Jump to content

Seria 5 E60, 2003-2009


Christian10

Recommended Posts

In primul rand vreau sa te felicit pt ca vei detine (in curand sper) unul dintre cele mai frumoase modele de bmw care exista pe piata ( asta ca sa ii mai enervez un pic pe nostalgicii bmw! :blink: ) .

Eu unul m-am orientat numai dupa un model pe benzina, deoarece dupa parerea mea sunt ceva mai fiabile si mai putin pretentioase decat cele diesel.

Inainte de a cumpara E60-ul am studiat cu atentie majoritatea problemelor aparute la acest model (www.e60.net, diferite review-uri etc...) pt a sti cu exactitate ce sa verific.

Am luat manualul modelului de pe net (http://www.e60.net/information/2005_5_Series_Manual_US.pdf sau http://www.e60.net/information/) si am cautat sa invat in primul rand cum se utilizeaza iDrive-ul . Asa...

 

- exista cateva probleme cu scaunele incalzite asa ca trebuie verificat daca functioneaza bine si daca emana vreun miros de ars, asta poate fi dovada unei proaste functionari ...eu unul am evitat o astfel de dotare.

- pneurile RunFlat, sunt sigure insa din pacate se distrug usor, sunt scumpe , sunt foarte rigide pt gropile din romania si eu cand le-am luat erau extrem de zgomotoase.

- geamurile eletrice au o problema cu sistemul Antitrap, de fapt poate fi mai pretentios si nu se poate inchide geamul dintr-un click al butonului ..trebuie sa il ridici treptat din 10 in 10 cm....eu am avut o astfel de chestie si se pare ca s-a rezolvat cand au pus foliile !!!

- invata toate comenzile si verifica tot ce este electric: scaune, lumini, semnal, oglinzi, AC, caldura, ventilatie in iDrive, sistemul audio, navigatia.

- verifica farurile, cand sunt aprinse sa aiba sprancenele aprinse, angel eye sa functioneze toate 4, daca sunt Adaptive sa se miste amandoua stg-dreapta.. tot exista probleme cu "sprancenele" ca nu se aprind(multe ori soft-ul e problema se rezolva prin upgrade) .

- daca e Steptronic ai grija cand cuplezi transmisia din in PRND sa nu bruscheze violent...se mai intampla sa mai existe probleme la cutie, putine dar sunt!

- preferabil sa iei masina de la un dealer BMW si daca se poate si e nevoie sa ii faci prima revizie acolo.

- daca e SH ai grija sa primesti DVD-ul cu navigatia, manualele, cartea service, roata de rezerva daca nu ai RFT-uri.

- verifica daca ambele chei functioneaza bine: deschis, inchis, pornit masina.

- eu unul am preferat sa iau un model mai puternic cu mai putini kilometrii si nu ful-opshanz, decat unul full si cu 150.000km si motor micut.

 

Motorizari: pt cele pe benzina cel mai ok mi se par 2.5 si 3.0 ca putere/costuri, iar diesel 3.5d e cel mai bun, daca ai inclinatii spre sprotivitate un pic. Cele mai ieftine sunt 2.2 pe benzina si 2.5 d. Sunt ceva mai puturoase dar isi fac treaba bine si avantajos, daca nu esti prea dornic de un condus sportiv.

 

Daca mai e ceva de adaugat sa ma ajute colegii ca acum nu imi vin in minte alte chestii.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Mutumesc mult pentru sfaturi, o sa tin cont de ele ...

De preturi ce-mi poti spune? Ce taxe trebuie platite ... vama nu mai e dar e taxa de prima inmatriculare, alceva ce mai trebuie tinut cont?

520i si 520d au 1995 cmc ... deci taxa de prima inmatriculare este de aproximativ 995-1092 E , iar impozitul 149.62, corect?

Link to comment
Share on other sites

Mutumesc mult pentru sfaturi, o sa tin cont de ele ...

De preturi ce-mi poti spune? Ce taxe trebuie platite ... vama nu mai e dar e taxa de prima inmatriculare, alceva ce mai trebuie tinut cont?

520i si 520d au 1995 cmc ... deci taxa de prima inmatriculare este de aproximativ 995-1092 E , iar impozitul 149.62, corect?

 

520i are motor de 2200cmc...impozitul cam asa e...insa taxa de inmatriculare habar nu am ce va fi...depinde cand vrei sa o iei...E o zapaceala totala cu taxa asta.

Inca ceva ...daca iei masina din Germania:

- cauta masini de la dealeri

- cauta pe mobile.de eu asa am gasit-o pe a mea

- evita anunturile care la sfarsitul descrierii dotarilor scrie "Nur fur export!" se pare ca astfel de masini sunt majoritatea lovite si reparate ulterior, se vand numai la export pt ca sa nu fie luati la rost ulterior.

- evita anunturile de la persoanele fizice, sunt mai ieftine, dar te cam complici cu actele ca trebuie sa le obtii tu acolo.

- evita anunturile care la sfarsitul descrierii optionaleleor scri: "Vorbim romaneste, speak russian, speak turkish...etc" astia sunt un fel de samsari est-europeni, cu garaj acolo, e bine sa ii eviti.

- faza cu garantia SH se pare ca e cam problematica pt ca un coleg de pe forum a patit-o cand a avut problema la masina a murit cu garantia in mana...tot pe banii lui a schimbat ce a trebuit...

- Pretul afisat este cel FINAL (cu TVA), daca are sub el scris Mwst Included sau TVA Deductible ...daca o iei pe persoana fizica platesti TVA-ul acolo...ca persoana juridica, poti chiar sa nu platesti TVA-ul nu stiu exact cum e!

 

E bine daca gasesti pe cineva cu care sa mergi sa iti iei masina si care a mai facut treaba asta...eu am fost cu fratele meu care se ocupa de adus masini de afara...din pacate l-a apucat corectitudinea si acum s-a angajat legal, cu carte de munca...:) Femeile astea ce fac din om?!?:blink:

 

Daca mai ai vreo intrebare ... pune-o pe forum...oricum daca imi mai vine ceva in minte am sa iti spun.

 

Daca mai are cineva de adaugat ceva...pls...

Link to comment
Share on other sites

Am inteles aproape tot, dar chestia cu T.V.A. deductibil e controversata... sunt doua variante din cate am auzit:

1. Asa cum spui tu ... Dar, sa luam un exemplu concret: gasesc o masina pe mobile.de la 25.000 E care are MwSt. ausweisbar platesc 21.000? In ce caz se aplica asta? Pt firma sau pt pers fizica?

2. Cea de-a doua varianta ... ca chestia asta mergea doar cand nu eram in uniune si acum nu mai se poate :blink:

 

Deci cum e? E mai avantajos daca o iau pe firma?

Edited by don_deliquente
Link to comment
Share on other sites

Cel mai avantajos e sa o iei pe firma si astfel nu vei plati tva deloc ... adica o iei la pretul fara tva . Sunt foarte multe modalitati de plata a tva-ului daca o cumperi dintr-o tara membra a comunitatii europene daca o iei pe firma sau persoana . Eu personal am cumparat-o pe a mea din tara , era cam pe la aceeasi bani si m-a scutit de drum si de alergatura ..
Link to comment
Share on other sites

Am inteles aproape tot, dar chestia cu T.V.A. deductibil e controversata... sunt doua variante din cate am auzit:

1. Asa cum spui tu ... Dar, sa luam un exemplu concret: gasesc o masina pe mobile.de la 25.000 E care are MwSt. ausweisbar platesc 21.000? In ce caz se aplica asta? Pt firma sau pt pers fizica?

2. Cea de-a doua varianta ... ca chestia asta mergea doar cand nu eram in uniune si acum nu mai se poate :blink:

 

Deci cum e? E mai avantajos daca o iau pe firma?

 

 

Trebuie sa te duci acolo la ei cu actele firmei si trebuie sa fi neaparat platitor de TVA, asa nu platesti TVA-ul, dar trebuie sa cunosti, nu scutesc pe oricine de TVA. Oricum, daca o sa vrei sa vinzi masina tot trebuie sa platesti TVA-ul pentru ca nu se deduce decat daca ti masina mult timp, iti explica mai multe contabilul. Deci concluzia e ca daca o ti mult, o poti lua pe firma, daca nu ai de gand sa o ti mult, ia-o pe persoana fizica.

 

P.S 525i este mai ieftin ca 525d :)

 

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

daca sunt Adaptive sa se miste amandoua stg-dreapta..

 

Nu speria omul :blink: Daca sta pe loc, autoadaptivele nu se misca decat intr-o singura parte, dreapta daca nu ma insel. Incep sa se miste in ambele parti numai cand masina se deplaseaza.

Si inca ceva: nu se misca decat daca pui farurile pe automat. Nu de alta, dar eu m-am speriat un pic :)

 

Vorbind de motorizari: 520i e gurmand. Mananca prea mult pentru puterea care o da, adica pentru ce satisfactie produce. Nu l-as recomanda la 14.5 in oras.

525i e la acelasi pret cu 530i dar diferentele sunt destul de sanatoase la putere, asa ca eu mi-as aduce un 530i. Plus ca un 530i e un pic mai dotat ca un 525i pentru simplul fapt ca il cumpara oamenii cu ceva mai multi bani si nu se zgarcesc la dotari (de obicei).

Edited by aphedrone
Link to comment
Share on other sites

Intr-adevar 530i e cea mai palcuta motorizare, platesti 1300E in plus fata de 525i si mai ai ceva caluti in plus! Consumul nu cred ca difera prea mult...Eu unul am sa trec pe 530i sau chiar pe 535i (daca apare si pe la noi) insa modelele LCI.

 

Nu vreau sa sperii omul deloc, ci e bine sa stie exact ce trebuie verificat! Mai bine sa stie chiar si problemele marunte!

Eu am cautat sa aflu tot ce s-a putu despre E60 (probleme si functionalitate) ...am facut o lista si cand m-am dus sa o cumpar pur si simplu urmaream lista si verificam masina.

Cei de la reprezentanta mi-au dat-o sa o verific cat vreau si sa merg cu ea etc...(am lasat-o pe nevasta-mea gaj la contabila :blink:!)

 

Singurele probleme au fost :

- geamul stg fata nu se ridica direct datorita antitrap systm. S-a rezolvat cand a pus folia, se pare ca era un pic slabit geamul .

- cand am ajuns in tara dupa cateva gropi luate am inceput sa am un zgomot la rulare...am crezut ca sunt rulmentii, dar de fapt erau pneurile RFT, care erau usor valurite de abia se simteau la mana( numai cele de pe fata)- rezolvat prin schimbarea lor!

Link to comment
Share on other sites

salutare tuturor,

sunt si eu nou proprietar de bmw si anume 530i an 2005, am si cateva intrebari pentru cei care au mai multa experienta in condusul e 60-lui

-pe cartea de identitate din germania , la varianta caroseriei este trecut 560Li asta vrea sa zica cai model Long adica varianta de caroserie mai mare?

-daca are cineva aceasta motorizare cu cutie manuala sa-mi zica si mie cam ce consum are?

-de ce romanasi nostri nu au copiat toate datele de pe Cartea de identitate germana in cartea de identitate a masini in romania si ma refer la datele in ceea ce priveste dimensiunile admise pentru roti eu am trecut in CIV de la Nemti dimensiuni de la roti pe 16 pana la 19, iar pe CIV si in talonul masini rar a trecut doar 2 dimensiuni ,evident doar primele 2.

-ca nou proprietar ar trebui sa verific daca sau facut toate update la soft??

- ahh sa nu uit, de ce numi merge o spranceana???

Link to comment
Share on other sites

salutare tuturor,

sunt si eu nou proprietar de bmw si anume 530i an 2005, am si cateva intrebari pentru cei care au mai multa experienta in condusul e 60-lui

-pe cartea de identitate din germania , la varianta caroseriei este trecut 560Li asta vrea sa zica cai model Long adica varianta de caroserie mai mare?

-daca are cineva aceasta motorizare cu cutie manuala sa-mi zica si mie cam ce consum are?

-de ce romanasi nostri nu au copiat toate datele de pe Cartea de identitate germana in cartea de identitate a masini in romania si ma refer la datele in ceea ce priveste dimensiunile admise pentru roti eu am trecut in CIV de la Nemti dimensiuni de la roti pe 16 pana la 19, iar pe CIV si in talonul masini rar a trecut doar 2 dimensiuni ,evident doar primele 2.

-ca nou proprietar ar trebui sa verific daca sau facut toate update la soft??

- ahh sa nu uit, de ce numi merge o spranceana???

560 Li? esti sigur?? :blink: :)

Link to comment
Share on other sites

da 560Li este trecut la rubrica tipul caroseriei !

zilele urmatoare o sa incerc sa fac niste masuratori ,sa compar cu alt 5 sa vad exact daca este vreo diferenta sau este doar vreo greseala, desi ma indoiesc ca neamtu ar gresi in treburile astea.

tipul de la care am luat-o a zis cai varianta long si ca astea se gasesc mai greu ca-s numai pe comanda, asta nu stiu pana nu masor bineinteles.

din ce am vazut eu intradevar in spate parca ar fi mai mare distanta de la sezutul banchetei pana la spatarul scaunelor din fata, si chiar si bancheta mi se pare putin mai mare

la exterior cu ochiu liber nu prea iti dai seama de diferenta in caz ca exista pentru cai culoare alba si albul da senzatie de mare.

Link to comment
Share on other sites

salutare tuturor,

sunt si eu nou proprietar de bmw si anume 530i an 2005, am si cateva intrebari pentru cei care au mai multa experienta in condusul e 60-lui

-pe cartea de identitate din germania , la varianta caroseriei este trecut 560Li asta vrea sa zica cai model Long adica varianta de caroserie mai mare?

-daca are cineva aceasta motorizare cu cutie manuala sa-mi zica si mie cam ce consum are?

-de ce romanasi nostri nu au copiat toate datele de pe Cartea de identitate germana in cartea de identitate a masini in romania si ma refer la datele in ceea ce priveste dimensiunile admise pentru roti eu am trecut in CIV de la Nemti dimensiuni de la roti pe 16 pana la 19, iar pe CIV si in talonul masini rar a trecut doar 2 dimensiuni ,evident doar primele 2.

-ca nou proprietar ar trebui sa verific daca sau facut toate update la soft??

- ahh sa nu uit, de ce numi merge o spranceana???

Scrie 560L nu 560Li. Nu are legatura cu varianta long. Exista insa si varianta long de E60, insa 560i nu.

Link to comment
Share on other sites

Si la mine tot asa scrie 560L ...cred ca e codul caroseriei sau tipul ceva de genul asta, dupa cat tin minte din traducerea cartii!

 

Posibil sa ai beculetul ars la o spranceana, vezi ca se schima f usor. Poti incerca sa le schimbi intre ele stg cu dr sa vezi daca e de la bec sau altceva.

Link to comment
Share on other sites

ma ajuta si pe mine cineva... :blink: am si eu o intrebare in legatura cu steptronic.am cautat peste tot,dar nu am gasit nici un raspun concret.deci: in mers,cand esti in D,se poate muta direct pe "manual" (D m/s) sau trebuie sa te opresti?Si invers?Multumesc anticipat

 

ps.pana acum numai manuale am condus.am un 320i e46,si as vreu un 525i e60 automata....

Link to comment
Share on other sites

In mers se trece pe Manual sau Sport (fara sa apesi frana :) )

Doar pt Parking si Reverse trebuie sa fie masina oprita.

 

Presupun ca merge si invers atunci.daca pornesc cu "manuala",1-2-3-2-3 de ex.si apoi o pun in D. 10x pentru raspuns :) .Pana acum nici nu vroiam sa aud de automata,dar dupa cate am citit pe forum,abia astept sa incerc un steptronic :blink:

Link to comment
Share on other sites

Am fost la reprezentanta bmw cluj si mi-au zis ca trebuie sa schimb tot farul pentru ca este led la spranceana ce nu se poate schimba!

Iti apare eroare de bec ars in bord/iDrive? N-am mai vazut caz in care sa se arda led de la spranceana (in afara de upgrade, dar sunt doar stinse si nu arse) si sunt curios daca alea dau eroare.

Link to comment
Share on other sites

Am fost la reprezentanta bmw cluj si mi-au zis ca trebuie sa schimb tot farul pentru ca este led la spranceana ce nu se poate schimba!

 

Deci practic toata spranceana aia este un sir de led-uri....sa inteleg...credeam ca e ca la Angel Eyes....Dar sa schimbi tot farul ...uaauuuu!

Daca ai TIS, vezi daca zice acolo ceva de el...am sa ma uit si eu zilele astea!

Link to comment
Share on other sites

nu-mi zice nimic de bec ars in i drive, treaba este ca a ajuns apa in compartimentul de sus al farului, acolo unde este spranceana, eu unul banuiesc ca asta ar fi cauza din care nu mai se aprinde, si banuiala mia fost confirmata si de cei de la autobavaria cluj, desii ma gandeam la altceva din moment ce acolo este led ala nu ar trebui sa se arda in contact cu apa nu???
Link to comment
Share on other sites

Scoate totusi contactul, curata-l bine si pune-l la loc. LED-urile se pot arde...dupa cate stiu eu! Ai totusi doua solutii...ori sa schimbi farul cu totul...(poate unul SH)...sau sa incerci la www.zexstar.ro sa vezi daca iti pot schimba acele LED-uri...!(sunt foarte priceputi)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.