Jump to content

Masini BMW cumparate in Romania


Pintea

Recommended Posts

E un mare adevar masinile sunt facute pentru diferite tari cu diferite standarduri,cele mai mari sunt americane masinile sunt facute cu totul altfel si invers cu o masina americana nu ai avea voie sa circuli in Europa dar in Ro poti sa faci ce vrei pe cine intereseaza.

Depinde ce masini la masinile germane nu e o diferenta asa de mare mai ales la BMW dar unele difera mai ales Renault cam f f mult.

Dar cine cumpara o masina din Germania si o aduce are acceasi masina ca in Germania. :blink:

Dar se mai poate discuta.

Link to comment
Share on other sites

Eu am lucrat aproape trei ani intr-un service Renault. Renault facea trei categorii mari de masini: Europa si SUA, Afrique (cele cunoscute la noi ca "tropicalizate") si restul lumii.

Aceasta diferentiere a tinut pana cand Renault a inceput sa produca in Turcia pentru toata lumea (de ex Megane-ul I break). La variantele "tropicalizate" s-a renuntat, pentru ca noile motoare si tehnologii nu mai necesitau tratament special pentru zonele foarte calde.

Variantele Turcia erau variante "low cost", dar nu mai conta tara de destintatie. Se vedeau diferente fata de celelalte Megane-uri. Aveau cablaje reduse (Kit-ul de proiectoare de ex, pe variantele frantuzesti numai se mufau. Pe varianta Turcia mai trebuia tras un fir si patru papuci pentru cuplarea releului. Varianta Franta le avea deja) Alta diferenta era la rezistenta in timp a unor articulatii sferice (pivoti, capete de bara de directie) si la amortizoare. Dar garantia acoperea in mod egal variantele turcesti si cele frantuzesti. Odata "cazuta" o piesa era inlocuita cu una de schimb care avea fiabilitatea normala.

Dar acest lucru nu venea din proasta executie in Turcia. In fond, masinile de prelucrare au aceeasi precizie si in Turcia ca si in Franta. Masinile unelte din Franta erau cel mult mai productive, ocupau mai putin spatiu si consumau mai putina energie electrica.

Diferenta venea din standardele pentru materiale acceptate de Renault pentru productia din Turcia si din proiectele diferite pe care le executau acolo. Fabricile din Turcia, Spania, Franta etc. nu erau ca la Dacia, ale unui alt stat. Erau fabrici ale lui Renault, deci intreaga vina pentru diferentele de calitate ii revine lui Renault.

Mai mult, Renault nu vindea masini proaste pentru oameni saraci. Ei vindeau aceste masini la toata lumea. Daca iti luai masina "low cost", era treaba ta, indiferent daca erai roman sau neamt.

Renault a mers pe un calcul probabilistic: Facem piese mai proaste, ne costa mai putin, dar nu s-or strica toate! Care se strica le acoperim pe garantie din profitul obtinut cu costurile reduse pentru piese mai proaste si toata lumea e multumita.

Din pacate, tot mai multi producatori coboara standardele, mergand pe "calcule probabilistice". Aceasta si pentru ca drumurile, materialele si tehnologia sunt mai performante si defectele nu mai apar atat de frecvent, dar si pentru faptul ca oamenii nu mai tin masinile atat de mult ca sa devina evidente problemele de fiabilitate.

Aceasta "orientare" se simte la toti, dar, la alte marci, nu stiu nimic concret.

Link to comment
Share on other sites

Din pacate asa e multe masini sunt facute diferite pentru anumite tari si incepand de la centura de siguranta pana la motor sunt altfel din pacate si cine vorbeste sau scrie ca sunt la fel greseste e o diferenta dar find vorba de BMW si ca vreau sa se vanda nu dau nici o relatie dar e o diferenta intre una Germana si Romana,dar ce conteaza nu e asa de mare ca la alti producatori mai ales Japonezi.E si chestie ce piese folosesti si materiale caci toate sunt la fel la vedere dar sunt de alte categorii.Si e diferenta de legislatie anumite masini nici nu ar avea voie sa circule dar din pacate putini cunosc acceste taine dar ma bucur ca sunt si care le cunosc.
Link to comment
Share on other sites

Renault a mers pe un calcul probabilistic: Facem piese mai proaste, ne costa mai putin, dar nu s-or strica toate! Care se strica le acoperim pe garantie din profitul obtinut cu costurile reduse pentru piese mai proaste si toata lumea e multumita.

Din pacate, tot mai multi producatori coboara standardele, mergand pe "calcule probabilistice". Aceasta si pentru ca drumurile, materialele si tehnologia sunt mai performante si defectele nu mai apar atat de frecvent, dar si pentru faptul ca oamenii nu mai tin masinile atat de mult ca sa devina evidente problemele de fiabilitate.

Aceasta "orientare" se simte la toti, dar, la alte marci, nu stiu nimic concret.

1760[/snapback]

 

Am si un Megane1 Break si pot sa spun ca sunt 100% de acord cu tine.Am schimbat in garantie la 25.000 kit complet de ambreiaj(cu mult scandal) si contra cost amortizoare spate la 27.000,capete de bara la 28.000 etc.Dupa ce am inlocuit cu piese care nu erau fabricate in Turcia,nu am mai avut probleme.

 

Este trist dar adevarat:Renault chiar face in Turcia masini pt."low budget"

Insa la BMW cred ca nu exista diferente decat Europa vs. SUA

Link to comment
Share on other sites

Masinile pentru America de Nord nu sunt cu mult deosebite de cele europene.

Diferentele sunt la motor(asta din cauza noxelor)si la partea de securitate.

Unele au airbaguri pentru genunchi nu au activate airbagurile in spate etc.

In California de ex legislatia este cea mai dura din lume in privinta noxelor.

Dar una peste alta masinile sunt la fel.

Piesele sunt la fel.Facute in Germania,Slovacia...Romania.

Ce piese au europenii alea le au si americanii.

Sunt mici exceptii cum ar fi bateriile de exemplu.Sunt fabricate in USA.

Deci BMW-ul cumparat din Romania respecta normele europene si este identic cu cel cumparat din Germania.

Nu sunt facute special anumite loturi pentru Romania cu piese diferite.

Asta e parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
La alte marci nu stiu de ce sa vorbesc aiurea... dar la BMW cred ca nu este nici o diferenta... poate la piese... sau poti sa stii... Uite de exemplu sa va spun ce a patit unu din Constanta cu un C-Class. A fost o expozitie de masini in Mamaia la H.Flora si erau mai multe marci expuse. Un ingrijitor s-a hotarat sa dea si el o cheie la un Mertan si ghici ce? Era in marche-arriere chiar cu spatele la piscina... Imaginatie aveti! L-a bagat la balta pana la geamuri. Bun... Acum unu se duce la Reprezentanta Mercedes ca avea probleme cu electronica la masina si ii zice ala: Domnule dar masina asta a mai fost la noi. Ala: Cum domnule ca am luat-o de noua?. Ghici ce masina era? Exact: C-Class-ul ala, si ala o cumparase de noua!!!. Morala? Poti gandi ca-n occident dar sa nu uiti unde te afli! :blink:
Link to comment
Share on other sites

Ce ar putea sa difere la un BMW cumparat de un neamt fata de un BMW cumparat de un roman?

...cred ca nu exista nici o diferenta...poate eventual un pachet pentru drumuri grele :)

1750[/snapback]

exista o diferenta si o stiu din sursa sigura: cumnat, vanzari, automobile bavaria :) pt romania, albania, brazilia si nu mai stiu cateva tarisoare se fabrica blocurile de motor cu tratament special. de cand au trecut la aluminiu, inclusiv interiorul camasilor, in aceste tari au inceput sa crape motoarele- cred ca stiti si voi. datorita concentratiei mari de sulf din benzina se manca aluminiul exact cum sunt cariile de lemn si se ducea draq compresia. sunt clienti care au schimbat si 3 blocuri in garantie :) si va inchipuiti cam cat costa unul... :blink: blocurile pe dinafara sunt identice si tot sin AL, dar camasile sunt din alt material. am mai inteles ca si suspensia ar fi adaptata pt anumite tari cu drumuri proaste: garsa la sol putin mai mare, amortizoare mai moi si... cam atat :)

 

PS: pt cei ce vor sa-si ia un SH din germania maaaaaare grija

Link to comment
Share on other sites

de cand au trecut la aluminiu, inclusiv interiorul camasilor, in aceste tari au inceput sa crape motoarele- cred ca stiti si voi. datorita concentratiei mari de sulf din benzina se manca aluminiul exact cum sunt cariile de lemn si se ducea draq compresia.

 

17464[/snapback]

 

Gresesti.Aluminiul a fost introdus tocmai ca sa elimine problema asta cu sulful.Blocul motor facut din NikaSil era problematic,pentru ca sulful reactiona cu nichelul.Cele noi cu AluSil,nu mai prezinta acelasi factor de risc.In general Nikasil era pe motoarele M60-M62,si din cate am auzit si pe M52.

Link to comment
Share on other sites

Gresesti.Aluminiul a fost introdus tocmai ca sa elimine problema asta cu sulful.Blocul motor facut din NikaSil era problematic,pentru ca sulful reactiona cu nichelul.Cele noi cu AluSil,nu mai prezinta acelasi factor de risc.In general Nikasil era pe motoarele M60-M62,si din cate am auzit si pe M52.

17469[/snapback]

nu te contrazic... al meu cumnat nu e sa zicem "doxa" in mecanica. asta mi-a zis el, dar de schimbat sigur au schimbat ceva pt a rezolva problema :blink:

Link to comment
Share on other sites

nu te contrazic... al meu cumnat nu e sa zicem "doxa" in mecanica. asta mi-a zis el, dar de schimbat sigur au schimbat ceva pt a rezolva problema :blink:

17472[/snapback]

 

Pai clar au schimbat.Daca ai o masina care are bloc cu NikaSil si ti se strica,atunci ti-l schimba gratuit cu un AluSil,pentru ca este defect de fabricatie si Bavaria suporta toate costurile.Americanii aveau probleme mari de tot,chiar se fereau sa cumpere BMW-uri de pe una din coaste(nu mai tin minte care),pentru ca acolo era nivelul de sulf mai ridicat in benzina.La ei in general erau probleme cu 530,540,730,740 V8-uri.La noi sa stii ca eu personal nu am auzit asa multe cazuri,desi mai era cineva care zicea ca s-a intamplat si pe aici.

Link to comment
Share on other sites

Pai clar au schimbat.Daca ai o masina care are bloc cu NikaSil si ti se strica,atunci ti-l schimba gratuit cu un AluSil,pentru ca este defect de fabricatie si Bavaria suporta toate costurile.Americanii aveau probleme mari de tot,chiar se fereau sa cumpere BMW-uri de pe una din coaste(nu mai tin minte care),pentru ca acolo era nivelul de sulf mai ridicat in benzina.La ei in general erau probleme cu 530,540,730,740 V8-uri.La noi sa stii ca eu personal nu am auzit asa multe cazuri,desi mai era cineva care zicea ca s-a intamplat si pe aici.

17474[/snapback]

au fost foarte multe cazuri. stiu din service-ul bavaria. cand suna clientul si spunea:"nu mai porneste" se stia in proportie de 90% ce are masina. dupa unul s-au dus tocmai pe transfagarasan si l-au luat cu platforma ca nu mai tragea "martoaga la deala" din cauza compresiei mici si pana la urma s-a oprit si oprita a ramas... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Pai clar au schimbat.Daca ai o masina care are bloc cu NikaSil si ti se strica,atunci ti-l schimba gratuit cu un AluSil,pentru ca este defect de fabricatie si Bavaria suporta toate costurile.Americanii aveau probleme mari de tot,chiar se fereau sa cumpere BMW-uri de pe una din coaste(nu mai tin minte care),pentru ca acolo era nivelul de sulf mai ridicat in benzina.La ei in general erau probleme cu 530,540,730,740 V8-uri.La noi sa stii ca eu personal nu am auzit asa multe cazuri,desi mai era cineva care zicea ca s-a intamplat si pe aici.

17474[/snapback]

 

 

 

In America de Nord au fost importate motoare cu bloc de fonta.Nu au fost multe cu Nikasil.Iar chestia cu sulful este relativa.Motoarele au cedat indiferent de ce benzina s-a folosit :blink:

Link to comment
Share on other sites

Pai clar au schimbat.Daca ai o masina care are bloc cu NikaSil si ti se strica,atunci ti-l schimba gratuit cu un AluSil,pentru ca este defect de fabricatie si Bavaria suporta toate costurile

17474[/snapback]

 

 

Daca ai masina cu cu bloc Nikasil cred ca bagi mana in buzunar sa il repari.Chiar daca este defect de fabricatie exista o limita pana la care se ofera garantie.Si daca nu ma insel nu mai exista garantie ptr motoarele respective.

Link to comment
Share on other sites

In America de Nord au fost importate motoare cu bloc de fonta.Nu au fost multe cu Nikasil.Iar chestia cu sulful este relativa.Motoarele au cedat indiferent de ce benzina s-a folosit :blink:

17541[/snapback]

ai auzit tu ca ar fi cedat si in DE, acolo la mamica lui? io n-am auzit, dar cine stie... :)

Link to comment
Share on other sites

In America de Nord au fost importate motoare cu bloc de fonta.Nu au fost multe cu Nikasil.Iar chestia cu sulful este relativa.Motoarele au cedat indiferent de ce benzina s-a folosit :blink:

17541[/snapback]

 

Au fost importate E34 530i 540i si E32 730i 740i numai cu bloc cu NikaSil.Toate au primit de la Bavaria o extindere a garantiei cu inca 100 de mii de mile,si cine avea de Nikasil mergea si il schimba chiar daca nu era inca stricat.Nu au mai ramas multe cu NikaSil pentru ca au fost schimbate cu AluSil de catre proprietari.Problemele erau pe coasta de est.Ulterior s-au importat numai "ironed",ca sa elimine problemele.In Europa au ramas in continuare motoare cu NikaSil,chiar si de tipul M52.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.