Jump to content

Ce este SMG si cum trebuie sa se utilizeze


LoLa

Recommended Posts

Explicatiile nu le voi da eu, ci le astept de la cei care stiu mai multe decat mine.

A fost un poll foarte stufos "Automata vs Manuala" dar si foarte diluat la capitolul SMG

Am o masina cu cutie automata + SMG;

la inceput am crezut ca SMG este un fel de cutie manuala dar mult mai usor manevrabila +/-;

am citit in ghid si am inteles ca SMG este de fapt tot automata, doar ca plaja de desfasurare a rapoartelor este limitata de utilizator manual, de ex cand e afisat "3" de fapt nu sunt in "viteza a 3-a", ci sunt in transmisie automata de la 0 la "viteza a 3-a".

Multumesc anticipat pentru corecturile voastre si detaliile despre tehnici de condus in mod SMG, pe plat si pe plan inclinat, riscuri, cand e cel mai indicat sau nu etc.

Link to comment
Share on other sites

Am o masina cu cutie automata + SMG;

 

Din punct de vedere mecanic cutia SMG e una manuala, desi din punct de vedere al interactiunii cu soferul seamana mai mult cu o automata.

 

Cutiile de viteze automate au ca punct comun prezenta convertorului de cuplu, ce preia rolul ambreiajului. Astfel, schimbarea dintr-o treapta in alta se poate produce lin si fara interventia soferului, totul fiind comandat de un calculator. Dezavantajele sunt consumul ridicat si o pierdere de putere in transmisie (datorita convertizorului de cuplu) plus raspunsul intarziat al transmisiei la cerintele soferului. De exemplu, apesi acceleratia la fund in a 5-a la 70kmh si dupa o secunda iti retrogradeaza in a 4-a, iar dupa inca o secunda iti retrogradeaza in a 3-a; nu zic ca asa se intampla la toate, insa e un comportament tipic de cutie de viteza automata. Exista cutii automate cu mod de lucru "manual", ce au clapete la volan sau schimbator cu +/- (Steptronic la BMW), insa prezinta aceleasi avantaje/dezavantaje enumerate mai devreme.

 

Cutiile manuale sunt de doua tipuri: in H si secventiale. Cutia manuala "in H" e manuala pe care o stim cu totii, cu ambreiaj si trepte ce se selecteaza prin diversele pozitii ale schimbatorului. Are mecanica simpla, pierderi mici si ofera in general performanta mai mare precum si control si satisfactii maxime, insa necesita si cea mai multa atentie la exploatat.

 

Cutia manuala secventiala are tot ambreiaj, insa schimbarea treptelor se face prin comenzi +/-. Este in conceptie pur mecanica, ofera raspuns instantaneu si timpi de schimbare a treptelor foarte redusi, pentru ca permite trecere dintr-o treapta in alta fara apasarea ambreiajului (desi schimbarile in acest fel produc socuri destul de violente). Se folosesc pe toate motocicletele precum si pe automobilele de competitie, de la WRC pana la Formula 1, fiind cea mai performanta solutie.

 

Cutiile SMG de la BMW sunt cutii secventiale ale caror comenzi trec printr-ul calculator. Astfel, comenzile +/- nu sunt legate direct la cutie ci trimit impulsuri catre un calculator ce decide daca respectiva comanda poate fi executata in siguranta, fara a afecta integritatea motorului sau a transmisiei. Acest lucru a facut usoara implementarea unui mod "automat", in care computerul decide singur cand e cazul sa schimbe treptele, intocmai ca la o cutie automata. Deasemenea, SMG mai beneficiaza si de un ambreiaj controlat hidraulic, astfel ca pedala de ambreiaj nu exista cum ar trebui in mod normal la o cutie secventiala.

Link to comment
Share on other sites

Pe ce model de BMW ai SMG? Ce generatie de SMG este?

 

BMW-ul meu este manual;

m-am referit la masina pe care, de doua luni, o conduc zilnic, un Lexus RX 350 din 2007, e singura automata/SMG pe care am condus-o vreodata si mi se pare grozav ca am eliminat din gesturi in timpul condusului, desi incepe parca sa-mi lipseasca Epatrusasele

 

am cerut lamuriri crezand ca SMG are aceleasi principii de functionare indiferent de marca;

 

intre paranteze: as vrea sa schimb BMW-ul meu din 1999 cu unul mai nou, cu cutie automata, poate chiar 4x4 nu stiu daca merita acest 4x4, alta varianta e sa schimb BMW-ul definitiv cu acest Lexus

 

eu am folosit SMG doar pentru frana de motor, acum vroiam sa aflu mai mult

 

10x

 

 

10x, incep sa intrevad cate ceva :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.