adica jumatatea distantei intre minim si maxim... Eroarea la IDrive nu a mai aparut...Idei? Sugestii? Recomandari?

Edited by bogdan1980
Link to comment
Share on other sites

probabil nu e nebun computerul ala de bord si intr-adevar a scazut prea mult nivelul

mai completeaza cca 200ml ... asa incat nivelul sa se apropie de maxim

287816[/snapback]

 

 

Pai IDrive mi-a dat mesajul ca nivelul ar fi "bellow minimum...add 1 Liter of motor oil. See the owner's book" Dar stiam ca nivelul pe care mi-l arata pe joja este bun. De asta vroiam sa ma ajutati sa nu fac vreo boacana. Am inteles ca nici prea mult ulei nu e ok sa fie.

Edited by bogdan1980
Link to comment
Share on other sites

Ca sa verifici uleiul trebuie sa faci asa... Lasi masina sa mearga la relanti, pana se incalzeste motorashul. Apoi o opresti pt 3-5 minute ( ca sa se aseze uleiul) scoti joja o cureti bine si masori...e bine sa repeti verificarea de 2-3 ori ca sa fi cat mai sigur...De fiecare data curatata joja, lasata in motor cat numeri pana la 5, scoasa cat mai usor si apoi imediat in pozitie orizontala ca sa nu se scurga uleiul in jos de pe joja (e cald si se scurge repede) verifici cat e nivelul.

Vezi cat este nivelul...si cat trebuie sa mai adaugi...daca e 1/2 din spatiu dintre MIN-MAX, adauga cam 1/2 litru , daca e mai mult adauga 300ml....

Dupa ce ai adaugat ulei...las-o as mearga iar la relanti 3-5 minute (presupunand ca deja e cald motorul) si apoi o opresti si repeti operatiile de verificare.

Daca joja iti arata ca e usor sub MAX sau chiar in jurul MAX...atunci iDrive-ul ar trebui sa nu iti dea nici o eroare...

 

PS: Daca verifici cum am zis eu si tot asa este nivelul trecut de jumate spre maxim...atunci e ok...mai poti chiar adauga vreo 100-200ml...maxim.

Edited by tiberiuenache
Link to comment
Share on other sites

Ca sa verifici uleiul trebuie sa faci asa... Lasi masina sa mearga la relanti, pana se incalzeste motorashul. Apoi o opresti pt 3-5 minute ( ca sa se aseze uleiul) scoti joja o cureti bine si masori...e bine sa repeti verificarea de 2-3 ori ca sa fi cat mai sigur...De fiecare data curatata joja, lasata in motor cat numeri pana la 5, scoasa cat mai usor si apoi imediat in pozitie orizontala ca sa nu se scurga uleiul in jos de pe joja (e cald si se scurge repede) verifici cat e nivelul.

Vezi cat este nivelul...si cat trebuie sa mai adaugi...daca e 1/2 din spatiu dintre MIN-MAX, adauga cam 1/2 litru , daca e mai mult adauga 300ml....

Dupa ce ai adaugat ulei...las-o as mearga iar la relanti 3-5 minute (presupunand ca deja e cald motorul) si apoi o opresti si repeti operatiile de verificare.

Daca joja iti arata ca e usor sub MAX sau chiar in jurul MAX...atunci iDrive-ul ar trebui sa nu iti dea nici o eroare...

 

PS: Daca verifici cum am zis eu si tot asa este nivelul trecut de jumate spre maxim...atunci e ok...mai poti chiar adauga vreo 100-200ml...maxim.

288092[/snapback]

 

Ai idee cat de asteptat a fost raspunsul tau? Ai sa vezi ca o sa confirme si Bogdan ...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Vreau sa va intreb ceva despre un subiect care deja ma innebuneste. Am citit foarte mult si pe alte forumuri, inclusiv E60 forums despre completarea de ulei intre schimburi. In majoritatea topicurilor pe care le-am gasit despre aceasta tema se spunea ca este un lucru perfect normal cand iDrive-ul iti cere sa completezi cu ulei intre schimburi.

Citeam ca au patit atat oameni cu masini nou-noute cat si altii cu masini mai circulate, asta insemand peste 100.000 km. Multi dintre ei aveau 520i, 525i, 530i sau chiar 550i. Toti acestia spuneau ca intre schimburile de ulei, o data la cateva mii de km iDrive-ul cere completarea cu 1L de ulei.

Eu am 10.000 km de la ultimul schimb de ulei, perioada in care am adaugat in jur de 1,3 L de ulei. In acest rastimp computerul masinii mi-a cerut de 2 ori completarea. Scurgeri de ulei nu am deoarece imi tin masina intr-un garaj si nici urma de ulei sub ea sau in compartimentul motor. Stilul meu de condus este destul de sportiv. Uleiul folosit este Castrol 5w30 full sinthetic.

Care este parerea voastra si care e adevarul pana la urma? Are masina vreo problema sau nu? Vi se intampla si voua? Are rost sa ma ingrijorez sau ma agit aiurea?

Link to comment
Share on other sites

masinile noi sunt tot mai moderne,mai bune,te fac sa te intorci la radacini:))..trebuie completat uleiul,e ceva normal..uita-te la vw de exemplu in carte zice ca e normal pana la 1 litru/1000km.. :blink: chiar atata nu completezi dar 1litru la 5000km la PD da..cica progres prin tehnologie.. :) nu stiu ce fac dar parca fiabilitatea scade,mie asa imi este impresia si costurile la piese cresc..
Link to comment
Share on other sites

masinile noi sunt tot mai moderne,mai bune,te fac sa te intorci la radacini:))..trebuie completat uleiul,e ceva normal..uita-te la vw de exemplu in carte zice ca e normal pana la 1 litru/1000km.. :blink: chiar atata nu completezi dar 1litru la 5000km la PD da..cica progres prin tehnologie.. :) nu stiu ce fac dar parca fiabilitatea scade,mie asa imi este impresia si costurile la piese cresc..

298675[/snapback]

 

Nu stiu ce sa zic. Poate atat papa motorul meu si este normal. Scurgeri nu am dupa cum spuneam pentru ca mi-as fi dat seama. Nici nu stiu daca e cazul sa ma ingrijorez sau nu....

A mai patit cineva cu motoare pe benzina acelasi lucru?

Link to comment
Share on other sites

Mie in 10.000km nu mi-a cerut deloc sa adaug ulei...insa cam un litru la 5000km mi se pare ok...

Si nu intelegeti gresit ...consumul nu este din cauza motoarelor neaparat, ci din cauza uleiurilor sintetice care au moleculele mult mai mici ca cele minerale pt a crea un film mai compact si mai eficient de lubrefiere pe cilindrii...de aceea patrunde mai usor in camera de ardere si ajuta la un mers mai bun al motorului si o uzura mult mai scazuta totodata...

Si eu cred ca sunteti de acord cu mine cand zi ca e mai bine sa dai bani pe un litru de ulei la 5000km sau mai putin decat sa ai probleme cu motorul la aceeasi perioada...nu?

Link to comment
Share on other sites

Mie in 10.000km nu mi-a cerut deloc sa adaug ulei...insa cam un litru la 5000km mi se pare ok...

Si nu intelegeti gresit ...consumul nu este din cauza motoarelor neaparat, ci din cauza uleiurilor sintetice care au moleculele mult mai mici ca cele minerale pt a crea un film mai compact si mai eficient de lubrefiere pe cilindrii...de aceea patrunde mai usor in camera de ardere si ajuta la un mers mai bun al motorului si o uzura mult mai scazuta totodata...

Si eu cred ca sunteti de acord cu mine cand zi ca e mai bine sa dai bani pe un litru de ulei la 5000km sau mai putin decat sa ai probleme cu motorul la aceeasi perioada...nu?

298856[/snapback]

 

Sunt total de acord cu tine Tibi si acelasi timp welcome back!!! :blink::D

Deci dupa cate imi spui si tu nu am motive de ingrijorare, mai ales ca nu am nici un fel de scurgeri. Poate din cauza stilului meu de condus mai sportiv...Nu stiu ce sa zic. 2L de ulei in 10.000 km nici nu-i simti, sa fim seriosi. Eu i-am luat si am completat de 2 ori cand mi-a cerut iDrive-ul deoarece vreau sa am grija de masina cat pot de bine.

Link to comment
Share on other sites

Sunt total de acord cu tine Tibi si acelasi timp welcome back!!! :blink::D

Deci dupa cate imi spui si tu nu am motive de ingrijorare, mai ales ca nu am nici un fel de scurgeri. Poate din cauza stilului meu de condus mai sportiv...Nu stiu ce sa zic. 2L de ulei in 10.000 km nici nu-i simti, sa fim seriosi. Eu i-am luat si am completat de 2 ori cand mi-a cerut iDrive-ul deoarece vreau sa am grija de masina cat pot de bine.

298859[/snapback]

 

 

ete, na, se pare ca nu stii ca pe Tibi il alearga politia cu elicopterul pe A2 ....

Link to comment
Share on other sites

La fix topicul asta ;chiar am deschis cu cateva zile in urma unul similar:,,consum exagerat de ulei''parca,in care precizam ca mi s-a aprins becul de ulei in bord la un 320 i M54B22 recent achizitionat.In cartea tehnica era precizat ca schimbul de ulei a fost realizat cu aprox.5000 de km in urma.Am masurat nivelul si chiar era la minim dar dupa completarea cu un litru de Castrol 5w30 Magnatec am constatat ca pe joja de ulei imi indica nivel maxim;deci concluzia ar fi ca la aprox.5000 de km s-a consumat 1l de ulei.
Link to comment
Share on other sites

Ma ajuta cineva? Camarazi de arme BMW-isti?

Masina a stat aproximativ 3 ore in parcare. Dupa acest timp pe joja mi-a aparut acelasi nivel  - adica jumatatea distantei intre minim si maxim... Eroarea la IDrive nu a mai aparut...Idei? Sugestii? Recomandari?

287809[/snapback]

 

ai luat masina noua sau second?. sa-ti spun ce am patit eu. cand mi-am luat masina, second bineinteles, un e39 din 2002 primul lucru am schimbat uleiul. am bagat 6.5 l cat scrie in carte si pe joja imi idica pe undeva peste maxim. m-am dus cu ea la bmw ca sa aflu ca joja de ulei era coborata in baie cam cu jumate de cm avea buza de la baie rupata... am schimbat joja cu tot cu teava si baia si totul e ok.dar prima data am schimbat numai joja pt ca un prieten de-al meu a avut pe masina joja de pe alt model si normal ca ii indica altceva. incearca sa verifici nivelul electronic. treci pe la o reperezentanta bmw, este cel mai sigur mod sa ii dai de cap. si mai e o chestie. daca bagi mai mult ulei decat normal .atunci ti-l baga in cilindrii si ti-l arde. poti infunda catalizatorul.am invatat sa nu ma iau numai dupa joja. nu ar fi indicat computerul de bord o prostie. si mai stiu ca e o sonda de nivel in baie.vezi ce poate sa fie. sa ne spui si noua ce problema ai avut.

Link to comment
Share on other sites

ai luat masina noua sau second?. sa-ti spun ce am patit eu. cand mi-am luat masina, second bineinteles, un e39 din 2002 primul lucru am schimbat uleiul. am bagat 6.5 l cat scrie in carte si pe joja imi idica pe undeva peste maxim. m-am dus cu ea la bmw ca sa aflu ca joja de ulei era coborata in baie cam cu jumate de cm avea buza de la baie rupata... am schimbat joja cu tot cu teava si baia si totul e ok.dar prima data am schimbat numai joja pt ca un prieten de-al meu a avut pe masina joja de pe alt model si normal ca ii indica altceva. incearca sa verifici nivelul electronic. treci pe la o reperezentanta bmw, este cel mai sigur mod sa ii dai de cap. si mai e o chestie. daca bagi mai mult ulei decat normal .atunci ti-l baga in cilindrii si ti-l arde. poti infunda catalizatorul.am invatat sa nu ma iau numai dupa joja. nu ar fi indicat computerul de bord o prostie. si mai stiu ca e o sonda de nivel in baie.vezi ce poate sa fie. sa ne spui si noua ce problema ai avut.

299821[/snapback]

 

Pana la urma nu am avut nici o problema. Am inteles ca este caracteristic tipului astuia de motor sa pape ulei. Cand imi cere IDrive-ul completez....Cam atat...

Link to comment
Share on other sites

De MULTE ori consumul de ulei se datoreaza uleiului "prea" sintetic ptr masina in cauza daca de EX.. e recomandat 10W-40 si bagi 0W-30 sunt mari sanse ca primul sa nu-l consume si pe al 2-lea sa-l consume, incercati sa bagati ulei recomandat, inclusiv apare diferenta intre anotimpuri, pe langa asta se stie clar ca un ulei castrol cumparat din romania nu se schimba la 15.000 km ca unul cumparat din germania sa zicem, ci se schimba pe la 8-9000 ca sa nu fie probleme...
Link to comment
Share on other sites

E 60 e masina mare conteaza foarte mult ca suprafata sa fie plana,perfect plana...

cand aveam V8-ul verificam uleiul la vechiul meu loc de parcare loc perfect plan la prima vedere,dar ce sa vezi in acelasi loc masina daca era cu fata la stalp imi arata un nivel,daca era cu spatele alt nivel...dif de cca 3mm pe joja

Link to comment
Share on other sites

Daca e sa o luam logic, e si normal sa se mai arda din ulei de vreme ce la fiecare cursa a pistonului ramana o pelicula infima de ulei pe cilindru.....mi se pare ok sa consume ulei dar motorul sa nu sufere si sa nu se uzeze cilindrii sau segmentii....

Daca verifici cu motrul cald si uleiul e intre min si max mi se pare foarte ok, gandindu-ma ca pana sa raceste oricum se mai umple baia cu uleiul de prin motor si deci, nivelul o sa mai creasca. Oricum ar fi motorul e facut sa aiba rezerva, asa ca, chiar de esti pe min cu uleiul tot mai poti merge daca nu o turezi prea tare si nu ii faci balans prea mare pe curbe ascutite....

Lumea mai demult zicea despre mercedes si bmw, ca marea diferenta intre ele este ca la mercedes mai poti uita sa completezi la timp, pe cand la bmw totul trebuie sa fie la punct si...virgula.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.