Jump to content

Franare la 520i din 2000 (E39)


alien4u

Recommended Posts

Am un 520 i din 2000 facelift si am avut probleme cu ABS+DSC.

L-am inlocuit cu unul de pe un 525tds si acum testerul nu imi mai arata nici o eroare.

Am discuri de frana zimmerman (cu sloturi) si cauciucuri de iarna destul de late (245).

 

Cand franez pe gheata (amestecata cu mazga) din Bucuresti .. se duce de nebuna... la fel cand accelerez si incerc sa iau o curba .. ceva ..

Nu stiu .. mi se pare cam instabila. Or fi cauciucurile de vina (sunt prea late)?

 

Voi ce parere aveti?

Link to comment
Share on other sites

Pai intra sau nu ABS-ul cand franezi?Daca da incearca sa franezi mai putin violent si o sa te opresti mai repede.Sigur ai DSC pe masina sau doar ASC?Cand accelerezi in curba si se duce spatele palapie becul in bord?

 

Deci, eu stiu sa ma opresc si stiu si cum trebuie sa franez, dar, am avut un E-Klasse si nu aveam astfel de probleme.

Adica, atunci cand calcam frana, se oprea mult mai repede decat 5-arul.

 

Pe buton scrie DSC si da, pleaca spatele cand accelerez si se aprinde becul in bord si atunci cand sar calul, imi taie acceleratia.

 

Nu e o problema prea mare, dar, facand comparatia intre 5-ar si E-Klasse la aceste capitole.... 5-arul lasa de dorit.

Nu ma deranjeaza comportarea lui in aceste situatii, ba chiar e fun :blink: dar nu stiu daca asa "trebuie" el sa se comporte sau aceasta comportare e rezultat al unei defectiuni la sistemele de franare sau mai stiu eu unde.

Testerul nu arata nici o eroare.

 

Sini: e o masina un pic mai ciudata .. e intre serii ... din cate am inteles eu de la cei de la bavaria.

Edited by alien4u
Link to comment
Share on other sites

Intrarea ABS-ului pe zapada sau polei are ca dezavantaj marirea distantei de franare.

 

Normal, dar asta nu inseamna ca se duce sanie, sanie e atunci cand franezi si masina se duce incontrolabila ca pe sine pentru ca ti se blocheaza rotile.

 

Gandeste-te ca daca intra ABS-ul (ma rog, nu pe gheata) inca mai ai controlul volanului incat sa eviti un obstacol.

Link to comment
Share on other sites

Pe zapada intr-adevar ai controlul volanului cand intra ABS-ul, insa datorita maririi distantei de franare, ai impresia eronata ca ai pierdut controlul...

 

Pe zapada e ideal sa franezi cat mai fin astfel incat sa nu intre ABS-ul..

 

Banuiesc ca la asta se refera alien4u, marirea distantei de franare si acel tremurat al pedalei de frana..

Link to comment
Share on other sites

Pe zapada intr-adevar ai controlul volanului cand intra ABS-ul, insa datorita maririi distantei de franare, ai impresia eronata ca ai pierdut controlul...

 

Pe zapada e ideal sa franezi cat mai fin astfel incat sa nu intre ABS-ul..

 

Banuiesc ca la asta se refera alien4u, marirea distantei de franare si acel tremurat al pedalei de frana..

Mda. Cam asha ceva. Eu ma intrebam daca e ceva normal ce se intampla la masina mea ... :blink:

Nu ma refeream la franarea pe zapada .. ci la faptul ca si in bucuresti .. acolo unde e mazga inghetata imi intra ABS-ul destul de repede, daca nu sunt atent.

In ceea ce priveste derapajul .... hmm... cred ca am si cateva bucse moarte pe spate ... ca o simt cand pleaca (mai intai caroseria, dupa care si restul masinii).

La amortizoare, nu ma gandesc pt ca sunt noi...

E foarte posibil sa fie de la cauciucuri. Sunt prea late pentru iarna .. :)

Link to comment
Share on other sites

Pe zapada intr-adevar ai controlul volanului cand intra ABS-ul, insa datorita maririi distantei de franare, ai impresia eronata ca ai pierdut controlul...

 

Pe zapada e ideal sa franezi cat mai fin astfel incat sa nu intre ABS-ul..

 

Banuiesc ca la asta se refera alien4u, marirea distantei de franare si acel tremurat al pedalei de frana..

Mda. Cam asha ceva. Eu ma intrebam daca e ceva normal ce se intampla la masina mea ... :blink:

Nu ma refeream la franarea pe zapada .. ci la faptul ca si in bucuresti .. acolo unde e mazga inghetata imi intra ABS-ul destul de repede, daca nu sunt atent.

 

 

Este normal...

Link to comment
Share on other sites

Intrarea ABS-ului pe zapada sau polei are ca dezavantaj marirea distantei de franare.

 

Fara ABS distanta ar fi mai scurta? :blink:

Este arhicunoscut ca, pe zapada sau gheata, ABS-ul mareste distanta de franare.

 

Si asta se poate demonstra foarte usor. Urca-te in masina, la 50 la ora apasa pedala de frana violent, apoi la aceasi viteza franeaza fin fara sa intre ABS-ul. Oare cand a franat masina mai bine, cand a intrat ABS-ul sau cand ai franat apasand pedala de frana usor si treptat? Vorbesc despre franare pe zapada, gheata sau polei, pe uscat e clar ca ABS-ul micsoreaza distanta de franare.

Link to comment
Share on other sites

polei are ca dezavantaj marirea distantei de franare.

 

Fara ABS distanta ar fi mai scurta? :blink:

Este arhicunoscut ca, pe zapada sau gheata, ABS-ul mareste distanta de franare.

 

 

Nu stiu de unde este "arhicunoscut".

Care ar fi explicatia, de ce s-ar opri masina mai repede pe gheata fara ABS, decat cu ABS?

 

Daca o sa mai studiezi un pic problema, vei afla cu stupoare cred, ca eficienta franelor cu ABS pe gheata este mult mai mare decat a franelor fara ABS.

Pe zapada este alta problema.

Link to comment
Share on other sites

E greu de explicat, trebuie sa incercati. BTW daca e gheata banuiesc ca nu mergeti cu 100km/h cand mergi incet la franare e alta treaba cu tot cu abs.

Eu am zis din ce am experimentat eu pe pietea mea...si totusi e39 are abs :blink:

Link to comment
Share on other sites

eu am avut si masina cu ABS si fara , cu una fara ABS cand am franat intro panta f mica am reusit sa intrun (la 10km/h) intrun copacel , in acceasi panta cu 530D cu abs tot pe zapada in acceasi panta nu am probleme, de aici si aceste concluzii.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.