Jump to content

BMW Seria 3 E46


Bogdanel

Recommended Posts

Salut, de o vreme incoace mi se tot aprinde "check engine", am pus INPA pe el si da 9 erori, 7 legate de sistemul VVT, din ce mai tin minte si am notat sunt urmatoarele:

 

Erori:

2a6b, 2a67, 2a59 legate de vvt;

29e7 LR-Adaption additive per time (Bank1);

 

Cele care persista dupa stergere erori sunt 2A5D si 2A67

Unele mai sunt legate si de alimentare curent VVT, inainte INPA putea sa se conecteze la sistemul vvt pentru testare/adaptare motoras, acum apare ca exista o eroare in sistemul vvt si nu se mai poate conecta.

 

A doua problema, cand e motorul este incins, mers bara la bara etc, se aude un sunet gen de curea, cum se aude la unele masini scartaitul ala de curea, dar numai dupa 2600 de ture, care dispare cand ajunge la 4000-5000 si apoi cand scade iar revine, cand este motorul este rece nu se aude nimic, de exemplu dimineata nu se aude chiar daca se incalzeste, daca plec cu ea pe canicula cum ajunge la 90 de grade incepe sunetul. Ma gandesc ca sunetul vine de la motoras, cureaua de accesorii este ok, rolele ok, poate chiar si uleiul sa fie prea subtire si sa se dilate? Ulei Motul 8100 X-cess 5w40, LL-98.

Masina merge normal, consuma normal, nu ma limiteaza in ture.

 

Vreau sa cumpar motorasul vvt, dupa codul 11377548387, am gasit nou Siemens-VDO la 524lei si 1096lei BMW, a doua piesa care vreau o schimb este eccentric shaft sensor, am gasit foarte mult ulei in el, la pini unde intra mufa, firma tot VDO, 972lei.

 

 

Motor N46B20A, 1995cmc, 143cp, an 2004, 4 usi. Ulei in motor 5w40 Motul 8100 X-cess LL-98, ma gandesc ca trebuie LL-04.

 

Multumesc anticipat. Daca am postat unde nu trebuie si este gresit, se poate muta la Probleme Tehnice, acum am observat sectiunea.

Edited by Camorra
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Buna am un bmw e46 320d 150cp, merg cu el si cand ajung la 3000 de rpm nu mai trage parca dintr-o data moare asa si urca foarte greu ,iar daca il opresc din mers si il pornesc iarasi isi da drumul ce ar putea fi oare ,am curatat si egr-ul si debimetrul si regulatorul de presiune l-am schimbat am pus pirburg si tot degeaba ....??
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Buna am un bmw e46 320d 150cp, merg cu el si cand ajung la 3000 de rpm nu mai trage parca dintr-o data moare asa si urca foarte greu ,iar daca il opresc din mers si il pornesc iarasi isi da drumul ce ar putea fi oare ,am curatat si egr-ul si debimetrul si regulatorul de presiune l-am schimbat am pus pirburg si tot degeaba ....??

Ai incercat filtrul de particule? Edited by Coscho
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut tuturor!

De cateva ore sunt fericitul posesor al unui E46 318 Ci din 2005.

N-am reusit sa-mi dau seama inca ce tip de motor are si as dori sa fac cat mai repede (poate chiar maine) schimbul de ulei.

Sigur voi citi tot topicul dar pana atunci va rog sa-mi recomandati ce tip de ulei si ce filtru ar trebui sa folosesc (LL01 sau LL04, 5W30 sau 5W40, etc.).

Masina are, conform celor indicate la bord, 70 000 km si inclin sa cred ca sunt reali (unic proprietar, carte service).

Multumesc mult.

Link to comment
Share on other sites

Salut tuturor!

De cateva ore sunt fericitul posesor al unui E46 318 Ci din 2005.

N-am reusit sa-mi dau seama inca ce tip de motor are si as dori sa fac cat mai repede (poate chiar maine) schimbul de ulei.

Sigur voi citi tot topicul dar pana atunci va rog sa-mi recomandati ce tip de ulei si ce filtru ar trebui sa folosesc (LL01 sau LL04, 5W30 sau 5W40, etc.).

Masina are, conform celor indicate la bord, 70 000 km si inclin sa cred ca sunt reali (unic proprietar, carte service).

Multumesc mult.

Am un bidon de 5 litri de Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 ramas de la vechea masina (are norma LL04).

As putea sa-l folosesc pentru 500 - 1000 km doar pentru a spala motorul?

Link to comment
Share on other sites

Defapt pe tine asta te interesa, sa folosesti uleiul ramas...

 

In principiu un ulei vechi isi pierde proprietatile. E decizia ta daca vrei sa faci "economie".

Daca vrei sa ma ajuti te rog raspunde la intrebari, nu le rastalmaci.

Nu vreau sa fac economie. uleiul ramas este cumparat luna trecuta iar bidonul este sigilat.

Vreau doar sa stiu daca Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 dauneaza motorului.

Cred, nu sunt sigur, ca un ulei cu norma BMW LL04 nu ar trebui sa dauneze chiar daca este 5W40.

Multumesc inca odata.

Edited by John23
Link to comment
Share on other sites

Cel mai simplu intrii pe site la Liqui Moly si introduci codul motor si ce trebuie si iti spune ce ulei iti trebuie, poti incerca si la alti producatori de ulei.

Multumesc.

Fiind 'proaspat' in clubul vostru trebuie sa recunosc ca nu stiu unde se gaseste codul motorului.

Am intrat pe mai multe siteuri de producatori de uleiuri si sunt confuz.

Se recomanda si 0W30 si 5w30 si 0W40 si 5W40 iar cunfuzia persista si referitor la normele BMW: LL01 sau LL04.

In cartea tehnica a masinii mele nu se specifica mai nimic referitor la ulei.

Link to comment
Share on other sites

De 3 zile am schimbat uleiul din motor, am pus Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 si filtru de ulei MANN, made in Germany.

Problema e ca atunci cand pornesc motorul prima data dimineata (sau dupa o perioada mai mare de repaus) face un zgomot ciudat, metalic, timp de aprox. 2 secunde, apoi totul revine la normal.Cu uleiul vechi nu a facut niciodata asa.

Daca il opresc si-l pornesc din nou nu se mai aude acel zgomot imediat dupa pornire.

Din ce cauza credeti ca se intampla si care ar fi rezolvarea?

Edited by John23
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.