Jump to content

G P L pe un 318i e46 2000


318i-GPL

Recommended Posts

Daca tu ai fii "omul nevinovat", nu, nu m-am gandit.

Cum poti sa acuzi un om asa doar ca asa crezi tu ??

 

Hai sa ne intelegm:

 

1.Nu sunt cocalar cu bmw(am avut ford fiesta si opel corsa pana acum 1 luna)

2.Da, aveam 80 km/h si eram undeva intr-un cartier la marginea orasului unde limita de viteza e 70 km/h(in timisoara avem si drumuri nu doar ulite)

3.Stai linistit, nu-ti dau tie explicatii despre ce fel de om sunt.(oricum esti prea perfectionist ca sa intelegi lucrurile simple)

 

Pana una alta pune-ti gaz in butelie si vezi-ti de drum ca nu m-ai nimerit ;)

Pana acum erai in depasire in oras. Acum erai pe la marginea orasului. Poate pana la urma erai pe circuit.

Sa fim noi sanatosi ca eu am gaz

Nu are rost sa iti mai scriu altceva !

Edited by mihaitza123
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Te astept prin Tm la o bere daca vrei si facem si o plimbare pe acolo ca sa intelegi ca nu sunt nici pe departe teribilist ;)

 

Pana una alta o zi faina sa ai si nu te mai lua aiurea de oameni ca nu e frumos.

 

Vrei sa facem si o liniuta prin tm pe drumul ala ? :)) vezi ca te fac ca eu am 143cp

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Pe la pagina 2 m-am oprit din citit si am zis sa dau "share" la experienta mea cu GPL.

Acum vreo doua luni m-am decis sa imi cumpar un golf 3 1.6 pe gaz pentru a face economie pentru noua masina (un bmw e46). Am stat cu masina mai mult in service desi instalatia era omologata, cand schimbam de pe bezina pe gaz si invers, una din ele nu o mai lua de la o problema la corp clapeta acceleratie care a fost data peste cap la instalarea instalatiei GPL, instalatie omologata cu garatntie, 20.000km facuti pe ea, etc. Iar aici este vorba de o instalatie simpla pe un motor cu injectie monopunct. Dupa ceva experiente cu masina si citit tot felul de forumuiri am gasit ca trebuie un ulei special pus in motor pt a se face lubrifierea cum trebuie fiind ca, gazul arde mai "uscat" iar motorul nu trebuie turat ca sa nu il uzezi prematur.

La inceput eram deschis catre ideea de a avea masina pe gaz dar platesti o instalatie si te complici aiurea, daca vrei economie iti iei un golf 4 1.9 ALH si gata, pe masina actuala nu am sa imi pun gaz nici daca se face benzina 8 lei. Cineva a zis ceva de genu "daca poti pune un combustibil mai ieftin care ofera aceleasi performante, trebuie sa fi idiot ca sa nu o faci" Din experienta personala am vazut ca ofera "acelasi performante" daca dai drumu la debitmetru de gaz mai mult ceea ce duce la un consum ridicat de gaz => o economie mica.

Cum lenesul alearga mai mult asa si aici zgarcitul plateste mai mult. Vrei benzina, refa motorul decat sa pui o instalatie si consumul va scadea la niste valori decente apropiate de ce scrie in cartea de service sau alegi un motor pe dizel, desi nu sunt fan, cuplul motorului te face sa stai umpic pe ganduri cand faci alegearea.

 

PS: Am uitat sa adaug, mai este si bultelia care ocupa spatiu si este farte grea, pe golf cu suspensiile cam duse, statea lasat pe spate de la butelie :frantics:

Edited by Hightlink
Link to comment
Share on other sites

Pe la pagina 2 m-am oprit din citit si am zis sa dau "share" la experienta mea cu GPL.

Acum vreo doua luni m-am decis sa imi cumpar un golf 3 1.6 pe gaz pentru a face economie pentru noua masina (un bmw e46). Am stat cu masina mai mult in service desi instalatia era omologata, cand schimbam de pe bezina pe gaz si invers, una din ele nu o mai lua de la o problema la corp clapeta acceleratie care a fost data peste cap la instalarea instalatiei GPL, instalatie omologata cu garatntie, 20.000km facuti pe ea, etc. Iar aici este vorba de o instalatie simpla pe un motor cu injectie monopunct. Dupa ceva experiente cu masina si citit tot felul de forumuiri am gasit ca trebuie un ulei special pus in motor pt a se face lubrifierea cum trebuie fiind ca, gazul arde mai "uscat" iar motorul nu trebuie turat ca sa nu il uzezi prematur.

La inceput eram deschis catre ideea de a avea masina pe gaz dar platesti o instalatie si te complici aiurea, daca vrei economie iti iei un golf 4 1.9 ALH si gata, pe masina actuala nu am sa imi pun gaz nici daca se face benzina 8 lei. Cineva a zis ceva de genu "daca poti pune un combustibil mai ieftin care ofera aceleasi performante, trebuie sa fi idiot ca sa nu o faci" Din experienta personala am vazut ca ofera "acelasi performante" daca dai drumu la debitmetru de gaz mai mult ceea ce duce la un consum ridicat de gaz => o economie mica.

Cum lenesul alearga mai mult asa si aici zgarcitul plateste mai mult. Vrei benzina, refa motorul decat sa pui o instalatie si consumul va scadea la niste valori decente apropiate de ce scrie in cartea de service sau alegi un motor pe dizel, desi nu sunt fan, cuplul motorului te face sa stai umpic pe ganduri cand faci alegearea.

 

PS: Am uitat sa adaug, mai este si bultelia care ocupa spatiu si este farte grea, pe golf cu suspensiile cam duse, statea lasat pe spate de la butelie :frantics:

 

Aici era vorba de instalatii secventiale. Ce ai avut tu pe golf 3 avea bunicu pe dacia 1310 si mergea bine.

Edited by mihaitza123
Link to comment
Share on other sites

Probabil :LMAO: dar eu unu nu mai vreau pe gaz indiferent de instalatie.

 

Daca pui instalatie de gpl pe un motor cu carburatie sau cu injectie monopunct, mai mult ca sigur vor aparea probleme si uzura va fi semnificativ mai mare. O instalatie gpl pentru astfel de masini costa 900-1000 lei (intr-un service autorizat) si nu ai cum sa o compari cu o instalatie secventiala, care costa >2500 lei, are calculator, se calibreaza cu laptopul in mers etc.

Instalatiile secventiale sunt foarte "capabile", doar ca nu oricine e in stare sa faca niste setari cum trebuie. Calculatoarele de la instalatiile moderne suporta orice: valvetronic, turbo, start-stop etc.

Ma indoiesc ca daca motoarele de pe Logan-urile de taxi tin 400k km pe gpl, un motor de Bmw nu ar putea.

Pana la urma fiecare face ce vrea si isi alege/modifica masina dupa cum se simte bine. Eu de exemplu consider ca ar fi o prostie sa fac 25 000km pe an pe benzina. Asta ar insemna sa dau peste 1000 lei pe luna pe combustibil. Adica aproape 3000 euro pe an. Cu economia pe care o fac din mersul pe gaz, chiar si daca as avea probleme cu motorul in 2-3 ani, mi-as permite sa imi cumpar altul si tot as iesi in avantaj cu foarte multi bani. Si nu, nici diesel-ul nu mi se pare o idee buna.

Link to comment
Share on other sites

Daca pui instalatie de gpl pe un motor cu carburatie sau cu injectie monopunct, mai mult ca sigur vor aparea probleme si uzura va fi semnificativ mai mare. O instalatie gpl pentru astfel de masini costa 900-1000 lei (intr-un service autorizat) si nu ai cum sa o compari cu o instalatie secventiala, care costa >2500 lei, are calculator, se calibreaza cu laptopul in mers etc.

Instalatiile secventiale sunt foarte "capabile", doar ca nu oricine e in stare sa faca niste setari cum trebuie. Calculatoarele de la instalatiile moderne suporta orice: valvetronic, turbo, start-stop etc.

Ma indoiesc ca daca motoarele de pe Logan-urile de taxi tin 400k km pe gpl, un motor de Bmw nu ar putea.

Pana la urma fiecare face ce vrea si isi alege/modifica masina dupa cum se simte bine. Eu de exemplu consider ca ar fi o prostie sa fac 25 000km pe an pe benzina. Asta ar insemna sa dau peste 1000 lei pe luna pe combustibil. Adica aproape 3000 euro pe an. Cu economia pe care o fac din mersul pe gaz, chiar si daca as avea probleme cu motorul in 2-3 ani, mi-as permite sa imi cumpar altul si tot as iesi in avantaj cu foarte multi bani. Si nu, nici diesel-ul nu mi se pare o idee buna.

 

Corect, dar pana la urma pentru cine vrea neaparat economie sunt destule masini care consuma mult mai putin decat un BMW ca sa nu mentionez costurile de intretinere.

Link to comment
Share on other sites

Corect, dar pana la urma pentru cine vrea neaparat economie sunt destule masini care consuma mult mai putin decat un BMW ca sa nu mentionez costurile de intretinere.

 

pai da , dar numai este bmw , conduci opel corsa sau ford fiesta. deci alt confort

Edited by mihaitza123
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

pai da , dar numai este bmw , conduci opel corsa sau ford fiesta. deci alt confort

 

La drum lung nu se compara, aleg oricand bmw fata de corsa sau fiesta etc. dar in oras inca prefer polo-ul, consum mult mai mic, mai usor de manevrat, gasesc rpd locuri de paracare + imi permit sa fiu umpic mai neatent la gropi etc.

 

Revenind la subiect... pentru cine vrea GPL pe bmw pt ca nu isi permite consumul atunci nu isi permite nici intretinerea/repaprarea lui=> nu e inca timpul pt BMW, nu vreau sa fiu rau dar asta e adevarul. :mellow:

Iar pentru cine vrea sa faca economie atunci depinde cat de mult iti iubesti masina si cat timp ai de gand sa o pastrezi/cati km faci cu ea/ce motor ai etc, daca ai un motor de 2.5 sau mai mare si stai in bucuresti deja nu mai are rost discutia :ike:

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

La drum lung nu se compara, aleg oricand bmw fata de corsa sau fiesta etc. dar in oras inca prefer polo-ul, consum mult mai mic, mai usor de manevrat, gasesc rpd locuri de paracare + imi permit sa fiu umpic mai neatent la gropi etc.

 

Revenind la subiect... pentru cine vrea GPL pe bmw pt ca nu isi permite consumul atunci nu isi permite nici intretinerea/repaprarea lui=> nu e inca timpul pt BMW, nu vreau sa fiu rau dar asta e adevarul. :mellow:

Iar pentru cine vrea sa faca economie atunci depinde cat de mult iti iubesti masina si cat timp ai de gand sa o pastrezi/cati km faci cu ea/ce motor ai etc, daca ai un motor de 2.5 sau mai mare si stai in bucuresti deja nu mai are rost discutia :ike:

 

Eu imi permit sa dau lunar peste 1000 lei pe combustibil/taxe/intretinere la masina. Poate unii considera suma asta foarte mica, poate unii considera ca e prea mare. Nu am amanat niciodata vreo reparatie la masina si am bagat intotdeauna foarte multi bani in tot ce a fost nevoie. Dar daca as merge pe benzina as ajunge la sume prea mari si sincer nu mi-as mai permite sa merg cat vreau cu masina. Idealul meu nu e sa cheltui mai putin, ci sa cheltui tot atat si sa imi folosesc masina cat mai mult. Am totusi o masina de 4000 euro, nu una de 30 000, nu imi permit sa fac un plin la fiecare 6-7 zile. Nu mi-am luat masina asta din fita, mi-am luat`o pentru ca in banii astia nu am gasit o masina mai buna. Intretinerea nu mi se pare deloc costisitoare si imi face placere sa am grija de masina, dar in ritmul asta de mers (peste 2000 de km lunar) ajung la cheltuieli prea mari cu combustibilul.

Daca as avea de exemplu un Golf 5 1.6fsi sau 1.9 tdi(spunea cineva de masini cu consum mai mic), ar fi aproape aceeasi situatie. De la 2.0 valvetronic la un 1.6 clasic, sa zicem ca in loc de 1000 lei pe luna as da 850-900 lei pe benzina. Tot nu e ok. Iar cu diesel-ul aceeasi poveste, eu nu prea cred in povesti de tip "am 1.9 tdi si merg cu 4 in afara si 7 in oras". Nu mi-am luat masina ca sa merg cu 80 pe autostrada, iar in oras sa merg cu autobuzul si sa scot masina doar seara. Stau in Bucuresti, merg bara la bara in fiecare zi. Sunt sigur ca daca motorul asta mananca ~13% in conditiile astea, un 1.9 tdi (motor ridicat in slavi la noi in tara) ar consuma ~10%. Tot nu as rezolva nimic.

Eu o consider o afacere buna, daca as face 10 000km pe an as merge pe benzina cu toata placerea, dar aici e cu totul alta situatie.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ceea ce vorbesti tu este cu semn de intrebare. Daca iti permiteai sa dai peste 1000 lei lunar pe combustibil si intretinere, sigur nu aveai bmw pe gaz. Eu am e90 diesel, si nu dau peste 1000 lei pe luna pe intretinere si combustibil. Si da, tot aproximativ 2000 km fac lunar. Nu mai incercati sa va ascundeti in spatele degetului. Cu peste 1000 lei pe luna poti sa mergi linistit pe benzina. Dar tu probabil dai 500 lei pe luna nu 1000. Asa da, poate te cred.

 

Dupa cum zicea si Hightlink mai sus. Daca nu iti permiti banii de benzina, sigur nu iti permiti nici intretinerea unui bmw (ca la carte) care este destul de costisitoare in comparatie cu alte marci de masini.

Edited by Radu I
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu m-am referit cu tot cu intretinere si taxe la cei 1000 lei. Daca iei in considerare asigurare,impozit,rovinieta,revizii si diverse reparatii, cam aia e media. Eu de exemplu in ultimele 2 luni am platit: 600 asigurare,260 bujii+ o bobina de inductie, 250 ulei si filtre,130 rovinieta, iar maine ma duc in service si mai am cate ceva de schimbat. Da, din 1000 lei doar ~600-700 reprezinta combustibilul. Dar daca as baga benzina de banii astia, nu as reusi sa merg cat am nevoie.

La e90 diesel cu 600 lei de motorina poti sa mergi mult mai mult decat as merge eu pe benzina, dar din pacate nu am bani de e90. Iar e46 diesel nu prea gasesti intreg, iar nici la consum nu se poata compara cu e90. Din cate am observat la cunoscuti, este o diferenta foarte mare la consum intre 2.0d de 150 cai si 2.0d de 163 cai (chiar si cu automata).

Edited by All
Link to comment
Share on other sites

Gasesti e46 diesel bun, din Germania, dar pretul lui de achizitie o sa fie peste 4000 euro, nu 3000 cum se gasesc pe la noi. Eu zic ca asta ar fi cea mai buna solutie daca faci asa multi km pe an, mai ales daca ii faci si in afara orasului.
Link to comment
Share on other sites

Gasesti e46 diesel bun, din Germania, dar pretul lui de achizitie o sa fie peste 4000 euro, nu 3000 cum se gasesc pe la noi. Eu zic ca asta ar fi cea mai buna solutie daca faci asa multi km pe an, mai ales daca ii faci si in afara orasului.

 

4000 + adus + inmatriculat + schimbu de ulei, filte etc + asigurare etc. (si din experienta spun ca probabil mai trebuie schimbat una alta) dar merita, desi este o masina "veche" poate concura si acum cu multe modele noi.

 

Gof 4 1.9 ALH, consum mic, motor fiabil, intretinere mai ieftina etc + este o masina destul de confortabila. Stiu ca suntem pe forum BMW dar avand in vedere ca am ajuns la consum si costuri de intretinere sper sa nu ma luati la bataie ca am adus ALH-ul in discutie :(

Edited by Hightlink
Link to comment
Share on other sites

Circul destul de mult in oras. Este o optiune buna ce ai zis, dar din pacate in momentul asta nu dispun de suma respectiva. Iar asta am considerat.o o optiune buna deoarece aveam deja instalatia de pe alta masina.
Link to comment
Share on other sites

Circul destul de mult in oras. Este o optiune buna ce ai zis, dar din pacate in momentul asta nu dispun de suma respectiva. Iar asta am considerat.o o optiune buna deoarece aveam deja instalatia de pe alta masina.

 

Este masina ta si faci ce vrei cu ea, daca crezi ca ajungi sa faci o economie considerabila cu GPL atunci pune diferenta deoparte si in cativa ani iti iei alta masina, desi amandoi stim ca banii o sa se duca pe alte lucruri daca nu intra la benzina :laugh:

Link to comment
Share on other sites

repet, pentru multi km pe luna (2000-3000, cu atat mai mult facuti in Bucuresti!)eu nu vad o solutie potrivita o masina veche cum este e46. cu atat mai mult cu cat veche + intretinere mai scumpa decat la restul + masina mai complexa, mai complicata. toate astea adunate cu multi km pe luna = not love.
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

 

Bemveul nu e Bmw daca nu ai motor de 3000 care sa pape 20 la suta si iesi doar duminica cu el pt ca nu au bani de benzina si te scuzi ca instalatiile cu gpl nu sunt sigure.

Ps:Gpl-ul nu strica motoarele,am avut in familie 6 taxiuri care aveau sute de mii de km pe gpl fara probleme.pentru paranoici exista si kit flash lube,pt o ardere nu atat de uscata

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.