Jump to content

Diferenta intre ASC si DSC


alinutza

Recommended Posts

ASC-ul limiteaza puterea data de motor si franeaza individual fiecare roata pana cand ambele au tractiune optima, in timp ce DSC-ul este un sistem mult mai complex, o evolutie fata de ASC, masurand constant viteza, avand si un senzor de unghi al volanului, toate aceste masuratori fiind facute pentru a depista pierderea stabilitatii in curbe, DSC-ul intervine limitand puterea si franeaza fiecare roata pentru a stabiliza masina.

 

In concluzie, in timp ce ASC-ul doar franeaza rotile pentru a preveni pierderea aderentei, DSC-ul ofera un maxim de stabilitate in curbe, franeaza rotile astfel incat opreste subvirarea si supravirarea.

Deci DSC-ul functioneaza in curbe iar ASC nu.

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca eu am cauciucuri de vara si am trait o adevarata experienta neplacuta ieri cand a inceput ninsoarea puternica si veneam de la Mall...masina nu mergea cu mai mult de 40 km/h...daca incercam sa accelerez peste 40 mi se taia acceleratia...triunghiul ASC statea mai tot timpul aprins iar cand plecam de la semafor, oricat de usor incercam sa plec fugea din spate stanga-dreapta si cu greu reusam sa o tin in linie dreapta! Oare cu DSC nu s-ar fi intamplat nimic din toate astea?
Link to comment
Share on other sites

Pentru ca eu am cauciucuri de vara si am trait o adevarata experienta neplacuta ieri cand a inceput ninsoarea puternica si veneam de la Mall...masina nu mergea cu mai mult de 40 km/h...daca incercam sa accelerez peste 40 mi se taia acceleratia...triunghiul ASC statea mai tot timpul aprins iar cand plecam de la semafor, oricat de usor incercam sa plec fugea din spate stanga-dreapta si cu greu reusam sa o tin in linie dreapta! Oare cu DSC nu s-ar fi intamplat nimic din toate astea?

Ba da, cu DSC poti folosi si slick-uri iarna. Gluma gluma, dar puneti cauciucuri corespunzatoare, un sistem electronic incearca sa iti redreseze erorile in tractiune si traiectorie, nu iti confera aderenta.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

triunghiul ASC statea mai tot timpul aprins iar cand plecam de la semafor, oricat de usor incercam sa plec fugea din spate stanga-dreapta si cu greu reusam sa o tin in linie dreapta! Oare cu DSC nu s-ar fi intamplat nimic din toate astea?

incearca sa pornesti cu a 2-a de pe loc, sa eviti babeste derapajul...pe de alta parte, orice debreiere sau frana de motor iti va rupe aderenta...

se intampla la fel si cu DSC si cu DTC

 

Stiu ca niste cauciucuri de iarna purtate vara se strica. Este valabil si invers? Cauciucurile mele de vara (care sunt noi) au de suferit ca meerg cu ele pe acest timp?

iarna, cele de vara devin foarte rigide. expunerea constanta la temperaturi scazute le poate afecta proprietatile declarate pe timp de vara...

 

 

p.s. nu conteaza ca sunt noi...profilul e nepotrivit :blink:

Link to comment
Share on other sites

ASC actioneaza numai pe rotile spate ... eu am si seria 3 cu asc si seria 1 cu dtc ... dsc e mult mai funny :) ca'ti patineaza, insa iti ofera o senzatie mult mai mare de siguranta .... ASC e mai fun ... dar trebuie sa fii atent cu el ...

 

LE: ce nu'mi place la ASC daca intra foarte putin si nu ti'a fugit spatele mai multicel ... iti pleaca toata masina in laterl cumva ... nu stiu cum sa descriu senzatia ... adika daca vreau sa intorc in scurt, accelerez si intra ascul ..nu'mi intra pe traiectorie masina... ci largeste cumva raza de intoarcere ... si cateodata nu e chiar ok :blink:

Edited by oSerX
Link to comment
Share on other sites

Frana de motor care e total nerecomandata pe zapada....

ar trebui un topic separat pentru acest aspect important al mersului iarna cu tractiune spate :)

 

Subscriu. Deschideti voi unul, si hai sa facem schimb de opinii, sa gasim solutia cea mai buna de mers pe zapada sau gheata.

P.S. In afara de a-ti lasa masina in garaj :blink:

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca eu am cauciucuri de vara si am trait o adevarata experienta neplacuta ieri cand a inceput ninsoarea puternica si veneam de la Mall...masina nu mergea cu mai mult de 40 km/h...daca incercam sa accelerez peste 40 mi se taia acceleratia...triunghiul ASC statea mai tot timpul aprins iar cand plecam de la semafor, oricat de usor incercam sa plec fugea din spate stanga-dreapta si cu greu reusam sa o tin in linie dreapta! Oare cu DSC nu s-ar fi intamplat nimic din toate astea?

Ba da, cu DSC poti folosi si slick-uri iarna. Gluma gluma, dar puneti cauciucuri corespunzatoare, un sistem electronic incearca sa iti redreseze erorile in tractiune si traiectorie, nu iti confera aderenta.

Off-topic!

 

@chas3 tare rau musculita din semnatura...am omorat ecranul cu pumnul , credeam ca mi-ai intrat goangele in casa.... :blink: :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

ce conteaza care e mai bun.. eu de cand a inceput zapada l-am dezactivat oricum.. mai nou ma intitulez DK :blink:

 

anyway ontopic ... DSC nu are ce sa faca la subvirare iar spuravirarea pe curba se produce cand accelerezi in curba.. in cazul asta si ASC-ul intervine la fel.. asa ca teoretic e mult bla bla.. practic mare dferenta nu-i.

Link to comment
Share on other sites

ce conteaza care e mai bun.. eu de cand a inceput zapada l-am dezactivat oricum.. mai nou ma intitulez DK :)

 

anyway ontopic ... DSC nu are ce sa faca la subvirare iar spuravirarea pe curba se produce cand accelerezi in curba.. in cazul asta si ASC-ul intervine la fel.. asa ca teoretic e mult bla bla.. practic mare dferenta nu-i.

Si tu din ce film vorbesti ? :blink:

You can't read ?????????

DSC intervine la subvirate si la supravirare,iar ASC actioneaza doar in linie dreapta,pe curbe nu prea are nici un efect.

Edited by lucian1
Link to comment
Share on other sites

hai k imi esti in pom :blink: de ce vbesti daca nici carnet n-ai?

 

DSC si ASC previn supravirarea nu o controleaza. e de datoria soferului sa vireze in directia in care spatele masini derapeaza.

 

anyway.. poti sa fi mai expilicit ? cum exact previne DSC subvirarea ? ca tot n-ai dat un raspuns competent.

Link to comment
Share on other sites

deci mai concret .

DSC nu previne subvirarea... eventual daca ar calcula unghiul curbei si viteza cu care masina se apropie de curba lol.

in momentul pierderii aderentei rotilor din fata dsc franeaza rotile din fata, lucru inutil deoarece soferul instinctiv va frana si el cand se produce acest fenomen. soferul trebui sa indrepte volanul sa franeze pt a reduce putin viteza iar apoi sa abordeze din nou virajul. asta se poate face eventual pe un circuit. pe durmurile publice este mai mult ca sigur ca vei iesi in decor pt ca drumul este mult pra ingust pt efectuarea unei astfel de manevre. eventual intr-un viraj la dreapta daca sensul opus are vreo 2 benzi.

 

in colncuzie.. ASC sau DSC , in momentul cand subvirarea se produce e cam nasol :blink: nu cumva sa va treaca prin cap sa intrati in curbe de 80 /ora cu 140 ca DSC nu va va salva .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.